Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2004, 14:28
D-sire
D-sire is offline
Ja, het wordt vast een heel warrig verhaal maar ik moet het toch even kwijt. Mijn vriend en ik zijn 2 weken geleden 10 daagjes op vakantie geweest wat echt super was. We deden leuke dingen en konden niet genoeg van elkaar krijgen.

De anderhalve week daarna is hij iedere nacht bij mij blijven slapen maar moest toen wel (fulltime) werken waardoor we niet echt dingetjes samen konden gaan doen ofzo. Toen zei hij me opeens dat zijn vriend uit Amsterdam begin augustus zou komen en de hele maand zou blijven. Oke, dacht ik maar dan kunnen wij toch ook nog wel tijd met elkaar doorbrengen? En dat bevestigde hij.

Alleen nu het zover is merk ik dat hij (volgens mij) helemaal niet meer aan me denkt. Normaal bellen we regelmatig en als ik nu niets van me laat horen, gebeurt er ook gewoon niets. Ook als ik dingen voorstel zoals zwemmen bijvoorbeeld, slaat hij die af en net als vandaag gaat hij dan met die vriend naar de bioscoop...

Ik snap wel dat hij die vriend ook aandacht wil geven (en zeker in het begin) maar ik heb ook nog maar een maandje vakantie en was juist van plan veel leuke dingen te gaan doen. We hebben gisteren ook best ruzie gehad over de telefoon vanwege dat idee om te gaan zwemmen. Dat hij daar eigenlijk geen zin in had maar een week daarvoor nog had gezegd dat we thuis ook nog vaak zouden gaan.

Jeetje ik hoop niet dat dit aanstellerig klinkt want zo bedoel ik het echt niet, heus ik gun hem en zijn vriend ook plezier maar ik vind het niet leuk als ik dan opeens niet meer besta. Wat moet ik doen?
Oud 03-08-2004, 14:31
Marcade
Marcade is offline
Als ik het goed bereken, gaat het dus om een periode van 3, 4 dagen nu, waar die even wat minder aandacht geeft .. na een periode van 3.5 week veel aandacht .. omdat er een vriend op bezoek is ..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:37
D-sire
D-sire is offline
Ja, in principe wel.. Alleen heeft ie die drie weken op zich ook niet alle aandacht voor mij gehad en nu opeens wel voor zijn vriend.. Ik heb er zo'n hekel aan om jaloers over te komen maar ik wil dat kutgevoel niet een maand lang hebben.
Oud 03-08-2004, 14:38
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Marcade schreef op 03-08-2004 @ 15:31 :
Als ik het goed bereken, gaat het dus om een periode van 3, 4 dagen nu, waar die even wat minder aandacht geeft .. na een periode van 3.5 week veel aandacht .. omdat er een vriend op bezoek is ..
ja op zich alstie je niet 1x in de week ffkes belt, vind ik t wel vreemd en sowieso hij kan toch wel 1x in de week wat met je doen, btje raar dit....
Oud 03-08-2004, 14:39
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 03-08-2004 @ 15:37 :
Ja, in principe wel.. Alleen heeft ie die drie weken op zich ook niet alle aandacht voor mij gehad en nu opeens wel voor zijn vriend.. Ik heb er zo'n hekel aan om jaloers over te komen maar ik wil dat kutgevoel niet een maand lang hebben.
je wil niet jaloers doen. Volgens mij doe je dat niet. Je mag toch best een beetje aandacht? Ik vind het een aparte situatie, en dan nog wat:

Als jij dat vervelend vind, moet je dat gewoon zeggen. Het maakt niet uit of het 'algemeen' als vervelend wordt gezien, maar jij stoort je eraan dus praat erover! Als hij je voor 1x in de week jaloers noemt, vind k dat erg apart
Oud 03-08-2004, 14:44
D-sire
D-sire is offline
Ehh wat bedoel je met 1x in de week jaloers? Ik weet van mezelf dat ik best jaloers kan zijn en bovendien erg goed ben mijn zin door te drijven. Misschien is het wel zo dat hij normaal gesproken alle tijd voor mij heeft en dat dat nu zo radicaal verandert. Dat ik daar niet goed tegen kan ofzo? Ik vind het gewoon heel vervelend. Vroeg toenstraks aan de telefoon of hij misschien vanavond mee naar de kermis wilde (hadden we eerder al afgesproken), maar toen zei ie dat ie dat eerst aan zijn vriend moest vragen.. Tja, je wilt of je wilt niet, toch?

