Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 20:38
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik heb donderdag mn eerste psychologisch onderzoek bij een psych en ik heb geen idee wat het inhoudt.. Daarom ben ik er een beetje bang voor geloof ik

Weet iemand wat het ongeveer is? (het is voor een behandeling tegen depressie/automutilatie)
Oud 14-05-2002, 09:18
dream-chaser
dream-chaser is offline
Ja ik heb er wel ervaring mee maar het was volgens mij niet daarvoor. Ik vond die onderzoeken heel erg meevallen. Het stelde niet echt heel veel voor.
Oud 14-05-2002, 09:41
dream-chaser
dream-chaser is offline
Als je wat wil vragen kan dat altijd.
Oud 14-05-2002, 09:53
Anne
Anne is offline
dat je gaat!
Oud 14-05-2002, 12:17
proycon
proycon is offline
Een psychologisch onderzoek in de vorm van een test is gewoon een heeele lange serie vragenlijst aan de hand waarvan beweegredenen voor je gedragingen gevonden kunnen worden. En aan de hand daarvan zullen ze je hopelijk kunnen help op weg naar een oplossing voor je probleem...
Oud 14-05-2002, 13:38
Verwijderd
jups, je moet bijvoorbeeld allemaal stellingen lezen en zeggen of ze kloppen bij jou of niet. van sommige vragen denk je echt "waarom vragen ze DIT nou weer" en in andere vragen kun je je heel goed herkennen. nja, ff een tip, slaap goed van te voren en zorg dat je niet te veel te doen hebt daarna, want je wordt er heel moe van... (bij mij hebben ze het maar in 3 dagen gesplitst omdat ik het niet meer vol hield, maargoed, ik was dan ook behoorlijk ziek)
Heel veel succes ermee!
je hoeft er neit bang voor te zijn hoor, je kunt nix fout doen!
dikke knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:46
bambykill
bambykill is offline
Ik heb alleen maar bij het Riagg gezeten. En nu denken mijn ouders weer dat ik gek ben. En ik ben ook wel een beetje gek, maar wel op mijn eigen manier.

Bij het Riagg moesten we omgangs gedrag oefenen. Kringgesprekken enzo met een paar andere idioten. Was best wel grappig. Maar ik denk dat jij iets anders voor ogen krijgt. En op dat punt kan ik je alleen maar sterkte wensen.
Oud 15-05-2002, 21:20
Ilsje
Ilsje is offline
Ik heb vet lang geleden zo'n onderzoek gehad. Ik zat gewoon tegen over een man, en daar moest ik dan mee praten. Ik moest uit mezelf gewoon dingen vertellen, en soms vroeg ie iets. Laatste vraag weet ik nog wel:
"Wat zou je wensen als je 3 wensen mocht doen?"
De andre vraagjes weet ik nie meer. Maar voor zover ik kan herrinneren moest ik veel uit mezelf praten, zonder dat hij iets vroeg, geloof ik. Omdat dan op die manier ik zou gaan praten over dingen waar ik mee zat ofzow. En verer heb ik ook nog een mega vermoeiende inteligentie test gehad.... allemal vraagjes maken, puzzelen, rekenen etc... Maar succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 06:24
Verwijderd
Ik moet dinsdag voor precies dezelfde reden ..

Ik ben ook fockin' bang maar ja we zullen wel zien het goed afloopt

Succes !
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:42
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
haaj iedereen!
bedankt voor jullie reply's

Het kwam er vandaag op neer dat ik een uur met een arts-assistent heb gepraat over dingen die ik in het intakegesprek ook al had gezegd.. Lekker handig dus..

nou ja.. ik zie wel wat er verder gebeurt, over twee weken moet ik weer heen.

X Jenneke
Oud 17-05-2002, 10:49
Little miss NAUGHTY
Little miss NAUGHTY is offline
haa, ik weet niet of iemand dit nog leest. Maar ik heb volgende week ook een psyschologisch onderzoek voor dezelfde dingen, ik zag er wel een beetje tegenop maar ik ben blij dit te hebben gelezen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:41
zeep007
zeep007 is offline
he jenneke... Ik heb precies hetzelfde gehad denk ik qua onderzoek... Eerst lang lullen met een assistent (studentje ofzo) daarna met 2 prof. psyhs. Twee weken later kom je weer terug en dan nog een paar vragen zodat er een behandelplan kan worden opgesteld, en nu sta ik weeer op een wachtlijst en kan ik in juni/juli terrecht. Het viel mij allemaal reuze mee, nu maar afwachten wat het met de behandeling wordt.
veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:52
Frida
Frida is offline
Een tip... DOORZETTEN...
Oud 17-05-2002, 21:23
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
he jenneke... Ik heb precies hetzelfde gehad denk ik qua onderzoek... Eerst lang lullen met een assistent (studentje ofzo) daarna met 2 prof. psyhs. Twee weken later kom je weer terug en dan nog een paar vragen zodat er een behandelplan kan worden opgesteld, en nu sta ik weeer op een wachtlijst en kan ik in juni/juli terrecht. Het viel mij allemaal reuze mee, nu maar afwachten wat het met de behandeling wordt.
veel succes!
ik had ook een studentje.. duf wijf zeg..

en over twee weken een gesprek met een "professionele" psychiater en dan weer op wachtlijst.. jippie..
Oud 18-05-2002, 11:32
Verwijderd
Bij ons kwam er toen een GGD op school om je gewicht lengte enz te testen. Maar je moest ook een vragenlijst invullen allemaal over hoe het thuis ging en hoe je je voelde enz.
Naar aanleiding daarvan had ik 2 uur met dat meidje gepraat (super lief meiske) en waren we niet aan wegen en da soort shit toegekomen..

Ze vond mijn probleem veel te groot om er rond mee te blijven lopen dus belde ze naar een psycholoog BINNEN de GGD.. Ik kan nu meteen dinsdag komen en het is gratis. Ik kan zovaak komen als ik wil en er zijn geen wachtlijsten ofzo..

Hij is ook een prof, en ik ben benieuwd hoe het gaat enz.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:40
Verwijderd
heel veel succes en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 12:00
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Bij ons kwam er toen een GGD op school om je gewicht lengte enz te testen. Maar je moest ook een vragenlijst invullen allemaal over hoe het thuis ging en hoe je je voelde enz.
Naar aanleiding daarvan had ik 2 uur met dat meidje gepraat (super lief meiske) en waren we niet aan wegen en da soort shit toegekomen..

Ze vond mijn probleem veel te groot om er rond mee te blijven lopen dus belde ze naar een psycholoog BINNEN de GGD.. Ik kan nu meteen dinsdag komen en het is gratis. Ik kan zovaak komen als ik wil en er zijn geen wachtlijsten ofzo..

Hij is ook een prof, en ik ben benieuwd hoe het gaat enz.
jeetje, da's "geluk".. Ik moet onwijs lang wachten na die onderzoeken.. Ik ben blij voor je dat je op deze manier een hulpmiddel hebt gevonden en succes!

Jenneke
Reageren

Regels voor berichten