Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 17:04
MickeyV
MickeyV is offline
?
Oud 12-08-2004, 17:34
M@rco
M@rco is offline
Bij boxed zit standaard een (lawaaierige) koeler en 3 jaar garantie. Tray heeft geen koeler en ook maar 30 dagen (oid) garantie.
Oud 12-08-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 12-08-2004 @ 18:34 :
Bij boxed zit standaard een (lawaaierige) koeler en 3 jaar garantie. Tray heeft geen koeler en ook maar 30 dagen (oid) garantie.
Die boxed koelers van AMD zijn anders behoorlijk goed,
ik heb best wat andere merk fans erop gehad maar te koelde niet beter en maakte ook niet minder lawaai...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 23:11
MickeyV
MickeyV is offline
Bedankt voor het antwoord. Weet ik dat ook weer.
Oud 12-08-2004, 23:15
Jolt
Jolt is offline
Boxed maakt zo veel lawaai, niks voor mij..

Ik hou van rust
Oud 12-08-2004, 23:34
Nikeboy
Nikeboy is offline
bij Intel altijd boxed kopen en dan een andere koeler die stiller is erbij nemen. heb je wel 3 jaar garantie en toch een stille koeler.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 00:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Die bij de Athlon64 geleverd wordt ziet er best ok uit trouwens.
Oud 13-08-2004, 09:18
Verwijderd
Bij AMD is de garantie op CPU's die boxed verkocht worden ook drie jaar tegenover een jaar bij losse CPU's. Verder zijn ze ook niet lawaaiig. Oke, het zijn geen temperatuurgeregelde en fluiterstille koelers, maar ze doen waar ze voor gemaakt zijn (namelijk gewoon goed koelen) en ze maken geen extreme teringherrie.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Tray heeft geen koeler en ook maar 30 dagen (oid) garantie.
Gelukkig is het wettelijk geregeld dat de minimale garantietermijn 6 maanden is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:56
Verwijderd
Het is sowieso nonsens. Garantie is niet alleen een middel om de consument te beschermen want zo vaak gaan CPU's niet kapot. Het is vooral een middel om te laten zien dat de fabrikant zelf vertrouwen in zijn produkt heeft zodat meer mensen het zullen kopen. Als een chipbakker maar dertig dagen garantie op zijn chips geeft zal niemand die dingen kopen als je bij de concurrent één of drie jaar kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:59
M@rco
M@rco is offline
Hmm... in Amerika is dat toch echt wel zo. Wist niet dat het hier anders is
Oud 13-08-2004, 11:17
Jolt
Jolt is offline
Btw Amd stopt met trays te maken

Stond laats in een artikel op tweakers.net
Oud 13-08-2004, 11:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-08-2004 @ 12:17 :
Btw Amd stopt met trays te maken
Voor de consument ja.
Voor assembleurs als Dell zijn ze gewoon nog van de tray te krijgen.
Oud 13-08-2004, 12:18
Verwijderd
Merkwaardige stap. Ze zullen bij AMD toch ook wel weten dat veel mensen een boxed versie kopen, er vervolgens de koeler af slopen om te vervangen door een grotere en vervolgens toch gaan overklokken, maar nu met drie jaar garantie?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-08-2004 @ 12:21 :
Voor de consument ja.
Voor assembleurs als Dell zijn ze gewoon nog van de tray te krijgen.
Alle groothandels zullen die ook wel krijgen, zodat computerwinkels gewoon trays kunnen kopen voor assemblage van kant-en-klare pc's.
En zijn er dus vast ook wel winkels die ze toch zo verkopen..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 13-08-2004 @ 13:51 :
Alle groothandels zullen die ook wel krijgen, zodat computerwinkels gewoon trays kunnen kopen voor assemblage van kant-en-klare pc's.
En zijn er dus vast ook wel winkels die ze toch zo verkopen..
Ik denk het niet, want die winkels riskeren geen ruzie met AMD. Als het beleid van AMD is 'geen tray CPU's bij eindgebruikers' dan zul je als winkelketen wel gek zijn om daartegenin te gaan, dan kun je in de toekomst wel vergeten AMD-CPU's binnen te krijgen voor de verkoop.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-08-2004 @ 13:56 :
Ik denk het niet, want die winkels riskeren geen ruzie met AMD. Als het beleid van AMD is 'geen tray CPU's bij eindgebruikers' dan zul je als winkelketen wel gek zijn om daartegenin te gaan, dan kun je in de toekomst wel vergeten AMD-CPU's binnen te krijgen voor de verkoop.
AMD -> Groothandel
Groothandel -> PC Winkel (geen keten)

Hoe komt AMD erachter waar die PC winkel dat spul koopt? (maw, niet).

Verder heeft AMD echt geen tijd (en zin) om alle winkels over de hele wereld te gaan controleren op dit soort dingen..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 13-08-2004 @ 14:29 :
AMD -> Groothandel
Groothandel -> PC Winkel (geen keten)

Hoe komt AMD erachter waar die PC winkel dat spul koopt? (maw, niet).

Verder heeft AMD echt geen tijd (en zin) om alle winkels over de hele wereld te gaan controleren op dit soort dingen..
Ik denk dat jij de invloed van een multinational als AMD onderschat. Intel heeft ook zovaak 'engineering samples' van o.a. de verschillende Pentiums gedistribueerd voor promotiedoeleinden, naar selectieve kanalen. Toen bleek dat die gewoon verkocht werden is de verkoop aan sommige winkels ook gewoon stopgezet.

Hoe ze dat weten? De muren hebben oren en zulke bedrijven zijn machtig en invloedrijk. En er is altijd wel iemand die uit de school klapt. Er zal vast wel eens een invididueel hobbyzaakje zijn dat nog tray CPU's verkoopt, maar zodra het op grotere schaal gebeurt komt men daar echt wel achter.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:10
Verwijderd
Je kunt Intel en AMD absoluut niet vergelijken..
Intel is een autoritair bedrijf, dat ligt bij AMD iets anders, overigens heeft Intel wel iets meer geld als AMD.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Maar dan nog, lekker boeiend.
AMD zal waarschijnlijk alleen voor de grote fabrikanten die direct bij de fabrikant inkopen nog van de tray verkopen.
En desnoods ligt het bij de groothandel.. Wie koopt er nou een cpu van de tray, als het qua prijs toch bijna niets uitmaakt? Als de boxed cooler nou gewoon goed is, dan is't zelfs voordeliger.
Oud 13-08-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 13-08-2004 @ 16:10 :
Je kunt Intel en AMD absoluut niet vergelijken..
Intel is een autoritair bedrijf, dat ligt bij AMD iets anders, overigens heeft Intel wel iets meer geld als AMD.
Och, krijgen we nu het zielige, sympathieke underdog AMD tegen boosaardige grootmacht Intel-verhaaltje weer?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 08:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-08-2004 @ 16:55 :
Och, krijgen we nu het zielige, sympathieke underdog AMD tegen boosaardige grootmacht Intel-verhaaltje weer?
Ja, ach..
Realiteit is moeilijk te ontkennen..

Overigens stond in de computertotaal (gisteren binnen gekomen) dat trays voor winkels gewoon beschikbaar b,ijven voor assemblage en dat dat dan ook betekend dat ze gewoon te koop blijven...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 10:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-08-2004 @ 16:25 :
Wie koopt er nou een cpu van de tray, als het qua prijs toch bijna niets uitmaakt? Als de boxed cooler nou gewoon goed is, dan is't zelfs voordeliger.

Tray is veel goedkoper, scheelt 15 tot 20 euro. Daarnaast kun je bij Tray je eigen koeler uitzoeken. En voor 15 euro heb je een uitstekende Arctic Silencer 64 of Arctic Copper Silent 2 Pro TC Rev. 2, beide supergoede koelers voor K8 en K7 processors respectievelijk. Daar kan die boxed koeler niet tegenop, die kost 4 euro ofzo.

Wat mij betreft altijd Tray dus. Een processor komt ook niet in combinatie met moederbord, je kiest je eigen processor, eigen koeler, eigen moederbord, etc. Ik denk dat AMD een verkeerde beslissing zou maken als ze tray processors uit het verkoopcircuit willen halen. Dat ze de verkoop aan eind-klanten in winkels aan banden willen leggen vind ik geen slecht idee. Veel mensen die in de winkel een processor kopen hebben of weinig ervaring of weinig kennis om zo'n ding veilig te assembleren. Dan is het beter om boxed te kopen.
Oud 14-08-2004, 11:12
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-08-2004 @ 11:48 :

Tray is veel goedkoper, scheelt 15 tot 20 euro. Daarnaast kun je bij Tray je eigen koeler uitzoeken. En voor 15 euro heb je een uitstekende Arctic Silencer 64 of Arctic Copper Silent 2 Pro TC Rev. 2, beide supergoede koelers voor K8 en K7 processors respectievelijk. Daar kan die boxed koeler niet tegenop, die kost 4 euro ofzo.

Wat mij betreft altijd Tray dus. Een processor komt ook niet in combinatie met moederbord, je kiest je eigen processor, eigen koeler, eigen moederbord, etc. Ik denk dat AMD een verkeerde beslissing zou maken als ze tray processors uit het verkoopcircuit willen halen. Dat ze de verkoop aan eind-klanten in winkels aan banden willen leggen vind ik geen slecht idee. Veel mensen die in de winkel een processor kopen hebben of weinig ervaring of weinig kennis om zo'n ding veilig te assembleren. Dan is het beter om boxed te kopen.
Uhmm je vindt het een slecht idee maar toch goed

heb jij een bedrijf ofzo?? want hoe ga je in godsnaam anders aan die tray's komen als ze niet meer verkocht worden.....

Ik vindt de kwaliteit van de standaard koelers momenteel behoorlijk van nivo zowel die van intel als die van amd. En aangezien een behoorlijk aantal mensen echt geen idee hebben van wat ze nu net eigelijk hebben gekocht ( zie ander topic ) en die dingen met regelmaat verkeerd plaatsen of hun mobo omzeep helpen bij het plaatsen van een koeler. zo AMD
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:16
Jolt
Jolt is offline
Er zit altijd een boekje bij, als je dan zo stom bent om dat niet te lezen als je er niks vanaf weet eigen probleem

Maar toch boxed is toch aantrekkelijker voor de consument, die hoeven geen extra koelers, tja overlockers wel maar dat zijn er toch niet zo veel
Oud 14-08-2004, 11:19
Verwijderd
De kwaliteit van de standaard AMD koelers is naar mijn mening ook erg goed (ok, ik heb de mijne ook vervangen maar dat is omdat ik geld moest uitgeven ).

De reden dat ze geen tray meer willen verkopen is denk ik doordat klanten die niet zo bekend zijn met computers een tray kopen omdat het goedkoepr is.
En er dan een verkeerde ventilator opzetten omdat ze toch geen verschil zien, en dit is al meerdere keren gebeurd..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:22
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-08-2004 @ 12:16 :
Er zit altijd een boekje bij, als je dan zo stom bent om dat niet te lezen als je er niks vanaf weet eigen probleem
Eigelijk is dat het probleem van de producent,leverancier,winkel
niet alle schade die veroorzaakt door verkeerde assemblage is zichtbaar, en dus moeten die bedrijven garantie claim's accepteren die eigelijk eigen schuld dikke bult zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-08-2004 @ 11:48 :
Veel goedkoper, maar niet volgens de pricewatch van Tweakers. In het geval van de A64 2800+ is de boxed versie bijna 30 euro goedkoper. Het zou zo moeten zijn ja, dat de tray versie goedkoper is, maar dat is niet altijd het geval. In het geval van de A64's maakt het geen ruk uit.

Die arctic silencer64 is trouwens technisch gezien een onwijs lelijk ding, gebruik dan die standaard koeler maar.
Oud 14-08-2004, 18:06
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
********** schreef op 14-08-2004 @ 12:19 :
De kwaliteit van de standaard AMD koelers is naar mijn mening ook erg goed (ok, ik heb de mijne ook vervangen maar dat is omdat ik geld moest uitgeven ).

De reden dat ze geen tray meer willen verkopen is denk ik doordat klanten die niet zo bekend zijn met computers een tray kopen omdat het goedkoepr is.
En er dan een verkeerde ventilator opzetten omdat ze toch geen verschil zien, en dit is al meerdere keren gebeurd..
Of vergeten een koeler te kopen en dan beginnen te zeuren "maar meneer ik dacht dat........"
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:22
Verwijderd
De koeler die ik bij mijn boxed AMD Athlon 3000 heb is heel stil.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 21:12
jordywalther
jordywalther is offline
Tray heeft geen koeler en ook maar 30 dagen (oid) garantie.
----------------------------------------------

Gelukkig is het wettelijk geregeld dat de minimale garantietermijn 6 maanden is.

--------------------------------------------------------------------------------

meestal zijn die cpu's dan al gebruikt
en krijg je maar 30 dagen winkelgarantie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten