Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 00:05
morgainemanson
morgainemanson is offline
wat is jou het meeste lief....
wat is jou het meeste belangrijk....
wat wil je zeker nooit meer kwijt....

en gooi t in de groep!!!
Oud 19-08-2004, 00:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline

Waarom verbaast me dit nou niets bij een topic als deze? Probeer het eens op L&R of Psych, zou ik zeggen...

Op één van die fora zou ik kunnen antwoorden: me friendjuhs en friendinnetjuhs!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 00:30
Verwijderd
Ik ben dol op mezelf.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 00:33
Tiño
Tiño is offline
tja ach, das allemaal wel erg persoonlijk enzo
Oud 19-08-2004, 00:53
*** is offline
vrijheid
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 06:44
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
morgainemanson schreef op 19-08-2004 @ 01:05 :

en gooi t in de groep!!!

GOTHIC RULEZ I love him marilyn cradle en nog veel meer brute bands
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 07:25
HowLovely
HowLovely is offline
Citaat:
morgainemanson schreef op 19-08-2004 @ 01:05 :

en gooi t in de groep!!!
Leon& <3 !!
en mijn familie
Oud 19-08-2004, 08:02
Verwijderd
mijn trompet, mijn vriendin, mijn vrienden. in willekeurige volgorde
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 09:03
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik ben Remi.
Oud 19-08-2004, 10:45
Verwijderd
gehechtheid is een last
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:30
cyntha
cyntha is offline
Mijn vrienden en familie.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:03
the spongeman
the spongeman is offline
Citaat:
*** schreef op 19-08-2004 @ 01:53 :
vrijheid
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Familie en vrienden.
Oud 19-08-2004, 22:41
Shitonya
Shitonya is offline
Niets
Van mij kan alles dood neervallen en uitsterven
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:47
onderkoffer
onderkoffer is offline
mijn schilderij
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:48
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
sensual schreef op 19-08-2004 @ 12:30 :
Mijn vrienden en familie.
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-08-2004 @ 23:39 :
Familie en vrienden.
Citaat:
HowLovely schreef op 19-08-2004 @ 08:25 :
Leon& <3 !!
en mijn familie
wat is jou dierbaar??

Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 23:24
Verwijderd
Mijn meer dan 220 GB tellende MP3-collectie (alleen maar trance, techno, progressive, breaks, techhouse, club, et cetera)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 00:24 :
Mijn meer dan 220 GB tellende MP3-collectie (alleen maar trance, techno, progressive, breaks, techhouse, club, et cetera)
Dus jij bent gehecht aan klote-muziek... Fascinerend.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:13 :
Mij trap je hiermee echt niet op mijn ziel, maar je zorgt er wel voor dat je jezelf minder geliefd maakt bij mij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:18 :
Mij trap je hiermee echt niet op mijn ziel,
Dat was ook niet mijn bedoeling.

Citaat:
maar je zorgt er wel voor dat je jezelf minder geliefd maakt bij mij.
Jij hebt lange tenen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:21
Flærynn
Flærynn is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:13 :
Oud 20-08-2004, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:19 :
Jij hebt lange tenen...
Nee, maar ik heb gewoon te vaak mezelf moeten verdedigen in discussies die over electronische muziek gingen. Ik heb er gewoon zo ongelooflijk genoeg van, al die vervelende stumperds die denken dat hun muziek toch écht naar objectieve maatstaven wel beter is en dat met allerlei 'bewijzen' kunnen aantonen. Alsjeblieft zeg, verspil iemand anders' tijd en niet de mijne.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:21 :
Nee, maar ik heb gewoon te vaak mezelf moeten verdedigen in discussies die over electronische muziek gingen. Ik heb er gewoon zo ongelooflijk genoeg van, al die vervelende stumperds die denken dat hun muziek toch écht naar objectieve maatstaven wel beter is en dat met allerlei 'bewijzen' kunnen aantonen. Alsjeblieft zeg, verspil iemand anders' tijd en niet de mijne.
Ik wou ook geen discussie uitlokken... 't Was maar een grapje. Oké, hij was lame, dat zie ik nu ook in, maar toen leek-ie leuk.

By the way, mensen menen mij ook altijd te moeten vertellen dat mijn muzieksmaak klote is. Vind ik wel grappig eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:24 :
(...)

By the way, mensen menen mij ook altijd te moeten vertellen dat mijn muzieksmaak klote is. Vind ik wel grappig eigenlijk.
Ik heb op de universiteit ook vaak genoeg discussies gehad met van die smartasses die dan beweerden dat bijv. trance of techno 'geen muziek' waren. Als je dan vraagt waarom, komt er zo'n kutantwoord, bijvoorbeeld dat het bespelen van een echt instrument een vereiste is om iets muziek te kunnen noemen. En al die leuke, algemeen goed gewaardeerde popmuziek uit de jaren tachtig dan? The Human League enzo? Is dat dan geen muziek? Die staat bol van de synthesizers, wat ook gewoon computers zijn. En als je aan een trancenummer nou menselijke vocalen toevoegt, of echt gespeelde percussie, is het dan ineens wel muziek?

Je ziet, het is een gebed zonder eind en bovendien dom gezever. Wat is het nut om iets wel of niet als 'muziek' te kwalificeren? Op het muziekforum hier heerst dat sfeertje ook een beetje. Maar de werkelijkheid is dat 99% van die domme akoestische rockers nog niet eens een goede definitie van 'muziek' kunnen geven - die is er natuurlijk ook niet, maar vaak zijn ze zelfs nog te dom om er één te verzínnen. De grote muziekbladen en werkelijk vakbekwame muziekcritici hebben electronische dansmuziek alláng omarmd. Mensen die dus nu nog beweren dat het geen muziek is, of menen dat het minder muziek is dan andere soorten, zetten eigenlijk zichzelf heel erg hard voor lul en geven aan duidelijk niet echt iets van muziek te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:29 :
Je ziet, het is een gebed zonder eind en bovendien dom gezever. Wat is het nut om iets wel of niet als 'muziek' te kwalificeren? Op het muziekforum hier heerst dat sfeertje ook een beetje. Maar de werkelijkheid is dat 99% van die domme akoestische rockers nog niet eens een goede definitie van 'muziek' kunnen geven - die is er natuurlijk ook niet, maar vaak zijn ze zelfs nog te dom om er één te verzínnen.
Ik verdenk die Muziek-mensen er dan ook van dat ze stiekem de hele dag poppy top 40-deuntjes en tance/dance en bijbehorende remixen luisteren en ondertussen allemaal stoere, underground shit in het Luistertopic posten.

En dat ze mijn muziek niet altijd waarderen... ach... Zij hoeven er niet naar te luisteren en mij zal het een rotzorg zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2004, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:35 :
Ik verdenk die Muziek-mensen er dan ook van dat ze stiekem de hele dag poppy top 40-deuntjes en tance/dance en bijbehorende remixen luisteren en ondertussen allemaal stoere, underground shit in het Luistertopic posten.
Het probleem van de electronische dansmuziek is gewoon dat de meeste mensen bij 'trance' denken aan die troep die in de Top 40 staat. Dat zorgt er dus voor dat de werkelijk goede artiesten, de éigenlijke trance of progressive of whatever, helemaal in een verkeerd daglicht komen te staan. Dat is gewoon jammer.

Maar goed, over gebrek aan smaak valt niet te twisten. Ik kan ook geen twintig seconden luisteren naar die metalen teringherrie die klinkt alsof er mijn luidsprekers kapot zijn of naar die kansloze negertroep op MTV, alleen maar nigga dit en bitch dat. Mensen die daarnaar luisteren hebben ook geen hersens om te verneuken volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:39 :
Maar goed, over gebrek aan smaak valt niet te twisten. Ik kan ook geen twintig seconden luisteren naar die metalen teringherrie die klinkt alsof er mijn luidsprekers kapot zijn of naar die kansloze negertroep op MTV, alleen maar nigga dit en bitch dat. Mensen die daarnaar luisteren hebben ook geen hersens om te verneuken volgens mij.
Dat klopt. Mijn zusje is daar het levende bewijs van.

Het is inderdaad ook jammer dat veel mensen veel vooroordelen hebben over bepaalde soorten muziek. Zo zei ik laatst tegen een vriendin dat ik wel heel graag naar Sinatra luister. "Jezus, ben jij bejaard ofzo?" was haar reactie. Terwijl ze nog nooit één noot van de goede man heeft gehoord.

(Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook nog wel eens van die vooroordeel-neigingen heb. Maar meestal worden die ook heel snel bevestigd. )
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:44 :
(...)

(Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook nog wel eens van die vooroordeel-neigingen heb. Maar meestal worden die ook heel snel bevestigd. )
Mijn vooroordelen zijn heel simpel te bevestigen:

- krijg je een baan als je een hanekam hebt? Nee, tenzij je bij de Basismarkt werken een 'baan' noemt.
- nemen mensen je serieus als je er boven de 16 nog uitziet alsof je dagelijks een schaap offert aan satan? Nee.
- de hele samenleving kotst je uit als je een beetje de hele dag in het Vondelpark ligt en goedkope wijn drinkt.
- 'Anarchy' A's op muren spuiten is niet stoer.

Ik kan nog wel even zo doorgaan maar het komt er gewoon op neer dat veel van die zogenaamde metaalalto's bang zijn om volwassen te worden of om iets te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:47 :
Mijn vooroordelen zijn heel simpel te bevestigen:

- krijg je een baan als je een hanekam hebt? Nee, tenzij je bij de Basismarkt werken een 'baan' noemt.
- nemen mensen je serieus als je er boven de 16 nog uitziet alsof je dagelijks een schaap offert aan satan? Nee.
- de hele samenleving kotst je uit als je een beetje de hele dag in het Vondelpark ligt en goedkope wijn drinkt.
- 'Anarchy' A's op muren spuiten is niet stoer.

Ik kan nog wel even zo doorgaan maar het komt er gewoon op neer dat veel van die zogenaamde metaalalto's bang zijn om volwassen te worden of om iets te bereiken.
*ROTFLMAO*

Ik had het eigenlijk over de muziek en niet over de mensen die ernaar luisteren, maar je hebt daarom niet minder gelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2004 @ 01:48 :
*ROTFLMAO*

Ik had het eigenlijk over de muziek en niet over de mensen die ernaar luisteren, maar je hebt daarom niet minder gelijk.
De mensen die ernaar luisteren zijn ook triest. Ik ken niemand die bijv. conservatorium heeft gedaan en tegenwoordig hiphop of R&B maakt. Pluk gewoon een neger van de straat, zet er een paar wijven en een drumcomputer-beat achter en voilà, je hebt weer een nieuwe ghetto-held. Dat is natuurlijk gewoon troep.

Als je kijkt naar de dancescène dan zitten daar veel mensen bij die bijv. conservatorium hebben gedaan of anderzins uit de klassieke muziek komen, of in ieder geval fatsoenlijk een instrument hebben leren bespelen. Dat kun je van die hiphoptroep niet zeggen. Als die opgefokte figuren mij iets willen melden, laat ze dat dan op papier zetten.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:51 :
De mensen die ernaar luisteren zijn ook triest. Ik ken niemand die bijv. conservatorium heeft gedaan en tegenwoordig hiphop of R&B maakt. Pluk gewoon een neger van de straat, zet er een paar wijven en een drumcomputer-beat achter en voilà, je hebt weer een nieuwe ghetto-held. Dat is natuurlijk gewoon troep.

Als je kijkt naar de dancescène dan zitten daar veel mensen bij die bijv. conservatorium hebben gedaan of anderzins uit de klassieke muziek komen, of in ieder geval fatsoenlijk een instrument hebben leren bespelen. Dat kun je van die hiphoptroep niet zeggen. Als die opgefokte figuren mij iets willen melden, laat ze dat dan op papier zetten.
Daar kun je dan ook weer tegenover zetten dat er hiphop-liefhebbers zijn die zeggen dat je bij 'hiphop of rap' niet gelijk moet denken aan al die opgefokte top 40-TMF-negers, en dat er wel degelijk echte artiesten zijn die éigenlijke hiphop maken. Wie heeft er dan gelijk?

Ikzelf hou er ook niet van en kijk ook naar hiphop en rap met TMF in m'n achterhoofd, maar misschien is dat ook wel weer de verkeerde manier van kijken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 01:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:29 :
Ik heb op de universiteit ook vaak genoeg discussies gehad met van die smartasses die dan beweerden dat bijv. trance of techno 'geen muziek' waren. Als je dan vraagt waarom, komt er zo'n kutantwoord, bijvoorbeeld dat het bespelen van een echt instrument een vereiste is om iets muziek te kunnen noemen. En al die leuke, algemeen goed gewaardeerde popmuziek uit de jaren tachtig dan? The Human League enzo? Is dat dan geen muziek? Die staat bol van de synthesizers, wat ook gewoon computers zijn. En als je aan een trancenummer nou menselijke vocalen toevoegt, of echt gespeelde percussie, is het dan ineens wel muziek?

Je ziet, het is een gebed zonder eind en bovendien dom gezever. Wat is het nut om iets wel of niet als 'muziek' te kwalificeren? Op het muziekforum hier heerst dat sfeertje ook een beetje. Maar de werkelijkheid is dat 99% van die domme akoestische rockers nog niet eens een goede definitie van 'muziek' kunnen geven - die is er natuurlijk ook niet, maar vaak zijn ze zelfs nog te dom om er één te verzínnen. De grote muziekbladen en werkelijk vakbekwame muziekcritici hebben electronische dansmuziek alláng omarmd. Mensen die dus nu nog beweren dat het geen muziek is, of menen dat het minder muziek is dan andere soorten, zetten eigenlijk zichzelf heel erg hard voor lul en geven aan duidelijk niet echt iets van muziek te begrijpen.
Ik kan me soms best ergeren aan mensen die beweren dat computermuziek makkelijk is om te maken en alleen maar een paar knopje indrukken is. Helemaal als ze het zelf nog nooit geprobeerd hebben.

Muziek maken op de computermet een programma kan iedereen.
Goede muziek maken met de juiste melodie en ritme wordt al wat moeilijker.
Oud 20-08-2004, 01:08
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 01:39 :
Het probleem van de electronische dansmuziek is gewoon dat de meeste mensen bij 'trance' denken aan die troep die in de Top 40 staat. Dat zorgt er dus voor dat de werkelijk goede artiesten, de éigenlijke trance of progressive of whatever, helemaal in een verkeerd daglicht komen te staan. Dat is gewoon jammer.

ik hoor helaas bijde mensen die trance enz geen muziek vinden en niet om de manier waarop het gemaakt is
maar eerlijk gezegd heb ik alleen nog wat van de wat jij noemt top 40 trance geluisterd
post eens wat ''goede'' trance enz als je wilt?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 09:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 09:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 10:43
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 20-08-2004 @ 10:12 :
Mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:14
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Vrienden, liefde, vrijheid, electronica, stroom, me knuffel, geld.
Oud 20-08-2004, 14:58
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
De forumregels (onderaan) voor meer informatie omtrent welke codes je mag gebruiken in je posts.
Oud 20-08-2004, 15:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Familie, vrienden en alle mensen en dieren om me heen waar ik om geef.
Oud 20-08-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 20-08-2004 @ 02:00 :
Ik kan me soms best ergeren aan mensen die beweren dat computermuziek makkelijk is om te maken en alleen maar een paar knopje indrukken is. Helemaal als ze het zelf nog nooit geprobeerd hebben.

Muziek maken op de computermet een programma kan iedereen.
Goede muziek maken met de juiste melodie en ritme wordt al wat moeilijker.
De electronische muziek waar ik het over heb wordt ook niet met een 'computer' gemaakt. In een studio staan gewoon synthesizers, losse keyboards, sequencers, mixers et cetera. Het is echt niet zo dat een trance-musicus op een PC een knop indrukt en er een liedje uit komt rollen. Bovendien is componeren altijd mensenwerk. Een computer vergemakkelijkt alleen het uitvoeren van de compositie maar kan die zelf niet maken.

Maarja, de mensen die beweren dat 'computermuziek' makkelijk te maken is, denken over het algemeen ook niet echt na.

Citaat:
onderkoffer schreef:
ik hoor helaas bijde mensen die trance enz geen muziek vinden en niet om de manier waarop het gemaakt is
maar eerlijk gezegd heb ik alleen nog wat van de wat jij noemt top 40 trance geluisterd
post eens wat ''goede'' trance enz als je wilt?
En waarom vind jij dat dan wel? Vanwege het feit dat het jou niet lekker in de oren klinkt? Dat zou namelijk nog triester zijn want dat is helemaal subjectief. Ik hoop dat het dat niet is.

Trouwens, wat voor zin heeft het om iets als 'muziek' te kwalificeren? Krijgt het dan ineens een hogere status? Als ik nou een CD koop die volgens jou 'geen muziek' is, wat luister ik dan? Losse geluiden?

Ik durf te wedden dat de meeste kneuzen die beweren dat het geen muziek is zelf niet eens een goede definitie van muziek kunnen geven. Voor mij is muziek 'elk georganiseerd verband van geluidstrillingen dat als zodanig bedoeld is'. Dat kan dus net zo goed een stel mafkezen zijn die 'moderne' muziek maken door met een lepel tegen een aquarium te tikken.

Verder ga ik geen 'goede trance' posten omdat ik daar a) de webspace niet voor heb, b) dat hier niet mag en c) je zelf ook wel op zoek kunt gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 20-08-2004 @ 10:11 :
Duidelijker dat je weet dat het waar is kon het niet worden.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 17:47
Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
mn beste vriendin en mn moeder..af en toe mn zusje
Oud 20-08-2004, 19:38
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 16:09 :
Duidelijker dat je weet dat het waar is kon het niet worden.
Een plaat voor je kop kan je in ieder geval niet ontzegd worden.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:

De pot verwijt de ketel hm?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:56
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 20-08-2004 @ 20:55 :
Behoorlijk ja. Alweer terug van vakantie?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 20-08-2004 @ 20:56 :
Behoorlijk ja. Alweer terug van vakantie?
Zoals je ziet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:02
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Al die nikkertroep stelt inderdaad niks voor.
DJ Chuckie en Arbedjan - Ballen tot we Vallen als hoogtepunt.

"We knallen die wapens!"

Anyway, wat mij dierbaar is? Denk m'n muziekcollectie en m'n goede vrienden.
Oud 20-08-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Le Socialiste schreef op 20-08-2004 @ 20:55 :
Hoezo? De trancefans zijn niet degenen die zwart zien.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:04
Nijn*
Nijn* is offline
M'n beste vriendinnen & familie en natuurlijk mijn muziek..

Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:16
Verwijderd
Vrienden, familie en muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten