Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2002, 16:18
mitsj
mitsj is offline
Khebt ff weer is een vraagje aan streng gelovige (mensen die alles in hun boek voor waar aannemen) :

Hoe zien jullie de tegenstellingen in de 'heilige' geschriften.
Menselijke fouten die zijn gemaakt bij het verzinnen of anders ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2002, 21:38
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Khebt ff weer is een vraagje aan streng gelovige (mensen die alles in hun boek voor waar aannemen) :
Ik denk niet dat er hier veel van dat soort mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 00:22
Gatara
Gatara is offline
Mijn moeder vroeg ooit aan haar lerares hoe het mogelijk was dat wij kinderen van Adam en Eva waren, terwijl ze drie zonen kregen (Cain, Abel en Seth)...

Dat zou dus betekenen dat 1 van de zonen het met Eva gedaan moest hebben (met andere woorden).

Het antwoord op haar vraag was een klap :/

Gatara
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 07:12
Joël
Joël is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Mijn moeder vroeg ooit aan haar lerares hoe het mogelijk was dat wij kinderen van Adam en Eva waren, terwijl ze drie zonen kregen (Cain, Abel en Seth)...
En de dagen van Adam, nadat hij Seth verwekt had, waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren. - Gen. 5:4
Oud 13-05-2002, 07:19
Joël
Joël is offline
Ah dit ja. Topic heb ik al vaak genoeg gezien hier...

Maar k, ik heb hiero een link met een lijstje contradicties. Di's eigenlijk nog een beetje kleine, ik had er eerst 1 die veel langer was... Nou ja zoek anders maar wat met google, oid.

http://www.infidels.org/library/mode...adictions.html

Pak er eens een paar uit die ik niet kan verklaren?
Oud 13-05-2002, 18:56
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Pak er eens een paar uit die ik niet kan verklaren?
Kzal maar is meedoen met het spelletje

Judas died how?
"And he cast down the pieces of silver into the temple and departed, and went out and hanged himself." (Matt. 27:5)
"And falling headlong, he burst asunder in the midst, and all of his bowels gushed out." (Acts 1:18)

Verklaar maar
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 12:21
Joël
Joël is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Verklaar maar
Hij hing zichzelf op aan een boom -> Tak was niet zo sterk en brak af, zelfmoordpoging mislukt -> Hij valt op de rotsen eronder (strategische plaats uitgezocht) -> Zelfmoordpoging lukt alsnog.
Oud 15-05-2002, 16:55
Verwijderd
en deze?

Did those with Saul/Paul at his conversion hear a voice?
* And the men which journeyed with him stood speechless, hearing a voice, but seeing no man. (ACT 9:7)
* And they that were with me saw indeed the light, and were afraid; but they heard not the voice of him that spake to me. (ACT 22:9)

*blue*
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 11:34
Joël
Joël is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
en deze?

Did those with Saul/Paul at his conversion hear a voice?
* And the men which journeyed with him stood speechless, hearing a voice, but seeing no man. (ACT 9:7)
* And they that were with me saw indeed the light, and were afraid; but they heard not the voice of him that spake to me. (ACT 22:9)

*blue*
Als je deze twee teksten in de Bijbel zo achter elkaar leest, kan ik me voor stellen dat het er een beetje vreemd uitziet. Als de vertaling helemaal klopt, heeft Lukas waarschijnlijk een foutje gemaakt. De verwarring wordt veroorzaakt door de betekenis van het woord horen. Wie in het Grieks de gesproken woorden hoort (accusatief), hoort ook een stem (genitief), maar wie een stem hoort (genitief), hoeft niet per se de gesproken woorden te verstaan (accusatief). In de eerste tekst, hand. 9:7 word de genitief (akouei phones) gebruikt, en in de tweede tekst de accusatief (akouei phonen). Hierbij is het misschien ook nog zinvol om erop te wijzen dat het Griekse woord voor "stem" (phone) ook gebruikt wordt voor "geluid". Bijvoorbeeld in Mattheüs 24:31 "En Hij zal zijn engelen uitzenden meyt luid bazuingeschal", Joh. 3:8 "...en gij hoort zijn geluid", Openbaring 9:9 "Het gedruis van hun vleugels". Conclusie: de mannen die met Saulus mee reisden hoorden wel het geluid (waarschijnlijk ook het geluid van een stem), maar konden de gesproken woorden niet vertaan.
Reageren

Regels voor berichten