Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 20:13
Verwijderd
naar aanleiding van Yorin Travel vanavond
heb jij wel eens in het buitenland lokale feesten of ceremonies meegemaakt?
bv. een bruiloft, begrafenis, een kerkdienst, pausverering noem het maar op

Ik heb twee weken in Sicilie in een klein dorpje helemaal in het zuiden bij een familie gelogeerd. Op 11 oktober (ik weet de datum nog goed) was heel het dorp uitgelopen want er was een pausverering. Veel mensen liepen met beelden en kruizen en daarna volgde een uur vuurwerk. Wat voor feest het was kon trouwens niemand precies vertellen

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 20:16.
Advertentie
Oud 15-11-2004, 17:43
Billy_bob
Billy_bob is offline
ja in spanje een keer, weet even niet meer hou het heette. Er was elke dag feest 2 weken lang op verschillende plaatsen, erg gezellig
Oud 16-11-2004, 15:45
Verwijderd
in thailand heb ik een begrafenis meegemaakt van een of ander stamhoofd van een of andere stam
Oud 16-11-2004, 17:53
YPrue
YPrue is offline
Ja, ik heb in de zomervakantie in Egypte in de stad Aswan een bruiloft meegemaakt. De bruid zag er echt hartstikke mooi uit en had ook haar handen met henna versierd, net zoals haar kleine zusje. Ik vond het echt heel leuk om dat eens gezien te hebben.
Oud 18-11-2004, 17:13
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
In Portugal komen we vaak in hetzelfde dorpje
en daar hebben we toen ook een dorpsfeest meegemaakt,
heel gezellig, typisch portugees eten, muziek,
echt van alle leeftijden waren er mensen op afgekomen...
dus ook de jongeren enzo...
Oud 18-11-2004, 20:56
MH
MH is offline
Op Malta is het zelfs elke dag feest. Iedere kerk is vernoemd naar een heilige en wanneer het de naamdag van die heilige is, dan viert men een paar dagen feest.
Op de eerste dag beginnen ze 's ochtends met knalvuurwerk (niet bepaald leuk als je hotel in zo'n dorpje staat, want je schrikt je rot om 8:00). Dan gaat dat 's avonds zo door met nog wat knallers en wordt er een kerkdienst gehouden.
De dag erna wordt onder begeleiding van de fanfare het beeld uit de kerk gehaald en rondgedragen door het dorp en daarna barst het grote feest los: vuurwerkshows, hotdogs met witte bonen, lauw bier zonder schuim en veel muziek.

In Roemenie heb ik ook van alles meegemaakt. Ten eerste de bruiloften. Die worden altijd op zaterdag gehouden en het hele dorp loopt uit. Er zijn bands aanwezig die volksmuziek spelen, maar er is een instrument tussen waarvan ik niet weet wat het is. Het is een soort van kruising tussen een trompet en een strijkinstrument. Iemand een idee???
Verder heb ik er de paasdagen meegemaakt. Heel de stad loopt naar de kerk met een mand vol eten. Alle manden worden aan de straat gezet en je staat er ombeurten bij en spreekt alle voorbijgangers aan om een praatje te maken en soms ga je zelf even de straat rond.
Om 2:00 zijn de missen afgelopen (niet iedereen past in de kerk en daarom worden er meerdere missen gehouden) en komt de priester naar buiten met een wijkwast. Hij zegt dat Christus is opgestaan uit de dood en zegent je eten. Ook wordt er soms een takje in gewijd water gedoopt en drukken ze dat met dezelfde mededeling op je hoofd, om je te laten delen in hun vreugde. Daarna moet je nog wat eten van het spul uit de mand en daarna kun je naar bed.
Oud 21-12-2004, 16:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ergens in Zuid-Duitsland in de zomer (augustus) een bierfeest, maar waat en waarom zou ik niet weten, was wel erg gezellig. Tussen de erg grote bomen naar optredens van zatte Duitsers kijken en een nog zattere Duitser achter de tap die meer geld teruggaf dan vroeg

Verder niet een lokaal feest maar toch: New York - Thanksgiving, grote parade gesponserd door macy's (erg erg groot warenhuis), bovenal commercieel uitgemolken feest
Oud 21-12-2004, 16:53
Miracle
Miracle is offline
Oh, ik heb ook in Zuid Duitsland een bruiloft mee gemaakt, maar dat is gewoon familie. Het meeste gaat wel hetzelfde, maar er zijn natuurlijk aparte gebruiken.
Oud 21-12-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 21-12-2004 @ 17:51 :
Ergens in Zuid-Duitsland in de zomer (augustus) een bierfeest, maar waat en waarom zou ik niet weten, was wel erg gezellig. Tussen de erg grote bomen naar optredens van zatte Duitsers kijken en een nog zattere Duitser achter de tap die meer geld teruggaf dan vroeg

Verder niet een lokaal feest maar toch: New York - Thanksgiving, grote parade gesponserd door macy's (erg erg groot warenhuis), bovenal commercieel uitgemolken feest
in zuid duitsland hebben ze toch ook dat oktoberfest? was het dat niet?
Oud 21-12-2004, 19:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
per piacere schreef op 21-12-2004 @ 18:05 :
in zuid duitsland hebben ze toch ook dat oktoberfest? was het dat niet?
Zo groots was het niet en het was de zomer dus neem aan van niet.
Oud 22-12-2004, 08:37
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 21-12-2004 @ 20:21 :
Zo groots was het niet en het was de zomer dus neem aan van niet.
och, misschien zoeken duitsers altijd wel een excuus om een bierfeest te houden
Oud 31-12-2004, 13:04
Mi Chamocha!
Mi Chamocha! is offline
1 augustus in Zwitserland.

Onafhankelijkheidsdag.

Vuren op de bergen, enorme vuurwerkshows, grote feesttenten etc.
Advertentie

Regels voor berichten