Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 11:49
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
...en denk je dat het uberhaupt kan om echt vernieuwend te blijven? Is op een gegeven moment niet alles al een keer geweest?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 12:02
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Alles komt wel terug ook met die hippiemode een tijdje geleden. Ze wachten volgens mij op een nieuwe stroming in het nieuwe millennium. Die wordt dan nu weer heel in en dan zien we over 20 jaar onze kinderen weer met die kleren lopen
Oud 19-05-2002, 12:32
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Bijna alles wat je nu ziet is een vernieuwing of een slap aftreksel van wat al eerder in de mode was ( denk maar aan H&M punk enzo ) Wel erg jammer, maar ik denk dat het moeilijk is om nog iets totaal vernieuwends te vinden.

Waarschijnlijk als er nu een hele nieuwe jongerencultuur zou ontstaan ( iets als hippies/punks, maar dan nu ) zou die kleding over20/30 jaar weer opnieuw 'gebruikt' worden.
Oud 19-05-2002, 12:38
Luca
Luca is offline
Nee, ontwerpers en trendsetters die gebruiken invloeden en aspecten uit andere periodes. Daarom zie je dat alles terug keert.
Net een boomerang.
Oud 19-05-2002, 18:50
de
de is offline
mwoah,

niks is meer 100% origineel, maar het is wel een beetje naief om te denken dat er niks meer verandert

de grote couturiers gebruiken wel eerdere stijlen, maar ze zullen het veelal niet exact kopieren, maar er wel hun eigen draai aan geven, zodat de grote vicueuze circel uitblijft
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:20
biertjehappen
biertjehappen is offline
Sterker nog: wat zij ontwerpen is vrijwel altijd nieuw en orrigineel.

Echter de modeshows van ontwerpers die voor 'het dagelijks leven' ontwerpen gebruiken veel meer van eerdere tijden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:24
Roos
Roos is offline
Ik denk niet dat het mogelijk is om altijd 100% nieuw te zijn, zonder iets te recycelen, maar ik kan me er absoluut niet aan storen.
Wat maakt het immers uit of iets 40 jaar geleden ook hip was? Mijn mening over het kledingstuk verandert daar echt niet door.
Oud 19-05-2002, 20:05
acid-star
acid-star is offline
Alles komt terug en ouderwetse stijlen worden gemengd met nieuwe invloeden.. het is inderdaad een beetje onorgineel, maar ik vind het erg leuk....
Oud 19-05-2002, 21:01
AtHell
AtHell is offline
mja alles komt terug maar ach waarom mag je het niet gewoon weer verniewend noemen das pas "vernieuwend" en dus heb je eigenlijk altijd "vernieuwde" of mja andere kleding iig

Oud 20-05-2002, 01:33
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ach joh is wel origineel. ik heb nu ook opeens weer precies dezelfde kleren aan als in de jaren tachtig. Je weet wel; spijkerbroek en spijkerjasje in dezelfde spijkerkleur. Beetje vaal maar niet afgerost zoals de nieuwe mode weet je wel.

Alleen die iron maiden en metallica shirtjes uit de jaren 80. Die komen nooit meer terug
Oud 20-05-2002, 09:41
Verwijderd
Ik denk dat het op dit moment erg moeilijk is om iets totaal vernieuwends te brengen. Dat komt doordat er al zoveel op modegebied is gebeurd, maar ook doordat er geen echt controversiele jongerenstromingen meer zijn. De punkers en de hippies bijvoorbeeld, zij stonden ergens voor en maakten ook door middel van hun kleding hun mening duidelijk. Ze waren met grote groepen en veranderden daardoor de mode radicaal, zonder dat modeontwerpers echt de kans kregen om er snel op in te spelen (hoewel de Sex Pistols een uitzondering waren..). Nu de meeste dingen op politiek en sociaal gebied wel redelijk geregeld zijn voelen de meesten niet meer echt de neiging om zich anders te gedragen dan volwassenen, en worden ze ook niet meer raar aangekeken als ze doen wat ze willen. Ik denk dat er daardoor niet meer snel echt vernieuwende dingen zullen zijn.

Beetje een lang verhaal, maar ik wist niet hoe ik het korter uit moest leggen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 13:44
drama
drama is offline
dat punk in modeshows rondhopt is het bewijs dat punk morsdood is.
Oud 21-05-2002, 07:32
Hukkie
Hukkie is offline
Beetje sneu dat het allemaal zo wordt uitgemolken *squish* maar aan de andere kant is het verschil tussen stylisch-punk en 'echt' punk (ook al is het dood ) zo groot dat je je dr niet druk over hoeft te maken.
Oud 21-05-2002, 11:40
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
punk is een hokje, hoef je zelf niet na te denken
Reageren

Regels voor berichten