Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 01:00
Sangria
Sangria is offline
Ik heb nu bijna een jaar een relatie met een hele lieve jongen. Ik hou echt van hem, maar sinds een paar weken twijfel ik heel veel over onze relatie. Ik weet wel dat ik hem niet kwijt wil, maar zoals het nu gaat, werkt het ook niet voor mij. Ik heb al aangekondigd dat ik het er met hem over wil hebben en daar schrok hij heel erg van. Volgens mij had hij het niet aan zien komen. Hij was ook bang dat ik het uit wou maken, maar dat is echt geen optie..

Nou weet ik dat je in een relatie alles moet kunnen bespreken, maar er zijn toch een paar punten die ik misschien beter achterwege kan laten. Zo zou ik nooit vreemdgaan (het is achterbaks, laag en geeft aan dat je het beter uit kunt maken) maar ik ben in de afgelopen drie weken al twee keer in de verleiding gekomen. Ik heb het dan wel niet gedaan, maar tis voor mij toch een teken dat er echt iets niet goed zit tussen ons ik word er ook heel verdrietig van dat ik deze gedachtes heb, maar vraag me tevens af of ik hem dit moet vertellen??

Verder ben ik nog steeds niet 100% mezelf als ik bij hem ben.. Daardoor heb ik niet echt het idee dat we veel verder zijn gekomen in onze relatie dan zeg een half jaar terug. Dat is toch erg? Ik heb meer het idee dat onze relatie een opeenstapeling van dates is dan iets waarin je nader tot elkaar groeit.
Als mijn vriend zoiets tegen me zou zeggen zou ik echt beledigd zijn.. Kan ik het daarom beter achterwege laten of toch zeggen?
Oud 21-08-2004, 01:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Zeggen.

Goed duidelijkmaken dat het bedoeld is als opbouwende kritiek, niet op hem maar op jullie relatie, en dat je de relatie juist beter wilt maken en absoluut niet wil beeindigen (mocht hij het zo opvatten).

Ik ben eigenlijk altijd voor eerlijkheid, een relatie waarin ik niet alles wat ik denk gewoon kan zeggen vind ik geen geslaagde relatie. Maar dat ligt natuurlijk ook deels aan mij, sommige mensen hebben daar minder problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 02:16
Verwijderd
Yep, "gewoon" zeggen. Zorg wel dat hij op zijn gemak is, want anders kan de reaktie nogal afhoudend zijn omdat het hem overvalt. Maar je moet het wel zeggen. En misschien is zijn eerste reaktie gekwetst. Maar dat zal wel bij trekken, dat weet ik zeker.

Ik ben zelf ook iemand van gewoon de waarheid zeggen.

sterkte
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 10:04
Weylyn
Weylyn is offline
Ik zou het mijn vriendin nooit kwalijk nemen als ze me zoiets verteld. Je gedachten zijn je eigen territorium, het is geen probleem zolang je de verleiding weerstaat. En maak je maar een zorgen, in de verleiding komen we allemaal wel eens, je moet alleen de wilskracht hebben om die verleiding te kunnen negeren.
Oud 21-08-2004, 14:24
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 21-08-2004 @ 11:04 :
Ik zou het mijn vriendin nooit kwalijk nemen als ze me zoiets verteld. Je gedachten zijn je eigen territorium, het is geen probleem zolang je de verleiding weerstaat. En maak je maar een zorgen, in de verleiding komen we allemaal wel eens, je moet alleen de wilskracht hebben om die verleiding te kunnen negeren.
het is meer zo dat ik echt zwaar in overweging was omdat onze relatie toch slecht liep.. Hiervoor was mijn interesse in andere mannen 0,0, als ik een goede relatie heb zie ik andere mannen niet eens. Maar als ik dit nu aan hem vertel, wordt hij waarsch. alleen maar heel erg onzeker en zal hij zich elke x dat ik uitga afvragen of ik misschien weer in die verleiding kom.. Zouden jullie het dan alsnog vertellen?
Oud 21-08-2004, 14:31
ilse
ilse is offline
ja
Oud 21-08-2004, 14:58
Verwijderd
Bereik je er iets mee als je het zegt, dan?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 15:02
evanescence
evanescence is offline
Eerlijkheid en openheid....

dat zijn de twee belangrijkste begrippen voor in een relatie...
je moet alles tegen m kunnen zeggen...en ik vind het erg rot voor je dat je zegt dat je niet 100% jezelf kan zijn bij m, dat is juist belangrijk in een relatie...

je moet je hart luchten en gewoon die jongen vertellen wat je vind en hoe je je voelt....
Oud 21-08-2004, 15:08
MissesLena
MissesLena is offline
relaties kunnen ook gebouwd zijn op vurige passie.... en die kunnen wel zonder complete eerlijkheid en openheid... what about them?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 15:09
filia dei
filia dei is offline
Dat je in de verleiding werd gebracht maar 't toch niet doet is toch juist goed voor hem?

Owh en voor je hem ermee opzadelt kun je beter eerst kijken of je er zelf iets aan kunt doen. Want een relatie komt van twee kanten. Dus probeer eerst zelf eens een date's te organiseren waar je elkaar beter leert kennen enzo.

En pas als jij het gevoel hebt dat je alles hebt gegeven en hij blijft tegen werken. Dat hij de dwars ligger is, dan zou ik 't er met hem over hebben.
Oud 21-08-2004, 15:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MissesLena schreef op 21-08-2004 @ 16:08 :
relaties kunnen ook gebouwd zijn op vurige passie.... en die kunnen wel zonder complete eerlijkheid en openheid... what about them?
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 21-08-2004 @ 02:16 :
Maar dat ligt natuurlijk ook deels aan mij, sommige mensen hebben daar minder problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 15:47
Verwijderd
Eerlijkheid en openheid zijn helemaal niet belangrijk in een relatie. Het gaat om vertrouwen. En nee, dat is zeker niet hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:16
Verwijderd
Het lijkt me wel de bedoeling dat hij alles van je mág weten, maar erg veel zin heeft het niet om hem te vertellen dat je in de verleiding bent gekomen om vreemd te gaan (drie keer in twee weken? hoe kom je uberhaupt binnen twee weken drie keer in een realistische verleiding om met iemand te zoenen etc?). Zoals je zei wordt hij daar alleen maar onzeker van.
Het is wel belangrijk om met hem te praten over het feit dat jij vindt dat jullie relatie slecht loopt, maar dit hoeft er niet bij. Ja, tenzij hij er naar vraagt natuurlijk, want ronduit liegen is ook niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 19:27
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-08-2004 @ 18:16 :
(drie keer in twee weken? hoe kom je uberhaupt binnen twee weken drie keer in een realistische verleiding om met iemand te zoenen etc?).
het was twee keer in drie weken maar klein detail... maakt het ook niet minder erg trouwens.. ene x was op vakantie.. andere x was nadat ik had geprobeerd er met hem over te praten, hij super ongeinteresseerd (is inmiddels al weer opgelost btw reageerde en toen ben ik die avond uitgegaan.. en zie daar verleiding 2..
Oud 21-08-2004, 19:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je moet het hem gewoon zeggen, gewoon eerlijk zijn is altijd het belangijkste. Als je na een jaar toch nog steeds niet 100% jezelf kan zijn dan is dat toch wel mja... hoe moet ik het zeggen... raar. En ja, ook al ben je niet vreemd gegaan, in de verleiding komen is iets heel anders, dat mag je gerust zeggen. Problemen moeten bespreekbaar zijn in een relatie. Daarbij moeten beide personen eerlijk zijn wat ze van die "problemen" vinden. Dus gewoon goed met hem praten en kijk dan hoe het verder moet.
Oud 21-08-2004, 20:55
groovy
groovy is offline
Ik zou het vooral hebben over dat je het gevoel hebt dat jullie niet dichter naar elkaar toe groeien, want dat is de kern van het probleem. Dat je in de verleiding komt wat betreft vreemdgaan, is alleen maar het gevolg daarvan. En de kern is toch belangrijker, en misschien hoef je hem inderdaad niet nog onzekerder te maken. Het gaat vooral over jullie 2 samen, en niet de andere jongens die jij nog wel eens ziet langslopen .

Je bent niet vreemdgegaan, dat is heel netjes van je! Ik zou het echt vooral over jullie relatie hebben en vertellen wat je mist of wat bijvoorbeeld beter zou kunnen..

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 23:06
wilco984
wilco984 is offline
Je zit in een minder fijne situatie... Je zult de situatie nog wat minder moeten maken door het er echt over te hebben, en NIET!! te verwachten dat de gevoelens gelijk HELEMAAL! terugkomen maar na een poos zal het weer gaan groeien.. Je houdt echt te veel van hem!! NICE TO HEAR!! dat gaat goedkomen.. Hij zal je niet verlaten maar hij wordt wel even boos en onzeker.. maar daarna komt alles goed..

Bijt even door de zure appel heen!!
Oud 21-08-2004, 23:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-08-2004 @ 16:47 :
Eerlijkheid en openheid zijn helemaal niet belangrijk in een relatie. Het gaat om vertrouwen. En nee, dat is zeker niet hetzelfde.
Ik geloof dat ik het ermee eens ben, kan je iets nader specificeren, zonder weer een 1-regelig commentaar te geven? Vast wel
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 22:06
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
groovy schreef op 21-08-2004 @ 21:55 :
Ik zou het vooral hebben over dat je het gevoel hebt dat jullie niet dichter naar elkaar toe groeien, want dat is de kern van het probleem. Dat je in de verleiding komt wat betreft vreemdgaan, is alleen maar het gevolg daarvan. En de kern is toch belangrijker, en misschien hoef je hem inderdaad niet nog onzekerder te maken. Het gaat vooral over jullie 2 samen, en niet de andere jongens die jij nog wel eens ziet langslopen .

Je bent niet vreemdgegaan, dat is heel netjes van je! Ik zou het echt vooral over jullie relatie hebben en vertellen wat je mist of wat bijvoorbeeld beter zou kunnen..

Succes!!
ja dat denk ik persoonlijk ook ja ik zou overigens toch niet weten hoe ik dat van die verleidingen zou moeten brengen.. ik zie zn gekwetste gezicht al voor me nee, beter van niet..

tnx iig voor alle reacties
Reageren

Regels voor berichten