Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 22:35
tiram
tiram is offline
IK heb vandaag geboekt voor deze vakantie, en aangezien ik er nog nooit ben geweest, ben ik eigenlijk wel een beetje benieuwd naar verhalen en tips van jullie!
Hoelang is het bijvoorbeeld reizen met de bus? En wij zitten in een 'villa', zijn die net zo als ze worden beschreven bij GoGO tours..(= vrij luxe)?

Naja, ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar verhalen van jullie..!

Alvast bedankt!
Oud 06-02-2004, 15:30
nobody_knows_me
nobody_knows_me is offline
das toevallig, ik ga mschien ook in zo'n villa zitten daaro:-D Wanneer ga je en met hoeveel mensen?
Oud 06-02-2004, 23:18
tiram
tiram is offline
13 - 23 augustus, met 6 personen!!
Oud 07-02-2004, 18:33
luckyleo
luckyleo is offline
kheb op je post gereageerd in dat andere topic, waar je hetzelfde vroeg
Oud 10-02-2004, 11:55
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Tip: ga naar de Coca-Cola Beach! Toen wij er waren, vaak 's avonds tot 12 uur dansen op het strand op lekkere club, daarna doorlopen tot een of andere Beach-Club met van die dames in van die kraaiennesten, je flikkerd jezelf in een hangmat en haalt een halve liter voor weet ik veel hoe weinig...
Oud 10-02-2004, 13:51
Verwijderd
ben zelf in Balaton fóldvár geweest dat ligt vlakbij Siófok, tis in ieder geval supergoedkoop allemaal
Oud 10-02-2004, 14:22
Lynn
Lynn is offline
Wij gaan er ook naar toe dit jaar, van 23 Juli tot 2 Augustus. Heb er echt super veel zin in!!
Oud 10-02-2004, 21:20
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik ben er geweest. Ik heb weinig tips aangezien er volgens mij niet zo veel te doen was. Maar dat kan ook aan mij liggen... (wij hadden niet zo'n heel goed weer)
Oud 14-02-2004, 15:57
Basia
Basia is offline
kga dr ook heen dit jaar hopelijk is het een beetje leuk.. en ik hoef/verwacht ook zeker geen saloutaferelen
Oud 15-02-2004, 16:36
foreignstud
foreignstud is offline
Wij gaan ook

wij zitten op een camping in een tent.. daar hebben we al 2 jaar erg goede ervaringen mee.. Campings zijn super gezellig..

oh ja.. wij gaan van 26 Juli tot 10 Augustus met 3 jongens
Oud 16-02-2004, 07:27
checko
checko is offline
Ik vond Siofok nou niet geweldig. Het weer is niet super en het ligt toch nog behoorlijk achter op andere toeristische steden in spanje en turkije. Tis wel goedkoop (behalve een kratje Heineken) en die villa's zijn, hoewel ze niet al te luxe zijn ( 5 slaapkamers en 1 a 2 halffunctionerende badkamers) wel top.
Enne echt relax zwemmen zit er ook niet in....je moet echt een kilometer dat water in voordat je tot je knieen in het water staat... Nee voor mij geen Siofok meer, hoewel je het met een leuke groep vrienden in zo'n villa op zich wel super naar je zin kan hebben... Oja,..zeker ook gaan paintabllen en een dag naar Boedapest... is leuk...
De busreis duurt even lang als een busreis naar Spanje dus iets van 20 uur geloof ik....
Oud 16-02-2004, 15:18
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
foreignstud schreef op 15-02-2004 @ 17:36:
Wij gaan ook

wij zitten op een camping in een tent.. daar hebben we al 2 jaar erg goede ervaringen mee.. Campings zijn super gezellig..

oh ja.. wij gaan van 26 Juli tot 10 Augustus met 3 jongens
Welke camping gaan jullie? Wij gaan ook in een tent, van 23 Juli tot 2 Augustus alleen dan met 8 meiden
Oud 18-02-2004, 13:59
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
checko schreef op 16-02-2004 @ 08:27:

Enne echt relax zwemmen zit er ook niet in....je moet echt een kilometer dat water in voordat je tot je knieen in het water staat...
Al een aantal jaren is er hier geen 'regenperiode' meer geweest. Normaal valt er rond het Balatongebied eens in 3/4 jaar rond de 40 dagen achter elkaar regen, zodat het meer wordt aangevuld. Dit is dus al een tijd niet meer voorgekomen en daardoor is het waterpeil gedaald tot een nieuw dieptepunt.
Oud 19-02-2004, 17:11
Northern Lights
Northern Lights is offline
het staat nog niet vast, maar denk dat het bij ons ook siofok gaat worden op camping aranypart dan met gogo
Oud 22-02-2004, 09:13
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Ik ben 3 keer naar siofok geweest!!!!!!!!!!!

Daar is het echt geweldig! Je kan leuk stappen, de omgeving is niet supermooi ofzo maar de sfeer die daar hangt is super! En als je op stap wil moet je niet richting het centrum maar richting coca cola beach.

Paar aanraders:

Coca cola beach: Het grootste (beton) strand van siofok met heel veel dingen om te doen... Savonds zijn daar soms grote concerten en festivals en smiddags kan je er vollyballen, trampoline springen voetbalen op zown zeepzopveld, er zijn glijbanen, je kan bungeejumpen en er word non stop muziek gedraaid en er is nog veel meer.

Renegade: Leuke bar in de buurt van coca cola beach.
Flort: superdiscotheek
Palace: ook geweldige discotheek
Big shots: Karaoke voorzuipbar...

Kortom het is daar echt tof!!!!!!
Oud 22-02-2004, 09:13
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
gogo tours SUCK! het gaat daar altijd fout!
Oud 22-02-2004, 16:31
Northern Lights
ik ga dit jaar met gogo tours. weinig andere keus en we zien wel wat er van komt
coca cola beach is trouwens zandstrand van wat ik heb gelezen/gezien op foto's. de rest is gras/beton
Oud 22-02-2004, 18:25
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Nou niet dus haha coca cola beach is een en al beton!
Er zijn misschien soms wat zandvlakken voor volleybal velden enzo maar het is zeker beton! Ik ben er 3 geweest dus ik weet et
Oud 24-02-2004, 13:27
Northern Lights
ok
Oud 24-02-2004, 18:18
kleinedraak
Siofok is te gek: Wij zijn er met scouting geweest. Het is een soory Lloret de Mar van Hongarije alleen 10x goedkoper. 50eurocent voor een halve liter en voor 50euro cent wordt je het hele centrum doorgereden. Wel veel Duisters en overvolle bussen maar errug gezellig. De camings zijn primitief maar netjes, het balatonmeer is erg ondiep(je moet echt 50meter lopen om tot je middel onder water te staan). Verder heel erg gezelli en ik zou zeggen haninikoutschninischnaat oftwel japadikoekiritsa(luister maar eens goed op het strand) RIA-RIA-HUNGARIA!!!!!!!!! wordt volop in de bussen gezongen, much plezier!!!!
Oud 25-02-2004, 15:49
tiram
tiram is offline
cool, jullie klinken wel aardig enthousiast... mooi zo
Oud 25-02-2004, 15:53
Northern Lights
stelt mij idd ook alweer gerust, hehe
Oud 25-02-2004, 16:17
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik ga ook naar Hongarije (en wel overmorgen) Ik heb me laten vertellen dat zo'n reis met de auto minimaal 12 uur duurt. Ik neem maar een kussentje mee denk ik.
Oud 25-02-2004, 17:39
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Kben 1 keer met de bus naar hongarije geweest en de busreis zou 24 uur duren en we hebben 30 uur in de bus gezeten dus een reis van 12 uur kan je vergeten mate!
Oud 25-02-2004, 18:15
Northern Lights
auto kan nog altijd sneller dan een bus had je zolang in de file gezeten dan btw? moet er niet aan denken om 30 uur in de bus te zitten. vind 20 uur wel genoeg
Advertentie
Oud 25-02-2004, 18:24
tiram
tiram is offline
*slik*
Oud 06-03-2004, 15:22
foreignstud
foreignstud is offline
Ik ben 1 keer eerder in Hongarije geweest.. niet in een touristisch gebied..

mijn ervaring is dat het ligt aan de drukte hoe snel je er bent.. nu zal je denken "echt waar joh??" maar omdat ieder voertuig gecontroleerd aan de grens en de grenswachters nu niet bepaald zin in hun werk hebben kan het zijn dat je 5 uur voor de grens moet wachten..

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat hongarije vanaf 1 mei bij de EU hoort dus dan kan het goed dat de grenscontroles verleden tijd zijn.. maar dat weet ik niet zeker.. wij konden iniedergeval gewoon doorrijden na een snelle controle.. En er is maar 1 snelweg in Hongarije.. van de grens van Oostenrijk naar Budapest.. dus zodra je daar vanaf gaat is het 50km per uur.. maar ook dit wordt verbeterd..
Oud 17-05-2004, 18:59
Mercurial
Mercurial is offline
Wij gaan vanaf 12 juli zeventien dagen naar siofok. Eerst waren we van plan om een villa te huren voor 10 personen, wat relatief goedkoop is, maar daar hebben we vanaf gezien. We hebben namelijk gehoord dat er nogal veel sprake is van inbraak/criminaliteit, als ze eenmaal doorhebben dat er vakantiegangers in de villa's zitten. Deze villa's kunnen namelijk nogal afgelegen liggen.

Ik ben vorig jaar in Lloret geweest, dat was echt zo wreed . Dit jaar had iedereen wat minder geld, dus besloten we naar siofok te gaan en daar onze vakantiedagen door te brengen (oftewel: zuipen/feesten ). Heb beetje op internet rond gekeken en ziet er nu al SUPER uit daar . Als je kijkt naar de discotheken,
- www.palace.hu
- www.flort.hu
, dan ziet dat er echt tof uit. Op zie je dat de hongaars wijven (dames ) er super goed uitzien. Er komen ook veel nederlanders, dus mensen als je nog niet geboekt heb --> Siofok

Levuh wordt het daar
Oud 18-05-2004, 21:07
Northern Lights

damnz de flort ziet er zo wel zeer ver uit
nog maar 2 maandjes
Oud 19-05-2004, 17:10
Mercurial
Mercurial is offline
Deze site geeft veel informatie over siofok: http://home.wanadoo.nl/ademoet/sionet/start.html
Oud 23-05-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
foreignstud schreef op 06-03-2004 @ 16:22 :

mijn ervaring is dat het ligt aan de drukte hoe snel je er bent.. nu zal je denken "echt waar joh??" maar omdat ieder voertuig gecontroleerd aan de grens en de grenswachters nu niet bepaald zin in hun werk hebben kan het zijn dat je 5 uur voor de grens moet wachten..
Wij gaan dan ook niet voor niks over een kleinere grensovergang, nooit problemen met alles wat me meenemen in aanhanger (verbouwing huis). Vanaf Wenen afslag Eisenstadt/Wiener Neustadt en dan maar recht uit rechtaan richting de grens. Bij Gyor weer de snelweg op (omzijl je de tol ook meteen) en eraf bij Boedapest. Geen tol en kost hooguit half uurtje meer qua afstand maar dat heb je zo gewonnen als je bij de grote grensovergang in de file zou komen te staan.

Citaat:
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat hongarije vanaf 1 mei bij de EU hoort dus dan kan het goed dat de grenscontroles verleden tijd zijn.. maar dat weet ik niet zeker.. wij konden iniedergeval gewoon doorrijden na een snelle controle.. En er is maar 1 snelweg in Hongarije.. van de grens van Oostenrijk naar Budapest.. dus zodra je daar vanaf gaat is het 50km per uur.. maar ook dit wordt verbeterd..
2007 vervallen de controles pas, dan word er ook de Euro ingevoerd.
Oud 25-05-2004, 14:31
Northern Lights
Citaat:
Wes schreef op 23-05-2004 @ 17:29 :
2007 vervallen de controles pas
hmz dat wordt dus toch rekenen op een langere reis. naja ik vermaak me in de bus wel
Oud 28-05-2004, 17:14
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Citaat:
Mercurial schreef op 17-05-2004 @ 19:59 :

- www.palace.hu
- www.flort.hu

Levuh wordt het daar [/B]

Uit persoonlijke ervaring is de palaca toffer dan de flort. Alleen bij de palaca moest je vorige keer 13 euro entree betalen dus is niet goedkoop maar de flort is zeker ook de moiete waard.

Nog een inzuip tip. Vlakbij de Flort zit een soort van karaoke bar genaamd de Big Shots . Ontzettend veel sfeer en leuke lui en perfect om in de stemming te komen. Dan nog coca cola beach worden soms festvals gegeven en de renegade is een danscafe alleen dan heel groot die is ook heel gaaf!
Oud 29-05-2004, 22:32
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 28-05-2004 @ 18:14 :
Uit persoonlijke ervaring is de palaca toffer dan de flort. Alleen bij de palaca moest je vorige keer 13 euro entree betalen dus is niet goedkoop maar de flort is zeker ook de moiete waard.

Nog een inzuip tip. Vlakbij de Flort zit een soort van karaoke bar genaamd de Big Shots . Ontzettend veel sfeer en leuke lui en perfect om in de stemming te komen. Dan nog coca cola beach worden soms festvals gegeven en de renegade is een danscafe alleen dan heel groot die is ook heel gaaf!
ThnQ, "Big Shots" zal ik onthouden .

Moet je 13 euro entree betalen voor "Palace" ?! Is dit eenmalig, of moet je iedere keer voluit dit bedrag betalen ?
Toen ik in Lloret de Mar was, betaalde je ook tussen de 10/20 euro entree voor bepaalde discotheken, maar je kreeg gelijk een "card" die geldig was voor ongeveer 2 weken. Je hoefde dus maar eenmalig een bedrag te betalen en daarna kon je vrijuit naar binnen en buiten lopen. Geldt dit ook voor "Palace" ???
Oud 30-05-2004, 14:16
Northern Lights
Citaat:
Mercurial schreef op 29-05-2004 @ 23:32 :
Moet je 13 euro entree betalen voor "Palace" ?! Is dit eenmalig, of moet je iedere keer voluit dit bedrag betalen ?
Toen ik in Lloret de Mar was, betaalde je ook tussen de 10/20 euro entree voor bepaalde discotheken, maar je kreeg gelijk een "card" die geldig was voor ongeveer 2 weken. Je hoefde dus maar eenmalig een bedrag te betalen en daarna kon je vrijuit naar binnen en buiten lopen. Geldt dit ook voor "Palace" ???
dit wil ik ook wel eens weten. als de entree elke keer 13 euro is denk ik niet dat we dr meer dan 2 keer zullen komen
Oud 30-05-2004, 16:42
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
Northern Lights schreef op 30-05-2004 @ 15:16 :
dit wil ik ook wel eens weten. als de entree elke keer 13 euro is denk ik niet dat we dr meer dan 2 keer zullen komen
Whuahuauh .
Ik dacht nog wel dat Hongarije zo goedkoop was, maar valt volgens mij bestwel mee.
Oud 30-05-2004, 19:17
Northern Lights
het uitgaan is niet goedkoper. het levensonderhoud voor overdag is wel goedkoper volgens mij.
gewoon beetje flink indrinken, dan ga ik automatisch minder geld uitgeven in de kroegen/disco's zelf
Oud 04-06-2004, 09:01
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
ja the big shots zijn echt tof!

Ja iedere keer moet je opnieuw dat bedrag betalen, misschien is het inmiddels wat minder geworden, maar verder is de drank enz. supergoedkoop overal en dit was de enige discotheek waarbij ik toen entree moest betalen.
Oud 08-06-2004, 19:45
Northern Lights
heb ff een simpele site opgezet
http://www.siofok2004.cjb.net/
Oud 10-06-2004, 11:32
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
Northern Lights schreef op 08-06-2004 @ 20:45 :
heb ff een simpele site opgezet
http://www.siofok2004.cjb.net/
Gheghe, jij moet wel heel veel zin in je vakantie hebben . Ik geef je geen ongelijk hoor, ik kan namelijk ook niet meer wachten. Ik heb dit jaar schoolexamens gehad en wil ook zeker gaan levuh daar, vooral na een druk jaar als deze.

Trouwens, die site ziet er wel grappig uit . Wij gaan ook site maken met allemaal picca's erop, de link kom je waarschijnlijk na mijn vakantie wel tegen.

Wel jammer dat dit topic niet zo leeft, gaan dan zo weinig mensen (nederlanders) naar Siofok ?

Greetz,
Oud 10-06-2004, 14:08
Northern Lights
Citaat:
Mercurial schreef op 10-06-2004 @ 12:32 :
Gheghe, jij moet wel heel veel zin in je vakantie hebben . Ik geef je geen ongelijk hoor, ik kan namelijk ook niet meer wachten. Ik heb dit jaar schoolexamens gehad en wil ook zeker gaan levuh daar, vooral na een druk jaar als deze.

Trouwens, die site ziet er wel grappig uit . Wij gaan ook site maken met allemaal picca's erop, de link kom je waarschijnlijk na mijn vakantie wel tegen.

Wel jammer dat dit topic niet zo leeft, gaan dan zo weinig mensen (nederlanders) naar Siofok ?

Greetz,
ja op zich kan je wel zeggen dat ik er veel zin in heb er gaat geen dag meer voorbij zonder dat ik aan de vakantie denk.
ik zal eens in de gaten houden wanneer jullie site af is. altijd wel geinig om te zien.
verder is siofok natuurlijk geen salou, dus op 1 forum zul je niet veel mensen tegen komen die er heen gaan, maar over het algemeen zal t wel vol zitten daar
Oud 11-06-2004, 18:23
zita swoon
zita swoon is offline
Ik heb ook nog een vraag voor de mensen die in Hongarije geweest zijn:
Ik ga met vriendinnen een maand door Hongarije reizen met de trein, we gaan o.a. ook naar siofok.
Nou vroeg ik me af hoe de spoorwegen daar zijn en hoe de afstanden zijn, of die te lopen zijn. We weten nog niet waar we terecht komen dus met afstanden bedoel ik of de meeste campings niet heel erg ver van het toeristische gedeelte zijn en wat de andere mogelijkheden zijn (bv bus, taxi en de prijzen?)
Als er mensen zijn die ook zoiets gaan doen of gedaan hebben en tips hebben, graag
Oud 11-06-2004, 21:41
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Met de trein in siofok?????????

dan wens ik je bij deze succes! In siofok heb je wel de mazzel dat je bij het station bijna in het centrum zit alleen de treinen zijn bagger! echt het is verschrikkelijk, misschien is die van jullie ander maar dit is mijn ervaring!

Leuke site trouwens! ben benieuwd hoe jullie het zullen krijgn!
Oud 12-06-2004, 09:31
Northern Lights
ik had ergens gelezen dat er wel treinen rijden, maar dat je de vertrektijden net zo goed kan negeren en gewoon wachten tot er toevallig eentje komt
Oud 13-06-2004, 23:03
Mercurial
Mercurial is offline
Is het wel zo veilig om met de trein door Hongarije te reizen ?!
Oud 14-06-2004, 11:16
zita swoon
zita swoon is offline
Citaat:
Mercurial schreef op 14-06-2004 @ 00:03 :
Is het wel zo veilig om met de trein door Hongarije te reizen ?!
Ik zal het even laten weten als ik nog levend ben als ik terugkom
Oud 23-06-2004, 11:06
Mercurial
Mercurial is offline
Nog 19 dagen en dan gaan we levuh, gheghe.. Hopen dat het weer een beetje meezit en dat het dus niet gaat regenen.
Oud 23-06-2004, 11:07
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
zita swoon schreef op 14-06-2004 @ 12:16 :
Ik zal het even laten weten als ik nog levend ben als ik terugkom
Moet je wel wat laten horen he, anders vrees ik het ergste
Oud 23-06-2004, 14:28
Mercurial
Mercurial is offline
ik ben vandaag naar gemeentehuis gegaan om me paspoort aan te vragen. Wat blijkt, is dat het niet meer hoeft .. je kan dus voortaan ook gewoon met je ID over de grens van Hongarije..
Oud 23-06-2004, 17:00
Northern Lights
das wel beter
en voor mij is het nog 32 dagen wachten, das wel minder
Advertentie

Regels voor berichten