Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2004, 13:06
The 1 and only
The 1 and only is offline
Ik ben ongeveer 1,68 m. en 60 kilo, dat vind ik prima zo en ik wil dan ook geen gewicht kwijtraken ofzo.. Maar ik heb gewoon teveel vet (vind ik zelf, en dat vind ik niet mooi) Vooral op mn buik en mn bovenbenen. Ik zou wel graag willen beginnen met buikspieroefeningen enzo. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en helpt het ook? En heeft iemand misschien tips?

Alvast bedankt
Oud 07-08-2004, 16:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
vet eraf, spieren erbij. Kans bestaat dat je dan zelfs wat zwaarder wordt. Dat kun je redelijk zelf regelen...

biekspieroefeningen zorgen niet voor verbranding van vet bij je buik. JE verbrandt vet over je hele lichaam (dus ook wel buik, maar niet alleen daar). Dus voor vet verbranden op je buik, moet je niet alleen buikspieroefeningen doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:49
Verwijderd
sluit me aan bij fade of light..

ik zou daarom ook een sport gaan doen, zwemmen ofzo. iets waarbij je redelijk snel verbrand, maar waar je ook spieren mee traint en opbouwd.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:58
Maarten
Maarten is offline
Crosstrainen!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 19:09
dark princess
dark princess is offline
Aquajoggen helpt!

Ik heb dat ook gedaan met een vriendin, gewoon voor de gezellidheid, gaat per 10 lessen geloof ik. We waren wel de jongste, de meesten waren rond de 30/40. Er worden veel oefeningen gedaan voor buik-, been- en bilspieren. Wij vonden het wel leuk, misschien dat we dit jaar weer meedoen .
Oud 08-08-2004, 20:24
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
spieren wegen 2 keer zoveel als vet is me gezegd. zwemmen is misschien wel een goede sport ja. daarmee verbrand je vet en train je je spieren. verder gewoon gezond eten. niet zoveel vettige dingen en calorierijke dinger.
Oud 08-08-2004, 20:31
MissesLena
MissesLena is offline
gewoon gaan roken joh kun je eten wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:53
MieX
MieX is offline
Citaat:
MissesLena schreef op 08-08-2004 @ 21:31 :
gewoon gaan roken joh kun je eten wat je wilt
ja, dan ga je niet eerder dood aan overgewicht maar aan longkanker of een hartinfarct
Oud 09-08-2004, 14:45
ook hallo
ook hallo is offline
ik heb dat ook wel een beetje, ik ga nu gewoon eerst een minuut of 20 rennen en doe vlak daarna buikspieroefeningen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 07-08-2004 @ 21:40 :
Meer caloriën verbranden dan je binnenkrijgt. Dus gezond eten en lekker gaan sporten: rennen, zwemmen, etc.
= de enige manier.
  1. Schema:
    1. Wegen.
    2. Minder eten.
    3. gedurende 4 tot 6 maanden minimaal 3 keer in de week 45 tot 60 minuten (pas na 30 minuten verbrandt je overtollige vetreserves) vetverbrandende sporten beoefenen.
    Tip: hardlopen. Vergeet je rug niet, dus koop niet te zachte hardloopschoenen, want een te zachte zool is slecht voor je rug).
    4. Wegen.
    5. Juichen.

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 00:32.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:44
Redhair
Redhair is offline
wegen moet je juist nooit doen. je moet naar je broeken kijken. pas je er niet meer in, ben je dikker geworden. word hij losser, dan ben je afgevallen. wegen is alleen maar frusterend. je ziet dat je bent aangekomen, maar dat kan komen door de spieren na het rennen enzovoort.
Oud 10-08-2004, 10:14
The 1 and only
Hey, hartstikke bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik binnenkort maar ga beginnen met hardlopen, moet alleen ff goeie schoenen kope (ga nu nog niet beginne want daar is 't veel te warm voor )
Oud 10-08-2004, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 10-08-2004 @ 10:44 :
wegen moet je juist nooit doen.[...]
Ik stel dan voor om maar twee keer te wegen: voor en na de 'behandeling'. In de tussentijd merk je vanzelf wel dat je broeken weer passen.
Citaat:
The 1 and only schreef op 10-08-2004 @ 11:14 :
Hey, hartstikke bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik binnenkort maar ga beginnen met hardlopen, moet alleen ff goeie schoenen kope (ga nu nog niet beginne want daar is 't veel te warm voor )
Vergeet niet dat als je een matige conditie hebt, het hardlopen je in de eerste maand zwaar zal vallen. Reken erop dat je eerst maar een paar minuten kan volhouden, dus matig je snelheid en gaat steeds een paar minuutjes langer, zodra je je goed daarbij voelt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:24
The 1 and only
Citaat:
alluman schreef op 10-08-2004 @ 11:57 :

Vergeet niet dat als je een matige conditie hebt, het hardlopen je in de eerste maand zwaar zal vallen. Reken erop dat je eerst maar een paar minuten kan volhouden, dus matig je snelheid en gaat steeds een paar minuutjes langer, zodra je je goed daarbij voelt.
Ja, ben ook van plan om het een beetje rustig op te bouwen, heb wel een redelijke conditie maar niet extreem goed ofzo..
Oud 10-08-2004, 13:50
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je bent niet de enige met te veel vet

als je je vergelijkt met modellen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:21
The 1 and only
Citaat:
GanzenVeer schreef op 10-08-2004 @ 14:50 :
je bent niet de enige met te veel vet

als je je vergelijkt met modellen
Doe ik dat dan..?
Oud 11-08-2004, 13:00
Jampot
Jampot is offline
lekker rennen

paar keer in de week
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:05
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
The 1 and only schreef op 11-08-2004 @ 12:21 :
Doe ik dat dan..?
nee.
sorry.
dat maakt ik eruit op. eigenlijk .

maar als je 60 weegt, kun je toch niet zoveel vet hebben? sorry, klinkt heel stom, maar snap ff wat ik bedoel .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:52
the_conquer
the_conquer is offline
je kan buikspieren doen tot je een ons weegt en toch geen drol opschieten meid.

zou toch gaan hardlopen en jah dan val je af, hetgeen in jouwn verhaal best niet zo erg is.
Oud 17-08-2004, 19:01
need4speed
need4speed is offline
Tja, je kan buikspieren trainen, daar worden ze hard van maar daar heb je dus niks aan want zolang er een laagje vet overheen zit zie je ze toch niet.

Je moet eerst dat vet zien te verbranden op bijv. de loopband of gewoon hardrennen in het park of waar dan ook.

Als ik jou was zou ik me aanmelden bij een sportschool en daar cardio fitness doen, dus hardlopen en steppen e.d. en daarna even krachttraining voor de spieren.

Wegen zegt idd weinig, bodybuilders wegen bijv. heel veel maar zijn niet dik (als ze het goed doen) maar dat komt dus door de spieren en de vocht in de spieren.

je kan dus in de sportschool (meestal gratis) je vetvrije massa laten meten.
Dat zegt meer dan de weegschaal.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 22:05
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-08-2004 @ 21:53 :
ja, dan ga je niet eerder dood aan overgewicht maar aan longkanker of een hartinfarct
Dat valt ook wel weer een beetje mee......
Oud 17-08-2004, 23:03
MightyDuck
MightyDuck is offline
Mwah tegelijkertijd vet verliezen en spiermassa opbouwen is bijna onmogelijk in praktijk. Aangenomen dat je clean bent

Om af te vallen creëer je een tekort, om aan te komen een overschot, doh. Iemand die net begint met trainen kan het misschien allebei, of iemand die per dag met een speciale meter opmeet hoeveel kcal hij/zij verbruikt en dat exact eet die lukt het ook nog wel.

Maar tis bijna ondoenlijk, zeker voor een vrouw, die van nature toch al moeilijker afslankt en spiermassa wint.

Doe het een voor een dan weet je tenminste zeker dat je een goed resultaat haalt joh
Oud 18-08-2004, 13:47
rainfairy
rainfairy is offline
volgens mij moet je dan niet gaan cardio-en zoals op de lopende band, fietsen, roeien etc..maar zoals je al zei buikspieroefeningen, met gewichtjes oefeningen doen etc...
Oud 18-08-2004, 23:05
Anaïs
Anaïs is offline
iemand andere sport dan hardlopen? Ik heb enkel jaren geleden atletiek gedaan, en daar heb ik nu redelijk gezette benen aan overgehouden, kuiten dan bedoel ik! Vind ik dus

Zwemmen zou even vetverbrandend moeten zijn, maar als ik een uur zwem, heb ik nooit de indruk vermoeid te zijn, terwijl ik toch goed doorzwem...

