Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2002, 21:51
VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik heb vanavond Phenomenon gezien, daar zit eigenlijk best behoorlijk wat diepe shit in...

Die film deed me nadenken over intelligentie en de toekomst enzo, en ik realiseerde me dat dit de beste tijd is om in te leven waarschijnlijk. Binnenkort wordt er van alles mogelijk waar in de Middeleeuwen levendige verhalen werden verteld met de naam hekserij.
Dingen als mind-control(wat is nederlandse woord ook alweer ), telekinese, telepathie, het wordt vast en zeker allemaal mogelijk. En tegen die tijd is er zoveel om bang voor te zijn, dat hou je niet voor mogelijk.

Ik denk niet graag negatief, en ik geloof niet zo in die Apocalyps films als The Running Man en zo, waar de hele wereld verrot is.
Maar ik denk wel dat we er sociaal gezien niet lang meer op vooruit zullen gaan. Aan de ene kant vond ik dit een angstaanjagende gedachte en aan de andere kant geruststellend.

Wat denken jullie hierover? Zijn jullie het met me eens, of juist niet? Reageer hoe dan ook ff!
Oud 02-07-2002, 21:58
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Ik heb de film ook gezien... hij was idd wel mooi... Maar eigenlijk was ik al erg veel bezig met dat soort dingen en heeft het me dus niet meer aan het denken gezet... De wereld wordt juist steeds opener, maar nog steeds worden er mensen verbrand en gemarteld vanwege dat wat zij geloven en/of kunnen. Toch zit er vooruitgang in hoor!
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 02-07-2002, 22:08
VoRaZ
VoRaZ is offline
Misschien dat ik t niet helemaal goed gezegd heb..
Ten eerste: ok, ik dacht er ook al eerder aan, daar ging t niet zo om. Leek me niet belangrijk.

Ik heb het niet over geloven en godsdienstvrijheid en persvrijheid enzo. Ik bedoel dat de technische mogelijkheden die mensen zullen krijgen de wereld zo onoverzichtelijk ingewikkeld zulen maken dat mensen niet meer weten wat vrijheid is.

Als alles mogelijk is, waar begin je dan met het tegengaan van "de slechten". En dan heb ik het nog niet eens over natie tegen natie, maar intern...
Oud 05-07-2002, 15:14
bonsai
bonsai is offline
ja, mooie film. maar ik denk niet dat het precies wwar is wat je zegt, ik denk iet dat het binnenkort mogenlijk wordt, maar dat het altijd al mogenlijk is geweest want bijv. mindcontrol (manipulatie) moet mogenlijk zijn, we zijn immers allemaal mensen die in grote lijnen toch hetzelfde in elkaar zitten
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 18:46
Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
Mensen zijn altijd al bang geweest voor de toekomst. Denk je eens in: Jij zit in de middeleeuwen in je kasteel met muren van 10 meter dik. Een onsterfelijk fort. Deze tijd is het helemaal, want je hebt gehoord over de toekomst. In de toekomst zouden er bommen zijn waarmee zomaar een hele stad vernietigd kon worden! Dan gaat meteen de hele wereld zichzelf vernietigen, denk je. Blij dat je nu leeft.
Zo gaat het volgens mij altijd. Als de ontwikkelingen maar lngzaam genoeg gaan, kunnen we ons erop aanpassen.
Geen Probleem.
Oud 05-07-2002, 21:23
Verwijderd
Mindcontrol is al heel erg aanwezig.
Neem bijvoorbeeld:
- reclame
- mode
- televisie
- onderwijs
- opvoeding
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 21:33
Joris
Joris is offline
Ik denk niet dat de toekomst ons meer inzicht en kennis kan geven in telepathie en telekinese ed... of ons daadwerkelijk hetgeen kan bieden... Ik denk dat het al bestaat en dat het aan jouzelf is of je daar iets mee doet.

Een vriendin van mij en ik, dat is echt super vreemd, maar wij weten gewoon wat de ander denkt... ik hoef haar maar aan te kijken en ik weet waar ze aan denkt... eerst was het heel vreemd, toen ik haar wat leerde kennen zaten we echt zo van shitttt, dit is echt vaag... nu zijn we eraan gewend en gebruiken we het ook als er mensen in de buurt zijn waaraan we niet alles willen vertellen, we gebruiken het niet expres ofzo, het is er gewoon, ze hoeft maar te zeggen "je denkt nu hetzelfde als ik hé?" en ik antwoord hetgeen waar ik aan dacht, en dat is dan precies hetzelfde als haar... een soort telepathie dus... niet dat we hele gesprekken kunnen voeren ofzo, maar zoiets is het dus wel...

telekinese geloof ik niet zo in, maar het zou best kunnen...

naja, ik heb de film niet gezien, maar da maakt nix, ik dacht, ff commentaren
Reageren

Regels voor berichten