Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2002, 20:51
Verwijderd
dit is serieus

het gebeurde me vandaag en eigenlijk is het best wel raar

je loopt hoort ineens kkkkrrrrrggh

oeps

en soms voel ik me best wel schuldig

jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2002, 22:35
Geraldine
Geraldine is offline
mjah, aan de ene kant wel een beetje, maar aan de andere kant... jah, ik heb toch wel een beetje de neiging om te zeggen, tis maar een slak.... maarjah, ik zou het ook niet prettig vinden als er iemand op mijn hoofd kwam staan. ik weet niet precies hoeveel gevoel een slak heeft. t lijkt me alleen wel vervelend als dat huisje (van de slak) stukgetrapt word, en dat dat dan met scherpe randjes en al in die slak geperforeerd word... maarjah, t gebeurt nou eenmaal he...
Oud 01-07-2002, 13:43
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja.
Oud 01-07-2002, 14:44
ick
ick is offline
nee, moet ie maar niet in de weg lopen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 15:16
Frida
Frida is offline
Mjah eigenlijk wel
Oud 01-07-2002, 18:45
kees17
kees17 is offline
Nee ik maak ook met opzet slakken dood, met gif of ik ga er gewoon op staan, waarom? omdat ik een groentetuin heb met sla er in en je zal niks doen blijft er niks van die sla over. Ik heb zoiezo geen problemen om een dier dood te maken. Heb ik last van muizen dan zet ik gewoon een muizeval en strooi wat ratten vergif. Mollen in de tuin, ik zet gewoon een mollenknip.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:20
Verwijderd
pas geleden trapte ik ook op een slak
*krak*
ow, k*t dacht ik wel, maar echt schuldig voelde ik me niet
ik had geen speciale band met dei slak ofzo, maarja, als ik had kunnen kiezen (of gewoon had opgelte...) had ik dus niet op die slak gestapt

en wat kees17 zegt, zit ook wel wat in, maar deze topic ging over het staan op een slak, per ongeluk, neem ik aan, dus in het geval va kees17 is het wat anders (alhoewel het slakkenmoord blijft)

(wat een gek woord... slakkenmoord )
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 02:21
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
dit is serieus

het gebeurde me vandaag en eigenlijk is het best wel raar

je loopt hoort ineens kkkkrrrrrggh

oeps

en soms voel ik me best wel schuldig

jullie?
nee, als het nou een jong katje was wel...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 10:26
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
kees17 schreef:

Nee ik maak ook met opzet slakken dood, met gif of ik ga er gewoon op staan, waarom? omdat ik een groentetuin heb met sla er in en je zal niks doen blijft er niks van die sla over. Ik heb zoiezo geen problemen om een dier dood te maken. Heb ik last van muizen dan zet ik gewoon een muizeval en strooi wat ratten vergif. Mollen in de tuin, ik zet gewoon een mollenknip.
dit vind ik dus echt zielig! ik vind het ronduit gemeen!
wat een mollenknip doet weet ik niet, maar gezond is het vast niet! gemeen! gemeen! gemeen!

zelf vind ik het btw zielig als ik op een slak ga staan!
als ik er op ga staan, is het alleen per ongeluk, dan voel ik me ook wel schuldig jah...
Oud 02-07-2002, 12:01
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
ja

ik loop dan met regen enzo ook altijd heel moeielijk , zodat ik er niet op ga staan.
Oud 02-07-2002, 14:19
autodropje
autodropje is offline
Ik vind het wel jammer, maar ik ga me er niet heel schuldig om voelen ofzo. Ik doe het tenslotte ook niet expres.
Oud 02-07-2002, 19:12
Frida
Frida is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Je maakt een wandeling, je merkt dat je op een slak staat
ze deed niets aan je tuin, ze was niet eens in de buurt...

( beetje geforceerd voorbeeld )

Maar voel je je dan nog niet schuldig?
Oud 02-07-2002, 19:19
Floosje
Floosje is offline
Ja dan voel ik me schuldig. Net als wat Door zei, dat ik als het regent voorzichtig ga lopen.

Ik bedoel: het is toch ook een dier??
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 03:33
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
nee, absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:20
Eva*
Eva* is offline
Nee, het doet me niet zoveel.

Al ga ik er natuurlijk niet met opzet op staan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 08:03
niceman1984
niceman1984 is offline
vorige week moest ik werken morgenvroeg ben je nog niet helemaal helder ging ik met mijn fiets de hok uit ineens hoorde je *krak* heb ik een slak ondergereden met mijn fiets, tsja ik vond het wel wat zielig voor hem maar de wereld is hard ook in de dierenwereld

(Ik zou helemaal niet gewoon een slak voor de lol doodstampen dat vind ik zielig ja maar ook heb je een lading met slijm onder je schoen en dat is ook niet netjes.)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Alopia schreef:

dit vind ik dus echt zielig! ik vind het ronduit gemeen!
wat een mollenknip doet weet ik niet, maar gezond is het vast niet! gemeen! gemeen! gemeen!

zelf vind ik het btw zielig als ik op een slak ga staan!
als ik er op ga staan, is het alleen per ongeluk, dan voel ik me ook wel schuldig jah...
weet je wat gemeen is?

