Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vroeger waren mannen de leider en werd er naar hun geluisterd, konden altijd doen wat ze wilden en hoeften dat met niemand te overleggen en geen verantwoording af te leggen, de vrouw was onderdanig aan de man. Als een man zich tegenwoordig bindt voelt hij zich minder vrij en heeft ie het idee dat ie zijn macht over zijn eigen leven gedeeltelijk kwijt is. Nu moeten ze met iemand overleggen wat ie gaat doen en zo verliest ie zijn 'positie'. Ik heb geen probleem met binden maar sommige mannen wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen met bindingsangst vinden totale vrijheid een grotere prioriteit dan de voordelen die een relatie heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je eventuele bindingsangst van mannen toch 'goed wil praten' op basis van historische en biologische feiten, zorg dan tenminste dat je de goede gebruikt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Want: het feit dat het vroeger zo was dat de mannen boven de vrouwen stonden heeft op de mannen van nu (en dan heb ik het over de mannen waar TS op doelt: i.e, de mannen van haar leeftijd) niet zo heel veel invloed. Als het zo is dat mannen meer moeite hebben met binden, en je wil dat biologisch/historisch verklaren dan moet je dat anders doen. Dan moet je stellen dat het biologisch gezien voor mannen vrij onnatuurlijk is om zich te binden aan 1 vrouw. Namelijk: een man moet zijn zaad zo veel mogelijk verspreiden, bij zo veel mogelijk vrouwen. Op deze manier stelt hij zeker dat zijn genen in de volgende generatie ook weer aanwezig zijn. Maar ik zelf betwijfel of het zo is dat mannen meer moeite hebben met zich te binden dan vrouwen. Mischien dat TS toevallig op die mannen valt die er wél moeite mee hebben, maar dat zegt niets over de totale populatie mannen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar zelf ben ik ook heel onzeker. Maar ik ben dan ook niet zo wrecht om met een meid te gaan zoenen terwijl ik niets met haar wil. Als ik echt een relatie wil, dan wil ik ook zoenen, als zij tenminste ook wil. Anders geef ik die meid gewoon valse hoop en zo zit ik niet in elkaar. Ik wil nou eenmaal ook eerlijk zijn tegen andere mensen. Maar goed, om ff terug ontopic te komen: Sommige jongens (zoals ik) zijn nogal onzeker. Misschien vinden ze op basis van uiterlijk de meid wel leuk, maar als puntje bij paaltje komt en ze beter leren kennen, haken ze misschien af, dat ze het niet "waar kunnen maken" met zo'n meisje. Onzekerheid durven jongens vaak ook niet te uiten, ze willen vaak wat stoer en zeker overkomen... maar kijk dus verder dan je neus lang is... Verder zijn er mensen die zich te veel aantrekken van uitspraken van andere mensen (vooral mensen waar ze tegen op kijken). Bijvoorbeeld een te jong meisje, zeggen sommige mensen: "Is toch niets voor jou, zoek iemand van je eigen leeftijd!" Gaan ze zitten piekeren, en binden ze zich niet terwijl ze dus niet doen waar ze zelf zin in hebben. En ja, je hebt gewoon ook van die wrechte mensen die doen het allemaal voor tongen en/of sex, dat vinden ze lekker... maar niet rekening houden met andermans gevoelens of gedachten. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |