Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 20:13
Schapie
Schapie is offline
Volgens mij heb ik een beetje last van bindingsangst, vraag me niet waarom maar ik heb nu in de laatste paar maanden te vaak gehad dat op het moment dat er iets bloeide tussen een meisje en mij ik de situatie vermijdde en haar zeg maar een beetje ontweek. Ik heb wel het gevoel dat ik wel toe ben aan relatie maar op de een of andere manier weiger ik de kans te grijpen als ik die in mijn schoot geworpen krijg. Ik snap mezelf soms dan ook echt voor geen meter maarja, heeft iemand enig idee hoe je hier iets tegen kan doen ofzo of heeft iemand anders hier ook wel is last van gehad ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2004, 20:19
WolterB
WolterB is offline
zolang je onderbewuste t nog neit wil, denk ik dat je er niet klaar voor bent nog
je wíl mss wel heel erg graag, maar blijkbaar ben je er toch nog niet helemaal klaar voor, hoe graag je dat ook zou willen
Oud 18-08-2004, 20:23
Fainne
Fainne is offline
Heb ook net ontdekt dat ik bindingsangst heb.
god wat klinkt dat stom.

Ik heb geen remedie, het komt er wel van zeker.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:45
Shitonya
Shitonya is offline
je bent nog maar 17, kom op zeg
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 18-08-2004 @ 21:45 :
je bent nog maar 17, kom op zeg
Ja dus? Dan kun je ook al een serieuze relatie hebben, al duurt die maar een jaar. Hij heeft het toch niet over trouwen of levenslange verbintenissen ofzo. Pfft je eindeloze ge-emmer, omdat jij zonodig relatieschuw, mannenschuw, seksschuw, of zelfs misantroop bent, is gewoonweg irritant.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:19
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-08-2004 @ 22:13 :
Ja dus? Dan kun je ook al een serieuze relatie hebben, al duurt die maar een jaar. Hij heeft het toch niet over trouwen of levenslange verbintenissen ofzo. Pfft je eindeloze ge-emmer, omdat jij zonodig relatieschuw, mannenschuw, seksschuw, of zelfs misantroop bent, is gewoonweg irritant.
Jongens van 17 zijn geestelijk 14 (zo wordt gezegd, ik denk eerder iets van 10 maar goed...) Dus een serieuze lange relatie? Hehehe nee denk het niet.
Verder ben ik absoluut niet mannenschuw,relatieschuw of wat dan ook. Vreemd dat je dat al van me kunt zeggen, terwijl je echt 0,0% van mij afweet afgezien internet.
Dus meer conclusies trek je maar via pm, want ik heb geen zin in een potje mens erger je fade of light nieten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:19
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-08-2004 @ 22:13 :
Tja, maar het is toch gewoon gezeik. Als je 17 of van mijn part 20 bent. Kijk, als je ook nog bindingsangst op je 30e hebt, misschien dat je je dan zorgen moet maken.
Oud 18-08-2004, 21:22
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 18-08-2004 @ 22:19 :
Tja, maar het is toch gewoon gezeik. Als je 17 of van mijn part 20 bent. Kijk, als je ook nog bindingsangst op je 30e hebt, misschien dat je je dan zorgen moet maken.
*applaus*
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:25
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 18-08-2004 @ 22:22 :
*applaus*
Dank u, dank u
Oud 18-08-2004, 21:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 18-08-2004 @ 22:19 :
Jongens van 17 zijn geestelijk 14 (zo wordt gezegd, ik denk eerder iets van 10 maar goed...) Dus een serieuze lange relatie? Hehehe nee denk het niet.
Verder ben ik absoluut niet mannenschuw,relatieschuw of wat dan ook. Vreemd dat je dat al van me kunt zeggen, terwijl je echt 0,0% van mij afweet afgezien internet.
Dus meer conclusies trek je maar via pm, want ik heb geen zin in een potje mens erger je fade of light nieten.
Als jij je conclusies over geestelijk niveau dan eens even een beetje dimt Vreemd, dat je dat al van de TS kunt zeggen . En nee, je bent niet mannenschuw e.d.... HEt zijn gewoon al die mensen die zo vervelend zijn *kuch*

Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 18-08-2004 @ 22:19 :
Je hebt helemaal gelijk... Problemen zijn er niet om op te lossen, maar om voor je uit te schuiven. Als je op deze leeftijd bindingsangst hebt en daardoor niet leert omgaan met relaties, dan kom je die problemen pas tegen als je je wel durft te binden op je 30ste. Dan schuif je _alles_ vooruit.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:32
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ach komop man, dat zielige gedoe dat mensen op zo'n jonge leeftijd al lopen te zeuren over relaties en er zo druk mee bezig zijn. Kennelijk is de TS er nog niet aan toe. Nou, dan moet hij gewoon nog lekker ff wachten en genieten van alle vrijheid die hij nu nog heeft.
Oud 18-08-2004, 21:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 18-08-2004 @ 22:32 :
Ach komop man, dat zielige gedoe dat mensen op zo'n jonge leeftijd al lopen te zeuren over relaties en er zo druk mee bezig zijn. Kennelijk is de TS er nog niet aan toe. Nou, dan moet hij gewoon nog lekker ff wachten en genieten van alle vrijheid die hij nu nog heeft.
Wat is je argument nou dat tegen mijn argumenten ingaat?
"komop man, niet zo zeuren"?

Hij is er nog niet aan toe, omdat hij bindingsangst heeft. Misschien als hij daar overheen komt, dat probleem oplost, dat hij wel eraan toe is. Dan loopt hij vanzelf tegen een nieuw probleem, dan leert hij daarmee omgaan en tegen de tijd dat ie 30 is, heeft ie genoeg levenservaring om relaties wel beter in stand te houden.
Er komt vast nog genoeg "vrijgezel"-zijnde tijd na en tussendoor.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:41
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-08-2004 @ 22:36 :
Wat is je argument nou dat tegen mijn argumenten ingaat?
"komop man, niet zo zeuren"?

Nee, sommige zijn mensen zo gefocust op een relatie dat ze menen een probleem te hebben als ze nog geen relatie hebben.
Oud 18-08-2004, 21:53
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-08-2004 @ 22:31 :
Als jij je conclusies over geestelijk niveau dan eens even een beetje dimt Vreemd, dat je dat al van de TS kunt zeggen . En nee, je bent niet mannenschuw e.d.... HEt zijn gewoon al die mensen die zo vervelend zijn *kuch*
oew, zoals jou? Stik voorzichtig
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:58
Schapie
Schapie is offline
Gezellige discussie, maar even ter zake, Shitonya heel leuk dat je zegt dat jongens van 17 geestelijk 14 zijn maar volgens mij is dat verschillend voor elk persoon en kan je daar niet over oordelen als je de persoon nog niet eens kent al moet ik toegeven dat meisjes zich eerder meer volwassener gedragen dan jongens maar dit hangt ook maar weer net van de persoon af.

Maarja, kijk het is niet dat ik er echt een groot probleem van maak dat ik nog geen relatie heb gehad of dat ik echt constant aan seks denk ofzo, in tegendeel maar het bezorgd mij dat ik nu al meerdere keren hele leuke meisjes heb ontweken op momenten dat ze me wilden zoenen, vroegen of ik bleef slapen of in een andere situatie tegen mij zin in. Achteraf ben ik dan ook heel boos op mij zelf geweest en kan ik mijzelf niet begrijpen. Want je kan ook wel begrijpen dat daardoor deze personen waarmee ik eerst best goed mee op kon schieten zich nu beledigd voelen..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 22:04
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
thijsssss schreef op 18-08-2004 @ 22:58 :
Gezellige discussie, maar even ter zake, Shitonya heel leuk dat je zegt dat jongens van 17 geestelijk 14 zijn maar volgens mij is dat verschillend voor elk persoon en kan je daar niet over oordelen als je de persoon nog niet eens kent al moet ik

Jongetje, dat jongens geestelijk jonger zijn dan hun leeftijd is gewoon een feit.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:26
Schapie
Schapie is offline
Dus jij denkt dat elke jongen die er bestaat op deze aardbol van 17 jaar zich geestelijk gedraagd als 14 ? Knap.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:40
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 18-08-2004 @ 23:04 :
Jongetje, dat jongens geestelijk jonger zijn dan hun leeftijd is gewoon een feit.
Het is onzin om te stellen dat jongens van 17 zo kinderlijk zijn als jij doet vermoeden. De praktijk wijst dat in mijn ogen wel uit.
Oud 19-08-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Wat een onderbóuwing! Echt super!

Hoe kun je nou zeggen dat iemand 'jonger dan zijn leeftijd' is? Dat kan helemaal niet. Je kunt hoogstens zeggen dat een bepaald persoon op een bepaald punt in de tijd een ontwikkeling heeft die in verhouding tot andere personen minder goed is, of anders, of whatever, maar wat jij nu zegt is onzin.

Net zulke onzin als het fabeltje dat meisjes 'geestelijk vier jaar voorlopen' op jongens. Niet alleen kun je dat niet zomaar meten omdat de hersenen van mannen en vrouwen totaal verschillend zijn, zodat het appels met peren vergelijken is, maar ook nog eens is het in vrijwel alle gevallen na de puberteit alweer bijgetrokken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 15:50
lieve
lieve is offline
Hey thijs,
ik denk niet dat je daar ongerust over moet zijn... dat er nog genoeg mensen met een soort bindingsangst zitten.
Ik ben zo ook iemand, denk ik...

Hoewel ik, als ik voel dat het goed vlot met iemand dan ook alles zijn gangetje laat gaan, maar dat ik achteraf begin terug te deinzen. Na een goede 3 weken maak ik er dan een einde aan...

Ik heb zo'n beetje bindingsangst en angst dat de andere me zal dumpen ( en dus maak ik dat ik hen voor ben!).
En het is idd raar om zelf te begrijpen... ik kan er nu nog steeds niet goed aan uit.
Maar het is aan het beteren bij mij... dus jij mag de hoop ook niet opgeven... ooit zal het wel lukken!!

Ik denk dat je gewoon geduld zal moeten hebben.

Greets Lieve,xxx
Oud 21-08-2004, 18:15
zarf
zarf is offline
Citaat:
je voelt je nou wel heel groot he? als je een jaartje ouder bent?

hij stelt toch gewoon een serieuse vraag en geef er dan ook serieus antwoord op of geef gewoon geen antwoord.

on-topic: nope, geen last van
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 19:01
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb er ook last van.
zoenen en flirten geen probleem maar als ze beginnen over een afspraakje of nog erger ren in naar timboektoe.
ik weet ook waardoor het komt, door m'n eerste vriendje vond hem heel opdringerig en hij was heel snel jalours.
maar ik heb nou een jongen waarvan ik hoop dat ik hem dit keer niet zo weg druk. Al ga ik nou over een paar weken aan de andere kant van nederland wonen. En het grappigste is dat hij daar in de buurt geboren is
Oud 22-08-2004, 17:20
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Ik merk wel dat jongetjes wat later jongens worden dan meisjes meiden, maar als een jongetje eenmaal bezig is jongen te worden haalt ie t ook net zo snel weer in.

Bovendien val ik altijd op oudere jongens/mannen en ben nu verliefd op een jongen van 15, 2 jaar jonger dan ik en even volwassen.
Oud 22-08-2004, 17:25
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb zelf denk ik geen bindingsangst maar ben gewoon verschrikkelijk verlegen als ik iemand echt leuk vindt. Zo merk ik bv dat ik het niet zo eng vind om af te spreken met iemand waar ik niks/weinig voor voel en naarmate ik verliefder wordt hoe meer ik me ga gedragen als een hoela die het tegenovergestelde wil van wat ze wilt
als je begrijpt wat ik bedoel

bv jongen komt langs ik verstijf kijk andere kant uit heel bang
denkt die jongen dus, al vond ie me leuk: ze wil me niet
nou WEL dus

echt verschrikkelijk
zo heb ik er al velen laten lopen

als reactie wordt ik maar verliefd op mensen die daadwerkelijk onbereikbaar zijn en me dus ook niet kunnen RAKEN, en da's nog erger...

zo ben ik bv beetje verliefd op Jeff Buckley hihi maar die is al jaren dood
Oud 22-08-2004, 17:38
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 22-08-2004 @ 18:25 :
Ik heb zelf denk ik geen bindingsangst maar ben gewoon verschrikkelijk verlegen als ik iemand echt leuk vindt. Zo merk ik bv dat ik het niet zo eng vind om af te spreken met iemand waar ik niks/weinig voor voel en naarmate ik verliefder wordt hoe meer ik me ga gedragen als een hoela die het tegenovergestelde wil van wat ze wilt
als je begrijpt wat ik bedoel

bv jongen komt langs ik verstijf kijk andere kant uit heel bang
denkt die jongen dus, al vond ie me leuk: ze wil me niet
nou WEL dus

echt verschrikkelijk
zo heb ik er al velen laten lopen

als reactie wordt ik maar verliefd op mensen die daadwerkelijk onbereikbaar zijn en me dus ook niet kunnen RAKEN, en da's nog erger...

zo ben ik bv beetje verliefd op Jeff Buckley hihi maar die is al jaren dood
dit komt me erg bekend voor...
Oud 22-08-2004, 19:00
filia dei
filia dei is offline
Echt bindingsangst heb ik niet denk ik.
Maar ik was wel altijd bang dat het misgaat. En het kost me veel moeite om mensen blindelings te vertrouwen. En juist omdat ik niet gekwets wil worden durf ik niets te beginnen.
Nu gaat 't gelukkig wel omdat ik smoor was op me ex en me ex op mij en een vriend die dat van ons beide wist heeft zo'n peptalk gegeven. Toen hebben we heel even iets met elkaar gehad. Maar nu ben ik wel iets minder bang.
Volgens mij groei je er wel overheen als je vaker positieve relatie's heb gehad.

Owh en dat verlegene van kaasstaafje heb ik ook wel een beetje. Maarjah... dat valt ook niet onder bindingsangst
Oud 22-08-2004, 19:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
En toch vind ik dat thijsssss volwassener reageerd dan jij.
Reageren

Regels voor berichten