als ik mijn kat op die beesten los zou laten.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:57
kees17
kees17 is offline
Even wat anders, je eet sla of een aardbei. Om zo iets te produceren gebruiken ze ook gif tegen slakken en andere insecten. Voel je je dan ook schuldig aan deze zogenaamde 'massamoord' als je deze groente eet?( in de biologische tuinbouw wordt ook biologische bestrijdingmidellen gebruikt die ook dodelijk zijn voor slakken)

Wat Alopia gewoon zegt slaat nergens op. Een mollenknip is gewoon een klem in een klap is de mol dood. Je kan ook blauwzuurgas gebruiken, maar die licentie heb ik niet en het is trouwens levensgevaarlijk. Dit heb ik wel eens vaker in een topic gezegt. Dat veel mensen, grote deels stedelingen, tegen mollenvangen zijn omdat het zeilig is, maar als ze verhuizen naar het platteland en ze krijgen een mol in de tuin dandraaien ze wel bij een zetten een mollenklem. Ok ik dwaal wat af.

Als ik gewoon ergens loop en ik zie een slak dan ga ik er niet met opzet opstaan. Maar ik sta er per ongeluk op dan voel ik me niet schuldig. Jammer voor de slak en pech voor mijn, want ik heb dat beest onder mijn voeten te plakken. En z'n slak voel het toch niet meer.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:52
seann
seann is offline
Ja het is wel een levend wezen dus ik vermoord gewoon iemand.
Het nut van expres een insect doden begrijp ik dan ook niet.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 09:21
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
seann schreef:
Het nut van expres een insect doden begrijp ik dan ook niet.
Omdat ze 6 poten hebben of vies en glibberig zijn
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:09
Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
kees17 schreef:

Wat Alopia gewoon zegt slaat nergens op. Een mollenknip is gewoon een klem in een klap is de mol dood. Je kan ook blauwzuurgas gebruiken, maar die licentie heb ik niet en het is trouwens levensgevaarlijk. Dit heb ik wel eens vaker in een topic gezegt. Dat veel mensen, grote deels stedelingen, tegen mollenvangen zijn omdat het zeilig is, maar als ze verhuizen naar het platteland en ze krijgen een mol in de tuin dandraaien ze wel bij een zetten een mollenklem. Ok ik dwaal wat af.
jah, ergens heb je wel gelijk...
ik zou zelf niet snel mollen vermoorden, ook niet als ie bij mij in de tuin zit, gewoon omdat ik het zielig zou vinden. (ik denk dat mijn pa dat wel zou doen...)
Maar op boerderijen gebeurt het nou eenmaal practisch altijd, net zoals het vermoorden van insecten en slakken.
Als er een betaalbare diervriendelijkere manier zou zijn om van dat soort beesten af te komen dan zouden de meeste boeren dat echt wel proberen, maar dat gaat nou eenmaal niet. Die boeren moeten ook hun brood verdienen, en ze zorgen wel voor ons eten. Op het moment dat die boeren zouden zeggen jah, tis idd wel erg zielig, laten we maar stoppen met het doden van mollen/insecten/slakken, dan zouden wij behoorlijk wat meer geld mee moeten nemen naar de supermarkt.
Ik vind wel dat je die beesten pijnloos dood moet laten gaan, dus niet dat ze langzaam vergiftigt worden en na een lange lijdensweg nog eens dood gaan.

maargoed, het ging dus over slakken...
Oud 05-07-2002, 10:13
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Geraldine schreef:
maargoed, het ging dus over slakken...

Een foto van een slak
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 14:39
Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

Een foto van een slak
sig.
Oud 05-07-2002, 16:59
Verwijderd
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 18:22
tacidvs
tacidvs is offline
Beesten doden, wat een humor. Beesten niet doden, dat is pas humor.
Oud 05-07-2002, 21:31
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Beesten doden, wat een humor. Beesten niet doden, dat is pas humor.
heeft iemand het over humor dan?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 08:52
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Tja ik heb wel zoiets van kut maar ja kga me er niet kut om voelen dat is maar ff een momentje dat ik dat dan heb
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 13:06
Yamyam
Yamyam is offline
Oja, vreselijk vind ik dat. Daar kan ik wel een dag over in zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 04:08
DJ Incompetent
Citaat:
Yamyam schreef:
Oja, vreselijk vind ik dat. Daar kan ik wel een dag over in zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:17
Verwijderd
klinkt stom maar ik zeg altijd sorry. ook als ik een mug doodsla (haha de hypocrisie..)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:52
DJ Incompetent
Citaat:
Jadie schreef:
klinkt stom maar ik zeg altijd sorry. ook als ik een mug doodsla (haha de hypocrisie..)
ghehe
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:28
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
IK DACHT PRECIES HETZELFDE VANMORGEN!

ik liep naar huis vanaf het station en kkkgggrrr.... kijk ik onder me zo'n zielige slak helemaal plat dan heb ik echt zoiets van "ooohhhh... KUT" vroeger dacht ik daar niet eens bij na eigenlijk!
Oud 10-07-2002, 23:18
Quintus
Quintus is offline
Ik vind het echt vervelend als het me overkomt... Ik let eigenlijk altijd wel goed op, maar ja, als het nou donker is....

En bij een mollenklem of hoe dat ook genoemd wordt gaat het er niet om dat hij zo 'in een klap' dood is, het gaat erom dat je een levend wezen vermoord....
Oud 11-07-2002, 00:23
Gaia
Gaia is offline
ja, ik word echt verdrietig als ik op een slak sta. Ik voel me heel kut.
Ook als ik op straat loop zie ik hier heel veel platgetrapte en bijna opgeloste slakken en kikkers.....daar voel ik me echt kut onder.....
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 00:58
DJ Incompetent
Citaat:
Gaia666 schreef:
ja, ik word echt verdrietig als ik op een slak sta. Ik voel me heel kut.
Ook als ik op straat loop zie ik hier heel veel platgetrapte en bijna opgeloste slakken en kikkers.....daar voel ik me echt kut onder.....
ghehe
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 01:02
Gaia
Gaia is offline
wat hehehehe zit jij me lekker uit te lachen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 01:26
DJ Incompetent
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 01:31
Verwijderd
Ik vind het eerder een smerig geluid, maar mensen dit hoort bij de werkelijkheid des levens!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 09:06
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Dat dat zo kraakt en sopt kan ik idd niet tegen,

Dan voel ik me gelijk schuldig..
Oud 11-07-2002, 18:50
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Quintus schreef:
Ik vind het echt vervelend als het me overkomt... Ik let eigenlijk altijd wel goed op, maar ja, als het nou donker is....

En bij een mollenklem of hoe dat ook genoemd wordt gaat het er niet om dat hij zo 'in een klap' dood is, het gaat erom dat je een levend wezen vermoord....
Ja je hebt misschien wel een levend wezen omgebracht, maar je doet er weer andere wezens een plezier mee. Bv. een koe stap in z'n mollen gang en breekt zijn poot, de boer laat een veearts komen om het dier in te laten slapen, want z'n poot kan je niet in het gips zetten want dat is te duur en ontzettend onhandig.
En door de molshopen komt er zand in het hooi of kuil en als een dier te veel zand eet is het ook niet goed voor het dier (bv koliek bij paarden).
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:
Ja, doe ik ook. Maar wat moet je anders?
Ik wil trouwens wel dat zo'n muis of mol in 1 keer dood is, want anders heb ik er toch wel een hekel aan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 13:46
Somebody Special
Somebody Special is offline
Nee
Oud 12-07-2002, 18:53
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
eigenlijk voel ik me best wel schuldig als ik op een slak sta. Nog erger: ik voel me ook schuldig als ik op een tor of een pissebed of op een miertje sta. Ik bedoel het is niet zo dat ik 3 uur ga zitten kniezen maar als ik erover na ga denken heb ik wel zo'n idee van: SHIT! dat beestje liep mog vrolijk rond voordat ik erop ging staan. Ik heb zijn hart vertrapt. Nou ja dan boeit het me verder ook niet meer maar op dat moment voel ik me wel een beetje schuldig.
Oud 13-07-2002, 15:16
kees17
kees17 is offline
Citaat:
ABgirl schreef:

Ja, doe ik ook. Maar wat moet je anders?
Ik wil trouwens wel dat zo'n muis of mol in 1 keer dood is, want anders heb ik er toch wel een hekel aan.
Ze zijn gelijk dood, ze vernemen er niks meer van. Als z'n Klem dicht slaat breekt de rugje van de muis of mol, en is het gelijk gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:

Ze zijn gelijk dood, ze vernemen er niks meer van. Als z'n Klem dicht slaat breekt de rugje van de muis of mol, en is het gelijk gebeurt.
Ja weet ik, maar ik heb ook een keer gehad dat die mol niet gelijk dood was. Je kon zien dat ie nog had geprobeerd om eruit te komen. Ik had er toen wel ff een hekel aan, omdat je weet dat zo'n beest ook pijn voelt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 18:27
PV
PV is offline
uh ben ik de enige die het zich niet kan herinneren ooit op een slak te hebben getrapt?

maar mocht t ooit gebeuren, ik zou me wel een beetje schuldig voelen ja, zo klein is zo'n beestje ook weer nie...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 19:07
Infaustus
Infaustus is offline
als ik per ongeluk op een slak sta , dan loop ik meteen naar de kerk om het op te biechten, en als het me dan vergeven is ben ik weer helemaal schuldgevoelloos
Oud 15-07-2002, 18:04
Sommetje
Sommetje is offline
Ik heb nog nooit op een slak gestaan!
Oud 15-07-2002, 18:37
shanli
shanli is offline
Op vakantie had ik ook eens op zo'n mooie,grote huisjesslak getrapt,'k voelde mij ook best schulig
Oud 17-07-2002, 13:01
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
shanli schreef:
Op vakantie had ik ook eens op zo'n mooie,grote huisjesslak getrapt,'k voelde mij ook best schulig

ik heb op vakantie nog wel zout op naaktslakken gestrooid
Reageren

Regels voor berichten