Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 15:48
Dissolute
Dissolute is offline
Je hoort het zo vaak. Priester in Amerika heeft jongetjes misbruikt. Pastoor in Belgie heeft jongetje misbruikt. Priester in Nederland heeft jongen misbruikt.

Het komt zo vaak voor. Hier sta je natuurlijk niet achter. Maar als de vertegenwoordigers van het geloof zo vaak de fout in gaan, hoe kun je dan nog geloven?
Oud 14-06-2002, 15:50
Dissolute
Dissolute is offline
HOe kun je dan nog geloven is een beetje te overdreven denk ik. Maar in ieder geval, ga je dan niet twijfelen als gelovige. Ik ben niet gelovig, maar de vraag is dan ook voor gelovigen
Oud 14-06-2002, 21:46
sase
sase is offline
Je gelooft denk ik nog wel, maar je vertrouwen in priesters is dan toch weer anders.
Oud 14-06-2002, 23:13
de abt van sion
de abt van sion is offline
Als je gelooft, geloof je in het Woord, en niet in de bedienaars van het Woord. Je gelooft toch niet in gewone mensen?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 16:57
sase
sase is offline
Ik weet niet..katholieken geloven bijvoorbeeld dat de priester die de biecht af neemt, echt een vertegenwoordiger van Hem is..alles wat je tegen de priester zegt, komt bij God terecht. Als je weet dat die priester een jongentje heeft misbruikt, ga je er dan nog wel zo bereidwillig heen?
Oud 17-06-2002, 18:55
TMLWKY
TMLWKY is offline
Euhm...

Als een slager een moord pleegt ben je toch ook niet gelijk je vertrouwen in vlees kwijt?
Als een groenteman een meisje verkracht wordt je toch niet gelijk misselijk als je een krop sla ziet?
Als een muziekleraar in een dronken bui zijn vrouw bewusteloos slaat stop je toch ook niet met je muziek?

Je zoekt een andere slager/groenteman/muziekleraar.

In zekere zin zijn priesters, pastoors, e.d. de 'verkopers' van geloof. Gaan zij de fout in, dan moet je een andere verkoper zoeken. Maar doordat de verkopers fouten maken wordt de koopwaar niet beinvoedt.

MvG,
TMLWKY
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:35
Prada
Prada is offline
TMLWKY verwoord perfect mijn mening en ik had het niet beter kunnen omschrijven...We praten hier over mensen, wat heeft een ander individu met zijn geloof te maken met deze 'verkopers'???
Oud 18-06-2002, 07:59
sase
sase is offline
Wat alle groentemannen doen heeft wel een effect op de beeld van groenteverkopers. Hetzelfde geldt voor muziekleraren en slagers. Als je vaak genoeg hoort dat priesters gluiperds zijn, wordt het beeld van de priesters dan niet een beetje negatief?
Oud 18-06-2002, 08:00
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
sase schreef:
Wat alle groentemannen doen heeft wel een effect op de beeld van groenteverkopers. Hetzelfde geldt voor muziekleraren en slagers. Als je vaak genoeg hoort dat priesters gluiperds zijn, wordt het beeld van de priesters dan niet een beetje negatief?
Het beeld van priesters, ja...
Maar het gaat uiteindelijk toch om het beeld van geloof, en niet om het beeld van priesters?

MvG,
TMLWKY
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 08:06
sase
sase is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:

Het beeld van priesters, ja...
Maar het gaat uiteindelijk toch om het beeld van geloof, en niet om het beeld van priesters?

MvG,
TMLWKY
Ja, in wezen gaat het om he beeld vand e geloof, maar als de beeld van de priesters naarde maan is, dan volgt meestal de beeld van de geloof. Lijkt mij tenminste. Als een school een stuk of 4 echte k*t leraren heeft, zo k*t dat het bekend is bij andere scholieren, dan gaan er toch ook minder mensen naar die school?
Ik weet nog, toen ik nog op de lagere school zat, dat ik 1 groepje meisjes kenden van een andere basisschool, die echte trutten waren. En toen ik naar een andere lagere school ging, wilde ik absoluut niet naar die school, omdat die meisjes erop zaten. Ook al waren dat er 4 ofzo van een klas van 30, ze verpesten toen wel het beeld van die school. Nieta lleen van die klas, maar ik vond het hele school niets. Terwijl dat eigenlijk nergens op sloeg.
Oud 19-06-2002, 12:21
Verwijderd
Je gelooft in god, niet in die priesters...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:11
Artemis
Artemis is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Als je gelooft, geloof je in het Woord, en niet in de bedienaars van het Woord. Je gelooft toch niet in gewone mensen?
waarom niet?
Oud 20-06-2002, 22:01
biertjehappen
biertjehappen is offline
Beter he

Ze maken zichzelf en het hele christendom belachelijk, dit zijn de angstsprongen van het eind van het christendom. Zij nemen het zelfs allemaal niet meer serieus, hoe achterlijk moet je zijn om dan toch nog volgens het woord van god te leven.

Van dit soort nieuws word ik nou blij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten