Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 17:41
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik hoorde van iemand dat je bij een aantal providers een gratis nieuw toestel krijgt als je een aantal jaren achter elkaar ( 5 of zoiets ) een abonnement hebt en hem verlengd. Wat is hier van waar??
Oud 12-08-2004, 18:28
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Volgens mij heb je dat inderdaad, maar wel met een achterlijk duur abonnement waar je aan verbonden bent.
Oud 12-08-2004, 18:40
Stff
Stff is offline
dat kan kloppen ja, een vriend van mij had zijn telefoon 2 jaar en mocht kiezen voor OF een nieuwe telefoon OF 3 maanden gratis smsen
Oud 12-08-2004, 20:06
langejongen
langejongen is offline
Nou, die collega waar ik het van hoorde had een abonnement van 7 euro en die kan nu na 5 jaar een gratis toestel uitzoeken.
Oud 12-08-2004, 20:08
Miracle
Miracle is offline
Als je je abo laat verlengen krijg je weer een nieuw toestel ja. Ligt eraan hoe duur hij is, soms gratis, soms tegen vergoeding.
Oud 12-08-2004, 21:11
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Het lijkt me ook redelijk logisch, gezien het feit dat je over het algemeen ook een nieuw toestel krijgt wanneer je een nieuw abbonement afsluit.
Oud 12-08-2004, 22:47
Verwijderd
Je krijgt altijd een korting. Of de telefoon gratis is hangt af van je provider, je abo, de telefoon, het moment dat je verlengt enzovoort. Over het algemeen is overstappen naar een andere aanbieder handiger/voordeliger. Ga met je laatste 2 rekeningen+id+bankpas+oude telefoon naar een telefoonzaak en ze kunnen je perfect helpen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:19
LoeLoe
LoeLoe is offline
Hmmm pas daarmee op

Mijn pa heeft al jaren een abonnement bij de KPN en na 2 jaar kreeg hij een nieuw toestel aangeboden (toen was de I-mode er net.. tis al een tijdje terug). Dus hij dacht: oww leuk krijg een nieuw toestel omdat ik me abonnement verleng.

Kon ie elke maand toch nog 7 euro voor dat ding betalen, 2 jaar lang ofzo. Tis nog niet zo super duur opzich maar dat ding was dus niet geheel gratis.
Oud 13-08-2004, 12:12
zus en zo
zus en zo is offline
ja dat kan.

hebben we voor mn pa gedaan voor vaderdag. abo verlengen en nieuw toestel uitkiezen. en mn pa maar denken dat we handenvol geld hebben uitgegeven aan een nieuwe telefoon

ik weet dat het kan bij KPN en Vodafone. Als je een heel nieuw toestel uitkiest moet je soms wel bijbetalen.
Oud 13-08-2004, 12:27
Tiño
Tiño is offline
je kan altijd na je contracts periode van 1 of 2 (3soms) jaar, je abo verlengen en daar kan je altijd kiezen uit een gratis toestel,dit toestel is echter wel iets ouder als de duurdere die iets nieuwer zijn, dus in prinipe kun je in 5jaar zelfs 5x een gratis telefoon krijgen.
Oud 13-08-2004, 12:50
Verwijderd
Ik heb nu een abbonement van 1 jaar. Als ik dan kies om hem te verlengen mag ik een nieuwe telefoon.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 13-08-2004 @ 13:27 :
je kan altijd na je contracts periode van 1 of 2 (3soms) jaar, je abo verlengen en daar kan je altijd kiezen uit een gratis toestel,dit toestel is echter wel iets ouder als de duurdere die iets nieuwer zijn, dus in prinipe kun je in 5jaar zelfs 5x een gratis telefoon krijgen.

niet altijd. Zeker vodafone geeft weinig korting. En als jij een sim-only hebt krijg je ook niks, en bij een t-mobile 30 krijg je bijna niks aan korting...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 18:25
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 13-08-2004 @ 13:12 :
ja dat kan.

hebben we voor mn pa gedaan voor vaderdag. abo verlengen en nieuw toestel uitkiezen. en mn pa maar denken dat we handenvol geld hebben uitgegeven aan een nieuwe telefoon

ik weet dat het kan bij KPN en Vodafone. Als je een heel nieuw toestel uitkiest moet je soms wel bijbetalen.
Dat wilden wij ook doen voor iemand, maar helaas stond het ding op zijn naam en mochten wij het niet verlengen.

Gelukkig kregen we van belcompany een demo mee, konden we toch 'iets' geven.
Oud 15-08-2004, 10:33
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
klopt! Ik haal elk jaar een nieuwe gratis telefoon bij het verlengen van mijn abo . Bij vodavone. Maar ja , die zijn dan ookvoor de rest reteduur
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 10:39
MC Bobie
MC Bobie is offline
mijn vader heeft zoiets.. hij heeft een abo van orange d8 ik en elk jaar krijgt hij een nieuwe telefoon.. hij mag uitkieze welke die mooi vindt en dan krijgt die em.. gratis..
Oud 15-08-2004, 12:01
Verwijderd
Mijn zus doet dat ook, twee jaar een abonnement en dan kan ze hem verlengen met een nieuwe telefoon. Haar abonnement is volgens mij vrij standaard, dus niet achterlijk duur. Via T-Mobile geloof ik. Nu heeft ze net een nieuwe, mooi ding, met camera enzo. Best leuk als je min of meer gratis is. (Ze houdt het abonnement immers toch, telefoon krijgt ze er gewoon bij.)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:38
Mariebel
Mariebel is offline
Idd, je kan je abonnement dus gewoon verlengen, bij de meeste profiders vanaf 3 maanden voordat je contract afloopt. Bij kpn zelfs al 6 maanden (bij 1 jaar abo) of 12 maanden (bij 2 jarig) ervoor, het nadeel hiervan is natuurlijk dat je dan wel nog 3 jaar aan dat abonnement vastzit.

Bij T-Mobile is op het moment het nadeel dat je maar weinig korting krijgt en dat de tarieven omhoog zijn gegaan en wanneer je verlengt krijg je dus een contract met de nieuwe tarieven.

Het is vaak bij elke profider voordeliger om een nieuw contract bij een andere profider aan te sluiten en je nummer mee te nemen. Ook dat heeft weer een nadeel, wanneer je naar KPN gaat duurt het namelijk ongeveer een week voordat je je nieuwe telefoon mee kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 15-08-2004 @ 13:38 :
Idd, je kan je abonnement dus gewoon verlengen, bij de meeste profiders vanaf 3 maanden voordat je contract afloopt. Bij kpn zelfs al 6 maanden (bij 1 jaar abo) of 12 maanden (bij 2 jarig) ervoor, het nadeel hiervan is natuurlijk dat je dan wel nog 3 jaar aan dat abonnement vastzit.

Bij T-Mobile is op het moment het nadeel dat je maar weinig korting krijgt en dat de tarieven omhoog zijn gegaan en wanneer je verlengt krijg je dus een contract met de nieuwe tarieven.

Het is vaak bij elke profider voordeliger om een nieuw contract bij een andere profider aan te sluiten en je nummer mee te nemen. Ook dat heeft weer een nadeel, wanneer je naar KPN gaat duurt het namelijk ongeveer een week voordat je je nieuwe telefoon mee kunt krijgen.

werk je een telefoonzaak ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:21
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Alex schreef op 15-08-2004 @ 14:37 :
werk je een telefoonzaak ofzo?
Jup
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 15-08-2004 @ 15:21 :
Jup
Welke telefoonzaak als ik vragen mag?

edit: ik zelf ook, bij tft

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 15:58
rainfairy
rainfairy is offline
ik heb t-mobile abbonement....en na 2 jaar (dus deze maand was mijn abbo afgelopen) krijg je een nieuwe telefoon....of je krijgt 50% korting op je abbo....ik heb gekozen voor korting want om zich is mn tel nog wel redelijk goed en ik heb naar deze foon een pre-paid foon dus...ik kan sims wisselen enzo...

super relaxed dus....ik ga van een 75 min (12,50) abbo naar een 225 min (14,75) dus ik betaal 2 euro meer voor veel meer min!!!
Oud 16-08-2004, 17:15
Gilbert
Gilbert is offline
Een kennis zit ongeveer 4 jaar bij Telfort (prepaid), en nu heeft ze een nieuwe mobiel gratis gekregen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:21
langejongen
langejongen is offline
Ik heb nu 2 jaar een Hi Profile 20 abonnement; hoe groot is de kans dat ik een gratis toestel krijg bij verlenging en na hoeveel jaar??
Oud 16-08-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 16-08-2004 @ 18:21 :
Ik heb nu 2 jaar een Hi Profile 20 abonnement; hoe groot is de kans dat ik een gratis toestel krijg bij verlenging en na hoeveel jaar??
Die kans is vrij groot. KPN geeft op dit moment vrij veel korting. Je kan verlengen na 1 jaar, maar de termijn waarmee je verlengt komt er nog bovenop. Dus stel hij loopt nog 1 jaar, je verlengt met 2 jaar dan moet je dus nog 3 jaar doen met je telefoon.

ps: jij kan het beste je abo ook omzetten naar hi euro 20.

Dan betaal je hetzelfde (20 euro, maar je krijgt er 125 minuten voor of 250 sms-jes... dit werkt dat 2 sms-jes versturen 1 belminuut kost)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:21
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-08-2004 @ 19:55 :
Die kans is vrij groot. KPN geeft op dit moment vrij veel korting. Je kan verlengen na 1 jaar, maar de termijn waarmee je verlengt komt er nog bovenop. Dus stel hij loopt nog 1 jaar, je verlengt met 2 jaar dan moet je dus nog 3 jaar doen met je telefoon.

Dan betaal je hetzelfde (20 euro, maar je krijgt er 125 minuten voor of 250 sms-jes... dit werkt dat 2 sms-jes versturen 1 belminuut kost)
Afgelopen juli is mijn abonnement voor het 2e jaar stilzwijgend verlengd. Mijn telefoon werkt nog goed en ik ben hem nog niet zat en kan er dus wat mij betreft nog wel 2-3 jaar mee doen, dus zou ik een hoge korting op kunnen bouwen?? Geldt die korting ook nog als ik wissel van abbo?? Wat is het voordeel van Hi euro 20 t.o.v. Hi Profile 20?? Hi profile 20 bestaat niet eens meer zo te zien op internet.En betaal ik dan ook weer aansluitkosten als ik wissel van abbo??

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 19:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 16-08-2004 @ 20:21 :
Afgelopen juli is mijn abonnement voor het 2e jaar stilzwijgend verlengd. Mijn telefoon werkt nog goed en ik ben hem nog niet zat en kan er dus wat mij betreft nog wel 2-3 jaar mee doen, dus zou ik een hoge korting op kunnen bouwen?? Geldt die korting ook nog als ik wissel van abbo?? Wat is het voordeel van Hi euro 20 t.o.v. Hi Profile 20?? Hi profile 20 bestaat niet eens meer zo te zien op internet.En betaal ik dan ook weer aansluitkosten als ik wissel van abbo??
Je kan nu gewoon wisselen, kost je niets. Je bouwt niet meer korting op, maar je komt gunstiger in je termijn te zitten (korter doen met je telefoon), voordelen staan in mijn eerste post. Wisselen van abo veranderd niks, alleen je abo..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:56
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-08-2004 @ 21:41 :
Je kan nu gewoon wisselen, kost je niets. Je bouwt niet meer korting op, maar je komt gunstiger in je termijn te zitten (korter doen met je telefoon), voordelen staan in mijn eerste post. Wisselen van abo veranderd niks, alleen je abo..
Ik denk dat dat van die termijn voor Lanjejongen weinig uitmaakt aangezien het abonnement al voor het 2e jaar stilzwijgend verlengt is (wat ik niet helemaal snap want naar mijn weten wordt een abonnement na een contract stilzwijgend per maand verlengt). Het is wat betreft termijn alleen gunstig wanneer je een 2jarig abonnement hebt wat nog steeds loopt.

Trouwens werk jij ook in een telefoonzaak?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 16-08-2004 @ 22:56 :
Ik denk dat dat van die termijn voor Lanjejongen weinig uitmaakt aangezien het abonnement al voor het 2e jaar stilzwijgend verlengt is (wat ik niet helemaal snap want naar mijn weten wordt een abonnement na een contract stilzwijgend per maand verlengt). Het is wat betreft termijn alleen gunstig wanneer je een 2jarig abonnement hebt wat nog steeds loopt.

Trouwens werk jij ook in een telefoonzaak?

Ohw ok, ik begreep het zo: het is hem niet verteld dat hij al kan verlengen. En het 2e jaar van zijn 2jarig contract is stilzwijgend verlent. Een abonnement van alle grote providers loopt in ieder geval altijd door per maand.

Ik werk bij T for Telecom btw.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:13
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-08-2004 @ 20:15 :
Ohw ok, ik begreep het zo: het is hem niet verteld dat hij al kan verlengen. En het 2e jaar van zijn 2jarig contract is stilzwijgend verlent. Een abonnement van alle grote providers loopt in ieder geval altijd door per maand.

Ho, je hebt ff niet opgelet. Ik heb niet gezegd dat ik een 2 jarig abb heb. Ik heb een 1-jarig abb die stilzwijgend is verlengd. Ik zag het nut niet in van verlengen omdat ik geen nieuw toestel nodig heb en dus ook geen korting hoef te krijgen op een nieuwe toestel. Pas als ik m'n toestel het begeeft verleng ik m'n abb en krijg ik dus korting op het nieuwe toestel.
Oud 17-08-2004, 21:14
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-08-2004 @ 20:15 :

Tja zo kun het het ook bekijken, is maar net hoe je het leest.

Ik werk bij de Media Markt (afdeling telecom natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:50
rubenrtv
rubenrtv is offline
www.telecomvergelijker.nl; je kunt heeeel veel op je abonnementen besparen als je niet bij de belcompany, t 4 telecom of zo'n winkel koopt
Oud 25-08-2004, 11:03
M@TRIX
M@TRIX is offline
ik werk in een telecom winkel, en inderdad krijg je vanaf 3 maanden voor afloop van je contract de mogelijkheid tot verlengen van je abbonement,

en afhankelijk van wat voor abbonement je hebt krijg je korting op een nieuw toestel en dan komen ze inderdaad regelmatig op 0,00 euro

gr. wim
Oud 25-08-2004, 18:41
Verwijderd
ik vind de gratis telefoons bij abonnementen altijd zo verneukeratief

mijn abonement is bijvoorbeeld €15,- per maand (225 min sim only dus geen nieuw toestel)
en een abonnement met "gratis" toestel is €29,50 per maand (225 min)

dit is van dezelfde provider je betaalt dus €180 per jaar aan de telefoon en dat vind ik niet gratis

sorry beetje offtopic maar ik moest het even kwijt

ontopic mijn vader krijgt elke 2/3 (weet ik niet precies) jaar een nieuwe "gratis"telefoon. hij heeft overigens wel een duur abonnement
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:39
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 25-08-2004 @ 19:41 :
ik vind de gratis telefoons bij abonnementen altijd zo verneukeratief

mijn abonement is bijvoorbeeld €15,- per maand (225 min sim only dus geen nieuw toestel)
en een abonnement met "gratis" toestel is €29,50 per maand (225 min)

dit is van dezelfde provider je betaalt dus €180 per jaar aan de telefoon en dat vind ik niet gratis

sorry beetje offtopic maar ik moest het even kwijt

ontopic mijn vader krijgt elke 2/3 (weet ik niet precies) jaar een nieuwe "gratis"telefoon. hij heeft overigens wel een duur abonnement
Maar die 180 euro is nog altijd minder dan de 400-500 euro die je voor een leuk nieuw toestel kwijt bent. En niet alle providers bieden een sim only abonnement aan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 26-08-2004 @ 11:39 :
Maar die 180 euro is nog altijd minder dan de 400-500 euro die je voor een leuk nieuw toestel kwijt bent. En niet alle providers bieden een sim only abonnement aan.
Precies, dan kan je nog beter iets doen met een cashback optie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 18:39
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-08-2004 @ 19:55 :

Ik zal je het mooier vertellen: Ik kreeg vandaag post van Hi met de mededeling dat m'n abbo is omgezet naar Hi 20. Hoef ik niks meer voor te doen. Probleem opgelost.
Oud 29-08-2004, 01:34
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 28-08-2004 @ 19:39 :
Ik zal je het mooier vertellen: Ik kreeg vandaag post van Hi met de mededeling dat m'n abbo is omgezet naar Hi 20. Hoef ik niks meer voor te doen. Probleem opgelost.
Heb je je toestel lang lang geleden bij t for telecom gekocht? Las vandaag ergens dat kpn al deze klanten benaderde voor die omzetting
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 15:02
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-08-2004 @ 02:34 :
Heb je je toestel lang lang geleden bij t for telecom gekocht? Las vandaag ergens dat kpn al deze klanten benaderde voor die omzetting
Nee, ik heb mijn toestel 2 jaar geleden gekocht bij een gewone telefoonwinkel, dus niet bij Belcompany, t for telecom oid.
Oud 30-08-2004, 15:18
jet
jet is offline
2 jaar geleden heb ik een abonement genomen bij vodafone (60 belminuten, 75 smsjes) en dat was iets van 35 euro per maand (met verzekering erbij)

en toen na 2 jaar ging ik hem verlengen met 2 jaar, en mocht ik gewoon een gratis telefoon uitzoeken. met hetzelfde abonement
Oud 30-08-2004, 22:44
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
jet schreef op 30-08-2004 @ 16:18 :
2 jaar geleden heb ik een abonement genomen bij vodafone (60 belminuten, 75 smsjes) en dat was iets van 35 euro per maand (met verzekering erbij)

en toen na 2 jaar ging ik hem verlengen met 2 jaar, en mocht ik gewoon een gratis telefoon uitzoeken. met hetzelfde abonement
Sorry dat ik het zeg, maar dan heb je wel een superduur abonnement. Daarbij ook nog es gerekend dat je buiten de bundel ook nog es superveel betaald.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 09:27
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
jet schreef op 30-08-2004 @ 16:18 :

je betaalt echt ontzettend veel per maand hier betaal je voor 2 jaar 90 belminuten debitel vodafone 40 euro. Dat is 1,67 per maand
Oud 31-08-2004, 11:23
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 31-08-2004 @ 10:27 :
je betaalt echt ontzettend veel per maand hier betaal je voor 2 jaar 90 belminuten debitel vodafone 40 euro. Dat is 1,67 per maand
Dat is dan zonder verzekering en smsjes. Zelfs met een KPN abonnement (dus inclusief smsjes) met daarbij een verzekering zou ze nog 10 euro per maand goedkoper uit zijn. Vodafone is over het algemeen vrij duur, niet echt een aanrader op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 13:41
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 30-08-2004 @ 23:44 :
Sorry dat ik het zeg, ....

geeft niet.
Reageren

Regels voor berichten