Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 09:57
Verwijderd
Een tijdje geleden kreeg ik een pakje thuis gestuurd, aangezien er niemand thuis was, ging het pakje naar het postkantoor. Op het briefje waarmee je hem af kan halen stond dat hij afgehaald kan worden door de persoon zelf, zijn/haar partner of huisgenoot óf een gemachtigde. Aangezien mijn vriend en ik samenwonen, ging hij het pakje afhalen. Netjes met paspoort bij zich en bankafschrift als bewijs dat hij op hetzelfde adres woont. Maar de mevrouw aan de balie vertelde dat hij het pakje niet mee mocht nemen omdat ik hem niet gemachtigd had. Nu begrijp ik het dus niet meer...
Na wat gezeur mocht hij het pakje wel meenemen, maar als uitzondering.

Dit stond dus niet op het briefje, hoe werkt het nu? Had zij gelijk of was het briefje juist?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 10:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
volgens mij had je gewoon een ondertekend briefje moeten schrijven dat jij hem machtigde en heeft die vrouw gelijk
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:07
Verwijderd
Als je zoiets overkomt kun je gewoon even een klein memootje schrijven met daarop dat je je vriend machtigt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:59
Bartje
Bartje is offline
er staan op het door jou ontvangen briefje 4 opties:

Citaat:
Het betreft een zending:
A) die niet door de brievenbus kan
B) waarvoor getekend moet worden
C) waarvoor uitsluitend door uzelf of een gemachtigde kan worden getekend
D) waarvoor uitsluitend door uzelf getekend kan worden

voor al deze verschillende soorten zendingen geldt een andere uitreikinstructie: (zoals vermeld op de achterkant):

Met dit bericht en geldig legitimatiebewijs kunnde de volgende personen de zending afhalen:
- de onder A vermelde zending kan door iedereen worden afgehaald.
- de onder B vermelde zending kan door uzelf, uw partner of huisgeno(o)t(e), of een schriftelijk gemachtigde* worden afgehaald.
- de onder C vermelde zending kan uitsluitend door uzelf of een schriftelijk gemachtigde* worden afgehaald.
- de onder D vermelde zending kan uitsluitend door uzelf worden afgehaald.

* bijgevoegd een verklaring overdracht
het lijkt mij dat het hier gaat om een A zending, dus die had je vriend gewoon mee moeten krijgen zelfs zonder legitimatiebewijs.
Alleen het briefje had genoeg geweest.
De vrouw had dus ongelijk als het zending A of B was
Oud 25-08-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Bartje schreef op 25-08-2004 @ 11:59 :
er staan op het door jou ontvangen briefje 4 opties:

het lijkt mij dat het hier gaat om een A zending, dus die had je vriend gewoon mee moeten krijgen zelfs zonder legitimatiebewijs.
Alleen het briefje had genoeg geweest.
De vrouw had dus ongelijk als het zending A of B was
Ah, dank je, het was zending B. Er stond idd duidelijk bij dat het door een huisgenoot afgehaald kon worden. Ze zal wel in de war zijn geweest met een zending C.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 11:39
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-08-2004 @ 12:19 :
Ah, dank je, het was zending B. Er stond idd duidelijk bij dat het door een huisgenoot afgehaald kon worden. Ze zal wel in de war zijn geweest met een zending C.
ik denk het ook, komt meestal door de slechte communicatie tussen post en postkantoor.
maar gelukkig kreeg je vriend het wel mee
Reageren

Regels voor berichten