Moet denk ik nog een dingetje uitleggen. Die vriend is een maand bij hem vanwege problemen met zijn ouders. Hij is daar voor rust (en natuurlijk ook plezier) maar zou het niet erg vinden als mijn vriend ook andere dingen zonder hem gaat doen zegmaar.
Oud 03-08-2004, 14:46
Verwijderd
Je stelt je aan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:48
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-08-2004 @ 15:46 :
Je stelt je aan.
Ik dacht al dat dit de reactie was die ik zou krijgen en misschien verdien ik dat ook wel. Maar toch, ik heb het er wel serieus moeilijk mee...
Oud 03-08-2004, 14:50
Lilything
Lilything is offline
Ik bedoel, hoezo ben je jaloers als je van je vriend vraagt van ik wil je minimaal 1x per week zien, is dat zo gek?
Oud 03-08-2004, 14:51
Marcade
Marcade is offline
Ik denk dat we (mensen van 't forum) (.. nou ja ik iig. ) toch te weinig inzicht hebben over hoe hij precies met je omgaat, hoe jij ermee omgaat en hoe het de afgelopen weken gegaan is .. het verhaal is ook te eenzijdig, zo zonder het verhaal van wat je vriend er nou van vind ..

.. ik zou alleen kunnen zeggen, praat er over met je vriend .. maar voor de rest weet ik niet zo snel nuttige tips oid. want ik zou niet zo snel kunnen zeggen waar het probleem nu ligt ..

Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:54
D-sire
D-sire is offline
Misschien kan ik het niet goed verwoorden of is het zo niet duidelijk te maken. Zal het er vanavond (mocht die mogelijkheid er zijn) eens voorzichtig over proberen te hebben. Mijn vriend kan alleen heel heftig reageren om zichzelf te beschermen en ik heb ook geen zin in ruzie, magoed ik ga het proberen...
Oud 03-08-2004, 14:54
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Marcade schreef op 03-08-2004 @ 15:51 :
Ik denk dat we (mensen van 't forum) (.. nou ja ik iig. ) toch te weinig inzicht hebben over hoe hij precies met je omgaat, hoe jij ermee omgaat en hoe het de afgelopen weken gegaan is .. het verhaal is ook te eenzijdig, zo zonder het verhaal van wat je vriend er nou van vind ..

.. ik zou alleen kunnen zeggen, praat er over met je vriend .. maar voor de rest weet ik niet zo snel nuttige tips oid. want ik zou niet zo snel kunnen zeggen waar het probleem nu ligt ..

Oud 03-08-2004, 15:10
Verwijderd
Ik snap wel dat je je rot er onder voelt, maar bijvoorbeeld met het naar de kermis gaan, hij heeft ook rekening te houden met die vriend. Die is ten slotte te gast bij hem en kan hij natuurlijk niet tegen zn zin in overal naartoe slepen.
Ik zou gewoon voorstellen ook als je hem spreekt niet alleen met hem wat te doen maar zeg bv: kunnen we niet met zn allen naar de kermis gaan of gaan zwemmen of iets anders leuks doen?
Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 22:24
WeR
WeR is offline
ik ben het met loontjuh eens, hij moet nu eenmaal rekening houden met zijn vriend.
aangezien die te gast is bij hem kan hij hem ook niet de hele tijd in zijn eentje thuis laten zitten.

vraag hem dus gewoon een keer iets met zijn 3en te gaan doen, of neem zelf dan ook een vriendin mee.

je moet er natuurlijk wel met je vriend over praten dat jij nu ook nog wat tijd van hem wil.

iets met zijn 3en of 4en doen lijkt me de beste oplossing, zo ben je bij je vriend, is je vriend bij zijn gast en heeft dus eigelijk niemand iets te klagen. (tenzij je je vriend altijd voor jezelf wil hebben, maar dat is wel erg overdreven).

en heb je buiten je vriend niemand waar je iets leuks mee kan gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 14:02
D-sire
D-sire is offline
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb er met mijn vriend over gepraat en hij snapte mijn probleem wel maar zei inderdaad dat hij ook rekening moet houden met zijn vriend. Ben gisteren met een vriendin gaan zwemmen en 's avonds met mijn vriend naar de kermis geweest. Voor mijn gevoel zit het nu goed, ik denk soms gewoon iets teveel aan mezelf misschien ...
Oud 05-08-2004, 14:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-08-2004 @ 15:02 :
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb er met mijn vriend over gepraat en hij snapte mijn probleem wel maar zei inderdaad dat hij ook rekening moet houden met zijn vriend. Ben gisteren met een vriendin gaan zwemmen en 's avonds met mijn vriend naar de kermis geweest. Voor mijn gevoel zit het nu goed, ik denk soms gewoon iets teveel aan mezelf misschien ...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 14:09
Saybia
Saybia is offline
maar als hij wat met die vriend gaat doen zoals de bios, waarom gaan jullie dan niet gezellig met z'n 3tjes?
Kan ook leuk zijn en dan heb je em 's nachts en de late avond voor jezelf....even aanpassen maar duurt maar een maandje
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 14:13
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Even een reactie naar eigen ervaring.
Mijn vriend is mijn buurjongen, hij komt uit een cultuur waar vrienden ook bij elkaar op vakantie gaan, vorig jaar is anderhalve maand bij vrienden geweest, en daarna waren die vrienden bij hem, ook ongeveer een maand.

Natuurlijk heeft je vriend dan iets minder aandacht voor je, zeker de eerste dagen (draai het eens om, als een vriendin die van ver komt en die je lan gniet hebt gezien, bij je komt logeren)
Eigenlijk moet je daar gewoon begrip voor hebben, want als je moeilijk gaat doen, dan gaat hij echt niet van gedachten veranderen.
Het is nog maar een paar dagen dus het zal wel los lopen, wat je kan doen is voorstellen om een keerje wat samen met je vriend en zijn logee te gaan doen, of alleen met je vriend, maar stel het voor zeg niet van "IK WIL DAT WE IETS GAAN DOEN SAMEN"
Dan voelt hij zich ook getrokken toch, je moet een beetje <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=water&v=56">water</a> bij de wijn doen (of hoe zeg je dat..)

Je kan niet verwachten dat hij heel de tijd bij je is..
Maar je moet hem natuurlijk wel vertellen hoe je je voelt
Oud 05-08-2004, 14:35
filia dei
filia dei is offline
Tjah, gewoon accepteren dat je vriend wat minder tijd voor je hebt nu. Gaat gerust wel weer over t'is maar voor een maandje. En als die vriend iets langer bij hem is zal hij hem ook wel makkelijker alleen kunnen laten denk ik.
Oud 07-08-2004, 09:36
Verwijderd
Gelukkig voelt het weer goed aan.

Het is bekend dat een man na een tijd behoefte heeft om even alleen te zijn, alleen is zonder vriendin. Na een tijdje komt hij vanzelf weer terug. Je kan het vergelijken met een eleastiekje dat gespannen staan, schiet vanzelf weer terug.
(bron: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus)

Ben blij voor je dat het weer goed is.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
sybje schreef op 07-08-2004 @ 10:36 :
Gelukkig voelt het weer goed aan.

Het is bekend dat een man na een tijd behoefte heeft om even alleen te zijn, alleen is zonder vriendin. Na een tijdje komt hij vanzelf weer terug. Je kan het vergelijken met een eleastiekje dat gespannen staan, schiet vanzelf weer terug.
(bron: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus)

Ben blij voor je dat het weer goed is.
offtopic: jij leest dat boek? Mijn ex wou t niet lezen.. Maar onzin. Ik ben er nog steeds in bezig..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-08-2004 @ 11:14 :
offtopic: jij leest dat boek? Mijn ex wou t niet lezen.. Maar onzin. Ik ben er nog steeds in bezig..
Ik dacht dat alleen wanhopige vrijgezellen dat boek lazen. Mijn moeder heeft het ook gelezen, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-08-2004 @ 12:31 :
Ik dacht dat alleen wanhopige vrijgezellen dat boek lazen. Mijn moeder heeft het ook gelezen, namelijk.
is je moeder een wanhopige vrijgezel dan?
nee hoor, ik begon het te lezen tijdens mijn vorige relatie.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-08-2004 @ 12:51 :
Ja, ze is te hoog opgeleid en werkt in de verkeerde branche. Oh, en ze is te lang.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:49
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-08-2004 @ 12:51 :
nee hoor, ik begon het te lezen tijdens mijn vorige relatie.
Wat was de reden dat je het boek ging lezen? Is het de moeite waard voor mij om het ook te lezen? Ben altijd wel geïnteresseerd in die dingen namelijk...
Oud 17-08-2004, 17:40
rainfairy
rainfairy is offline
ik begrijp je helemaal...ik weet niet hou oud je vriend is, maar misschien ligt het ook niet aan zn leeftijd...maar iig, mijn vriend is 27 en ik ben 19....hij is al jaren op kamers en is gewend alleen te zijn, ik zie hem alleen in weekende want we wonen ook nog eens ver uit elkaar....iig, soms wilt hij een weekendje overslaan, zodat hij met vrienden kan afspreken wat ook wel logisch is (doordeweeks werkt hij fultime en in het weekend ben ik er)
en ik weet wat jij voelt, je gunt het hem wel, maar aan de andere kant voel jij je in de steek gelaten...ik merk ook dat hij dan niet belt uit zichzelf en mij geen aandacht geeft...ik vind dat ook niet leuk en dat maakt me dan ook boos, maar aan de andere kant als je logisch nadenkt: als je bij je vriendinnen bent, bel je ook niet om de 2 uur om ff te kletsen...buiten je geliefde moet je ook sociale contacten behouden natuurlijk, want als je geliefde wegvalt, heb je niks meer over....

ik begrijp je totaal, maar het is niet tegen te houden, je kunt het hem zeggen dat je je rot daarover voelt, tenslotte is eerlijkheid en openheid het belangrijkste in een relatie!

(en een maand vind ik vrij lang dat die vriend er is, 4 weken alleen met zn vriend optrekken zou oneerlijk zijn, dus hij mag jou dan wel wat aandacht geven vind ik! jullie kunnen toch ook wat dingetjes met zn drieeen doen? of vind die dat ook al niet leuk?)

-xxx-
Oud 19-08-2004, 10:39
D-sire
D-sire is offline
De situatie is geheel omgeslagen helaas. Door een ruzie moesten mijn vriend en zijn vriend het huis van mijn vriend zijn moeder verlaten en zitten nu in Amsterdam bij die vriend thuis. Mijn vriend moet nu zo snel mogelijk woonruimte hier vinden omdat hij begin september weer naar school moet. Ik zie hem nu alleen in het weekend en snap opeens niet meer waar ik me een paar weken geleden druk over maakte. Dit is eigenlijk nog 10 keer erger. Hopelijk kan hij snel intrekken bij een oud-collega waar hij ook al eerder had gewoond toen het niet goed ging met zijn moeder. Het probleem is alleen dat ik het idee heb dat hij er niet echt vaart achter zet. Hopelijk is na deze week alles opgelost.

Regels voor berichten