Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 12:21
Martijngr
Martijngr is offline
Hey,

Ik wil graag een videoband op mijn oc zetten. Ik heb toevallig een tvkaart en las dat je daarmee vhs banden op je pc kan zetten. Ik heb de volgende tv kaart:

http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1040/N

Verder, mijn grafische kaart heeft geen extra ingangen en uitgangen. Alleen een uitgang waar mijn monitorkabel in moet.

Mijn vraag is, hoe kan ik nu VHS banden op mijn pc krijgen, en wat voor/welke bekabeling heb ik daarvoor nodig?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 12:33
twain4me
twain4me is offline
uhmm gewoon iets dat in de videorec. past en in de tvkaart oftewel een coaxkabeltje en dan het juiste kanaal zoeken op de tvkaart
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 12:52
Martijngr
Martijngr is offline
hahaha, dat is pas duidelijke uitleg
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 13:14
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
hardstyle_rulez schreef op 23-08-2004 @ 13:52 :
hahaha, dat is pas duidelijke uitleg
uhmm als je wilt weten hoe je veder moet capturen dat ligt geheel aan de software.....

ik leg je alleen maar de hardware uit

een coaxkabel dus
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:45
Orion16
Orion16 is offline
Ik ben toevallig bezig met het omzetten van VHS naar PC Ik heb een Geforce 4 ti 4400 met Video-ingang, dat is in principe het enigste wat je echt nodig hebt. Ik heb de videorecorder via een scart-stekker met daaraan een gele (beeld), een rode, en een witte tulpstekker (geluid) aangesloten op mijn PC. Op die manier heb ik via het captureprogrammaatje, TMPGenc en VirtualDub de boel omgezet naar SVCD, werkt echt perfect

Zoals beschreven gaat COAX ook wel maar dan moet je een TV-kaart hebben. En die heb ik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:59
plishing
plishing is offline
En meestal heb je op een TV-kaart ook een ingang voor een tulp stekkertje (composite).

Nu weet ik alleen niet of een coax- of tulpverbinding een betere beeldkwaliteit geeft. Ik dacht coaxverbinding.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:15
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
plishing schreef op 23-08-2004 @ 18:59 :
En meestal heb je op een TV-kaart ook een ingang voor een tulp stekkertje (composite).

Nu weet ik alleen niet of een coax- of tulpverbinding een betere beeldkwaliteit geeft. Ik dacht coaxverbinding.
coax mits je de juiste gebruikt (75 Ohm)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten