Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 22:11
danielle84
danielle84 is offline
Mannen hebben zo vaak een smoesje om niets te willen met iemand te jong, te kinderachtig. niet zijn type. Maar toch wel zoenen enz.
Waarom willen de meeste mannen langer vrijgezel blijven? Of lijkt dat maar zo?
Oud 17-08-2004, 22:15
Shitonya
Shitonya is offline
Lijkt maar zo, vrouwen hebben het net zo vaak
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 22:16
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
danielle84 schreef op 17-08-2004 @ 23:11 :
Mannen hebben zo vaak een smoesje om niets te willen met iemand te jong, te kinderachtig. niet zijn type. Maar toch wel zoenen enz.
Verkering is voor de meeste mannen geen probleem maar het echte binden met een vrouw is voor een man niet natuurlijk. Dit is volledig historisch te verklaren.

Vroeger waren mannen de leider en werd er naar hun geluisterd, konden altijd doen wat ze wilden en hoeften dat met niemand te overleggen en geen verantwoording af te leggen, de vrouw was onderdanig aan de man.

Als een man zich tegenwoordig bindt voelt hij zich minder vrij en heeft ie het idee dat ie zijn macht over zijn eigen leven gedeeltelijk kwijt is. Nu moeten ze met iemand overleggen wat ie gaat doen en zo verliest ie zijn 'positie'.

Ik heb geen probleem met binden maar sommige mannen wel.
Oud 17-08-2004, 22:17
rodina
rodina is offline
Omdat wanneer jeje gaat binden, je jezelf onzeker opstelt. En dat moet je willen, kunnen, doen.
Oud 17-08-2004, 23:03
Weylyn
Weylyn is offline
Ik kan mij alleen aan iemand binden als ik die iemand door en dor vertrouw. Ik vertrouw echter niet snel mensen, mijn vertrouwen is iets te vaak geschonden.
Oud 17-08-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 17-08-2004 @ 23:15 :
Lijkt maar zo, vrouwen hebben het net zo vaak
Inderdaad. Niet zo verwonderlijk als je nog zo jong bent en bedenkt dat je misschien over 5 jaar nog steeds bij dezelfde persoon bent. Het is een stukje stabiliteit maar dan lijkt je leven ook voor een deel vastgelegd.
Mensen met bindingsangst vinden totale vrijheid een grotere prioriteit dan de voordelen die een relatie heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 00:45
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 17-08-2004 @ 23:16 :
Verkering is voor de meeste mannen geen probleem maar het echte binden met een vrouw is voor een man niet natuurlijk. Dit is volledig historisch te verklaren.

Vroeger waren mannen de leider en werd er naar hun geluisterd, konden altijd doen wat ze wilden en hoeften dat met niemand te overleggen en geen verantwoording af te leggen, de vrouw was onderdanig aan de man.

Als een man zich tegenwoordig bindt voelt hij zich minder vrij en heeft ie het idee dat ie zijn macht over zijn eigen leven gedeeltelijk kwijt is. Nu moeten ze met iemand overleggen wat ie gaat doen en zo verliest ie zijn 'positie'.

Ik heb geen probleem met binden maar sommige mannen wel.
Ha! Natuurlijk. Als alle mannen de leider waren en aan niemand verantwoording af wilden leggen, zal een samenleving niet erg lang stand hebben gehouden.

Als je eventuele bindingsangst van mannen toch 'goed wil praten' op basis van historische en biologische feiten, zorg dan tenminste dat je de goede gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 06:10
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-08-2004 @ 01:45 :
Ha! Natuurlijk. Als alle mannen de leider waren en aan niemand verantwoording af wilden leggen, zal een samenleving niet erg lang stand hebben gehouden.

Als je eventuele bindingsangst van mannen toch 'goed wil praten' op basis van historische en biologische feiten, zorg dan tenminste dat je de goede gebruikt.
de leider = de baas over de vrouw... leider was niet echt het juist gekozen woord
Oud 18-08-2004, 08:25
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
bracelance schreef op 18-08-2004 @ 07:10 :
de leider = de baas over de vrouw... leider was niet echt het juist gekozen woord
dan klopt er van jou verklaring nog steeds geen hout.

Want: het feit dat het vroeger zo was dat de mannen boven de vrouwen stonden heeft op de mannen van nu (en dan heb ik het over de mannen waar TS op doelt: i.e, de mannen van haar leeftijd) niet zo heel veel invloed.

Als het zo is dat mannen meer moeite hebben met binden, en je wil dat biologisch/historisch verklaren dan moet je dat anders doen. Dan moet je stellen dat het biologisch gezien voor mannen vrij onnatuurlijk is om zich te binden aan 1 vrouw. Namelijk: een man moet zijn zaad zo veel mogelijk verspreiden, bij zo veel mogelijk vrouwen. Op deze manier stelt hij zeker dat zijn genen in de volgende generatie ook weer aanwezig zijn.

