Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2004, 07:45
deduif
deduif is offline
Allow iedereen,

ik zit in de omgeving van Leiden met m'n 27MCtje... wie heeft er in die omgeving ook 1 om te testen hoever ik kan?

Alvast bedankt
Oud 14-08-2004, 08:09
Verwijderd
Hoe ver je kan licht grotendeels aan je antenne, en hoe het weer is..

30cm kom je met veel ruis 5km.
6meter kom je 15km (met sprieten eraan).

En met mist kom je dan weer wel wat verder, maar niet heel veel verder..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 10:03
deduif
deduif is offline
Tja ik heb zo'n magneetantenne en die staat gewoon op me bakkie. Is eiguluk voor autodak. Ik heb 'ns met n gast gepraat die zei dat ie in Ter Aar zat, maarja... kweenie of dat ding wel zo ver kan...
Oud 14-08-2004, 10:30
Verwijderd
Een antenne op he dak kan 30cm zijn maar ook 1 meter, ik heb 3 antennes (gehad) maar die 1 meter haalde iets van 9km ofzo..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 10:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Is dit een bakkie ofzo? Je mag zelf een tag verzinnen voor me.
Oud 14-08-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-08-2004 @ 11:48 :
Is dit een bakkie ofzo? Je mag zelf een tag verzinnen voor me.
Idd beter bekend als een bakkie die truckers ook hebben..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:27
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Misschien moet je proberen om een linear te gebruiken, ik wed dat je dan véél verder komt
Oud 14-08-2004, 12:31
deduif
deduif is offline
Ja dat is sow, maar t kost allemaal n hoop geld. Trwns, me broertje belde net en die had in een winkel portofoons gezien en die kosten niet zo veel... maarja ik zie wel...
Oud 14-08-2004, 12:50
Verwijderd
Porto's worden over het algemeen waardeloos na 500 meter (en veel zelfs na 200 meter al).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 01:10
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Linears zijn toch verboden?

Zo'n bakkie is 4 watt geloof ik? Is al een tijd geleden En met een linear kun je er zo 400 bijgooien

Ik had toen een glasvezel antenne van een meter of 3 a 4 op m'n dak die boven alles in de omgeving uitstak, die kwam een heel eind qua bereik . Die antenne heette 'Antron 99' ofzo

*Edit*

http://ifseinestdenis.free.fr/photoi...150059_800.jpg

Hier een plaatje van die antenne, was hetzelfde alleen zonder dat onderstel, scheen toen 1 vd beste antenne's te zijn Dus als je bereik wil
Oud 16-08-2004, 01:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Hardst33lo schreef op 16-08-2004 @ 02:10 :
Linears zijn toch verboden?
Op 27 Mhz wel ja..

Maar vermogen boeit helemaal niet zo verschrikkelijk veel, het is de kunst om met zo weinig mogelijk vermogen zo ver mogelijk te komen. Een kennis van me, die in Almere woont, wist een paar jaar geleden met 4 Watt Finland te bereiken.. hij was nogal bezig met packetradio toen.

Je kan wel flink veel vermogen in zo'n antenne douwen, maar dat is natuurlijk geen kunst. Je antenne hoog plaatsen werkt wel.
Oud 16-08-2004, 08:49
Verwijderd
Als je de ruimte hebt voor een paal..

Je kunt bij gemeentes afgekeurde lantaarpalen kopen, die zijn goed stevig en hog..
Als je daar je antenne opzet kom je weer een heel eind..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 09:04
deduif
deduif is offline
Citaat:
********** schreef op 14-08-2004 @ 13:50 :
Porto's worden over het algemeen waardeloos na 500 meter (en veel zelfs na 200 meter al).
Nau die van mij gaan makkelijk van m'n huis tot aan t stadscentrum... ik denk ook nog wel verder. En ik woon nog altijd 5 km van t centrum af :-)
Oud 16-08-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
deduif schreef op 16-08-2004 @ 10:04 :
Nau die van mij gaan makkelijk van m'n huis tot aan t stadscentrum... ik denk ook nog wel verder. En ik woon nog altijd 5 km van t centrum af :-)
Euh, ja.. my mistake..

Mijn 27mc porto haalt ook iets van 5-7km..

Allen die kleine porto's die je nu overal voor 60,- kan kopen (niet de 27mc band) die halen meestal maar max 500 meter.
Sommige kun je dan wel weer 'opvoeren' maar dan worden ze wel illegaal (boeiend ).
Maar dan halen ze nog maar max 2km open ruimte..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten