Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 16:35
Miss_Jo
Miss_Jo is offline
In een parallelklas bij mij op school zit een jongen die ik al sinds voor de vakantie leuk vind. Hij heeft/had een vriendin, die twee tweelingzussen in mijn jaargang heeft. Die vriendin is dit jaar gaan studeren in Groningen, wat behoorlijk ver weg is. Hij is, denk ik, niet echt een type voor een long distance relationship...

De jongen die ik leuk vind, behoort tot een andere 'vriendengroep', in feite behoor ik tot het clubje van de vijf 'rare mensen' met wie niemand echt omgaat en alleen soms een beetje praat, maar die wel redelijk kunnen leren (let op: geen nerds) en hij behoort tot de wat populairdere mensen.

Ik weet niet of het uit is tussen hem en zijn vriendin. Ik weet ook niet of hij mij leuk vindt. Ik ken hem amper, maar wat ik van iedereen gehoord heb, is heel positief en maakt hem alleen maar leuker. Ik heb een paar keer met hem gepraat, maar niet zodanig dat ik zomaar contact met hem kan beginnen. Heb hem wel in m'n MSN lijst staan.

Is er iets mogelijk? Wat moet ik doen?

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 14:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 16:46
waves
waves is offline
wat bedoel je precies?? wil je een relatie met hem???

wat je ook met (of van) hem wil, leer hem eerst beter kennen. dat kan via msn of je kunt na de vakantie ook gewoon met hem proberen te praten.

over de 'groepjes': als je elkaar echt leuk vindt maakt dat allemaal geen bal meer uit.
Oud 25-08-2004, 16:52
Maarten
Maarten is offline
Hoi, je lijkt me leuk zullen we eens wat afspreken?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 17:01
Konijn
Konijn is offline
Twee tweelingzussen? Je bedoelt dus een drieling, geen tweeling?
Maareh.. beetje kansloos om op een jongen met vriendin te vallen, zeker als je niet in hetzelfde groepje hoort, zal hij niet zomaar zijn vriendin laten vallen voor jou.
Maak eerst eens contact met hem via msn en probeer uit te vinden of ie nog steeds een relatie heeft met dat meisje, zo niet, dan kun je wat gaan proberen.
Oud 25-08-2004, 19:20
Miss_Jo
Miss_Jo is offline
Citaat:
Konijn schreef op 25-08-2004 @ 18:01 :
Maareh.. beetje kansloos om op een jongen met vriendin te vallen, zeker als je niet in hetzelfde groepje hoort, zal hij niet zomaar zijn vriendin laten vallen voor jou.
Maak eerst eens contact met hem via msn en probeer uit te vinden of ie nog steeds een relatie heeft met dat meisje, zo niet, dan kun je wat gaan proberen.
Ik bedoel dat zij de oudere zus is en dat ze twee zussen heeft die een tweeling zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:21
Miss_Jo
Miss_Jo is offline
Citaat:
waves schreef op 25-08-2004 @ 17:46 :
wat bedoel je precies?? wil je een relatie met hem???

wat je ook met (of van) hem wil, leer hem eerst beter kennen. dat kan via msn of je kunt na de vakantie ook gewoon met hem proberen te praten.

over de 'groepjes': als je elkaar echt leuk vindt maakt dat allemaal geen bal meer uit.
Een relatie zou leuk zijn, maar ik ben nu ook al tevreden met gewoon wat contact. Ik weet dat hij het na de vakantie misschien uit zou maken, omdat ze dan te ver weg van elkaar waren. Maar of dit is gebeurd weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:36
Verwijderd
Stel dat hij het uit maakt, dan lijkt mij he dat hij nog even moet bijkomen. Probeer gewoon wat dichterbij hem te komen. Ga op school eens een paar keer in de buurt van hem zitten(in de pauze). Praat eens met hem op msn.

Ga gewoon voor vriendschap, kan je altijd nog naar een relatie gaan, maar als jij al komt met het gevoel van ik wil wat van hem, dan zal hij dat merken en denk ik afkeuren omdat hij je amper kent.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:41
filia dei
filia dei is offline
Begin gewoon op msn een keer met 'n kutsmoesje tegen 'm te lullen, als daar nou leuke gesprekken uitkomen dan kan je 'm daarna op school ook eens gedag zeggen. Vervolgens kan je eens bij 'm gaan staan/zitten om met hem te praten en met die anderen.

Tjah... dat lijkt mij een goede volgorde
Veel succes ermee
Oud 25-08-2004, 20:42
feline
feline is offline
Citaat:
Konijn schreef op 25-08-2004 @ 18:01 :
Helemaal niet kansloos. Het is maar net hoe je het wil spelen.
Oud 26-08-2004, 13:55
Miss_Jo
Miss_Jo is offline
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ik maak er maar op uit dat het niet volledig kansloos is...

Wel nog een paar probleempjes: ik 'hoor' in de pauze bij mijn vriendinnen te zijn. Hij rookt vóór de school. Ik rook niet (en ben dat absoluut niet van plan).
Bovendien zit ik bij geen enkel uur bij hem in de klas. Vorig jaar nog bij Biologie, maar dit jaar dus niet meer.
Hij is wel (bijna) altijd online op MSN, maar is altijd ingesteld op 'afwezig'. Ik weet dus nooit wanneer hij er wel of niet is. Als ik hem dus aanspreek - wat ik al een paar keer heb geprobeerd - krijg ik soms zo'n standaardbericht terug 'ik zit niet achter de computer'.

Kijk, dan worden de opties al veel minder aantrekkelijk...
Denk nou niet dat ik al jullie (heel fijne) antwoorden allemaal afschrijf, ik ben er juist blij mee.
Maar tips blijven nog altijd welkom. Eventueel mensen die ook iets dergelijks hebben meegemaakt?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:15
groezel538
groezel538 is offline
Dit komt me zeker bekend voor, ik heb ook een tijdlang een jongen leuk gevonden en zat beetje in dezelfde situatie als jij.
Bij mij woonde de jongen alleen een paar huizen verderop en waren onze vaders min of meer bevriend. Daardoor had ik al iets meer contact met hem dan jij. Maar veel verder dan hoi en hoe issie kwam het ook niet echt.
Pas na het eindexamen kreeg ik meer contact met hem, ik had hhem toegevoegd op msn (durfde ik daarvoor niet) en we praatten dus af en toe op msn, toen vroeg hij me op een gegeven moment op zijn verjaardag en later hebben we samen met nog een paar anderen een eindexamenfeest gegeven, langzaamaan kregen we steeds meer contact en nu kan ik hem zeker als een van mn beste vrienden rekenen, vind hem inmiddels allang niet meer leuk trouwens maar heb er wel een leuke vriend aan overgehouden.
mijn tip: probeer toch eens met hem op msn te praten, probeer eens naar een feestje te gaan waar hij is...probeer gewoon contact te leggen, je hebt toch nix te verliezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten