Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2004, 15:47
Maradinus
Maradinus is offline
voor mijn nieuwe systeempje die ik binnenkort ga kopen.

vermeld ook ff de prijs van die brander

greetz maradinus
Oud 09-08-2004, 23:09
Verwijderd
deze? 159€

Ik heb m, bevalt zeer goed
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 00:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wachten op 16 speed branders kan ook, maar 12 speed is al vrij snel.
Oud 10-08-2004, 08:51
Verwijderd
Zoveel winst hebben die hogere snelheden niet. Op 4X branden veel DVD-branders in CLV-mode, dat wil zeggen dat ze meteen vanaf sector 0 al met 5.540 KB/sec branden. Op 8X branden ze echter allemaal in CAV-mode, dus de schijf draait met een vaste snelheid en de snelheid neemt toe naarmate de kop dichter bij de buitenste ringen komt (een punt op een cirkel beweegt immers sneller naarmate je verder naar buiten gaat, aangezien de omtrek dan groter is maar de schijf wel met hetzelfde toerental draait). Pas aan het eind van de schijf haal je de volle 11.080 KB/sec (bij 8X).

Ook bij 12X en 16X geldt hetzelfde. Verder eisen die snelheden weer veel meer van je systeem. In 16X mode kun je misschien in 6 minuten een DVD-tje branden, maar je kunt ondertussen niets doen (het is een datastream van zo'n 22 MB/sec, dat is zelfs voor een moderne 7200 tpm-schijf nog aanpoten, je kunt dan echt niet tegelijkertijd Doom 3 gaan spelen ofzo). Op 4X kun je gewoon lekker alles doen wat je altijd al doet, terwijl het branden dan ook maar 13 minuten duurt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 10:05
phoxetis
phoxetis is offline
bleh, ik koop nooit in m'n leven nog een plextor. Bieden een service van likmevestje als de garantietermijn eenmaal over is
Oud 10-08-2004, 10:36
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 10-08-2004 @ 11:05 :
bleh, ik koop nooit in m'n leven nog een plextor. Bieden een service van likmevestje als de garantietermijn eenmaal over is
hoorde van een collega van mij had had 1 x een plextor gekocht 3 jaar (tot heden)mee gebrand terwijl zijn broertje van een andermerk al 3 had versleten dus nu is mijn keuze ook makkelijk
Oud 10-08-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Wat verwacht je dan? De garantietermijn is toch voorbij?
Ligt er wel aan hoeveel; paar dagen of paar jaar?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 10:39
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
(: schreef op 10-08-2004 @ 00:09 :
deze? 159€

Ik heb m, bevalt zeer goed
kan je deze ook dual layer branden??
Oud 10-08-2004, 13:31
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
eddie schreef op 10-08-2004 @ 11:38 :
Nee maar ze mogen wel service geven, en plextor is idd een bedrijf waarbij de service termijn gelijk loopt aan de garantie termijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 10-08-2004 @ 11:39 :
kan je deze ook dual layer branden??
Nee, want plextor heeft helemaal nog geen dual layer branders.
Oud 10-08-2004, 13:41
twain4me
twain4me is offline
volgens mij staat die NEC brander redelijk goed aangeschreven... tis nog de goedkoopste ook
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:02
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-08-2004 @ 14:35 :
Nee, want plextor heeft helemaal nog geen dual layer branders.
komen die wel ??
Oud 10-08-2004, 14:09
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 10-08-2004 @ 15:02 :
komen die wel ??
Als je ze lang genoeg afrukt misschien wel ja.

Misschien dat de 16 speed branders van ze DualLayer worden, maar volgens mij was dat zelfs nog niet zeker.
Oud 10-08-2004, 14:47
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
eddie schreef op 10-08-2004 @ 11:38 :
Ja, kom op zeg, een brander waar na 2 jaar nog geen 200 CD's op staan. Voor dat geld van die Plextor had ik 2 goedkopere kunnen kopen, heb ik nu dus gedaan, een goedkope NEC.
Oud 10-08-2004, 15:28
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Mijn Plextor 16x heeft mij toendertijd nog 700,- gulden gekost, dat is inmiddels alweer een jaar of 3 geleden. Hij brand nog steeds prima, en geloof me, ik brand heel veel.

Ook qua service mankeert er niks aan plextor, heb tijdje terug last gehad met het niet meer kunnen branden van cd's, omdat de brander in een snellere pc ging. Heb goed contact gehad met plextor, en deze hebben mij geprobeert te helpen, 2,5 jaar nadat de garantie was verlopen. (De oplossing was om Nero even te updaten naar de laatste versie.)
Oud 10-08-2004, 15:37
twain4me
twain4me is offline
vonden ze jou vast aardig en phoxetis niet
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:41
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-08-2004 @ 15:09 :
Als je ze lang genoeg afrukt misschien wel ja.
Op die informatie zat ik niet te wachten
Oud 15-08-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 10-08-2004 @ 15:47 :
Ja, kom op zeg, een brander waar na 2 jaar nog geen 200 CD's op staan. Voor dat geld van die Plextor had ik 2 goedkopere kunnen kopen, heb ik nu dus gedaan, een goedkope NEC.
Euh, is dat relevant voor Plextor? "Eh, ja, ik heb dus een brander van jullie gekocht, die is buiten de 2-jarige garantieperiode, maar ik heb er maar 200 mee gebrand!!!" -- Als ik Plextormedewerker zou zijn had ik ook gezegd "dikke doei, broer".
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 00:47
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-08-2004 @ 15:23 :
Euh, is dat relevant voor Plextor? "Eh, ja, ik heb dus een brander van jullie gekocht, die is buiten de 2-jarige garantieperiode, maar ik heb er maar 200 mee gebrand!!!" -- Als ik Plextormedewerker zou zijn had ik ook gezegd "dikke doei, broer".
Dus als ik 3000 illegale CD's in 1 jaar verkoop, waarna het ding niet meer wil, zou ik wel garantie hebben.... is dat niet raar?

Ik verwacht(te) van Plextor een antwoord van: 'Is goed product, zou langer mee moeten gaan dan dat'. Kennelijk hebben wij dus een iets andere opvatting over service hè
Oud 16-08-2004, 09:06
Maradinus
Maradinus is offline
Laten we on topic blijfen, want we dwalen af

greetz maradinus

Plextor dual layer is er nog niet.
Wat raden jullie aan wachten tot plextor met dual layer komt of NEC met dual layer nu??

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 09:08.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 09:14
Verwijderd
Wat voor nut heeft het überhaupt om nu een dual layer brander te kopen? Voorlopig kosten DVD+R DL schijfjes van 8.5 GB nog ongeveer tien euro per stuk tegenover zestig of zeventig cent voor een gewoon DVD+R schijfje van 4.7 GB. Je zou dus wel gek zijn om die DL-schijfjes te gebruiken.

Het duurt nog wel een tijdje voor DL-schijfjes écht in verhouding even duur zijn als gewone schijfjes. Je snapt dat de prijs dan nog eens met een factor acht ofzo moet zakken. Anders is het gewoon voordeliger om twee gewone schijfjes in plaats van één DL-schijfje te gebruiken.

Je kunt dus best nu een brander kopen met dual layer als de NEC-ND2510A of de BenQ DW-1600A. Je hebt geen donder aan dat dual layer verhaal namelijk. Tegen de tijd dat die schijfjes echt gebruikt gaan worden is jouw brander toch al verouderd.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 09:48
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-08-2004 @ 10:14 :
Wat voor nut heeft het überhaupt om nu een dual layer brander te kopen? Voorlopig kosten DVD+R DL schijfjes van 8.5 GB nog ongeveer tien euro per stuk tegenover zestig of zeventig cent voor een gewoon DVD+R schijfje van 4.7 GB. Je zou dus wel gek zijn om die DL-schijfjes te gebruiken.

Het duurt nog wel een tijdje voor DL-schijfjes écht in verhouding even duur zijn als gewone schijfjes. Je snapt dat de prijs dan nog eens met een factor acht ofzo moet zakken. Anders is het gewoon voordeliger om twee gewone schijfjes in plaats van één DL-schijfje te gebruiken.

Je kunt dus best nu een brander kopen met dual layer als de NEC-ND2510A of de BenQ DW-1600A. Je hebt geen donder aan dat dual layer verhaal namelijk. Tegen de tijd dat die schijfjes echt gebruikt gaan worden is jouw brander toch al verouderd.

CONCLUSIE

Dus gewoon een goepe NEC (dual Layer) en als strax als plextor komt met dual layer een dure plextor DL??
Oud 16-08-2004, 10:25
Verwijderd
Nee, gewoon nu een NEC ND-2510A of een BenQ DW-1600 kopen. Wat heb jij toch met Plextor? Ik heb al dozen vol DVD's gebrand met mijn NEC-drive en allemaal perfect. Denk niet dat met een Plextor schijfjes nooit mislukken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 10:37
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 10-08-2004 @ 16:28 :
Mijn Plextor 16x heeft mij toendertijd nog 700,- gulden gekost, dat is inmiddels alweer een jaar of 3 geleden. Hij brand nog steeds prima, en geloof me, ik brand heel veel.
Leuk... ik heb hier een even oude LiteOn die het ook nog steeds doet. Dus?
Citaat:
Ook qua service mankeert er niks aan plextor, heb tijdje terug last gehad met het niet meer kunnen branden van cd's, omdat de brander in een snellere pc ging. Heb goed contact gehad met plextor, en deze hebben mij geprobeert te helpen, 2,5 jaar nadat de garantie was verlopen. (De oplossing was om Nero even te updaten naar de laatste versie.)
En dat had je zelf niet even kunnen bedenken? Overigens niet meer dan normaal dat ze je proberen te helpen, het einde van de garantieperiode betekent niet gelijk het einde van support.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 10:43
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-08-2004 @ 11:25 :
Nee, gewoon nu een NEC ND-2510A of een BenQ DW-1600 kopen. Wat heb jij toch met Plextor? Ik heb al dozen vol DVD's gebrand met mijn NEC-drive en allemaal perfect. Denk niet dat met een Plextor schijfjes nooit mislukken ofzo.
dit kan ik dus alleen maar onderschrijven. Ook een interessante trouwens: kun je die DL schijfjes eigenlijk wel in een normale DVD-speler afdraaien? Een fabrieks-DL en zelfgebrande DL hoeven nou niet per sé hetzelfde te zijn natuurlijk.
Oud 16-08-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 16-08-2004 @ 11:43 :
dit kan ik dus alleen maar onderschrijven. Ook een interessante trouwens: kun je die DL schijfjes eigenlijk wel in een normale DVD-speler afdraaien? Een fabrieks-DL en zelfgebrande DL hoeven nou niet per sé hetzelfde te zijn natuurlijk.
Dat zou wel moeten, mits je natuurlijk even rekening houdt met het booktype-probleem (DVD-ROM vs. DVD-R en -RW). Maar daar is genoeg over te vinden om het zelf uit te zoeken. Aan de DL-standaard zal het iig niet liggen. Ook oeroude DVD-apparaten spelen nog wel dual layer-schijfjes af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten