Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 13:02
Atje85
Atje85 is offline
Als je zegmaar wel gewoon een telefoonlijn hebt die het huis binnenkomt, maar je geen tel-abo hebt, omdat je geen gebruik maakt van een telefoon op dat moment (dus ook geen nummer )...maar je wilt wel een adsl-verbinding..is dat dan mogelijk? Of moet je per se een tel-abo hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2004, 13:06
Rachel
Rachel is offline
Volgens mij kan dat wel
alleen er moet wel een aansluiting zijn..
moet je anders ff naar kpn ofzo mailen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:09
Verwijderd
In theorie wel Maar in praktijk nog niet.

Je ADSL aanbieder moet je telefoonlijn kunnen herkennen in de centrale. Deze kan dat nu alleen door middel van je telefoonnummer.

Ik ben hier ook al mee bezig, en vroeg mij toen af hoe KPN mijn telefoonlijn dan kan herkennen. Zij moeten een nummertje toekennen aan mijn lijn. Na veel heen-en-weer gemail ben ik er achter dat KPN intern een lijst bijhoud van telefoonlijnen en aan de hand van deze lijst weet welke draad bij mijn huis hoort. Op de vraag waarom ze deze lijst niet aan de ADSL aanbieders geven heb ik nog geen antwoord gehad.

Ik vind het onzin om EUR 46,-- voor aansluitkosten, EUR 8,16 (Belbudget) * 12 maanden (minimale contractduur) en daarna nog afsluitkosten te betalen voor iets dat ik helemaal niet wil gebruiken. Ik wacht nog steeds op het antwoord van KPN.

Daarnaast zijn er dus nog de aansluitkosten + abonnementskosten van ADSL. De maandelijkse abonnementskosten kunnen worden verhoogd op het moment dat je geen abonnement bij KPN meer hebt. Het is immer de lijn van KPN die je gebruikt, dus willen zij daarvoor een vergoeding krijgen. Ik zou ongeveer EUR 9,-- per maand meer moeten gaan betalen indien ik mijn KPN abonnement opzeg (Cistron Internet).

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:10
Atje85
Atje85 is offline
Ja, ik dacht, misschien dat iemand het hier zeker weet, hoef ik de KPN niet te mailen, maja toch maar gewoon ff doen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-06-2004 @ 14:09 :
Je ADSL aanbieder moet je telefoonlijn kunnen herkennen in de centrale. Deze kan dat nu alleen door middel van je telefoonnummer.

Ik ben hier ook al mee bezig, en vroeg mij toen af hoe KPN mijn telefoonlijn dan kan herkennen. Zij moeten een nummertje toekennen aan mijn lijn. Na veel heen-en-weer gemail ben ik er achter dat KPN intern een lijst bijhoud van telefoonlijnen en aan de hand van deze lijst weet welke draad bij mijn huis hoort. Op de vraag waarom ze deze lijst niet aan de ADSL aanbieders geven heb ik nog geen antwoord gehad.
Ik snap m niet helemaal (2e alinea)..dus bijv Planet moet mijn lijn kunnen herkennen en kan dat alleen door mijn telnummer. Maar KPN die kan het óók herkennen door dat lijn-nummertje? Dus KPN kan t ook zónder de telnr te hebben, de lijn herkennen? (maar de provider nog niet?) Zoiets?

Zullen we bij de OPTA klagen?

En trouwens, als je t dan weer opzegt na die 12 maanden, kan je dan nog wel ''ADSL'en' ??
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 06-06-2004 @ 14:14 :
Ik snap m niet helemaal (2e alinea)..dus bijv Planet moet mijn lijn kunnen herkennen en kan dat alleen door mijn telnummer. Maar KPN die kan het óók herkennen door dat lijn-nummertje? Dus KPN kan t ook zónder de telnr te hebben, de lijn herkennen? (maar de provider nog niet?) Zoiets?
Helemaal correct
Citaat:

Zullen we bij de OPTA klagen?
Had ik ook al aan gedacht, maar dat duurt zo lang....

Citaat:

En trouwens, als je t dan weer opzegt na die 12 maanden, kan je dan nog wel ''ADSL'en' ??
Ja hoor. Je kan per maand wel wat extra's betalen voor je ADSL abo; 'onderhoudskosten' voor KPN. Je gebruikt immers toch hun telefoonlijn (zie mijn edit).
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-06-2004 @ 14:23 :

Ja hoor. Je kan per maand wel wat extra's betalen voor je ADSL abo; 'onderhoudskosten' voor KPN. Je gebruikt immers toch hun telefoonlijn (zie mijn edit).

Hmm, stel dat je de 1e 12 maanden Planet hebt, kun je daarna nog bij Planet blijven dan?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 06-06-2004 @ 14:29 :
Hmm, stel dat je de 1e 12 maanden Planet hebt, kun je daarna nog bij Planet blijven dan?
Volgens mij staan ADSL en telefoon los van elkaar. Hiervoor zou je kunnen mailen met Planet. Ik weet dat het bij het BBneD netwerk wel kan.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:43
unpopular
unpopular is offline
je kunt toch gewoon een non-linesharing verbinding pakken tenminste ik heb geen geen telefoon nummer en dit al jaren niet meer gehad (5-6 jaar geleden dus wel).

maar ik heb gewoon mijn adsl aankunnen vragen en heb het nu al 1,5 jaar.

bij mijn provider internl.net kon het dus wel endus verwacht ik dat het bij andere ook kan. vergeet overigens niet dat het voor kpn minder is dat je geen telefoon pakt op die lijn.

Toen ik naar hun belde over dit kon het niet maar sinds dat het volgens mijn provider wel kon heb ik het via hun gedaan en klaar ik heb internet zonder telefoon en duis ook zonder nummer.

al betaal je wel een kleine toeslag om voor non-linesharing.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
unpopular schreef op 06-06-2004 @ 14:43 :

al betaal je wel een kleine toeslag om voor non-linesharing.
\

hoeveel betaal jij dan?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:05
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-06-2004 @ 15:12 :
\

hoeveel betaal jij dan?
9.70
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 06-06-2004 @ 17:05 :
9.70
Wel absurd veel, wanneer je bedenkt dat je een BelBudget abo hebt van 8.16 per maand. Maar waarschijnlijk weer een stukje extra winst voor je ADSL aanbieder
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:25
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-06-2004 @ 14:02 :
Als je zegmaar wel gewoon een telefoonlijn hebt die het huis binnenkomt, maar je geen tel-abo hebt, omdat je geen gebruik maakt van een telefoon op dat moment (dus ook geen nummer )...maar je wilt wel een adsl-verbinding..is dat dan mogelijk? Of moet je per se een tel-abo hebben?
Zover ik weet is dat NIET mogelijk ,om gebruik te kunnen maken van ADSL moet eerst de telefoonlijn geactiveerd worden. Dan pas kun je uit verschillende ADSL providers kiezen. Echter de vaste lijn is KPN ,en daar kun je niet van aanbieder wissellen. Ik zelf heb Planet internet met een ' statisch' IP adres wat NIET gewijzigd kan worden. Moch je toch voor een ADSL aansluiting gaan probeer dan een provider te vinden (Zonnet ,Wannado etc) met een dynamisch IP adres.

BTW: Neem anders kabel internet (Kabel maatschappijen zijn ook van KPN afhankelijk).
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:35
Atje85
Atje85 is offline
En als je kabelinternet neemt(bijv. Chello), dan heb je toch GEEN telnr nodig of wel?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:48
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-06-2004 @ 18:35 :
En als je kabelinternet neemt(bijv. Chello), dan heb je toch GEEN telnr nodig of wel?
Jij niet ,maar de aanbieder wel .De kabelmaatschappij moet helaas om toegang te krijgen tot het internet telefoonlijnen bij KPN ''inkopen'' of beter gezegd Capaciteit. Of dacht jij dat KPN en internet gratis is.

Ook gratis internet wordt duurder.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:49
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-06-2004 @ 17:11 :
Wel absurd veel, wanneer je bedenkt dat je een BelBudget abo hebt van 8.16 per maand. Maar waarschijnlijk weer een stukje extra winst voor je ADSL aanbieder
de grap is dan wel dat je als je bij kpn zit niet het belbudget kunt nemen, al weet ik zo niet of het wel bij andere kan.

overigens is het 9.70 per drie maanden tenminste op mijn rekening zie ik het maar eens per 3 maanden verschijnen. AL staat er op de site 9.70 per maand.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:51
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-06-2004 @ 18:48 :
Jij niet ,maar de aanbieder wel .De kabelmaatschappij moet helaas om toegang te krijgen tot het internet telefoonlijnen bij KPN ''inkopen'' of beter gezegd Capaciteit. Of dacht jij dat KPN en internet gratis is.

laatste keer dat ik het kek werkt een aanbieder zoals chello niet met een inbel verbinding maar hebben zij hun eigen kabel net die ze vervolgens op de backbone van internet aansluiten dmv een ip en geen telefoon nummer.

(Dit is te vergelijken met een LAN waarbij de pc's dmv ip's communciceren en niet dmv telefoon nummers)

[edit]
Ook gratis internet wordt duurder. :confused
gratis internet is neit gratis slechts het abbo is gratis of het is zo dat je per minuut betaald of per kilobyte/megabyte
[/edit]

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 06-06-2004 @ 18:35 :
Dan heb je geen telefoonnummer nodig idd. Wat je wel nodig hebt is een Radio-/TV-abonnement, van EUR 15.12 per maand, alvorens je Chello kunt nemen.

Volgens mij heet zoiets 'koppelverkoop'...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 06-06-2004 @ 18:49 :
de grap is dan wel dat je als je bij kpn zit niet het belbudget kunt nemen, al weet ik zo niet of het wel bij andere kan.
Volgens KPN klantenservice zelf kan het wel met BelBudget.
Citaat:
unpopular schreef op 06-06-2004 @ 18:49 :

overigens is het 9.70 per drie maanden tenminste op mijn rekening zie ik het maar eens per 3 maanden verschijnen. AL staat er op de site 9.70 per maand.
Wie is jouw provider?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
unpopular schreef op 06-06-2004 @ 18:51 :
laatste keer dat ik het kek werkt een aanbieder zoals chello niet met een inbel verbinding maar hebben zij hun eigen kabel net die ze vervolgens op de backbone van internet aansluiten dmv een ip en geen telefoon nummer.

(Dit is te vergelijken met een LAN waarbij de pc's dmv ip's communciceren en niet dmv telefoon nummers)

[edit]
Ook gratis internet wordt duurder. :confused
gratis internet is neit gratis slechts het abbo is gratis of het is zo dat je per minuut betaald of per kilobyte/megabyte
[/edit]
Het verhaal van jou zal best wel kloppen ,maar die IP,s worden voor zover ik weet alleen door KPN verstrekt. Verder zal het internetsignaal van jou PC voordat het op het internet komt inderdaad alleen via de kabel verlopen.

Bij kabel internet wordt de snelheid bepaald door de bandbreedte dwz Capaciteit Hoe meer capaciteit hoe sneller ,maar ook weer hou duurder voor de gebruikers.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:03
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-06-2004 @ 18:59 :
Het verhaal van jou zal best wel kloppen ,maar die IP,s worden voor zover ik weet alleen door KPN verstrekt. Verder zal het internetverkeer voordat het op het internet komt inderdaad alleen via de kabel verlopen.

Bij kabel internet wordt de snelheid bepaald door de bandbreedte dwz Capaciteit Hoe meer capaciteit hoe sneller ,maar ook weer hou duurder voor de gebruikers.
laatste deel heb je gelijk in snelheid=capasiteit/bandbreedte maar das een ander verhaal wat hier los van staat.

ip's kunnen aangevragen worden bij 1 instantie die voor heel de wereld de ip's regelt en dat is niet kpn (gelukkig) al ben ik nu even de naam kwijt (al zullen andere het wel weten enlightenment zal dat best weten)

ps ben het ff aan het opzoeken als ik het weet meld ik het wel even

[edit] heb het even opgezocht
RIPE (www.ripe.net gevestiged in amsterdam) is verantwoordelijk voor de uitgave van ipadressen in europa . het midden oosten en noord-afrika.

ARIN is verantwoordelijk voor Noord-amerika en zuid Amerika en zuid Afrika.

APNIC is verantwoordelijk voor de ips in azie.

hier kan dan ook een ip aangevragen worden en zij beheren het dus en niet KPN.

het is wat offtopic maar wou het toch ff melden
[/edit]

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:09
Atje85
Atje85 is offline
Ik ga toch ff KPN mailen, kijken wat ze zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 06-06-2004 @ 19:09 :
Ik ga toch ff KPN mailen, kijken wat ze zeggen
dat het nu nog niet mogelijk is.

Of, en ik citeer uit mijn email met KPN:
Citaat:
BBned beschikt waarschijnlijk niet over de systemen om via een code waarmee de desbetreffende telefoonlijn wordt geidentificeerd het ADSL-signaal aan uw telefoonaansluiting te koppelen. Of het in de toekomst mogelijk wordt om ADSL van BBned aan te vragen zonder telefoonnummer is niet bekend. Wij adviseren u hiervoor contact op te nemen met BBned.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:34
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-06-2004 @ 19:24 :
dat het nu nog niet mogelijk is.

Of, en ik citeer uit mijn email met KPN:
ik zou ook ff bbned bellen als ik jou was dan weet je het zo.

Overigens zou het ook vreemd zijn als het niet lukt sinds dat ik geen telefoon nummer heb en wel bbned
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 06-06-2004 @ 19:34 :
ik zou ook ff bbned bellen als ik jou was dan weet je het zo.

Overigens zou het ook vreemd zijn als het niet lukt sinds dat ik geen telefoon nummer heb en wel bbned
Het 'grappige' is dus dat ik eerst met BBneD heb gemaild over waarom in een telefoonnummer nodig had. Dit was nodig voor identificatie. Vervolgens zegt KPN dat het aan BBneD ligt dat ze mijn lijn niet kunner herkennen, omdat BBneD de apparatuur niet heeft (of de lijst van KPN niet)...

Het is een beetje kat-en-muis spel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2004, 19:27
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
eddie schreef op 06-06-2004 @ 19:39 :
Het 'grappige' is dus dat ik eerst met BBneD heb gemaild over waarom in een telefoonnummer nodig had. Dit was nodig voor identificatie. Vervolgens zegt KPN dat het aan BBneD ligt dat ze mijn lijn niet kunner herkennen, omdat BBneD de apparatuur niet heeft (of de lijst van KPN niet)...

Het is een beetje kat-en-muis spel.
idd ja maar nu zou je ook nog aan je provider kunnen vragen of zij non-linesharing hebben dan ben je er ook uit

maar ja of je dat dan weer kunt geloven is ook een 2de echt vreemd allemaal.
(Ik weet wel dat het niet bij tiscali kan).
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:47
Atje85
Atje85 is offline
Hufters

Ik ga ze ook emailen, kijken wat hun antwoord aan mij is, aangezien er 10 verhalen de ronde doen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 07:54
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 06-06-2004 @ 20:27 :
idd ja maar nu zou je ook nog aan je provider kunnen vragen of zij non-linesharing hebben dan ben je er ook uit

maar ja of je dat dan weer kunt geloven is ook een 2de echt vreemd allemaal.
(Ik weet wel dat het niet bij tiscali kan).
Cistron (BBneD) ondersteund dus non-linesharing. Alleen hebben ze een 10-cijferig telefoonnummer nodig om je lijn te herkennen. Nadat je ADSL hebt, kun je je KPN abo opzeggen.

Maar je hebt dus eerst een KPN abo nodig (hoe kom je anders aan dat telefoonnummer?)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 08:43
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
eddie schreef op 07-06-2004 @ 08:54 :
Cistron (BBneD) ondersteund dus non-linesharing. Alleen hebben ze een 10-cijferig telefoonnummer nodig om je lijn te herkennen. Nadat je ADSL hebt, kun je je KPN abo opzeggen.

Maar je hebt dus eerst een KPN abo nodig (hoe kom je anders aan dat telefoonnummer?)
zou het niet weten nee en vervolgens zit je ook weer 1 jaar aan het abbo vast
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Het verhaal van jou zal best wel kloppen ,maar die IP,s worden voor zover ik weet alleen door KPN verstrekt. Verder zal het internetsignaal van jou PC voordat het op het internet komt inderdaad alleen via de kabel verlopen.
Bwhahahahahaha

Citaat:

Ah, en dat is bij ADSL niet zo wou je zeggen?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:28
Verwijderd
Wat ik tegenkwam op de site van de OPTA:
Citaat:
Als uw ADSL-aanbieder zegt dat u verplicht bent om een telefoonabonnement te hebben dan is dit een commerciële keuze van uw ADSL-aanbieder waarop OPTA geen invloed heeft
Dus ik een mailtje sturen naar mijn toekomstig provider wat het mij extra zou gaan kosten om het zonder KPN abonnement te doen

[edit]
Verder toch voor de zekerheid ook een mailtje gestuurd naar de OPTA:
Citaat:
Op uw website stelt u dat wanneer "uw ADSL-aanbieder zegt dat u verplicht bent om een telefoonabonnement te hebben dan is dit een commerciële keuze van uw ADSL-aanbieder waarop OPTA geen invloed heeft" (http://www.opta.nl/asp/consumenten/v...raag.asp?id=55).

Bedoelt u hiermee het fenomeen 'line-sharing'? Zo ja, zou u dit aan kunnen passen op uw website?

Volgens mijn toekomstige provider hebben zij alleen een telefoonnummer nodig om mijn lijn te kunnen herkennen in de centrale. Nadat ik ADSL heb, kan/mag ik mijn KPN abonnement opzeggen (non line-sharing), tegen een maandelijkse bijbetaling. Helaas voor mij heb ik nu nog geen KPN abonnement, wat zou betekenen dat ik er eerst een moet nemen bij KPN (voor minimaal één jaar met uiteraard alle bijbehorende aansluit, afsluit en maandelijkse kosten). Zou dit iets zijn voor de OPTA of valt dit onder eerder gequote tekst?
Ik wacht rustig af...

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:58
Atje85
Atje85 is offline
en?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:09
Verwijderd
nog geen reactie... Ook niet van KPN op de brief.
Misschien moet ik het nog eens sturen, maar dan aangetekend
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
eddie schreef op 14-06-2004 @ 14:09 :
nog geen reactie... Ook niet van KPN op de brief.
Misschien moet ik het nog eens sturen, maar dan aangetekend
idd, sowieso nog een x
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:16
Verwijderd
Helaas heb ik er door de week geen tijd voor. Het zal dus moeten wachten tot zaterdag.

Hoe staat het met jou informatieaanvragingen?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:47
Verwijderd
Toevallig net antwoord gekregen van de NMa:

Citaat:
De NMa houdt toezicht op de naleving van de Mededingingswet. Hierin is onder meer bepaald dat het ondernemingen verboden is misbruik te maken van een economische machtspositie. Van misbruik kan sprake zijn indien een onderneming met een machtspositie koppelverkoop gebruikt. Dat wil zeggen indien hij producten die niets met elkaar te maken hebben als pakket verkoopt.

Voor een ADSL-aansluiting is een actieve KPN telefoonlijn vereist met telefoonnummer. Dit is nodig om de koperlijn te kunnen terugvinden in de wijkcentrale. KPN rekent voor het activeren van een telefoonlijn eenmalige aansluitkosten. Daarnaast is een jaarabonnement verplicht, eventueel af te kopen (eerder op te zeggen) tegen een bepaald bedrag. Deze laatste verplichting tot afname een telefoonabonnement, is afhankelijk van de afspraken tussen KPN en uw ADSL-aanbieder. In principe is het mogelijk voor een aanbieder om ADSL aan te bieden, zonder dat u een telefoonabonnement hoeft af te sluiten. De ADSL-aanbieder moet dan wel de gehele aansluit(telefoon)lijn van de groothandel van KPN overnemen.
Een ADSL-aanbieder kan er ook voor kiezen alleen dat gedeelte van de telefoonlijn te huren dat niet voor telefonie wordt gebruikt. In dat geval moet u zelf als consument de aansluiting aan KPN betalen en dus een telefoonabonnement nemen. Wellicht is in dit geval het bedrag van uw abonnement bij uw ADSL-provider lager. KPN biedt beide mogelijkheden aan en is hiertoe ook verplicht. Als uw ADSL-aanbieder zegt dat u verplicht bent om een telefoonabonnement te hebben dan is dit een commerciële keuze van uw ADSL-aanbieder geweest.

Van een verplichte koppelverkoop lijkt op groothandelsniveau dan ook geen sprake te zijn.
Dus ik terug mailen:
Citaat:
Dus ook het feit dat KPN wél mijn koperlijn kan terugvinden en de ADSL-aanbieder níet (omdat KPN de lijst met codes niet vrij wil geven), waardoor ik verplicht ben een telefoonnummer af te nemen bij KPN, is voor de NMa geen misbruik van de economische machtspositie?
Ik wacht weer rustig af
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 14-06-2004 @ 14:47 :
Ik wacht weer rustig af
De NMa:
Citaat:
In principe is het mogelijk voor een aanbieder om ADSl aan te bieden, zonder dat de consument een telefoonabonnement hoeft af te sluiten. De ADSL-aanbieder moet dan wel de gehele aasluit(telefoon)lijn van de groothandel van KPN overnemen. Doet de ADSL-aanbieder dit niet, dan moet de consument zelf de aansluiting aan KPN activeren en betalen (en dus een telefoonabonnement nemen). Het hangt dus af van de keuze die de ADSL-Provider heeft gemaakt of u een telefoonabonnement moet nemen.

U kunt zich ook richten naar de OPTA. De OPTA houdt toezicht op het gebruik van het vaste net door KPN.
Ze geven niet een antwoord op de vraag, maar praten er omheen. Het lijkt erop dat het wel mogelijk moet zijn, wanneer de ADSL aanbieder bereidt is de volledige lijn over te nemen. Helaas heb ik nog steeds geen reactie van BbneD of KPN.

En de OPTA heb ik een paar weken geleden al gemaild, maar ook nog geen antwoord van gekregen...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 18-06-2004 @ 16:20 :
En de OPTA heb ik een paar weken geleden al gemaild, maar ook nog geen antwoord van gekregen...
Ik heb antwoord

Citaat:
Er zijn globaal twee mogelijkheden waarop een ADSL- aanbieder de aasnluitlijn van KPN kan gebruiken: line sharing of volledige ontbundeling van de aansluitlijn.
Bij linesharing huurt de aanbieder capaciteit op de aansluitlijn. De verbinding tussen de huisaansluiting en het telefoonnet van KPN blijft bestaan. De abonnee houdt in beginsel zijn telefoonabonnement bij KPN en daardoor betaalt hij KPN voor de huur van de aansluitlijn.
Bij volledige ontbundeling van de aansluitlijn wordt de koppeling met het telefoonnet van KPN verbroken en de aansluitlijn wordt volledig overgzet naar de andere aanbieder. De andere aanbieder betaalt KPN voor de huur van de aansluiting. De abonnee is nu alleen nog klant van de andere aanbieder.

Tussenvormen zijn denkbaar, maar u dient zich steeds te realiseren, dat u uiteindelijk de huur van de aansluitlijn moet betalen. Ofwel via uw breedband-abonnement (ADSL) of via een telefoonabonnement. Als u geen telefoonabonnement wilt, wordt uw breedbandaansluiting duurder.

Omdat u geen telefoonabonnement wilt, is het ineterssant uit te zoeken of er wellicht aanbieders zijn die gebruik maken van een ander net dan dat van KPN. Bijvoorbeeld 'internetten via de kabel'. Ook is internetten via WiFi of andere draadloze technieken mogelijk.
Ze zeggen niets anders dan wat ik al wist
Andere opties, zoals internetten via de kabel gaan voor mij ook niet op, omdat ik gebruik ga maken van Digitenne ( ), zodat ik niet afhankelijk ben van de chaos administratie bij UPC...

[edit]
Van het weekend heb ik een tweede brief gestuurd naar KPN. Heb ik over drie weken nog geen antwoord dan stuur ik hem aangetekend met ontvangstbevestiging
[/edit]

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:18
Verwijderd
Ook bericht van Cistron internet:

Citaat:
U heeft inderdaad gelijk dat het een keuze is van Cistron. Maar zoals u zal merken ook van ongeveer alle andere providers. Dit heeft te maken met het feit dat het lijnloos aansluiten van adsl dusdanig duur is dat het goedkoper is om een jaar lang een kpn abonnement te hebben.

Een ander nadeel is dat wanneer u een lijn heeft zonder linesharing, dus zonder een telefonieabonnement bij kpn. Het u 9,40 per maand extra kost om dit abonnement te hebben.
Aha! Dus het kan wel Nu nog even vragen hoe duur het precies is
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:22
Verwijderd
Mooi. Eindelijk bericht van Cistron.

Het is dus mogelijk om een 'new line service' te krijgen (ADSL zonder tussenkomst van KPN). Echter biedt niet iedereen dit aan, en kost het, afhankelijk op KPN wat moet doen in de centrale, EUR 295,- of EUR 595,- eenmalig. De toeslag van EUR 9,40 is dan niet meer nodig (de lijn is niet meer in beheer bij KPN), waardoor er naar respectievelijk 2 en 6 jaar winst behaald kan worden.

En waarom ben ik de enige die in deze thread post?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
eddie schreef op 23-06-2004 @ 12:22 :
En waarom ben ik de enige die in deze thread post?
Because nobody gives a damn.

Nee hoor, grapje. Maar ehh als je zoveel moet betalen, wat is dan precies het voordeel?
Oud 23-06-2004, 11:57
Atje85
Atje85 is offline
ja idd, het beste is dan nog gewoon wel een kpn tel abo nemen

Ik wil geen klote kabel, ik wil ADSL, maar welke provider heeft die mogelijkheid zonder kpn tel abo dan?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-06-2004 @ 12:42 :

Nee hoor, grapje. Maar ehh als je zoveel moet betalen, wat is dan precies het voordeel?
Dan hoef je geen geld meer over te maken naar KPN
Geen moeilijke rekeningen meer.
Geen vast telefoonnummer - waarop je wordt gespamd.
Geen KPN!

Wil je nog meer voordelen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 23-06-2004 @ 12:57 :
Ik wil geen klote kabel, ik wil ADSL, maar welke provider heeft die mogelijkheid zonder kpn tel abo dan?
Dat is de vraag die ik ook heb terug gemaild naar Cistron.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:55
Verwijderd
LOL, net gebeld met KPN ('ADSL van KPN').
Volgens de Manager Klantenreacties is het "technisch onmogelijk" om ADSL te hebben zonder een KPN telefoonabonnement, ook wanneer je al ADSL hebt, kun je niet je KPN abonnement opzeggen (line-sharing anyone?).

Mocht het dan toch kunnnen (het was toch technisch onmogelijk?), dan is het volgens de manager "illegaal" om ADSL te hebben zonder KPN abonnement.

Van de New Line Service had deze nog niet gehoord, maar kon er in meegaan dat wanneer de ADSL aanbieder te volledige lijn overneemt van KPN, het wel mogelijk zou zijn.

Naar mijn idee typisch een gevalletje van slecht geinformeerd ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:22
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-06-2004 @ 18:48 :

Coax voor tv is toch appart
dan krijg je nix van kpn
maar dan moet je wer perse een abo voor kabeltv hebben
Oud 30-06-2004, 14:06
Marnin
Marnin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-06-2004 @ 12:42 :
Because nobody gives a damn.

omdat je bij kabel (hier tenminste)
maar uit een kan keizen en die is dus VEEL TE duur
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 01:52
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
eddie schreef op 29-06-2004 @ 09:55 :
LOL, net gebeld met KPN ('ADSL van KPN').
Volgens de Manager Klantenreacties is het "technisch onmogelijk" om ADSL te hebben zonder een KPN telefoonabonnement, ook wanneer je al ADSL hebt, kun je niet je KPN abonnement opzeggen (line-sharing anyone?).
Tja dat schreef ik al op 6 juni jl ,dat je voor ADSL een actieve vaste telefoon aansluiting nodig hebt om te kunnen internetten. Maar schijnt nu pas bij sommigen van jullie door te dringen.

BTW: Ik heb zelf ADSL van Planet internet.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 05-07-2004 @ 02:52 :
Tja dat schreef ik al op 6 juni jl ,dat je voor ADSL een actieve vaste telefoon aansluiting nodig hebt om te kunnen internetten. Maar schijnt nu pas bij sommigen van jullie door te dringen.

BTW: Ik heb zelf ADSL van Planet internet.
Lees de rest van mijn posts eens, zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:29
SubbehQ
SubbehQ is offline
Damn ben wel benieuwd of dit je gaat lukken
Reageren

Regels voor berichten