Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Linears zijn toch verboden?
Zo'n bakkie is 4 watt geloof ik? Is al een tijd geleden ![]() ![]() Ik had toen een glasvezel antenne van een meter of 3 a 4 op m'n dak die boven alles in de omgeving uitstak, die kwam een heel eind qua bereik ![]() ![]() *Edit* http://ifseinestdenis.free.fr/photoi...150059_800.jpg Hier een plaatje van die antenne, was hetzelfde alleen zonder dat onderstel, scheen toen 1 vd beste antenne's te zijn ![]() ![]()
||
Citaat:
Maar vermogen boeit helemaal niet zo verschrikkelijk veel, het is de kunst om met zo weinig mogelijk vermogen zo ver mogelijk te komen. Een kennis van me, die in Almere woont, wist een paar jaar geleden met 4 Watt Finland te bereiken.. hij was nogal bezig met packetradio toen. Je kan wel flink veel vermogen in zo'n antenne douwen, maar dat is natuurlijk geen kunst. Je antenne hoog plaatsen werkt wel.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn 27mc porto haalt ook iets van 5-7km.. Allen die kleine porto's die je nu overal voor 60,- kan kopen (niet de 27mc band) die halen meestal maar max 500 meter. Sommige kun je dan wel weer 'opvoeren' maar dan worden ze wel illegaal (boeiend ![]() Maar dan halen ze nog maar max 2km open ruimte.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Bakkie] 27 MC very drunk driver | 16 | 14-08-2003 18:13 |