Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 13:24
ilse
ilse is offline
ik ga dit jaar beginnen aan de pabo Inholland in haarlem. ik hoorde dat je dan in de eerste week 3 toetsen krijgt. een over rekenen, een over taal en een over aardrijkskunde. heeft iemand die toetsen ook gehad en wat moet ik daarvan verwachten?
Oud 21-08-2004, 17:48
Verwijderd
Ik heb ze niet gehad ('k zat niet in Haarlem op de pabo nl), weet je niet een heel klein beetje meer van die toetsen? Bv. of taal spelling is en of je die toetsen moet halen om door te mogen met het eerste jaar ed? Dan weet ik misschien wel een beetje wat je er voor moet verwachten.

In het eerste jaar krijgen alle pabostudenten op alle pabo's (volgens mij) altijd een rekentoets en een spellingstoets, alleen niet alle pabo's doen die toetsen aan het begin van het jaar.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 09:42
HereIAm
HereIAm is offline
Ik zit op een andere Pabo, maar ik heb ook zulke toetsen gehad (rekenen, spelling&grammatica, aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde en biologie). Wij moesten deze toetsen inderdaad binnen een bepaalde tijd halen om door de mogen met de opleiding. Ik zou als 'k jou was alvast wat grammatica/spellingsregels enz. doornemen, en bijvoorbeeld een rekenboek (groep 8) van een basisschool grondig bekijken. Bij ons zijn ze in ieder geval heel streng met die toetsen, je moet echt weg als je ze niet haalt, hoe geweldig je andere cijfers ook zijn...
Als je meer vragen hebt, hoor ik het wel
Liefs!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 10:46
ilse
ilse is offline
ik weet dat je ze in de eerste week krijgt, en als je ze niet haalt moet je de rest van het jaar extra lessen volgen ofsow. ik weet niet wat de toetsen inhouden, zoals of taal spelling is weet ik niet. hoop het maar want dat zou nog wel moeten lukken.

@HereIAm: ik heb nix gehoord over geschiedenis, natuurkunde, en biologie... hoe kan dat dan?
Oud 22-08-2004, 14:40
Verwijderd
Ik heb nooit natuurkunde of biologie op de basisschool gehad
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
komop zeg....Rekenboekjes groep 8 doornemen? Als je dat niet haalt zonder oefenen, dan verdien je het niet eens om door te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:06
HereIAm
HereIAm is offline
@ illie1987: Zoals ik al schreef, ik zit op een andere Pabo En bij ons is het inderdaad ook zo dat je extra lessen 'moet' volgen als je de toets niet hebt gehaald. Het is je eigen verantwoording, als jij er niks aan doet en je toetsen niet haalt, moet je ook niet zeuren als je van school gestuurd wordt, zo dus Ik heb trouwens alles in één keer gehaald, en daar was ik erg blij mee

@stefano: Ik had wel zoiets als natuuronderwijs, en dat wordt volgens mij op veel basisscholen gegeven..

@Fade of Light: Ik ben het met je eens, maar er waren geloof ik 10 van de 130 studenten die de toets in één keer hebben gehaald, en ja, ik verbaasde me daar ook over
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:26
Multilot
Multilot is offline
@ stefano: Wij hebben het altijd wel gehad, en ook als je het niet hebt gehad, hoort het bij algemene ontwikkeling.

@ Fade of Light: Sommige dingen van die rekentoetsen zijn best pittig, vooral omdat je al die jaren erna alles verleerd bent, omdat je toen alles met de rekenmachine mocht doen, wat nu dus niet meer kan...

Ik heb spelling, grammatica, rekenen en informatica gehad. Bij ons moest je ze ook allemaal gehaald hebben, wil je op school blijven. Vooral grammatica vond ik erg pittig met al die benamingen voor woorden.

Succes!
Reageren

Regels voor berichten