Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 19:19
stuivertje
stuivertje is offline
Een zo kort mogelijke uitleg:

Mn beste vriendin heeft 2 jaar een relatie gehad met mijn huidige vriend. Dat is inmiddels weer 1,5 jaar uit. Maar ze waren elkaars 1e grote echte liefde min of meer. Die vriend dus werd langzamerhand mijn beste vriend en we werden verliefd, en hebben dus nu een relatie.

Zij is inmiddels meer dan een jaar gelukkig met haar nieuwe vriend, maar vind het echter heel moeilijk dat dat wij nu wat met elkaar hebben. Dat begrijp ik wel enzo, en heb haar ook de tijd gegeven blablabla. Wat zij namelijk zo erg vind, is dat alle 1e dingen die je in een relatie meemaakt ik nu met hem meemaak en zij dat van dichtbij ook meekrijgt. Ik ben een en al begrip, maar dat is het probleem niet.

Het probleem bij mij is, is dat ik dat nu ook heel moeilijk vind. Ik werd er vanmiddag weer mee geconfronteerd. Ik heb zelf namelijk nooit een serieuze relatie gehad, en dit is mijn eerste grote liefde. En nu merk ik pas dat ik het zelf irritant vind, dat hij alles met haar heeft meegemaakt, en dat ik dat toen dus ook van dichtbij meekreeg. Alles wat voor mij nieuw is, heeft hij al meegemaakt met mn beste vriendin.

Tuurlijk iedereen is geen onbeschreven blad enzo, maar hoe kan ik hier het beste mee omgaan, of heeft iemand hier ervaring mee, want ik denk er heel veel over na, en het zit me dwars. Kan het moeilijk van me af zetten ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 20:51
xsweet_bitchx
xsweet_bitchx is offline
hmmm ik snap je probleem..heb het zelf nooit meegemaakt.
maarja je vriend kan er ook niks aan doen dat hij hiervoor al een andere vriendin had...mss moet je er eens over prate met je virendin of vriend of het proberen van je af te zette. want wat je ook doet het zal altijd zo blijve dat hij iets met je vriendin heeft gehad.
mar als je hem echt leuk vind moet dat geen probleem zijn.
Oud 11-08-2004, 20:57
Jules
Jules is offline
Ik heb nu hetzelfde (ongeveer), voor mij is alles nieuw en voor hem niet. In het begin zat ik er heel erg mee, was ik jaloers (niet echt jaloers, maar wel iets wat erop lijkt) op zijn ex enzo. Maar nu echt niet meer, heb mijn plaats gewoon gevonden geloof ik. Hoe lang hebben jullie nu iets? Want bij mij heeft het opzich wel lang geduurt
Oud 11-08-2004, 23:29
Maarten
Maarten is offline
Jules heeft gelijk...

Ik denk dat je er wel mee leert leven als hij echt leuk is, maar als je twijfels hebt over hem dan versterken deze gedachten dat alleen maar en is het snel afgelopen. Het moet echt goed zitten wil je hier over heen komen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:12
Sade
Sade is offline
Citaat:
Maarten schreef op 12-08-2004 @ 00:29 :
Jules heeft gelijk...

Ik denk dat je er wel mee leert leven als hij echt leuk is, maar als je twijfels hebt over hem dan versterken deze gedachten dat alleen maar en is het snel afgelopen. Het moet echt goed zitten wil je hier over heen komen denk ik...
Dat denk ik ook. Het onzekermakende idee dat je vriend alles al een keer met iemand anders heeft gedaan wat jij nu met hem doet, heeft iedereen wel denk ik.
Ik wel in ieder geval
Oud 14-08-2004, 12:33
stuivertje
stuivertje is offline
Het zit verder ook echt goed qua relatie. Ik twijfel ook niet aan hem. Maar omdat ik dus ook alle dingen van mn beste vriendin toendertijd allemaal heb meegemaakt, weet ik ook net iets meer, dan iemand van een willekeurige ex weet.

Het is gewoon irritant. Maar omdat het me af en toe gewoon in de weg zit, reageer ik dat onbewust op hem af. En dat is oneerlijk want dat verdient hij niet.

Maar het is gewoon niet leuk, als je de mascara en oogpotloodje van zn ex nog vindt in zn toilettetas, en dat als we op vakantie gaan, hij dat allemaal al heeft meegemaakt, sterker, in de caravan waarin we weggaan, heeft ie ook nog gevoost met haar enzo,. Het zijn al die kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:37
EciD
EciD is offline
Citaat:
stuivertje schreef op 14-08-2004 @ 13:33 :
Het zit verder ook echt goed qua relatie. Ik twijfel ook niet aan hem. Maar omdat ik dus ook alle dingen van mn beste vriendin toendertijd allemaal heb meegemaakt, weet ik ook net iets meer, dan iemand van een willekeurige ex weet.

Het is gewoon irritant. Maar omdat het me af en toe gewoon in de weg zit, reageer ik dat onbewust op hem af. En dat is oneerlijk want dat verdient hij niet.

Maar het is gewoon niet leuk, als je de mascara en oogpotloodje van zn ex nog vindt in zn toilettetas, en dat als we op vakantie gaan, hij dat allemaal al heeft meegemaakt, sterker, in de caravan waarin we weggaan, heeft ie ook nog gevoost met haar enzo,. Het zijn al die kleine dingetjes.
natuurlijk is het extra moeilijk omdat je alles ook hebt gehoord van je beste vriendin toen ze met hem had. maar je wist vantevoren waar je aan begon en wat hij met dr heeft gedaan en meegemaakt. voor je beste vriendin zal het ook moeilijk zijn omdat hij de liefde die hij eerst aan haar gaf nu aan jou geeft. maar probeer het te vergeten en het te accepteren. anders kun je ook niet van alle leuke dingen genieten als je steeds denkt dat hij dat ook met je beste vriendin heeft gedaan.
Oud 17-08-2004, 11:07
bracelance
bracelance is offline
mijn beste vriendin is mijn ex...mag ik dan ook meepraten
Reageren

Regels voor berichten