Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik oppas is het meestal op vriendjes en vriendinnetjes van mijn broertje die niet alleen thuis mogen zijn (9 en 11 jaar oud) ofzo.. Maar dat meisje (11) zit dus in groep 8 en gaat volgend jaar naar de zelfde school als waar ik nu opzit.
Elke keer vraagt ze me de oren van mijn hoofd en toen ze nou weer vroeg hoe het zat bij mij op school maakte ze zelf een best wel leuke vergelijking : Julliette: Eva, jullie school heeft toch afdelingen? Ik : Ja Julliette: Nou dat snap ik dus nog niet Ik : O, wat snap je niet Julliette: Hoe het in elkaar zit --tblijft even stil--- Julliette: Heeeej! is dat niet gewoon zoals Zweinstein met die afdelingen? En toen heb ik me kapot gelachen ![]() Ook heb ik wel ns op gepast op haar broertje (nouja tgebeurt altijd samen) en die had een heel vervelend buurjongentje.. Kay (buurjongentje): Ik ga niet naar huis! Victor : Je gaat wel naar huis Ik : nou dan gaan jullie lekker allebei het buiten uitvechten *zet ze de deur uit* (5 min later bellen ze aan) Victor: Mag ik binnen komen en dan doen we snel de deur weer dicht zodat Kay buiten blijft.. pffff ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel veel leuke dingen gehad, maar vooral van die ontdeugende manier om later naar bed te mogen. Of ze moest haar tanden nog goed poetsen en dan ook góed he. En dan moest ze nog wat drinken, of nog even opruimen... hehe, even, jaja
![]() En ze kwam zeker 6 keer beneden omdat ze nog even moest plassen (en treuzelen dat ze dan deed in de woonkamer en in de keuken en op de wc, pfff). Meestal als ik haar instopte, wilde ze allemaal dingetjes weten. Dus stelde ze de meest onmogelijke vragen; N: 'Krijg ik later ook een vriendje?' Ik;'Nou, misschien wel.' N: 'Maar dat wil ik helemaal niet, jongens zijn stom.' Ik: 'Vind je stiekem al niet iemand leuk dan?' N krijgt rooie kop. Ja dus ![]() En ze keek ook heel erg tegen me op, ik was toen 15 en ze dacht dat ik ook een soort moeder was en al in auto's reed en op mezelf woonde enzo. Een keer nam ik mijn vriend mee en dacht ze dat het mijn man was. Allemaal dat soort geinige dingen ![]() |
![]() |
|
Niet zo zeer een quote, maar de gedachtengang van mijn 2 en een halfjarige nichtje.
Altijd als ze bij ons op bezoek is wil ze naar de paardjes (van onze buren) daar hebben de een witte en een bruine pony, en nu weet ze ook hoe ze heten. Maar nu heten álle witte paarden Choosey en álle bruine paarden Noris ![]() Had ze een boekje waar een wit paard is stond, die heette dus ook Choosey ![]() ![]()
|
Ik moest 3 jaar geleden op mijn neefje passen, die toen 4 was.
E. Ik heb een baby-zusje, ze is lief hoor ik. Ja dat weet ik, leuk toch zo'n zusje? E. Baby's zijn lief ik. Wist je dat je zelf ook een baby geweest was? E. Ja dat weet ik. ik. Wist je dat ik ook een baby geweest ben? E. Ben jij er ook een geweest dan!? (met verbaasde ogen) ik. Ik zal het je nog sterker vertellen, Opa is ook ooit een baby geweest E snapte er toen helemaal niets meer van ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herinner me een voorval met mijn vader en neefje, neefje was toen 2.
Mijn vader;'En, Ruben, zometeen, als de grote wijzer op de drie staat, dan begint *eenofandertvprogramma*.' Ruben: 'Ja, om kwart over tien ja. Dat is over een kwartier.' Hij kon al klok kijken ![]() Of mijn vader wilde een som aan hem uitleggen, iets over het verdelen van snoepjes ofzo. Vader: Kijk, we hebben 20 snoepjes en we zijn met z'n drietjes... hoeveel krijgt elk dan?' R.; Nou, dan krijgen jullie er 6 en ik neem er 8. En toen was hij nog twee, nu is het niet leuk meer. (Als je hem zou vragen hoeveel 34 maal 65 (of andere tientallen dus he) is, zegt hij het zo uit z'n hoofd. Over honderdtallen doet hij wat langer. ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een ander neefje was bij ons en ging plassen, hij kwam terug met z'n broek naar beneden en schreeuwde;'Kijk wat ik kan!!' toen trok hij zichzelf min of meer af ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mn broertje (10) gister bij het avondeten
"Ik bouw geeneens pisnazie" hij versprak zich dus en bedoelde "Ik verbouw geneens spinazie" Verder heeft hij altijd allerlei grappige uitspraken maar natuurlijk kan ik me er op het moment geeneen herinneren. Oh, herinner me er nou een. We zaten op een terrasje en er reed de hele tijd een auto voorbij, mn vader meteen "oh, die is jou aan uitchecken" tegen mij, waarop ik geërgerd zei: "nee pap, hij is jou aan het uitchecken". Mn vader is nogal dik, zo'n 120 kilo en mn broertje die toen 9 was merkte heel intelligent op "Nou, dan moet papa wel onderop!" Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 10:08. |
![]() |
|
Haar ouders gingen weg, maar Bente had gevraagd of ik haar alsjeblieft nog even gedag wilde komen zeggen boven in bed.
Ik had er de dag ervoor nog bij haar opgepast en 's avonds toen ik daar weggging, had ik dreads laten zetten. Ik kom de kamer binnen en ga op het randje van haar bed zitten. Bente doet haar ogen open, kijkt vol verbazing naar me en zegt: "Wie heeft jou zo mooi gemaakt?"
|
Ik heb geen leuke anekdote.
Alleen een trieste. Ooit was ik kindervakantieleider van een soort kamp ofzo. Mjah, weet niet of jullie dat fenomeen kennen, maar je houdt dan wat kinderen door de vakantie heen bezig met vakantiedingen ![]() anyway, er waren ook een paar asielzoekerskinderen bij en ene kwam uit Rwanda. Maar die werd continue door een paar jongens gediscrimineerd (tsja, die jongens neem ik niks kwalijks want waarschijnlijk beseffen ze zelf niet wat ze nu eigenlijk zeggen en praten ze ook maar wat volwassenen na). Affijn die jongen uit Rwanda vroeg mij toen: "S? Ik ben niet zwart, he?" sjee,.. wat moet je nu antwoorden. Ontkennen kan ik t niet. Zo worden mensen met een donkere huidskleur nu eenmaal vaker genoemd. Dus waarop ik dan maar zei: "Jawel, maar dat is toch mooi? Vind je t gek waarom al die witte mensen zomers naar het strand gaan om te proberen zo zwart te worden als jou?" En toen was t goed; was ie helemaal blij ![]()
|
mijn buurjongentje mijn vader hield twee pasfoto's naast zijn gezicht en vroeg toen wie het was.......
buurjongetje de buurmannen *lol* en mijn oppasmeisje zei dat er een baby in mamma's buik groeide je kon het nog niet zien want het was zo klein (spelde knopje) week later kon je het zien ja op de foto!
|
Verwijderd
|
Nena s ochtend tijdens het kringgesprek: Er was een waterval. Het water stroomde omhoog.
Na wat heen en weer gepraat bleek dat ze een fontein bedoelde. s Middag tijdens het kringgesprek: en toen zag ik een dolfijn die water spoot. Sascha (buurmeisje) vroeg ooit aan mijn zusje: Jij bent toch geslagen? (geslaagd dus) De zoontjes van kennissen van ons noemden de MacDonalds altijd de vakantie, omdat ze daar in de vakantie wel eens gingen eten. Een jogentje uit mijn stageklas over een mobile (geen mobiel dus): Je kan er ook telefoon tegen zeggen. Een meisje uit mijn stageklas noemt een zetpil een billenpil. Een jongen uit een andere kleutergroep over de paashaas: Een konijn die eieren legt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kindje van vrienden van mij ouders . Wilde heel graag nog een babykatje hebben , van onze kat (ze hebben er al eentje)
Zij tegen haar moeder : Hoe zou jij het vinden als je een zusje had en die niet eens bij jou kon wonen ![]() Vooral als je je bedenkt hoe zij is , is het heeeeel grappig ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kindje waar ik oppas , terwijl zijn broetje huilde .
Ties : Juuuuuuuuuuuuuuuuulia (gillend) Dus ik kwam naar boven . ik : Wat is er Ties ? Ties : Julia , ga eens naar Morris toe , hij is verdrietig ![]() Vet schattig . En ander oppaskindjes , toen ik beetje aan het huilen was . Pepijn : Julia is gek . Florien : Julia is helemaal niet gek , Julia is verdrietig ![]() Sophie vroeg aan oppaskindje : Florien , weet je waar ik op vakantie ben geweest (mij zus paste daar heel veel op) Florien : Jahoor , op de Domonicaanse Fabriek ![]() |
![]() |
|
Mijn oppasmeisje van 5 jaar is altijd heel bijdehand over borsten. Zegt ze heel wijsneuzerig: Ik wil later geen borsten
ik: ja je zal ze tog echt krijgen F: nee dat wil ik niet, want ik wil lekker een jongentje worden Ik: dat wordt een probleemje f: Neehoor, ik hak me borsten er dan gewoon af ook wil ze altijd zien watvoor Bh ik aan heb ![]() en vanmidag vroeg ze ineens: Rens heb je een string aan ![]() Hehe t is leuker als je er zelf bij bent ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
owja , ik ging bij 2jongetjes oppassen , entje ervan was zo'n 7 , 8 jaar , ze wilden kijken nar harry potter 1 en legden die film dus op
plots was het dat gedeelte met die koblden daar zij dat jongetje hij :Je moet niet bangz ijn hoor , dat zijn geen echte meneren , da zijn meneren met een masker op zodat ze op die meneren lijken , mo die bestan niet echt hoor di meneren ,d ei meneren achter die masker zijn normale meneren IK : ECht ?? amai *wauw wat een wijsheid * ![]() |
![]() |
|
![]() |
Toen mijn broertje een jaar of 8 was kwam hij heel hard uit de douche gerent.
Hij: Sam moet je is kijken wat ik heb!! Kom snel anders is het weer weg. Ik:Wat heb je dan? dus ik loop snel naar boven dacht dat hij iets heel bijzonders ofzo moest laten zien. Hij: Kijk, ik heb een stijf piepie ![]() Tjah.....
|
Verwijderd
|
Mijn oppaskindje Thijmen (5) is ook zo geweldig goed in treuzelen voor het naar bed gaan. "Ik moet mn tanden nog poetsen" "Ik moet nog een glaasje water" en ga zo maar door.
Zijn broertje, Jelle van 3, maakt het wel heel erg bont. "Stopje doen!" (=verstoppertje doen). Ik: Nou, oké dan, twee spelletjes, jij één keer zoeken en ik een keer. Jelle denkt even na, zegt dan: "Zoveel keer?" (laat drie vingers zien) Ik: "Nee, twee keer" (en ik steek twee vingers op.) Jelle weer: "Zoveel keer?" (steekt vier vingers op.) *ZUCHT* En mn broertje een keer, toen ie een jaar of zeven, acht was, onder het avondeten: "Mama, is een dildo een dier?" (Hij had de donald duck gelezen en daar ging het over dingo's, maar hij versprak zich. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Marjolein: Word ik later net zo groot als jij?
Ik: Ja, misschien word je nog wel groter! Marjolein: Ja!! Dan word ik zo groot *armen zover mogelijk uit elkaar* Ik: Ja, misschien wel Marjolein: En dan word ik groter dan mama, en groter dan papa en dan word ik zo groot als ons huis! Ik: Nou zo groot zal je toch niet worden? Marjolein: Jawel! En dan ga ik met mijn hoofd door het dak en met mijn armen door de ramen en met mijn benen door de deuren! ![]()
|
Ik pas al een jaar elke woensdag op bij Yvette (9) en Tim (11) en af toe ook eens op een andere avond.
Yvette was buiten aan het spelen met een buurjongetje en zag mij. Yvette: Linda, kom jij woensdag weer oppassen? Ik: Ja, ik kom toch altijd op woensdag? Yvette tegen buurjongetje: Linda komt woensdag lekker bij mij oppassen!! Yvette tegen mij: en kom jij vanavond ook oppassen? Ik: Nee, vanavond kom ik niet oppassen. Yvette: Mooi zo, kan ik tenminste ook geen straf krijgen!! ![]()
|
ik reed met de jongste naar paardrij zag ze een elfenbankje:
juul: ja en er zat nog een elfje op. ik: waar dan? juul: nee hij is net weggevlogen eigenlijk kan je ze alleen 's nachts zien maar deze was in slaap gevallen op het bankje en toen hoorde het jou fiets en toen ging het naar zijn vriend elfjes haha ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() een jochie van een jaar of 4 ; wooow jij hebt een spijker in je kin ![]() khad toen me spikeje aan me lippiercing gedraaid. het zelfde jochie: eej jou schoenen zijn gaaaaaaaaaaaaf. ik: vind je dat? wrom? jochie: omdat er vuuuuuuuuuuuur op staat ![]() en zo hebben mijn oppaskindjes vast ook vaak genoeg lachuh dingen gezegd alleen dat kan ik niet allemaal onthouden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|