Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik heb heel veel vrienden waarvan 1 hele goede vriend. Komt nog bij dat ik zelf voor vriendschap geen voorkeur heb aan geslacht en bij liefde wel. Zal misschien wel voor meer mensen gelden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat doet dit eigenlijk op filosofie??
Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 22:04. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder heeft verliefdheid niets te maken met liefde, het is heel wat anders. Het is een hormonale obsessie voor een bepaald persoon.
||
Citaat:
![]() Ik denk dat een meisje het op zich wel kan, vrienden zijn met een jongen ("je bent wel leuk, maar ik zie je niet op die manier"), maar dat een jongen vaak wel een bepaalde lichamelijke aantrekkingskracht voelt naar het meisje, tenzij ze inderdaad echt afstotelijk is. Jongens kunnen hun emoties over het algemeen goed verbergen en (tijdelijk) genoegen nemen met vriendschap, dus ondanks die eenzijdige spanning kan er best een intieme platonische relatie tussen mannen en vrouwen zijn denk ik. Veel vrouwen hebben volgens mij ook wel door dat hun mannelijke vrienden zich lichamelijk tot hun aangetrokken voelen, maar die zijn dat gewend, dus dat betekend niet zoveel voor de vriendschap.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, er schijnen genoeg vrouwen te zijn die misbruik maken van de aandacht die ze krijgen van mannen die in de illusie zijn dan ze ooit een relatie met haar kunnen krijgen. Soms doen ze dit bij meerdere mannen, danwel bewust of onbewust. Omgekeert komt het ook heel zelden voor.
Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En wat Daevrem zei ging niet echt over jouw post maar meer over die van Shitonya en waarom hij vindt dat het niet klopt. |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap de post van Daevrem nu. Ik dacht eerst inderdaad dat het een reactie op mijn post was, maar dat blijkt niet zo te zijn. Maar wat ik me dus afvroeg: kun je vriendschap en wederzijdse verliefdheid naast elkaar zien? Zonder seks. Is er dan sprake van een relatie of (bijzondere) vriendschap? En het komt niet alleen maar bij oudere koppels voor. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wederzijdse verliefdheid zonder seks (en zonder reden om geen seks te hebben als: gelovig, gehandicapt, niet sociaal geaccepteerd, wat dan ook) kan ik me moeilijk voorstellen maar ik zou dat toch onder bijzondere vriendschap plaatsen. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
je oorspronkelijke vraag:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als in een relatie geen seks voorkomt en er is geen andere reden dan 'geen behoefte aan' van toepassing zie ik het niet als een liefdesrelatie om het zo maar te zeggen. En nu een vraag aan jou: Als twee mensen een relatie hebben en verliefd op elkaar zijn en niets staat seks in de weg, waarom zouden ze het dan niet doen? |
![]() |
||
Citaat:
Dus als er geen behoefte aan is, is het geen liefdesrelatie. Daar kan ik me iets bij voorstellen, ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar als er een andere reden is om het niet te doen, hoewel er wel behoefte aan is, dan vraag ik me dus af hoeveel mensen zo'n relatie dan toch als een liefdesrelatie zien of als een bijzondere vriendschap. Misschien kun je daar geen grens leggen en ziet de ene het als een bijzondere vriendschap en de ander als een relatie. En in het verlengde, zoals Daevrem zei, een levenspartner: moet je voor een levenspartner persé een relatie met die persoon hebben of kun je ook gewoon bevriend zijn? |
![]() |
||
Citaat:
wanneer 2 mensen die verliefd op elkaar zijn en seks kunnen en mogen hebben ervoor kiezen om dat niet te doen wanneer een relatie in mijn ogen ook een liefdesrelatie is: als die twee mensen geen seks hebben omdat het niet mogelijk is of niet 'mag' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vind je het niet curieus? Je noemt een liefdesrelatie een liefdesrelatie als er sprake van seks is. Of er sprake van liefde is negeer je. Waarom noem je het dan geen seksrelatie? En dan noemen we een relatie waarbij twee mensen die zoveel van elkaar houden dat ze elkaars levenspartner zijn een liefdesrelatie. Trouwens, wat ik me afvraag. Waar haal je je ideeen vandaan?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap? JustTalk | 33 | 14-05-2014 19:13 | |
Liefde & Relatie |
Philia of Eros Inanis | 29 | 22-12-2007 21:32 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekverslag meisje niemand.... HELP! flipkip | 2 | 13-06-2003 08:41 | |
Liefde & Relatie |
Liefde VS Vriendschap... Lindatje | 23 | 20-01-2003 17:59 | |
Liefde & Relatie |
Wat doe je met je vriend/vriendin? Rerisen Phoenix | 37 | 02-01-2003 22:12 | |
Liefde & Relatie |
Wat is het verschil tss vriendschap en liefde? zonnetje86 | 21 | 28-09-2002 19:11 |