Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2004, 12:06
Envy
Envy is offline
ik ben een complete n00b wat computers betreft, dus misschien is dit een domme vraag.
ik heb foto's op de computer staan, en bij mij zien ze er heel normaal uit. maar zodra ik ze probeer te uploaden (om ze bijvoorbeeld in een fototopic te zetten) of te sturen naar iemand (via msn/mail) zien ze er bijvoorbeeld zo uit:

meestal ligt gewoon de hele foto door elkaar of zijn er hele stukken roze/grijs/geblokt enz.
dit is pas een tijdje zo en ik snap niet hoe het kan/hoe ik het kan voorkomen.
iemand een idee?
Oud 15-08-2004, 12:34
M@rco
M@rco is offline
Dan is je bestand corrupt, het is niet volledig geüpload.

Heb je toevallig een firewall draaien, ZoneAlarm ofzo? of iets van Norton? Probeer dat eens uit te zetten als dat zo is.
Oud 15-08-2004, 12:53
Envy
Envy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-08-2004 @ 13:34 :
Dan is je bestand corrupt, het is niet volledig geüpload.

Heb je toevallig een firewall draaien, ZoneAlarm ofzo? of iets van Norton? Probeer dat eens uit te zetten als dat zo is.
Ja, Norton geloof ik. Maar daarmee worden alle virussen toch juist tegengehouden ed? Dan lijkt het me niet slim om dat uit te zetten, of wel?
Wel raar als het daardoor komt, want dan programma gebruiken we altijd al, waarom worden de foto's dan nu opeens raar?
Oud 15-08-2004, 13:20
M@rco
M@rco is offline
Je kan het allicht proberen, het staat snel genoeg weer aan, toch
Oud 15-08-2004, 13:29
Envy
Envy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-08-2004 @ 14:20 :
Je kan het allicht proberen, het staat snel genoeg weer aan, toch
err, weet ik niet.. ik weet echt niks van computers zoals ik al zei.
hoe zet je dat uit en weer aan dan?
Oud 15-08-2004, 14:45
MacArt
MacArt is offline
probeer eens te wachten tot de volgende pagina verschijnt bij het uploaden..
als je nml via een site een foto upload en dan niet wacht tot het bestand volledig geupload is, is het bestand niet compleet en krijg je die rare verschijnselen..

uploaden kan, afhankelijk van de snelheid van je internet verbinding en de grote van het foto bestand, soms nogal lang duren..
paar minuten zelfs wel.
Oud 15-08-2004, 15:42
Envy
Envy is offline
Citaat:
MacArt schreef op 15-08-2004 @ 15:45 :
probeer eens te wachten tot de volgende pagina verschijnt bij het uploaden..
als je nml via een site een foto upload en dan niet wacht tot het bestand volledig geupload is, is het bestand niet compleet en krijg je die rare verschijnselen..

uploaden kan, afhankelijk van de snelheid van je internet verbinding en de grote van het foto bestand, soms nogal lang duren..
paar minuten zelfs wel.
ja dat doe ik ook.. ik wacht gewoon totdat hij klaar is. maar dan nog zien alle dingen er raar uit. het is trouwens niet alleen bij uploaden, ook bij foto's verzenden via msn/mail.

@ M@rco: mijn moeder zei dat ik norton er niet af kon & mocht gooien.. dus dat is geen optie.
Oud 15-08-2004, 17:22
MacArt
MacArt is offline
Citaat:
pinoow schreef op 15-08-2004 @ 16:42 :
ja dat doe ik ook.. ik wacht gewoon totdat hij klaar is. maar dan nog zien alle dingen er raar uit. het is trouwens niet alleen bij uploaden, ook bij foto's verzenden via msn/mail.
ok goedzo (krijgt vaak lege mailtjes van ongeduldige hotmailers)

dan is het wel raar.. eigenlijk.. watvoor een verbinding heb je? ADSL? Kabel? Dial-up?
misschien zou daar iets mis kunnen zijn, al zou dat wel heel raar zijn, lijkt me..
Oud 15-08-2004, 18:15
freyk
freyk is offline
Citaat:
pinoow schreef op 15-08-2004 @ 16:42 :
@ M@rco: mijn moeder zei dat ik norton er niet af kon & mocht gooien.. dus dat is geen optie.
Maar moeder heeft er ook geen verstand van, wij wel
(je hoeft maar tijdelijk de firewall uit te zetten)

Ik zou norton helemaal dumpen en dan in plaats daarvan zonealarm nemen.

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 18:37
Verwijderd
Hmm...Zal het iets specifieks voor plaatjes zijn dan ofzo? Probeer eens in plaats van direct een plaatje te verzenden eerst een of meer plaatjes in een .zip-bestand te plaatsen en deze te verzenden naar iemand, via mail bijv. of via de Verzend-functie van MSN Messenger.

(editted )

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
MacArt schreef op 15-08-2004 @ 18:22 :

dan is het wel raar.. eigenlijk.. watvoor een verbinding heb je? ADSL? Kabel? Dial-up?
misschien zou daar iets mis kunnen zijn, al zou dat wel heel raar zijn, lijkt me..
Ik had even op Google gezocht, en ik kwam iemand tegen waarvan ook de images corrupt waren na uploaden. Deze persoon had "NTL broadband". NTL Broadband adviseerde dat hij van proxy wisselde, maar hij had geeneens een proxy. Maar toen stelde hij dus een proxy in die uit de lijst van NTL Broadband kwam en toen was het probleem opgelost (zou ook zonder proxy moeten kunnen toch, lijkt me??)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:15
Envy
Envy is offline
Citaat:
MacArt schreef op 15-08-2004 @ 18:22 :

kabel.. maar het lijkt me raar als het daaraan ligt, want verder doet de computer het prima.
Oud 16-08-2004, 11:18
Envy
Envy is offline
Citaat:
12Trix schreef op 15-08-2004 @ 19:37 :
Hmm...Zal het iets specifieks voor plaatjes zijn dan ofzo? Probeer eens in plaats van direct een plaatje te verzenden eerst een of meer plaatjes in een .zip-bestand te plaatsen en deze te verzenden naar iemand, via mail bijv. of via de Verzend-functie van MSN Messenger.

(editted )
via msn of mail plaatjes naar iemand sturen lukt ook niet.. anderen kunnen helemaal niet zien dat ik ze stuur of ze zien het pas op het moment dat ik het annuleer.
Oud 17-08-2004, 11:48
Envy
Envy is offline
ik kan ook geen bestanden meer ontvangen via msn kwam ik net achter. zou dat met elkaar te maken hebben?
nog mensen met ideeen hoe ik dit op kan lossen?
Oud 17-08-2004, 12:45
M@rco
M@rco is offline
Wat heb je allemaal voor dingen van Norton dan? Alleen AntiVirus of ook bijvoorbeeld Internet Security?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 13:44
Envy
Envy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-08-2004 @ 13:45 :
Wat heb je allemaal voor dingen van Norton dan? Alleen AntiVirus of ook bijvoorbeeld Internet Security?
Alleen anti virus geloof ik.
Oud 17-08-2004, 13:51
M@rco
M@rco is offline
Hmm, dan kan het daar niet aan liggen... heb je verder toevallig nog een firewall? ZoneAlarm bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:15
Envy
Envy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-08-2004 @ 14:51 :
Hmm, dan kan het daar niet aan liggen... heb je verder toevallig nog een firewall? ZoneAlarm bijvoorbeeld?
err, niet dat ik weet.
hoe kan je dat controleren?
Oud 17-08-2004, 16:00
M@rco
M@rco is offline
Kijken wat er allemaal rechts onderin je taakbalk staat
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:54
Envy
Envy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-08-2004 @ 17:00 :
Kijken wat er allemaal rechts onderin je taakbalk staat
ok, dan heb ik het niet .
Oud 17-08-2004, 17:01
DEChengst
DEChengst is offline
Als je FTP gebruikt om up te loaden moet je eens binary mode proberen.
Oud 17-08-2004, 21:02
Envy
Envy is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 17-08-2004 @ 18:01 :
Als je FTP gebruikt om up te loaden moet je eens binary mode proberen.
err, en nu in normaal nederlands?
ik ben niet zo into computer termen
Oud 17-08-2004, 21:48
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
pinoow schreef op 17-08-2004 @ 22:02 :
als je het bestands overdracht protocol gebruikt moet je eens binaire modus gebruiken
Oud 17-08-2004, 22:13
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
pinoow schreef op 17-08-2004 @ 22:02 :
Het bin voor het put commando geven
Oud 18-08-2004, 08:24
Envy
Envy is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 17-08-2004 @ 22:48 :
als je het bestands overdracht protocol gebruikt moet je eens binaire modus gebruiken

en wat is het bestands overdracht protecol en de binaire modus?
ik weet niet welke van de twee ik gebruik namelijk.
Oud 18-08-2004, 08:32
freyk
freyk is offline
Laten we het zo zeggen:
Hoe upload je eigenlijk? Via een webpagina of via een programma?

Als je een programma gebruikt kan de upload-methode op verschillende manieren instellen.
Als je een upload via een webpagina, raad ik je eerder aan om een programma te gebruiken.
Omdat je dan zo dus meer controle hebt over je upload/download
Oud 19-08-2004, 10:35
Envy
Envy is offline
Citaat:
freyk schreef op 18-08-2004 @ 09:32 :
Laten we het zo zeggen:
Hoe upload je eigenlijk? Via een webpagina of via een programma?

Als je een programma gebruikt kan de upload-methode op verschillende manieren instellen.
Als je een upload via een webpagina, raad ik je eerder aan om een programma te gebruiken.
Omdat je dan zo dus meer controle hebt over je upload/download
via een webpagina.
waar kan je zo'n programma dan downloaden?
Oud 21-08-2004, 17:08
Envy
Envy is offline
Citaat:
pinoow schreef op 19-08-2004 @ 11:35 :
via een webpagina.
waar kan je zo'n programma dan downloaden?
upup
Oud 21-08-2004, 22:32
Verwijderd
Wat voor besturingssysteem gebruik je? Windows XP?

Kijk anders even bij de Internet opties: klik met je rechtermuisknop op het E-tje van Internet Explorer, klik dan op menu Extra, dan op Opties, dan op Verbindingen, en kijk dan even wat er staat bij "Instellingen voor inbelverbindingen en...". Klik ook even op LAN-Instellingen en kijk wat daar staat. Staat er bijv. een vinkje voor "Een proxyserver voor het..."? Probeer in dat geval tijdelijk eens dat vinkje weg te halen.

Als je Windows XP hebt kijk dan ook even hier na: klik met de rechtermuisknop op "Mijn netwerklocaties", klik op Eigenschappen. Wat voor verbindingen zie je dan? Zie je een verbinding "LAN-verbinding"? Klik daar dan op met de rechtermuisknop, klik op Eigenschappen, klik dan op Geavanceerd. Zie je daar een vinkje staan voor "Mijn computer en netwerk beveiligen door..."? Probeer in dat geval tijdelijk eens dat vinkje weg te halen.

Heb je een van de vinkjes weggehaald, probeer dan nog eens te uploaden via de desbetreffende website. Welke website gaat het om trouwens?

Probeer ongeacht of je een vinkje weg "moest" halen eens te kijken wat voor foutmelding je krijgt als je een bestand wilt verzenden via MSN Messenger. Probeer ook eens een bestand te verzenden door dit als bijlage in een e-mail bericht te sturen. Maak er geen groot bestand van!! In ieder geval niet groter dan 100 kb, liefst kleiner, om te testen. Je kunt het eerst eens naar jezelf mailen, en kijken of dat goed terugkomt.

Kijk anders ook eens wat voor opstartprogramma's je hebt. Je kunt dit met bijv. AutoRuns controleren:
http://www.spychecker.com/program/autoruns.html
En dan op "Download now" klikken

Je kunt dan autoruns.exe starten, en klik dan op Entry, en dan op Copy to Clipboard (of druk op Ctrl+C) en plak het dan in een bericht aan ons (hier dus) (Ctrl+V).

Je zou meteen nog meer aan ons kunnen laten zien door in het menu View nog wat meer aan te vinken, maar laat anders eerst maar zoals het standaard is.

Raar probleem... Moeilijk om op afstand dingen op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:26
Envy
Envy is offline
Citaat:
12Trix schreef op 21-08-2004 @ 23:32 :

Kijk anders even bij de Internet opties: klik met je rechtermuisknop op het E-tje van Internet Explorer, klik dan op menu Extra, dan op Opties, dan op Verbindingen, en kijk dan even wat er staat bij "Instellingen voor inbelverbindingen en...". Klik ook even op LAN-Instellingen en kijk wat daar staat. Staat er bijv. een vinkje voor "Een proxyserver voor het..."? Probeer in dat geval tijdelijk eens dat vinkje weg te halen.
als ik met mijn rechtermuisknop op het icoontje op mijn bureaublad klik staat die optie er niet bij..
bij LAN-instellingen en LAN-eigenschappen staat niks over een proxyserver (of ik kan het niet vinden)

Citaat:
Als je Windows XP hebt kijk dan ook even hier na: klik met de rechtermuisknop op "Mijn netwerklocaties", klik op Eigenschappen. Wat voor verbindingen zie je dan? Zie je een verbinding "LAN-verbinding"? Klik daar dan op met de rechtermuisknop, klik op Eigenschappen, klik dan op Geavanceerd. Zie je daar een vinkje staan voor "Mijn computer en netwerk beveiligen door..."? Probeer in dat geval tijdelijk eens dat vinkje weg te halen.
nee, staat geen vinkje voor.

Citaat:
Heb je een van de vinkjes weggehaald, probeer dan nog eens te uploaden via de desbetreffende website. Welke website gaat het om trouwens?
alle die ik geprobeerd heb, en dat zijn er een boel.
maar in principe gebruik(te) ik altijd www.imageshack.us

Citaat:
Probeer ongeacht of je een vinkje weg "moest" halen eens te kijken wat voor foutmelding je krijgt als je een bestand wilt verzenden via MSN Messenger. Probeer ook eens een bestand te verzenden door dit als bijlage in een e-mail bericht te sturen. Maak er geen groot bestand van!! In ieder geval niet groter dan 100 kb, liefst kleiner, om te testen. Je kunt het eerst eens naar jezelf mailen, en kijken of dat goed terugkomt.
als ik hem naar mezelf mail komt ie wel goed terug ja..
en nu ik (voor de zoveelste keer) probeer een bestand te verzenden via msn doet hij het ook ik snap er niks van, maar het zal wel .
even uploaden ook proberen dan..
wtf? hij doet het .
nou, heel erg bedankt!
geen idee wat ik nou verandert heb, maar het zal vast iets zijn want ik heb het vanochtend nog geprobeerd en toen deed hij het niet..

Citaat:
Kijk anders ook eens wat voor opstartprogramma's je hebt. Je kunt dit met bijv. AutoRuns controleren:
http://www.spychecker.com/program/autoruns.html
En dan op "Download now" klikken

Je kunt dan autoruns.exe starten, en klik dan op Entry, en dan op Copy to Clipboard (of druk op Ctrl+C) en plak het dan in een bericht aan ons (hier dus) (Ctrl+V).
ik heb het gedwonload, maar het is dus niet meer nodig

Citaat:
Je zou meteen nog meer aan ons kunnen laten zien door in het menu View nog wat meer aan te vinken, maar laat anders eerst maar zoals het standaard is.

Raar probleem... Moeilijk om op afstand dingen op te lossen.
maar het is gelukt dus
dank jullie wel
Oud 25-08-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:

Oeps, ik bedoelde rechtermuisknop, en dan "Eigenschappen"...of dubbelklikken en dan Extra, Opties. Maar je had het dus al gevonden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten