Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 18:49
lovesista18
lovesista18 is offline
wie weet of je hier nog terecht kan? kweet dat ut laat is maar wil ut egggggt graag en kwist niet is dat er zon school was... dus wie weet wanneer de opleidingen beginne en of ik nog een kans maak? let me know!
Oud 30-07-2004, 19:05
Hagel
Hagel is offline
als je het zo graag wilt waarom bel je ze niet gewoon op dan? Heeft meer effect als hier een berichtje posten.
Oud 30-07-2004, 21:58
kakelkip
kakelkip is offline
Daarbij moet je ook nog een toelatingsexamen doen als ik het goed heb en die zullen wel niet elke week gehouden worden (helemaal niet on de zomervakantie denk ik )
Oud 31-07-2004, 17:52
lovesista18
lovesista18 is offline
Citaat:
Hagel schreef op 30-07-2004 @ 20:05 :
als je het zo graag wilt waarom bel je ze niet gewoon op dan? Heeft meer effect als hier een berichtje posten.
hek gedaan en zyn dicht...tot 9 augustus drom wouk wete wie er wat van wist en aangezien jy dr niks van wist hoefde ik geen antwoord van je
Oud 01-08-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
lovesista18 schreef op 31-07-2004 @ 18:52 :
hek gedaan en zyn dicht...tot 9 augustus drom wouk wete wie er wat van wist en aangezien jy dr niks van wist hoefde ik geen antwoord van je
Je mag ook wel een beetje liever reageren hoor

HEt was wel een logische reactie, ik dnek dat je tot 9 augustus dan tot nu toe niets kan doen. Ik denk echte rwel dat je problemen gaat krijgen met toelatingsexamen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 14:51
Verwijderd
een meisje dat ik ken zit daar ook, ze heeft volgens mij ergens in maart een toelatingsexamen gedaan. En in juni ofzo al te horen gekregen dat ze aangenomen was. Ik denk daarom dat de kans klein is dat je nog aangenomen wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 15:49
Vice
Vice is offline
Ik denk dat toch beter kan wachten tot volgend jaar. Dan stuur je alvast een aanmeldings formulier (als de school open is) en kan je al heel snel een toelatingstest doen.
Welke opleiding wil je eigenlijk doen?
Oud 01-08-2004, 16:54
Boozle
Boozle is offline
Op het grafisch school in Zwolle moest je toelatingsexamen doen, voor de zomervakantie en die grafische opleidingen zijn nogal gewild, ik hoop voor je dat er plek is, anders zou je kunnen wachten tot volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:01
Sprinkle
Sprinkle is offline
Denk wel dat je te laat bent, de toelatingsexamens zijn aan het begin van de zomervakantie. Zowiezo kan je je tot een bepaalde datum inschrijven en die datum is ook voor de zomervakantie.
Oud 02-08-2004, 20:42
theadamsman
theadamsman is offline
@ lovesista18: Ben vorig jaar afgestudeerd als een dtp-er aan het Grafische Lyceum Eindhoven.

Maar 5 klasgenoten hebben voor een vervolgopleiding gekozen, terwijl met ongeveer met 20 man in de klas zit. Alle andere hebben een andere opleiding gekozen. Van Verkoop tot Recreatie.

Vragen:
Q: Je hebt nog steeds niet geantwoord welke opleiding je nu graag wilt volgen?
A:

Q: Verklaar je opleidingskeuze eens nader
A:
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 15:25
rodina
rodina is offline
Je kan beter een echte opleiding gaan volgen. Als er iets bagger is, is het 't Grafisch Lyceum wel.

Wat een teringzooi is het daar zeg. Je leert er geen ene reet, echt totaal zonde van je tijd.
Oud 06-08-2004, 21:00
lovesista18
lovesista18 is offline
Citaat:
theadamsman schreef op 02-08-2004 @ 21:42 :
@ lovesista18: Ben vorig jaar afgestudeerd als een dtp-er aan het Grafische Lyceum Eindhoven.

Maar 5 klasgenoten hebben voor een vervolgopleiding gekozen, terwijl met ongeveer met 20 man in de klas zit. Alle andere hebben een andere opleiding gekozen. Van Verkoop tot Recreatie.

Vragen:
Q: Je hebt nog steeds niet geantwoord welke opleiding je nu graag wilt volgen?
A:

Q: Verklaar je opleidingskeuze eens nader
A:
ja grafisch vormgeven wil ik gaan volgen!!! dus met tekene ontwerpe. creatief enzzzzzzzzzzz
Oud 06-08-2004, 21:19
Aru
Aru is offline
hehe ik ben het eens met degene die zei dat het GL()graffisch lyceum) kut is ,..heb nu twee jaar gehad maar vond het dus echt geen ene roestende reet aan ,..ben nu dus gestopt ,het valtmij tegen op die school hoe weinig je echt leert en je mag niet te creatief van ze zijn ,...maar ja ik zat dan in rotterdam op het GL en dat vond ik echt geen kut aan ,..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 21:25
lovesista18
lovesista18 is offline
ow das minders dannn ja kmoet t tog egt zelf ff ondervinde dan of da waar is
Oud 07-08-2004, 21:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Aru schreef op 06-08-2004 @ 22:19 :
hehe ik ben het eens met degene die zei dat het GL()graffisch lyceum) kut is ,..heb nu twee jaar gehad maar vond het dus echt geen ene roestende reet aan ,..ben nu dus gestopt ,het valtmij tegen op die school hoe weinig je echt leert en je mag niet te creatief van ze zijn ,...maar ja ik zat dan in rotterdam op het GL en dat vond ik echt geen kut aan ,..
Weet jij dan een beter alternatief voor iemand met een mavo-niveau ?
Iets waar je wel creatief mag zijn.
Oud 07-08-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 07-08-2004 @ 22:29 :
havo gaan doen, op hbo zijn veel meer studies te vinden die creatief zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 00:25
Vice
Vice is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 08-08-2004 @ 00:16 :
havo gaan doen, op hbo zijn veel meer studies te vinden die creatief zijn.
Kan ik net zo goed gewoon nog 2 jaar mbo doen.
Oud 08-08-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 08-08-2004 @ 01:25 :
Kan ik net zo goed gewoon nog 2 jaar mbo doen.
kan ook, maar ik dacht dat mbo 3 jaar was?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:23
Vice
Vice is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 08-08-2004 @ 14:12 :
kan ook, maar ik dacht dat mbo 3 jaar was?
Ligt eraan welk niveau je doet. Ik doe mbo op niveau 4 en dat is 4 jaar (3 jaar als je de 1e en 2e in 1 jaar doet).

Overgens kan je met mbo-diploma's die lager zijn dan niveau 4 niet eens hbo doen.
Oud 08-08-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 08-08-2004 @ 14:23 :
Ligt eraan welk niveau je doet. Ik doe mbo op niveau 4 en dat is 4 jaar (3 jaar als je de 1e en 2e in 1 jaar doet).

Overgens kan je met mbo-diploma's die lager zijn dan niveau 4 niet eens hbo doen.
OK, duidelijk.. dan kan je alsnog beter havo gaan doen als je gelijk van het vmbo afkomt, dat is dan een jaar korter.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 14:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 08-08-2004 @ 15:04 :
OK, duidelijk.. dan kan je alsnog beter havo gaan doen als je gelijk van het vmbo afkomt, dat is dan een jaar korter.
Dat is waar, maar ik had niet het juiste pakket voor om naar de havo te gaan.
Oud 08-08-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 08-08-2004 @ 15:45 :
Dat is waar, maar ik had niet het juiste pakket voor om naar de havo te gaan.
oh ja.. das dan wel balen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:06
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
lovesista18 schreef op 31-07-2004 @ 18:52 :

Haha wat mooi.... dan ben je 20 (en dus niet 13) en dan schrijf je zo en heb je het niveau van een of andere randdebiel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 21:05
lovesista18
lovesista18 is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 08-08-2004 @ 19:06 :
Haha wat mooi.... dan ben je 20 (en dus niet 13) en dan schrijf je zo en heb je het niveau van een of andere randdebiel.
hoe ik typ maak ik zelf wel uit de enige randdebiel hiero ben jy rot tog een end op
Oud 08-08-2004, 23:01
Aru
Aru is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-08-2004 @ 22:29 :
waarschijnlijk ,dat is wat ik ga doen ,is nu eerst een jaartje werken ,en dan of de HKU of de sin joost in Breda/den bosch

maar ja als je nog maar 2 jaar hoef zou ik dat gewoon doen ,..ik moest ook nog 2 jaar maar was die school gewoon zo zat ,...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2004, 07:15
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
lovesista18 schreef op 08-08-2004 @ 22:05 :
hoe ik typ maak ik zelf wel uit de enige randdebiel hiero ben jy rot tog een end op
haha je maakt mijn dag echt goed. Ik hoop echt dat jij je nooit voortplant.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Muzzle schreef op 09-08-2004 @ 08:15 :
haha je maakt mijn dag echt goed. Ik hoop echt dat jij je nooit voortplant.
*totaal mee eens is*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 13:38
Verwijderd
Jeetje, laat dat meisje lekker zo typen als zij dat wil/leuk vind. Daar gaat het helemaal niet om.

@TS: ik neem aan dat je ondertussen zelf wel naar het GLU hebt gebeld; ze zijn weer open toch? Maar idd, net als wat anderen al zeiden, de intake-gesprekken zijn al lang geweest en waarschijnlijk zitten de opleidingen ook al vol (ze hebben een beperkt aantal plaatsen). Maar het valt altijd te proberen natuurlijk.
Ik vindt het GLU ook geen geweldige school, maar het gaat mij meer om het mbo diploma dan om de opleiding. En ik hoef gelukkig nog maar 1 jaartje.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
toen ik me vorig jaar aanmelde voor het grafisch lyceum (rotterdam) melde ik me aan in januari (jaja, laat... ik weet het ) en toen moest ik in maar het toelatings examen doen (ze hielden er 4, in maart was de laatste) en in juni kre ik te horen dat ik was aangenomen . Je bent dus helaas te laat, volgend jaar beter
Oud 10-08-2004, 09:35
rodina
rodina is offline
Citaat:
Aru schreef op 06-08-2004 @ 22:19 :
Ik heb in Amsterdam gezeten.

Organisatorisch gezien is het een puinhoop.
Gedesinteresseerde docenten.
Geen tekenen, of kunstbeschouwingen.
Zielige projecten waarbij je alleen maar in groepjes werkt ala de basisschool.
Slecht computersysteem, alles loopt altijd vast.
Leraar 1 zegt a, de volgende b, diegene daarna c.
En het meest belachelijke was nog wel dat je verplicht naar de gymlessen moest komen om de zonnegroet te leren.
Lessen gaan nergens over, wiskunde; ja laten we het hebben over de Mayarekencultuur.

Etc.
Oud 10-08-2004, 12:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
rodina schreef op 10-08-2004 @ 10:35 :
Geen tekenen, of kunstbeschouwingen.
Kunstbeschouwing is toch verplicht op een grafisch lyceum en dat tekenen kregen wij met visualiseren.
Oud 10-08-2004, 12:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Coconut schreef op 09-08-2004 @ 14:38 :
Ik vindt het GLU ook geen geweldige school, maar het gaat mij meer om het mbo diploma dan om de opleiding. En ik hoef gelukkig nog maar 1 jaartje.
GLU is idd ook niet alles. Ik kan me soms behoorlijk ergeren hoe ze daar alles regelen. Vooral als het over cijfers gaat.
Oud 10-08-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 10-08-2004 @ 13:27 :
Kunstbeschouwing is toch verplicht op een grafisch lyceum en dat tekenen kregen wij met visualiseren.
Kunstbeschouwing heb ik wel een halfjaar gehad, en tekenen deed ik idd bij Vormgeven en Visualiseren.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-08-2004 @ 13:29 :
GLU is idd ook niet alles. Ik kan me soms behoorlijk ergeren hoe ze daar alles regelen. Vooral als het over cijfers gaat.
het GLR kan er wat dat betreft ook wat van
Oud 11-08-2004, 15:45
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik ben ook aangenomen op het GLU. De inschrijvingen zijn daar al geruime tijd gesloten. Naar mijn weten is het GLU beter dan het GLR en GLA.

Ik ga MM doen, heb er veel vertrouwen in dat ik deze opleiding goed ga afronden, kan ook niet anders, flash en 3dsmax junkie
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:01
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
rodina schreef op 06-08-2004 @ 16:25 :
Je kan beter een echte opleiding gaan volgen. Als er iets bagger is, is het 't Grafisch Lyceum wel.

Wat een teringzooi is het daar zeg. Je leert er geen ene reet, echt totaal zonde van je tijd.
Ik ga dus Multimedia vormgeving doen. Eigenlijk een mix van verschillende dingen. Video, 3d animatie en webdesign. Het is maar net wat je zelf het leukste vindt. Het belangrijkste is dat je zelf veel inzet toont, anders kom je nergens. Het is een vakopleiding, je krijgt na die 4 jaar een diploma en kan dan bijvoorbeeld gaan werken bij reclamebureau's. Je moet heel veel thuis doen. Wees de beste van de klas, en leer iets wat andere mensen niet kunnen. Dat moet je sowieso nastreven in de grafisector, tegenwoordig kan iedereen wel een visitekaartje uitprinten op zijn/haar pc, vroeger was dat anders toen er nog geen personal computers waren voor de gewone man. Leer iets wat anderen niet kunnen.

ikzelf ken mensen die in het 3e jaar MM zitten, die moeten nu op stage. Je kan na het 2e jaar voor jezelf wel beslissen wat het beste bij je past. Zo ken ik een jongen die 3D helemaal te gek vindt, hij gaat nu ook stage lopen bij een bedrijf dat 3d modellen maakt van gebouwen. Als hij zometeen na het 4e jaar beter dan gemiddeld is kan hij gewoon aan de slag bij een multimediabedrijf, in tegenstelling tot de mensen die 4 jaar lol hebben gemaakt op school.

Je hebt natuurlijk lagere niveau's zoals niv 1 waarbij je assistent-drukker kunt worden, maar dan vraag ik me nog af, is dat wel zo'n nutteloze opleiding met zo'n laag niveau? Je kunt altijd doorgroeien naar 'drukker' en als je daar goed in bent...dan kan je toch prima werk vinden? Ik heb zelf ook in een drukkerij gewerkt, ok, niet als drukker. Maar ik heb gezien wat die mensen daar allemaal maakten, en dat was best wel mooi.

En ik vind scholen zoals het GLU wel iets hebben, ze gaan niet mee in het grote geweld van de ROC's (regionale opleiding centrum's) dat is wel iets wat ik waardeer. Zo hoeven ze zich bijvoorbeeld niet te houden aan regels die het bestuur van een ROC ze verplicht. Ze kunnen bijvoorbeeld zelf beslissen hoe zwaar ze een toelatingstest doen, om zo het nodige gespuis (niet in de zin van onbekwaam) van school te kunnen houden.

Dus ik snap niet wat jij nutteloos vindt aan een grafische opleiding, je krijgt er hetgeen uit wat je erin stopt, dat is bij elke opleiding zo.

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 11-08-2004 @ 17:01 :
*Bladiebla verhaal*
Je hebt wel een hoge pet op van een school waar je nog geen dag les hebt gehad.
Mja, ik hoop voor je dat het je niet tegenvalt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 11-08-2004 @ 17:25 :
Idd en het blijft MBO niveau dus zoveel heel zou je ook wel niet hoeven te doen hoor. WO dat lijkt mij pas super veel.

ROC opleidingen zijn mooi om naar het HBO te gaan. Ik zit nu in het laatste jaar van ICT Niveau 4 en het is echt allemaal een eitje!

Je kan ook beter een opleiding doen die iets breder is en waar meer werk voor is. Het lijkt mij nou niet dat er heel veel banen voor Webdesign zijn. 3d/Video weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:32
Vice
Vice is offline
Volgens mij is multimedia vormgeven toch echt wel iets breder dan ict. Bovendien is het ook meer een vooropleiding voor naar de kunstacademie. Naar 2 jaar grafisch vormgeven ben ik zelf ook overgestapt naar multimedia en hopelijk doe ik over 2 jaar hbo.
Oud 12-08-2004, 11:11
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Coconut schreef op 11-08-2004 @ 17:25 :
Ik ken iemand die daar les geeft, en ik heb vrienden die daar ook zitten. Mijn vader is grafisch vormgever en heeft weleens stagiëres van het GLU gehad, daar was hij dan ook tevreden over.

Maar ik zal wel vertellen hoe mijn introductie was en mijn eerste week, nog 2 weken dus.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:45
rodina
rodina is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 12-08-2004 @ 12:11 :
Ik ken iemand die daar les geeft, en ik heb vrienden die daar ook zitten. Mijn vader is grafisch vormgever en heeft weleens stagiëres van het GLU gehad, daar was hij dan ook tevreden over.

Maar ik zal wel vertellen hoe mijn introductie was en mijn eerste week, nog 2 weken dus.
Ik ken ook iemand die daar lesgeeft. Ik ken ook mensen die het hebben afgemaakt. En al die mensen zijn wat anders gaan doen.

Ik wens je veel succes. 1/3 van mijn klas is er mee gekapt omdat ze er geen flikker aanhadden/ niets leerden.
Oud 13-08-2004, 20:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Syphon schreef op 11-08-2004 @ 17:43 :
Idd en het blijft MBO niveau dus zoveel heel zou je ook wel niet hoeven te doen .
Dat zou je nog wel eens heel vies kunnen tegenvallen, neem dat maar van mij aan.
Oud 14-08-2004, 18:09
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
lovesista18 schreef op 06-08-2004 @ 22:25 :
ow das minders dannn ja kmoet t tog egt zelf ff ondervinde dan of da waar is
Kan je niet gewoon nederlands typen? Dit doet pijn aan m'n ogen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:53
Verwijderd
Hahahahahaha, ZIJ weer
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 22:30
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lotte schreef op 14-08-2004 @ 19:09 :
Kan je niet gewoon nederlands typen? Dit doet pijn aan m'n ogen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:26
koekepan
koekepan is offline
Ik ga volgende week beginnen op het GLR.
Heb inderdaat al van verschillende mensen gehoord dat het niks is maar aan de andere kant ken ik ook mensen die het er heel erg naar hun zin hebben / hebben gehad.
Ik ga gewoon kijken hoe het is en als ik het niks vind stop ik ermee en ga ik HAVO doen. (en dan hopenlijk alsnog kunst academie!)
Oud 19-08-2004, 00:02
Vice
Vice is offline
Is maar net wat je van die school verwacht. Ik zie het meer als een vooropleiding voor naar een kunstacademie.
Reageren

Regels voor berichten