Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ze deed niets aan je tuin, ze was niet eens in de buurt... ( beetje geforceerd voorbeeld ![]() Maar voel je je dan nog niet schuldig?
|
vorige week moest ik werken morgenvroeg ben je nog niet helemaal helder ging ik met mijn fiets de hok uit ineens hoorde je *krak* heb ik een slak ondergereden met mijn fiets, tsja ik vond het wel wat zielig voor hem maar de wereld is hard ook in de dierenwereld
(Ik zou helemaal niet gewoon een slak voor de lol doodstampen dat vind ik zielig ja maar ook heb je een lading met slijm onder je schoen en dat is ook niet netjes.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ik mijn kat op die beesten los zou laten. |
![]() |
|
Even wat anders, je eet sla of een aardbei. Om zo iets te produceren gebruiken ze ook gif tegen slakken en andere insecten. Voel je je dan ook schuldig aan deze zogenaamde 'massamoord' als je deze groente eet?( in de biologische tuinbouw wordt ook biologische bestrijdingmidellen gebruikt die ook dodelijk zijn voor slakken)
Wat Alopia gewoon zegt slaat nergens op. Een mollenknip is gewoon een klem in een klap is de mol dood. Je kan ook blauwzuurgas gebruiken, maar die licentie heb ik niet en het is trouwens levensgevaarlijk. Dit heb ik wel eens vaker in een topic gezegt. Dat veel mensen, grote deels stedelingen, tegen mollenvangen zijn omdat het zeilig is, maar als ze verhuizen naar het platteland en ze krijgen een mol in de tuin dandraaien ze wel bij een zetten een mollenklem. Ok ik dwaal wat af. Als ik gewoon ergens loop en ik zie een slak dan ga ik er niet met opzet opstaan. Maar ik sta er per ongeluk op dan voel ik me niet schuldig. Jammer voor de slak en pech voor mijn, want ik heb dat beest onder mijn voeten te plakken. En z'n slak voel het toch niet meer. |
![]() |
||
Citaat:
ik zou zelf niet snel mollen vermoorden, ook niet als ie bij mij in de tuin zit, gewoon omdat ik het zielig zou vinden. (ik denk dat mijn pa dat wel zou doen...) Maar op boerderijen gebeurt het nou eenmaal practisch altijd, net zoals het vermoorden van insecten en slakken. Als er een betaalbare diervriendelijkere manier zou zijn om van dat soort beesten af te komen dan zouden de meeste boeren dat echt wel proberen, maar dat gaat nou eenmaal niet. Die boeren moeten ook hun brood verdienen, en ze zorgen wel voor ons eten. Op het moment dat die boeren zouden zeggen jah, tis idd wel erg zielig, laten we maar stoppen met het doden van mollen/insecten/slakken, dan zouden wij behoorlijk wat meer geld mee moeten nemen naar de supermarkt. Ik vind wel dat je die beesten pijnloos dood moet laten gaan, dus niet dat ze langzaam vergiftigt worden en na een lange lijdensweg nog eens dood gaan. maargoed, het ging dus over slakken...
|
IK DACHT PRECIES HETZELFDE VANMORGEN!
ik liep naar huis vanaf het station en kkkgggrrr.... kijk ik onder me zo'n zielige slak helemaal plat dan heb ik echt zoiets van "ooohhhh... KUT" vroeger dacht ik daar niet eens bij na eigenlijk!
|
Ik vind het echt vervelend als het me overkomt... Ik let eigenlijk altijd wel goed op, maar ja, als het nou donker is....
![]() En bij een mollenklem of hoe dat ook genoemd wordt gaat het er niet om dat hij zo 'in een klap' dood is, het gaat erom dat je een levend wezen vermoord....
||
Citaat:
En door de molshopen komt er zand in het hooi of kuil en als een dier te veel zand eet is het ook niet goed voor het dier (bv koliek bij paarden). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wil trouwens wel dat zo'n muis of mol in 1 keer dood is, want anders heb ik er toch wel een hekel aan. |
![]() |
|
eigenlijk voel ik me best wel schuldig als ik op een slak sta. Nog erger: ik voel me ook schuldig als ik op een tor of een pissebed of op een miertje sta. Ik bedoel het is niet zo dat ik 3 uur ga zitten kniezen maar als ik erover na ga denken heb ik wel zo'n idee van: SHIT! dat beestje liep mog vrolijk rond voordat ik erop ging staan. Ik heb zijn hart vertrapt. Nou ja dan boeit het me verder ook niet meer maar op dat moment voel ik me wel een beetje schuldig.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|