Maar ik zelf betwijfel of het zo is dat mannen meer moeite hebben met zich te binden dan vrouwen. Mischien dat TS toevallig op die mannen valt die er wél moeite mee hebben, maar dat zegt niets over de totale populatie mannen.
Oud 18-08-2004, 10:04
Malice
Malice is offline
Citaat:
Volgens mij ligt dat dan aan de mannen (of de vrouwen) die jij tegenkomt, want ik ken net zoveel vrouwen die dat ook doen... zelf was ik ook zo trouwens een tijdje geleden, totdat ik een keer echt flink verliefd werd...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:11
Verwijderd
hmm meeste mannen?? mag ik de cijfers en je bron???
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:29
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Zelfde reden waarom vrouwen dat hebben, want vrouwen hebben het net zo vaak, of zelfs vaker
Het brengt onzekerheid met zich mee, Bijvoorbeeld, je woont samen, en dan gaat het mis. Het is een stuk moeilijker om dan nog van je partner af te komen, om het kru uit te drukken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:32
Verwijderd
Omdat veel mensen (zowel mannen als vrouwen) geen zin hebben om verantwoording te hoeven afleggen aan een ander. Het is namelijk megavervelend als je bepaalde dingen niet meer kunt doen zonder ze aan de ander te melden. De meeste normale mensen die jong en weldenkend zijn hebben helemaal geen zin om zich op jonge leeftijd al vast te leggen. Die zien in dat ze hun hele leven nog serieuze relaties kunnen hebben en dat ze tot midden twintig in elk geval nog even flink moeten feesten.

Maar goed, dat zijn weldenkende mensen. De domme breezerboys zullen er vast helemaal van overtuigd zijn dat ze echt bindingsangst hebben. In feite is dat gewoon een rationeel excuus voor het feit dat ze gewoon een slaaf van hun lusten zijn en met meerdere meisjes naar bed willen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 11:40
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 18-08-2004 @ 09:25 :
dan klopt er van jou verklaring nog steeds geen hout.

Want: het feit dat het vroeger zo was dat de mannen boven de vrouwen stonden heeft op de mannen van nu (en dan heb ik het over de mannen waar TS op doelt: i.e, de mannen van haar leeftijd) niet zo heel veel invloed.

Als het zo is dat mannen meer moeite hebben met binden, en je wil dat biologisch/historisch verklaren dan moet je dat anders doen. Dan moet je stellen dat het biologisch gezien voor mannen vrij onnatuurlijk is om zich te binden aan 1 vrouw. Namelijk: een man moet zijn zaad zo veel mogelijk verspreiden, bij zo veel mogelijk vrouwen. Op deze manier stelt hij zeker dat zijn genen in de volgende generatie ook weer aanwezig zijn.

Maar ik zelf betwijfel of het zo is dat mannen meer moeite hebben met zich te binden dan vrouwen. Mischien dat TS toevallig op die mannen valt die er wél moeite mee hebben, maar dat zegt niets over de totale populatie mannen.
hehe heerlijk, eindelijk wordt er wat gediscussierd... dat heb ik lang niet gezien op L&R
Oud 18-08-2004, 20:18
Nictel
Nictel is offline
Ik denk ook dat er over het algemeen wordt gedacht dat mannen vooral bindingsangst hebben door dat mannen vaker officieel de relatie beeindigen?

Als bijv. er veel ruzie is, hopen vrouwen dat het toch nog goed komt terwijl mannen dat minder hebben en er ook door (vrijgezellen) vrienden wordt gezegd dat het geen zin heeft en ie dr maar gewoon moet dumpen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:32
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb het juist meestal andersom. Ik krijg als ik een vriend heb meteen te horen dat hij wil trouwen, hoe we ons huis gaan inrichten en dat hij voor me wil sterven Anyway...dat is ook niet alles Ik raad je aan: begin niets met een jongen die ook maar het kleinste beetje bindingsangst heeft. Je zult kapot gaan aan je eigen onzekerheid over of hij nou eigenlijk wel of niet voor je gaat/je leuk vindt.
Oud 18-08-2004, 21:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Lang vrijgezel blijven? Ja, ik ben al op 1 relatie van een paar maanden na mijn hele leven vrijgezel, maar in mijn persoonlijk geval komt dat niet door het bovenstaande. Bij mij ligt het er ook aan dat ik helemaal niets durf (contact maken, initiatief nemen etc.). Ik krijg ook gewoon geen aandacht van leuke meiden, anders had ik misschien al lang een relatie.
Maar zelf ben ik ook heel onzeker. Maar ik ben dan ook niet zo wrecht om met een meid te gaan zoenen terwijl ik niets met haar wil. Als ik echt een relatie wil, dan wil ik ook zoenen, als zij tenminste ook wil. Anders geef ik die meid gewoon valse hoop en zo zit ik niet in elkaar. Ik wil nou eenmaal ook eerlijk zijn tegen andere mensen.
Maar goed, om ff terug ontopic te komen: Sommige jongens (zoals ik) zijn nogal onzeker. Misschien vinden ze op basis van uiterlijk de meid wel leuk, maar als puntje bij paaltje komt en ze beter leren kennen, haken ze misschien af, dat ze het niet "waar kunnen maken" met zo'n meisje. Onzekerheid durven jongens vaak ook niet te uiten, ze willen vaak wat stoer en zeker overkomen... maar kijk dus verder dan je neus lang is...
Verder zijn er mensen die zich te veel aantrekken van uitspraken van andere mensen (vooral mensen waar ze tegen op kijken). Bijvoorbeeld een te jong meisje, zeggen sommige mensen: "Is toch niets voor jou, zoek iemand van je eigen leeftijd!" Gaan ze zitten piekeren, en binden ze zich niet terwijl ze dus niet doen waar ze zelf zin in hebben.
En ja, je hebt gewoon ook van die wrechte mensen die doen het allemaal voor tongen en/of sex, dat vinden ze lekker... maar niet rekening houden met andermans gevoelens of gedachten.
Reageren

Regels voor berichten