En dat van die buikspieroefeningen is waar, ik heb een tijd sit-ups gedaan, en idd spieren gekweekt, maar dat laagje vet zit in de weg om ze te zien
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 10:54
meisje
meisje is offline
Ik ben vijf kilo lichter dan de Ts en met dezelfde lengte en ik heb zelfs nog last van vetranden, dus
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:42
Verwijderd
je moet inderdaad meer verbranden dan dat je binnenkrijgt. Want als je voedsel is verbrand, begint je lichaam aan het vet. En ja, als dat vet ( bijna ) opverbrand is, moet je meer gaan eten om tijdens het sporten genoeg te kunnen verbranden. ( Ik geloof dat een vetpercentage van 6 tot 10 % GOED is voor TOPsporters )

Met 3 uur ( intensief ) fietsen verbrand ik bijna 2000 kalorieen. Dat is meer dan een dag normaal eten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 15:16
Upke
Upke is offline
Citaat:
The 1 and only schreef op 07-08-2004 @ 14:06 :
Ik ben ongeveer 1,68 m. en 60 kilo, dat vind ik prima zo en ik wil dan ook geen gewicht kwijtraken ofzo.. Maar ik heb gewoon teveel vet (vind ik zelf, en dat vind ik niet mooi) Vooral op mn buik en mn bovenbenen. Ik zou wel graag willen beginnen met buikspieroefeningen enzo. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en helpt het ook? En heeft iemand misschien tips?

Alvast bedankt
Ooohh!!!!! Het is toch niet meer normaal wat tegenwoordig mensen al niet meer willen. De één wil vet kwijt en lichter worden, de ander wil vet kwijt en gespierd worden. En nu willen ze ook al vet kwijt maar zonder gewicht te verliezen!! Ja ik zal het alvast zeggen, dat gaat niet. Je word toch lichter. Dan kun je net zo goed de vraag stellen van: Ik wil afvallen, maar ik wil niet afvallen...

Laatst gewijzigd op 19-08-2004 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 20:00
Poppycock
Poppycock is offline
Citaat:
Upke schreef op 19-08-2004 @ 16:16 :
Ooohh!!!!! Het is toch niet meer normaal wat tegenwoordig mensen al niet meer willen. De één wil vet kwijt en lichter worden, de ander wil vet kwijt en gespierd worden. En nu willen ze ook al vet kwijt maar zonder gewicht te verliezen!! Ja ik zal het alvast zeggen, dat gaat niet. Je word toch lichter. Dan kun je net zo goed de vraag stellen van: Ik wil afvallen, maar ik wil niet afvallen...
vervelend he
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:52
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Verbrand je met joggen ook vet? (ik bedoel dan 4 à 5 keer per week, en langer dan 20 minuten)

Buikspieroefeningen geeft je stevigere buikspieren, maar ok, als er een laagje vet over zit... maar eens je die buikspieren hebt, is het moeilijker voor het toekomstige vet om te overheersen, niet? (hehe, wat een zin)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 23-08-2004 @ 18:52 :
Verbrand je met joggen ook vet? (ik bedoel dan 4 à 5 keer per week, en langer dan 20 minuten)

Buikspieroefeningen geeft je stevigere buikspieren, maar ok, als er een laagje vet over zit... maar eens je die buikspieren hebt, is het moeilijker voor het toekomstige vet om te overheersen, niet? (hehe, wat een zin)
Nee daar word je juist dik van

Cardio op matige intensiteit over een half lange duur, 30/45min waarbij je de grotere skeletspieren belast is nog altijd de effectiefste normale manier om vet te verbranden.
Oud 23-08-2004, 17:58
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-08-2004 @ 18:55 :
Nee daar word je juist dik van

Cardio op matige intensiteit over een half lange duur, 30/45min waarbij je de grotere skeletspieren belast is nog altijd de effectiefste normale manier om vet te verbranden.
En nu in iets makkelijker nederlands? (nee ik ben niet blond )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Was toch niet moeilijk ?

Dat activiteit op een matige hartslag waarbij gebruikt word gemaakt van het aeroobe energiesysteem ( waarbij zuurstof naar de cellen word getransporteerd ) de methode is om vet te verbranden, natuurlijk niet met maar 5 minuten, wil je wat resultaat hebben dan moet je toch wat langer doorgaan.

Ook weer niet té lang maar tussen een half uur en een uur op nuchtere maag is goed doenlijk.

Natuurlijk doe je niet een half uur rustig buikspier oefeningen, want geld, hoe groter de ingespande spieren, hoe meer energie er nodig is, hoe meer er verbrand word. Daarom joggen of fietsen we of eventueel roeien. ( beenspieren zijn nog altijd de grootste spieren )
Oud 26-08-2004, 19:28
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 11-08-2004 @ 17:05 :
nee.
sorry.
dat maakt ik eruit op. eigenlijk .

maar als je 60 weegt, kun je toch niet zoveel vet hebben? sorry, klinkt heel stom, maar snap ff wat ik bedoel .
het is wel degelijk mogelijk:

ik ben 1.74
62 kilo
niks aan de hand
maar ik heb dus echt wel een dikke buik, vet op mijn buik dus, en ja iedereen heeft een beetje *blaat blaat* maar ik heb echt een dikke buik.

alleen ik ben lui dus ik ben dr tevreden mee

Regels voor berichten