Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 18:24
chantalleke
chantalleke is offline
Ik zit nu in me laatste jaar van het vwo.
Hierna wil ik iets gaan doen in de sport & gezondheid..

Laatst kwam ik de studie "bewegingswetenschappen" tegen. Deze studie staat nogal wazig beschreven op het internet.. Zijn er mensen die deze studie doen, en me er iets meer over kunnen vertellen, of mensen die een andere studie hebben gekozen op het gebied van sport & gezondheid?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2004, 18:43
Ghost
Ghost is offline
En wat word je daarmee, gymleraar? Dat is trouwens wel een lekker baantje; je hoeft niets voor te bereiden, elke dag maar een paar uurtjes 'werk', en op je 'werk' hoef je niets te doen alleen een beetje 'jongens, we gaan voetballen vandaag!' zeggen!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 18:45
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Ghost schreef op 19-08-2004 @ 19:43 :
En wat word je daarmee, gymleraar? Dat is trouwens wel een lekker baantje; je hoeft niets voor te bereiden, elke dag maar een paar uurtjes 'werk', en op je 'werk' hoef je niets te doen alleen een beetje 'jongens, we gaan voetballen vandaag!' zeggen!
Nee je word er geen gymleraar mee. Tis iets ingewikkelders.
Oud 19-08-2004, 19:35
Nanaki
Nanaki is offline
http://www.fbw.vu.nl/studie/index.html

Als je meer wilt weten moet je het maar vragen. Ik ga nu naar het 4e jaar en heb de richting Coordinatie gedaan en doe inmiddels de richting Sport. Je wordt er iig GEEN gymleraar mee, maar dat lijkt me wel logisch. Verder zijn er nog de richtingen Ergonomie, Gezondheid en Bewegingssysteem (gericht op spierfysiologie/anatomie).

Het is een studie die vooral is gericht op onderzoek doen, de eerste 2 jaar ligt de nadruk dan ook op het kennismaken met de studie, opdoen van kennis en leren van onderzoeksmethoden. Die kennis is dan van alles wat te maken heeft met het menselijk bewegen. Je krijgt dus onder andere vakken die te maken hebben met Anatomie, Biomechanica, Filosofie, Sportpsychologie en de Coordinatie van bewegingen. Je moet wel wat weten van de exactere vakken (Natuurkunde en Wiskunde dus), maar om me heen zie ik ook wel wat mensen die daar moeite mee hebben en er uiteindelijk wel doorheen komen.

ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
Oud 20-08-2004, 20:15
Verwijderd
De vriend van 'n vriendin van me doet dat, is nu derdejaars geloof ik. Het enige wat ik weet is dat je er niet goed voor hoeft te spellen want dat joch maakt de verschrikkelijkste spelfouten in z'n verslagen en niemand kijkt er van op. En dat je opdrachten krijgt a la "ontwerp een tennisracket" en "ontwerp een computermuis".
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 00:33
Nanaki
Nanaki is offline
dat heb ik nooit moeten doen. Ik word achtergesteld :\
Oud 23-08-2004, 14:24
Verwijderd
Een van mn beste vrienden doet BW aan de RUG. Van wat ik van hem hoor heeft hij veel anatomie maar ook veel praktica. Ik zal hem er eens over uithoren..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten