Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 22:22
Verwijderd
Maar ik weet nie heo ik moet beginne ensow..

Ik mag geen namen noemen ofsow dus doe ik maar ffu ** ipv naam

Het probleem: ** is n tijdje gelede n goede friendin kwijtgeraakt en heeft nu soms van die aanvalle dat ze zichzelf verwond.. niet echt bewust kon ik opmaken uit **'s mail maar toch.. Ik had wel dit gevonde: "Zelfbeschadiging kan een signaal zijn dat het niet goed gaat. Het kan gebeuren wanneer iemand niet kan praten over verdriet of nare, negatieve gevoelens" ik weet best wel zeker dat ** dat probleem heeft..

Mijn probleem is: ik wil er nu over gaan praten met ** alleen ik weet niet hoe ik moet beginnen en waar ik het over moet gaan hebben.. ik heb t voorgesteld aan ** en ** vond t t owkeej da we er n keer over zoude prate.. ik zou graag wat tips willen hoe ik moet beginnen en waar ik het beste over kan beginnen..

1000X thnx voor je hulp a'maal..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2002, 06:10
Marit_temp
Marit_temp is offline
Hoe je het beste kan beginnen? Misschien gewoon dat je graag wilt praten. Of zeggen dat hij/zij altijd bij je terecht kan als hij/zij wil praten. En je hebt het al voorgesteld, dus dat zit wel goed.

Waarover je moet beginnen? Tja, ik ken ** niet, dus dat weet ik niet. Maar misschien iets over of hij/zij het vervelend vindt dat die vriendin weg is ('ik weet niet op welke manier 'kwijt')? En hoe hij/zijn zich nu voelt (hoeft niet per see heel specifiek, maar gewoon 'goed', 'niet zo', 'zwaar klote' of weet ik het wat).

Lief van je dat je het wilt proberen. En knap dat je het al voorgesteld hebt. Reken niet op een heel makkelijk gesprek, maar houdt vol, neem het ** niet kwalijk als hij/zij dingen niet verteld. Waarschijnlijk geen gebrek aan vertrouwen in jou, maar angst.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 10:39
Seneca
Seneca is offline
Zorg iig voor een goede omgeving. Als je graag wil dat ze dr hart bij je uitstort moet het wel een plek zijn waar ze weet dat niemand anders het kan horen en het is ook wel handig als je niet al na een half uurtje weg moet. Áls ze eenmaal begint te praten zou het wel eens tot een ware stortvloed kunnen uitgroeien en daar mag je wel wat tijd voor uittrekken. Het maakt denk ik niet zo heel veel uit hoe je begint, je mag best in herhaling vallen. Als ze maar ziet dat je met haar begaan bent. Geef haar geen rotgevoel als ze er níet over wil praten, het moet natuurlijk niet (het ligt waarschijnlijk allemaal erg gevoelig en sommige mensen praten niet graag).
Aandacht alleen kan al wonderen doen. Je precieze woorden zijn niet belangrijk. Het enige: overdrijf niet, anders twijfelt ze misschien aan je oprechtheid. Verder is het een kwestie van proberen, afwachten hoe ze reageert en daar op inspelen. Sterkte!
Oud 09-06-2002, 21:43
Verwijderd
ik heb gepraat drover met ** en t begint me oowk steeds duidelijker te worden.. maar ik klapte zelf oowk regelmatig dicht..
*heeft bijna t zelfde meegemaakt* was nie gaaf.. daardoor kon ik denkik ook wel een beetje begrip opbrengen voor **'s probleem en wist ik ook wel n beetje hoe ** zig voelde..

maar ik heb afgesproken da we n andere keer verder gaan.. maar ik zou t egtnie meer wete hoe ik verder moet gaan omda we allebij digtklappe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten