Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2004, 12:04
Elmoo
Elmoo is offline
Hoi allemaal,

Ik heb twee jaar geleden in flinke ingreep gehad aan mijn linker (grote)teennagel.
Het probleem was namelijk dat mijn teennagel te groot was voor mijn nagelbed en daardoor ging die ingroeien en erg ontsteken. Hier kwam de dokter pas achter nadat mijn ontsteking al 2 keer was weggebrand met venol (lekker pijnlijk).
En nu (2 dagen geleden) kom ik erachter dat mijn rechter teennagel ook begint te ontsteken aan de zijkant.
Ga komende woensdag weer naar de arts en hoop dat hij me nu gelijk doorverwijst naar het ziekenhuis.
Pfffff, zie er echt tegenop om weer pijn te moeten lijden...

Iemand hier ervaring mee? Laat je maar horen!
Oud 07-08-2004, 12:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Aan je linkerkant is/was de pijn weg na de operatie?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 12:32
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-08-2004 @ 13:17 :
Aan je linkerkant is/was de pijn weg na de operatie?
Nou nee... ze hebben aan beide zijkanten ongeveer 0,5 cm nagel weggeknipt en hebben daarbij ook twee sneetjes gemaakt en daar weefsel weggehaald zodat de nagel daar niet meer terug zou groeien.
Heb daarna 4 dagen omhoog gezeten met mijn voet en kon daarna 1 week alleen met krukken lopen
En het heeft nog een hele poos geduurt voordat het helemaal genezen was.
Gelukkig heb ik nu geen pijn meer aan mijn linkerteen, alleen nog als ik er aan denk voel ik het weer...
Oud 08-08-2004, 16:08
brynn
brynn is offline
Mijn teennagel was een paar weken geleden ook ingegroeid en ik ben er heel onverstandig aan gaan prutsen zodat mijn hele teen ging ontsteken. Heel erg pijnlijk. Mijn teennagel is niet te groot voor mijn nagelbed maar ik had mn nagels niet zo handig geknipt.

Dus ik heb drie weken op sandalen of blote voeten gelopen en een paar keer per dag in heel erg heet water met soda gezeten om het schoon te houden en week te maken. Inmiddels heb ik (dit keer wel steriel) stukjes eelt weggeschraapt en is mijn nagel er overheengegroeid zeg maar.

Eigenlijk een beetje nutteloze reply want bij mij was het dus anders omdat het mijn eigen schuld was. Maar misschien dat je bij jezelf de ontsteking beperkt kan houden door vaak te weken in soda of biotex of zo. Het kan iig geen kwaad en het hielp bij mij de zwelling te beperken en als het allemaal wat zachter is heb je er minder last van tot je weer naar de dokter moet. En open schoenen zodat het niet zo gaat broeien (lekker ontsteking aantrekkend).

Ohjah, als je het eenmaal in het ziekenhuis zo weg hebt laten snijden kan het niet meer terugkomen. Troost misschien.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:48
robbierobbie
robbierobbie is offline
Heb ik ook last van gehad, ben naar de pedicure geweest, die heeft een gaasje onder de hoek van de nagel gestopt waardoor deze niet meer in het vlees lag te porren zegmaar. Zou moeten helpen, bij mij was het echter te erg hiervoor en is er dus ook aan beide kanten een stuk weggehaald, heb ik eigenlijk geen last van gehad, natuurlijk wel krukken enzo maar geen pijn. succes
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 18:05
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
robbierobbie schreef op 15-08-2004 @ 18:48 :
Heb ik ook last van gehad, ben naar de pedicure geweest, die heeft een gaasje onder de hoek van de nagel gestopt waardoor deze niet meer in het vlees lag te porren zegmaar. Zou moeten helpen, bij mij was het echter te erg hiervoor en is er dus ook aan beide kanten een stuk weggehaald, heb ik eigenlijk geen last van gehad, natuurlijk wel krukken enzo maar geen pijn. succes
Tnx Ik ben naar de dok geweest en ik moet nu ook naar een pedicure, het was niet erg genoeg voor een ingreep in het ziekenhuis.
Denk dat de pedicue ook zoiets bij mij gaat doen (zon gaasje)... is dat pijnlijk?
Kan echt niet tegen pijn, hihi
Oud 16-08-2004, 01:36
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 07-08-2004 @ 13:04 :

Ga komende woensdag weer naar de arts en hoop dat hij me nu gelijk doorverwijst naar het ziekenhuis.
Hoop je?
Dat zég je toch gewoon tegen die arts. "Ik wil ermee naar het ziekenhuis".

Klaar.
Oud 16-08-2004, 10:21
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 15-08-2004 @ 19:05 :
Tnx Ik ben naar de dok geweest en ik moet nu ook naar een pedicure, het was niet erg genoeg voor een ingreep in het ziekenhuis.
Denk dat de pedicue ook zoiets bij mij gaat doen (zon gaasje)... is dat pijnlijk?
Kan echt niet tegen pijn, hihi
doet geen pijn mijn mama is pedicure,en ik heb ervaring
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:23
robbierobbie
robbierobbie is offline
Mijn pedicure ging er te lang mee door en dat ging op een gegeven moment toch wel pijn doen. Dikke rode teen, gaat zij dr een beetje in zitten porren
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 17:36
Elmoo
Elmoo is offline
Moet morgen heen (naar de pedicure) dus zal t wel merken
Laat dan wel ff weten of ik pijn heb gehad ja of nee

Regels voor berichten