Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 17:10
waloe
waloe is offline
Ik heb me een tijdje bezig gehouden met de vraag wat het verschil is tussen liefde en vriendschap.

Volgens mij heeft iedereen er zijn idee van en is alles juist en alles fout. Ik denk dat het hetzelfde is. Je vrienden zie je graag. Je lief is een vriend, maar dan een héle goeie. In onze maatschappij is dat niet altijd even makkelijk. Mijn beste vriend is 32. Maar ik kan niet met hem om gaan zoals we dat eigenlijk willen. Ik zou hem knuffels willen geven, maar da's niet zo makkelijk want de mensen gaan vaak denken dat er een man met een jong meisje ik-weet-niet-wat uitsteekt. Als ik mijn andere vrienden knuffels wil geven, is dat geen probleem als ze even oud zijn en dan nog van hetzelfde geslacht. Als het een gast is, denken ze ook al weer dat het je lief is. Ik vind dat best vervelend!

Andere opvattingen daar over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 17:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
vriendschap met een meisje slaat bij mij altijd om in liefde,
in mijn ogen heb je gelijk
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:35
DvoorA
DvoorA is offline
vriendschap is altijd een beetje liefde, toch?
Oud 16-08-2004, 18:20
Daevrem
Daevrem is offline
Een vriendschap is de relatie tussen twee mensen. Liefde is een hogere sociale emotie.

Verder bestaat er maar een soort liefde, onvoorwaardelijke, eeuwige liefde. De liefde tussen een ouder en een kind, een tweeling, een man en een vrouw die samen het leven willen delen enz, allemaal dezelfde soort liefde. Dat de relaties anders in elkaar steken heeft enkel te maken met dingen die buiten liefde staan.

(Daar doelde je waarschijnlijk op, je bedoeld met 'vriendschap', 'vriendschappelijke liefde' en met 'liede', 'romantische liefde'?)

(Ik zie net ook dat er in de Van Dale een incorrecte definitie van liefde staat.)
Oud 16-08-2004, 19:30
Verwijderd
Zeker niet hetzelfde, ik heb nog nooit een vriendschappelijke relatie gehad met een meisje/vrouw, maar wel enkele liefdesrelaties.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:41
Daevrem
Daevrem is offline
Dat komt omdat seksuele spanning en competitiedrang liefde belemmert. Mannen en vrouwen zijn romantische vijanden in het grote biologische paringsritueel. Ze hebben tegenstrijdige belangen.

Vandaar dat de primitive emoties uit het reptiel- en zoogdierenbrein de liefdesemoties van het 'mensen'brein(cerebrale cortex, ook bij mensapen en enkele dolfijnen hoog ontwikkeld, alleen bij de mens heel erg) in de weg zitten.
Oud 16-08-2004, 20:02
Verwijderd
Vriendschap met een meisje is alleen maar mogelijk als ze gruwelijk lelijk is. Anders is er altijd seksuele spanning, of althans dat wordt zo beleefd door één van de twee.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:24
Daevrem
Daevrem is offline
Nou, mij lukt het toch. En haar ook, en dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat ik niet gruwelijk lelijk ben Maar ik snap het probleem.

Maar de beste liefde mogelijk, tussen niet-familieleden is die tussen een homoseksuele man een een lesbische vrouw. Ten minste, volgens mij theorie. Als iemand een praktijkvoorbeeld kent hoor ik dat graag.
Oud 16-08-2004, 20:32
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-08-2004 @ 21:02 :
Vriendschap met een meisje is alleen maar mogelijk als ze gruwelijk lelijk is. Anders is er altijd seksuele spanning, of althans dat wordt zo beleefd door één van de twee.
En in de ogen van die ander ben jij dan gruwelijk lelijk?
Oud 16-08-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 16-08-2004 @ 21:32 :
En in de ogen van die ander ben jij dan gruwelijk lelijk?
Dat is me nog nooit verteld en ik ga natuurlijk ook niet met gruwelijk lelijke mensen om. Maar ik denk dat 'echte' vriendschap tussen een jongen en een meisje niet mogelijk is, als je tenminste echte vriendschap definiëert als de totale afwezigheid van enige seksuele affectie.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:57
Daevrem
Daevrem is offline
Ook niet tussen een homoseksuele man een een lesbische vrouw?

Tsss, kortzichtig...
Oud 16-08-2004, 21:05
Vice
Vice is offline
Citaat:
Niet iedereen is hetero.

Maar goed, ik heb heel veel vrienden waarvan 1 hele goede vriend. Komt nog bij dat ik zelf voor vriendschap geen voorkeur heb aan geslacht en bij liefde wel. Zal misschien wel voor meer mensen gelden.
Oud 16-08-2004, 21:45
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Ik heb toch wel enkele mannelijke vrienden. Maar ze zijn niet lelijk, ik ook niet (naar horen zeggen) Dus die seksuele spanning zal best meevallen of hun moeten het goed kunnen verbergen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:02
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-08-2004 @ 21:53 :
Dat is me nog nooit verteld en ik ga natuurlijk ook niet met gruwelijk lelijke mensen om. Maar ik denk dat 'echte' vriendschap tussen een jongen en een meisje niet mogelijk is, als je tenminste echte vriendschap definiëert als de totale afwezigheid van enige seksuele affectie.
naja, ik heb een paar vriendinnen waar ik op sexueel/liefde gebied niks voor voel. Eentje waarvoor ik dat wel voel, maar zei helaas niet (die ben ik ook heel hard aan het proberen te negeren, lukt nog niet zo) en nog een paar vriendinnen die ik niet zo vaak zie, maar waarbij ik ook niet echt een vonk voel overslaan.

wat doet dit eigenlijk op filosofie??

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:40
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 16-08-2004 @ 23:02 :

wat doet dit eigenlijk op filosofie?? [/B]
omdat dit eigenlijk hoort in relatie bladiebla topic
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:01
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Genoeg mannelijk vrienden. Ik ben niet knap, oke, maar echt heel lelijk? vanuit mij geen seksuele spanning, maar volgens mij vanuit die anderen net zo min!
Oud 18-08-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 16-08-2004 @ 21:57 :
Ook niet tussen een homoseksuele man een een lesbische vrouw?

Tsss, kortzichtig...
Nee lul de behanger, ik had het bewust alleen over de situatie van een heteroman en een heterovrouw omdat dat duidelijk de bedoeling is van topicstarter. Als je het gaat hebben over vriendschap tussen een lesbische vrouw en een homoseksuele man dan is daar geen discussie over mogelijk omdat je op je klompen kunt aanvoelen dat daar geen seksuele spanning zal zijn. In het vervolg eerst even verder denken en dan pas posten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 15:27
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik vermoed dat liefde egoïstischer is, omdat je vaak verliefd wordt op iemand die zo anders is dan jezelf, dat je haar nodig hebt om je eigen persoonlijkheid aan te vullen. Vriendschap is toch meer het tegen iemand opzien en je klampt je er minder aan vast.
Oud 19-08-2004, 18:43
EggeD
EggeD is offline
Echte vriendschap is een vorm van liefde, lijkt me - let wel dat er hier een verschil is tussen kennis en vriend. Verliefdheid daarentegen, vind ik wel weer wat anders.
Oud 20-08-2004, 12:28
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-08-2004 @ 17:35 :
In het vervolg eerst even verder denken en dan pas posten.
Jij ook. Denk je echt dat het allemaal zo zwart/wit is. Natuurlijk bedoel ik ook hertroseksuele mensen.

Verder heeft verliefdheid niets te maken met liefde, het is heel wat anders. Het is een hormonale obsessie voor een bepaald persoon.
Oud 20-08-2004, 15:59
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 18-08-2004 @ 16:01 :
Genoeg mannelijk vrienden. Ik ben niet knap, oke, maar echt heel lelijk? vanuit mij geen seksuele spanning, maar volgens mij vanuit die anderen net zo min!
Dat denk je maar, mannen kunnen dat vrij goed verbergen .

Ik denk dat een meisje het op zich wel kan, vrienden zijn met een jongen ("je bent wel leuk, maar ik zie je niet op die manier"), maar dat een jongen vaak wel een bepaalde lichamelijke aantrekkingskracht voelt naar het meisje, tenzij ze inderdaad echt afstotelijk is. Jongens kunnen hun emoties over het algemeen goed verbergen en (tijdelijk) genoegen nemen met vriendschap, dus ondanks die eenzijdige spanning kan er best een intieme platonische relatie tussen mannen en vrouwen zijn denk ik.

Veel vrouwen hebben volgens mij ook wel door dat hun mannelijke vrienden zich lichamelijk tot hun aangetrokken voelen, maar die zijn dat gewend, dus dat betekend niet zoveel voor de vriendschap.
Oud 20-08-2004, 17:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
lovetear schreef op 20-08-2004 @ 16:59 :

Ik denk dat een meisje het op zich wel kan, vrienden zijn met een jongen ("je bent wel leuk, maar ik zie je niet op die manier"), maar dat een jongen vaak wel een bepaalde lichamelijke aantrekkingskracht voelt naar het meisje, tenzij ze inderdaad echt afstotelijk is. Jongens kunnen hun emoties over het algemeen goed verbergen en (tijdelijk) genoegen nemen met vriendschap, dus ondanks die eenzijdige spanning kan er best een intieme platonische relatie tussen mannen en vrouwen zijn denk ik.

Veel vrouwen hebben volgens mij ook wel door dat hun mannelijke vrienden zich lichamelijk tot hun aangetrokken voelen, maar die zijn dat gewend, dus dat betekend niet zoveel voor de vriendschap.
zo zie ik het ook
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:40
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-08-2004 @ 18:37 :
zo zie ik het ook
Ik niet, een knappe maar irritante vrouwelijke vriend zou mij niet aantrekken.
Oud 20-08-2004, 19:43
Shitonya
Shitonya is offline
niets gelezen, maar het verschil is : vriendschap: hou je van elkaar vriendschappelijk en met liefde neuk je elkaar
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:57
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
lovetear schreef op 20-08-2004 @ 16:59 :

Helemaal mee eens...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2004, 21:27
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-08-2004 @ 20:43 :
niets gelezen, maar het verschil is : vriendschap: hou je van elkaar vriendschappelijk en met liefde neuk je elkaar
Dus bij liefde houd je niet van elkaar, cq er is geen liefde? Waarom dat woord dan?

Trouwens, er schijnen genoeg vrouwen te zijn die misbruik maken van de aandacht die ze krijgen van mannen die in de illusie zijn dan ze ooit een relatie met haar kunnen krijgen. Soms doen ze dit bij meerdere mannen, danwel bewust of onbewust. Omgekeert komt het ook heel zelden voor.

Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:32
Anneee
Anneee is offline
Er zijn toch ook mensen die wel een relatie hebben, verliefd op elkaar zijn, maar geen seks hebben? Dat is dan toch niet zomaar alleen maar een vriendschap?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:38
Daevrem
Daevrem is offline
Anneee, het probleem is dat wanneer mensen zo denken wel moeten omdat ze anders de waarheid moeten accepteren, namelijk dat er bij veel relaties die ze, of zelf hebben, of vrienden hebben, geen liefde is.

Al die jongen van 14-17 enz, er zijn maar weinig relaties uit die leeftijdsgroep waar er sprake is van liefde. Toch bestaan de relaties, waarom? Sociale druk.
Oud 20-08-2004, 21:45
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 20-08-2004 @ 22:38 :
Anneee, het probleem is dat wanneer mensen zo denken wel moeten omdat ze anders de waarheid moeten accepteren, namelijk dat er bij veel relaties die ze, of zelf hebben, of vrienden hebben, geen liefde is.
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Kun je het alsjeblieft nog een keer uitleggen? Wat ik bedoelde met mijn post is dat een relatie zonder seks niet persé alleen maar vriendschap hoeft te betekenen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 22:01
Daevrem
Daevrem is offline
Mensen stellen bijvoorbeeld verliefdheid in de 'liefdeladder' hoger dan vriendschap. Mensen hebben een misvomt beeld van liefde. Daardoor doen ze uitspraken zoals dat ene waar jij op reageerde.

Als ze niet hypocriet denken over de liefde dan is dat fataal voor de manier waarop ze het leven zien. Vandaar dat ze het op die manier bekijken.
Oud 20-08-2004, 22:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
EggeD schreef op 20-08-2004 @ 20:40 :
Ik niet, een knappe maar irritante vrouwelijke vriend zou mij niet aantrekken.
Waarom zou je uberhaupt bevriend zijn met een meisje dat je niet aantrekt en die je bovendien nog irritant vindt ook?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 22:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Anneee schreef op 20-08-2004 @ 22:32 :
Er zijn toch ook mensen die wel een relatie hebben, verliefd op elkaar zijn, maar geen seks hebben? Dat is dan toch niet zomaar alleen maar een vriendschap?
Zijn dit niet alleen maar oudere koppels die om bepaalde redenen niet uit elkaar gaan maar wel echt een hekel aan elkaar hebben?

En wat Daevrem zei ging niet echt over jouw post maar meer over die van Shitonya en waarom hij vindt dat het niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 16:47
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-08-2004 @ 23:52 :
Zijn dit niet alleen maar oudere koppels die om bepaalde redenen niet uit elkaar gaan maar wel echt een hekel aan elkaar hebben?
Oudere koppels die niet uit elkaar gaan, maar wel echt een hekel aan elkaar hebben, zijn niet meer verliefd, lijkt mij.

Ik snap de post van Daevrem nu. Ik dacht eerst inderdaad dat het een reactie op mijn post was, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Maar wat ik me dus afvroeg: kun je vriendschap en wederzijdse verliefdheid naast elkaar zien? Zonder seks. Is er dan sprake van een relatie of (bijzondere) vriendschap?

En het komt niet alleen maar bij oudere koppels voor.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-08-2004 @ 17:47 :
Maar wat ik me dus afvroeg: kun je vriendschap en wederzijdse verliefdheid naast elkaar zien? Zonder seks. Is er dan sprake van een relatie of (bijzondere) vriendschap?
Jij stelt echt moeilijke vragen
Wederzijdse verliefdheid zonder seks (en zonder reden om geen seks te hebben als: gelovig, gehandicapt, niet sociaal geaccepteerd, wat dan ook) kan ik me moeilijk voorstellen maar ik zou dat toch onder bijzondere vriendschap plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:07
Verwijderd
Een relatie is niet compleet zonder seks imo.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 17:09
Daevrem
Daevrem is offline
Een 'relatie' is naar mijns inzien een levenspartner, in de praktijk vaak van het tegenovergestelde geslacht.

Een vriendschap is minder intensief, maar er kan sprake zijn van evenveel liefde.

Je hoeft je toch helemaal niet seksueel aangetrokken voelen door een persoon waar je veel van houd en je graag je leven mee wil delen?

Ik heb het idee dat veel mensen nogal wat veel dingen door elkaar gooien.
Oud 21-08-2004, 17:59
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 21-08-2004 @ 18:04 :
Jij stelt echt moeilijke vragen
Dank je. Uitdaging tot nadenken.

Citaat:
Daevrem schreef:
Je hoeft je toch helemaal niet seksueel aangetrokken voelen door een persoon waar je veel van houd en je graag je leven mee wil delen?
Inderdaad. Iemand met wie je je leven wil delen, is dus een levenspartner (hoewel... dat blijkt uit de toekomst). Ik geloof dat een vriendschap net zo intensief kan zijn als een relatie, zeker als er sprake is van evenveel liefde.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 18:28
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
je oorspronkelijke vraag:
Citaat:
Anneee schreef op 20-08-2004 @ 22:32 :
het antwoord:
Citaat:
Anneee schreef op 21-08-2004 @ 18:59 :
Ik geloof dat een vriendschap net zo intensief kan zijn als een relatie, zeker als er sprake is van evenveel liefde.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 19:02
Anneee
Anneee is offline
Ja. En nu wil ik weten hoe jullie daarover denken. Zie het als een stelling.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 00:01
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-08-2004 @ 20:02 :
Ja. En nu wil ik weten hoe jullie daarover denken. Zie het als een stelling.
oooooooooooooooh.. op die manier

Als in een relatie geen seks voorkomt en er is geen andere reden dan 'geen behoefte aan' van toepassing zie ik het niet als een liefdesrelatie om het zo maar te zeggen.

En nu een vraag aan jou:
Als twee mensen een relatie hebben en verliefd op elkaar zijn en niets staat seks in de weg, waarom zouden ze het dan niet doen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:32
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 22-08-2004 @ 01:01 :
oooooooooooooooh.. op die manier

Als in een relatie geen seks voorkomt en er is geen andere reden dan 'geen behoefte aan' van toepassing zie ik het niet als een liefdesrelatie om het zo maar te zeggen.

En nu een vraag aan jou:
Als twee mensen een relatie hebben en verliefd op elkaar zijn en niets staat seks in de weg, waarom zouden ze het dan niet doen?
Nou, als er niets in de weg staat, zie ik geen reden om het niet te doen.

Dus als er geen behoefte aan is, is het geen liefdesrelatie. Daar kan ik me iets bij voorstellen, ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar als er een andere reden is om het niet te doen, hoewel er wel behoefte aan is, dan vraag ik me dus af hoeveel mensen zo'n relatie dan toch als een liefdesrelatie zien of als een bijzondere vriendschap.

Misschien kun je daar geen grens leggen en ziet de ene het als een bijzondere vriendschap en de ander als een relatie.

En in het verlengde, zoals Daevrem zei, een levenspartner: moet je voor een levenspartner persé een relatie met die persoon hebben of kun je ook gewoon bevriend zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:40
Daevrem
Daevrem is offline
Een levenspartner is een 'relatie'. En wat een 'liefdesrelatie' nu weer is snap ik ook niet helemaal, zijn er ook 'relaties' zonder liefde?

En twee mensen die christelijk zijn en dus geen seks hebben voordat ze gaan trouwen, die hebben geen relatie?

En twee mensen die beide aseksueel zijn? En twee hetromannen of vrouwen die een soort seksloze homoseksuele relatie hebben? En twee mensen waarbij de man elke avond te moe is? En een relatie waarbij de man zo slecht presteert dat de vrouw liever een vibrator gebruikt en dan liever gaat slapen?

Zijn dat dan ineens allemaal geen relaties of liefdesrelaties meer?

Wat een onzin?

Bij een bijzondere vriendschap woon je gewoon niet samen. Als je dat dan trouwens toch doet, tja dan is het gewoon een relatie net als elke andere tussen twee partners, ookal zijn deze mensen van hetzelfde geslacht en gewoon hetro.

Ik weet trouwens niet of dat vaak voorkomt, waarschijnlijk niet omdat het sociaal nogal raar is, volgens mij gaat het in iedergeval al Gespleten Geests voorstellingsvermogen te boven. Maar ik denk wel dat er veel mensen zijn die graag z'n relatie zouden willen hebben.

Dus alle soorten liefde is dezelfde soort liefde en seks speelt geen rol. De manier waarop er sociaal contact is wel.
Oud 22-08-2004, 19:28
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 22-08-2004 @ 13:40 :
*knip*
wat ik me moeilijk voor kan stellen:
wanneer 2 mensen die verliefd op elkaar zijn en seks kunnen en mogen hebben ervoor kiezen om dat niet te doen

wanneer een relatie in mijn ogen ook een liefdesrelatie is:
als die twee mensen geen seks hebben omdat het niet mogelijk is of niet 'mag'
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 19:37
Warsocket
Warsocket is offline
Ligt heel dicht bij elkaar
en vriendschap is ook een vorm van liefde voor elkaar
en ik vind het verschil tussen echt goede vrienschap en liefde heel erg klein
Oud 22-08-2004, 20:06
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 22-08-2004 @ 20:28 :
wat ik me moeilijk voor kan stellen:
wanneer 2 mensen die verliefd op elkaar zijn en seks kunnen en mogen hebben ervoor kiezen om dat niet te doen

wanneer een relatie in mijn ogen ook een liefdesrelatie is:
als die twee mensen geen seks hebben omdat het niet mogelijk is of niet 'mag'
Seks als fysiek iets is overgewaardeert. Mensen die van elkaar houden hebben het niet nodig.

Vind je het niet curieus? Je noemt een liefdesrelatie een liefdesrelatie als er sprake van seks is. Of er sprake van liefde is negeer je. Waarom noem je het dan geen seksrelatie?

En dan noemen we een relatie waarbij twee mensen die zoveel van elkaar houden dat ze elkaars levenspartner zijn een liefdesrelatie.

Trouwens, wat ik me afvraag. Waar haal je je ideeen vandaan?
Oud 23-08-2004, 00:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 22-08-2004 @ 21:06 :
Seks als fysiek iets is overgewaardeert. Mensen die van elkaar houden hebben het niet nodig.

Vind je het niet curieus? Je noemt een liefdesrelatie een liefdesrelatie als er sprake van seks is. Of er sprake van liefde is negeer je. Waarom noem je het dan geen seksrelatie?

En dan noemen we een relatie waarbij twee mensen die zoveel van elkaar houden dat ze elkaars levenspartner zijn een liefdesrelatie.

Trouwens, wat ik me afvraag. Waar haal je je ideeen vandaan?
Je bent wel goed in mijn woorden fout interpreteren zeg. Ik heb nergens gezegd dat seks de enige voorwaarde is voor een liefdesrelatie. Ik zeg alleen dat een relatie waarbij de drang naar seks niet aanwezig is in mijn ogen geen liefdesrelatie is maar een vriendschappelijke relatie.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 00:48
Daevrem
Daevrem is offline
Uuuh...

Dus je zegt iets en ik interpreteer het zo dat ik denk dat je het vind, maar jij vind niet dat je het vind, je vind alleen dat het iets is in jouw ogen?

Wat is het verschil?
Oud 23-08-2004, 01:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 23-08-2004 @ 01:48 :
Uuuh...

Dus je zegt iets en ik interpreteer het zo dat ik denk dat je het vind, maar jij vind niet dat je het vind, je vind alleen dat het iets is in jouw ogen?

Wat is het verschil?
maak van dat interpreteren maar 'je leest niet goed'
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:13
Daevrem
Daevrem is offline
Je zegt wel degelijk dat seks een doorslaggevende voorwaarde is.
Oud 23-08-2004, 12:03
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 23-08-2004 @ 12:13 :
Je zegt wel degelijk dat seks een doorslaggevende voorwaarde is.
Ik zeg niet dat het de enige voorwaarde is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten