Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zie dat, vandaar mijn gezicht in de druppel. De vraag is: zie ik werkelijk een blad vallen, ben ik ergens in een herfstig bos? Of sta ik tegenover een kennis, en beschrijf ik met een metafoor het verdriet dat ik in haar/ zijn ogen zie? (Denkbeeldig, hier ben ik echt nog even Droompoeet ![]() Ik koos zelf voor de weg van het zien in het gezicht, hoewel het omgekeerde ook kan. Ik kan ook een blad zien vallen, wat de gedachte aan m'n trieste kennis naar mij brengt. Hoe het ook zij, in haar/ zijn ogen staan tranen, en ik troost. Je rijmt op alles wat herfst maakt, je klinkt hetzelfde, je 'stemt overeen met' (volgens woordenboek, zelfs even opgezocht ![]() ![]() De precieze betekenis van rijmen zal voor mij wel nog een bron zijn tot een aantal andere gedichten, het valt niet zo maar te vatten in enkele woorden ![]() ![]() Toch nog altijd een spielerei, ondanks deze lange reactie, want het ontstond vooral uit een drang om te spelen met dat idee, dat niets rijmt op herfst... Groetjes, Dreampoet
||
Citaat:
Verder vraag ik mij af; wánneer is dan precies die levenslust bijna verdwenen, en is dat dan die twist/die herfst waar je het over hebt? Dankjewel voor je reactie, leuk om te lezen dit; ik kan nu nog veel meer uit het gedicht halen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Zomer doorbrengen (18jarige) powmaster | 4 | 04-06-2015 22:42 | |
Liefde & Relatie |
Mijn verhaal Undertow | 21 | 10-05-2011 15:39 | |
Lifestyle |
"voor de zomer een strakker lijf" LS Afvallen Club!!! Verwijderd | 211 | 26-05-2004 08:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Een van mijn eerste brieven. Verwijderd | 8 | 01-05-2003 21:21 | |
Psychologie |
Brief voor leraar Eend | 43 | 30-03-2003 18:56 | |
ARTistiek |
Zomer in Utrecht | 8 | 24-07-2001 21:31 |