Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 17:01
Fntx
Fntx is offline
Alo,

Ok ik ben dus vreselijk jaloers.. ik vindt dit zwaar irritant en hoop dat misschien iemand me kan helpen?

weten jullie wat tegen jaloesie?

m'n vriendin weet dat ik jaloers ben dus die tip is niet nodig dat ik er met haar over moet praten

Kan iemand me helpen of hebben jullie hetzelfde?
Oud 21-08-2004, 17:10
Verwijderd
Het met een z schrijven helpt misschien al wel.

Verder kun je ervoor zorgen dat je er minder lást van hebt door bij elke aanval van jaloezie te bedenken 'nee, ik haal me onzin in m'n hoofd, het is niet erg dat ik me zo voel maar ik moet me realiseren dat het onzin is'. Daar wordt de jaloezie zelf niet minder van, maar zorgt het ook niet voor relatieproblemen of overbodige onzekerheden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:18
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-08-2004 @ 18:10 :

Plaats jezelf elke keer in de schoenen van degene waarop je jaloers bent. Oftewel: zou je zijn/haar gedrag ook hebben of zou jíj rekening met hem/haar houden?
Oud 21-08-2004, 17:34
Verwijderd
Je zou bijvoorbeeld zo veel drugs kunnen nemen na iedere jaloerse gedachte, zodat je helemaal van de wereld bent en het helemaal niet meer door hebt.

Maar dat is wellicht een beetje drastisch.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:52
WolterB
WolterB is offline
accepteren dat je zo in elkaar zit en proberen geen waanideeën te krijgen
Oud 21-08-2004, 19:04
annetjuh
annetjuh is offline
ik nooit echt enorm jaloers.
eigenlijk nooit. Mijn vriendin is enorm jaloers en haar kop kan ik in sommige periodes eraf rukken. Zij denk dat ik perfect ben heeft ze me zelfs een keer gezegd. Toen had ik zoiets van what the f*ck.
maarja je kunt er niet veel aan doen, je jaloezie proberen te negeren is de beste optie
Oud 21-08-2004, 19:07
Verwijderd
Er even bij stil staan.
'Ik ben jaloers. Waarom? Eigenlijk is het helemaal niet nodig.'
Na een tijdje wordt het dan wel minder
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 19:17
droomkoningin
droomkoningin is offline
Vraag jezelf af wat de precieze reden is dat je jaloers bent.
Ga erover nadenken en idd, je komt er vanzelf achter dat je alleen maar onzin in je hoofd haalt

Of er moet natuurlijk een echte reden zijn om jaloers te zijn
Oud 21-08-2004, 20:03
Gothic
Gothic is offline
Relativeer het en zet je er dan overheen.
Oud 21-08-2004, 22:23
Shitonya
Shitonya is offline
stel je niet zo aan
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 23:02
wilco984
wilco984 is offline
Ik heb een vriendin!! die ook wel eens jaloers kan zijn!.. Ik hap er teveel op en weet dat ik het gewoon moet negeren.. Jij bent jaloers.. laat haar wel een eigen leven leiden maar weet wel dat zij daarin niet te ver mag gaan.. Contacten met andere jongens ok! maar je mag best eisen dat ze niet mannelijke vrienden zonder jou bezoekt!.. vind ik dan!..
Verder vind ik de tip van nadenken dat gedachtes idioot zijn wel ok!.. Eerlijkheid naar elkaar is belangrijk en hoop wel dat je haar durft te vertrouwen..

Moeilijke gevoelens jongen!! maar succes ermee!
Oud 22-08-2004, 09:51
Verwijderd
In de Psychologie Magazine van een (hele) tijd terug stond een artikel over jaloezie. Misschien kun je naar de bieb gaan en deze opzoeken? Was erg interessant..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:16
Dzjes
Dzjes is offline
Jezelf eens in je vriendin haar plaats stellen, verder eens afvragen waarom je jaloers bent.
Je kan er eventueel eens over praten met je vriendin, en bepaalde dingen afspreken die je jaloezie wat in toom kunnen houden. (zoals bvb . dat ze niet alleen afspreekt met mannelijke vrienden zonder jou erbij ofzo)
Wel opletten dat je er geen ruzie over krijgt natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:40
Verwijderd
*gromt om rotonderwerrp*

ja, dat ken ik. je vriendin weet t, dus dat is al wel beter, maar inderdaad: probeer het te negeren, praat tegen je eigen gedachten in. blijf jezelf voorhouden dat zij echt wel van jou houdt/bij jou blijft/enzenz.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:05
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-08-2004 @ 18:10 :
dom kind

Relativeren is the keyword, voor mij iig..
Ik merk zelf ook vaak in een (liefdes)relatie dat ik snel jaloers ben, maar als ik dan ga relativeren van bijv. waarom was zij met haar in de stad? ik had al afgesproken dus heeft ze haar gevraagd? dat is toch niet raar, ze zoekt gewoon gezelligheid!
Dus op die manier probeer ik het voor mezelf logischer/op een rijtje te zetten in mn hoofd, en ja het helpt wel..
Oud 22-08-2004, 12:27
filia dei
filia dei is offline
het gewoon negeren en onderdrukken. Dat werkt voor mij tenminste wel.
Oud 22-08-2004, 12:34
MissesLena
MissesLena is offline
Een slechte eigenschap wordt een goede eigenschap als je het in je eigen voordeel kan gebruiken. Jaloezie zorgt ervoor dat je stilstaat bij wat je wilt en nog niet hebt, opdat je het na moeite zult krijgen. Het enige probleem is dat je niet ALLES kunt krijgen en wel OVERAL jaloers over kunt worden. Het is dus aan jou om te denken: Is het het waard? Zo niet, dan ben je snel uitgepraat met jezelf. Zo ja? Go for it!

Onthoud wel dat jouw waarden niet perse overheen komen met die van een ander!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:05
Nyai
Nyai is offline
mijn vriend is ook altijd strontjaloers
Ik heb er geen tips voor eigenlijk, vind het zelf ook erg moeilijk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
wilco984 schreef op 22-08-2004 @ 00:02 :
Contacten met andere jongens ok! maar je mag best eisen dat ze niet mannelijke vrienden zonder jou bezoekt!.. vind ik dan!..
Ik zou vrij boos worden op mijn vriend als ik niet eens normaal een vriend van me zou mogen bezoeken
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mwah, zo veel kun je er denk ik niet aan doen. Het zit voor het grootste gedeelte in het beestje denk ik en zoiets is moeilijk er uit te krijgen.
Oud 22-08-2004, 23:05
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 22-08-2004 @ 00:02 :
Contacten met andere jongens ok! maar je mag best eisen dat ze niet mannelijke vrienden zonder jou bezoekt!.. vind ik dan!..
Wat een heerlijke kortzichtigheid weer zeg.
Ik heb dus een vriendin en had daarvoor al een vriendengroep, bestaande uit nog een jongen en 2 meisjes. Zij wonen sinds een jaar in Groningen en als ik daar op bezoek ben, is dat vaak voor meer dan 1 dag vanwege de reistijd (in woon in Enschede).
Dan bezoek ik ook vriendinnen zonder dat zij daarbij is. Dat deed ik al voordat we wat hadden en dat ben ik dus echt niet van plan om op te geven en dat wíl ze niet eens dat ik dat doe.
Ik blijf als ik daar ben soms bij een vriendin overnachten en waarom moet dat ernstig zijn. Er mss wat zou kunnen gebeuren waar ze bang voor is, maar ze weet dat ik niet zo in elkaar zit en dat weet ik van mezelf ook.

Als jij vind dat een jongen kan eisen dat zijn virnedin niet alleen bij mannelijke vrienden (of andersom) op bezoek mag gaan, dan zeg je eigenlijk dat die persoon zijn oude leven op moet gaan geven voor zijn vriend(in) en zich totaal aan andere omstandigheden aan moet passen door mensen in de steek te laten.
Zoiets doe je iemand toch niet aan waarvan je houdt?
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten