![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anorexia is eetgedrag dat ontstaat vanuit psychische problemen. Het eetgedrag is een gevolg (gebrek aan controle, bijv.), geen oorzaak. |
![]() |
||
Citaat:
Ook kan je geen diagnose stellen puur op het lichamelijke, het is 'het denken' achter het dieet wat een rol speelt. Als je met tranen in je ogen staat bij een halve kilo gewichtstoename kan je zeggen dat er iets schort. Als je enkel nog bezig bent met calorieën, vetgehaltes..en het je dagelijkse bezigheden belet, dan klopt er iets niet. Als je overal vet ontdekt, waar anderen het niet zien, dan heb je een probleem. Als je zelfbeeld van je gewicht afhangt, zoek dan hulp. Spreek erover met je huisarts, die zal wel het onderscheid weten te maken en zal je dan ook doorsturen naar een psycholoog/therapeut indien dit nodig is. edit: De term geniet misschien veel aandacht, maar ik kan je zeggen dat je dit je ergste vijand niet toewenst. Deze stoornis neemt jaren van je leven. |
![]() |
|
Apomes:
alles terug uitkotsen is bolemie niet anorexia Als je niet veel verstand hebt van anorexia en/of boulimia moet je deze uitspraken niet doen. Iemand die anorexia heeft kan ook zeker overgeven na een maaltijd (of zelfs na 1 cracker) Andijvie: En daarnaast is het zo dat wanneer je anorexia hebt, je dat zelf helemaal nog niet weet. Je ziet een heel dik meisje in de spiegel en je wil afvallen. Vind je je zelf te dik? Volgens mij niet, ofwel? Dan hoef je niet bang te zijn hoor Het is zo cliche dat mensen die anorexia hebben zichzelf altijd te dik zien en daarom een eetstoornis hebben of ontwikkelen. Wanneer gaat dat beeld nu eindelijk eens de wereld uit! Ik word daar soms wat moedeloos van. Het omvat veel meer dan dat! (maar misschien is dit meer een onderwerp voor psychologie) Regenboog!: Je BMI is 17.7 Niet echt te laag voor jou leeftijd (een bmi calculator is eigenlijk bedoeld voor mensen die 18+ zijn, vandaar) Je hebt geen ondergewicht. Dus dat is dan gelijk uit de wereld. Als jij dit nu zou lezen,en je zou al erg vastzitten in je anorexia, dan zou je je hiervan kapot schrikken en nog veel minder gaan eten. Je zou jezelf een aansteller vinden, te dik en overdreven dat je dit berichtje hier op deze site had neergezet. Zoals leonoor al zegt; anorexia is meer dan alleen een gewichtje en een getalletje. Het heeft veel verdere gevolgen, symptomen, gevoelens en warrige ideeen bij iemand die hiermee zit (ikzelf worstelde er ruim 4 jaar mee) Het gaat erom hoe het in je hoofd zit. Het is een geeste ziekte, en het uit zich (uiteindelijk ) voor een groot deel lichamelijk. Maar ook mensen met een normaal bmi, kunnen een forse eetstoornis hebben waar ze veel en langdurig hulp nodig voor hebben. Gewicht zegt in deze dus helemaal niks. Snowy
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik ben 18
ben 1.82 lang en weeg 54 kilo das nog minder en ik ben langer ik eet zes keer per dag en er is niks mis met mijn spijsvertering dus als jij ook eet e je hebt niks kun je er niks aan doen ik ben pas begonnen met lucovitaal gewichtstoename dat ik poeder dat je shaked met volle melk en dat is 368 kcal per glas probeer het het helpt echt !!! is wel duur een blik van 500 gram bataal je +/- 13 euro en je doet er nog geen week mee misschien net dus vraag je ouders of ze je willen helpen met betalen aangezien je nog jong bent en lees goed hoe je het moet innemen veel succes x-x-x-x denise
||
Citaat:
Het gaat hier niet over gewichtstoename. Maar om een vraag over een eetstoornis. Ze heeft geen problemen met aankomen/afvallen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik snap jou ook. Ik trek me dit onderwerp erg aan, omdat ik er zelf ook zo lang mee heb rondgebanjerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn nichtje heeft nu ook anorexia, ze zit nu echt in een dal.. Ik weet daardoor ook dat het meer is dan alleen jezelf dik zien en niet willen eten. Dat zie je ook al aan haar, en dan hoor je het weer van anderen en blijkt het altijd nog meer te zijn... 't Is allemaal ingewikkelder dan je wil dat het is... |
![]() |
|
![]() |
Je hebt anorexia als je bezig bent met lijnen en jezelf te dik voelt, vaak heb je een laag zelfbeeld en denk je dat niemand je aardig vind en dat je helemaal niks kan presteren. Kijk even op www.sabn.nl of op www.eetstoornissen.be
Je bent iig veel te dun! HEb je ook lichamelijke klachten erbij? En eet je wel genoeg? Misschien moet je proberen aan te komen, dun is mooi maar te dun niet. Wat meer brood misschien???
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Goedbedoelde adviezen, maar aankomen is niet nodig. gatver ik ben chagerijnig zeg! sorry, erg offtopic
||
Citaat:
![]() uhm, ik denk het niet, maar dat je met die vraag komt is wel wat vreemd....
||
Citaat:
![]() Je hebt idd veel varieteiten op anorexia: 1) Gewoon weinig eten 2) Weinig eten, maar als je eet, ongezond eten. 3) Eten & gaan overgeven. Het verschil met Boulimia en anorexia is dat de persoon in kwestie veel eet en alles gaat overgeven (Boulimia) & weinig eet en dan nog gaat overgeven (anorexia). Ik had de persoon zijn post verkeerd gelezen en daarom zei ik mijn uitspraak over de boulimia ![]() Als je niet veel verstand hebt van mijn levensstijl moet je ook geen uitspraken doen trouwens ![]()
||
Citaat:
Persoon die weinig eet zal ook een boel vitaminen missen, en te weinig goede & slechte cholestorol & vetten hebben...en dat zie je wel in bloed. Ook als je bloed laat trekken onder dwang van je ouders ofzo, zal de Dokter op zijn formulier aankruisen "anorexia", dan zal het Labo een aparte test uitvoeren waarmee ze het dadelijk zien!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, 't is idd wel een enorme up, en daar zijn we niet zo voor. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
anorexia, en opeens weer ongesteld... dollie | 24 | 30-10-2007 14:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Anorexia Ferrywoman | 94 | 21-05-2007 08:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Psychologie |
Anorexia LeeJ-D | 25 | 27-10-2003 18:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik overgewicht? LeeJ-D | 47 | 30-08-2003 18:44 | |
Psychologie |
Heb ik ANOREXIA? sweet dreams | 19 | 14-02-2003 22:06 |