Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is niet te doen om 600GB te backuppen :X (Ja, kan makkelijk, maar kost wel $$$) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Raid 0, 1, 5, 10, 50 en JBOD.. Nou, dat is toch zat? Alleen is het SCSI.
||
Citaat:
![]() Nee ik geef toe, die controller was een miskoop.. Ik had een FibreChannel controller moeten kopen, die schijven kosten echt geen ruk. Leuk voor in de fileserver ![]() Al is FibreChannel ook wel weer raar, omdat dat vrijwel alleen maar gebruikt wordt in combinatie met een backplane (=duur). Ik heb wel eens een systeem gezien wat je kon gebruiken als je geen backplane wilde gebruiken, dat werkte met korte UTP kabeltjes en opzetstukjes voor op de schijf zelf. Pfff, ja offtopic.
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Oke serieus: alle fabrikanten hebben een utility (meestal DOS) om je hardeschijf mee te controleren. Deze kun je ook een full suface test laten doen, op zoek naar bad sectors. Ook kun je hem stress tests laten doen. Anders kun je je hardeschijf in Windows een series benchmarks in loops laten doen, zodat de schijf gedurende een nachtje echt goed bezig is. Als de schijf op de rand van de afgrond staat betekent dit de nekslag voor hem. Beter dood en alles gebackupped dan straks weer gebruiken en dattie dan crasht, denk ik. ![]()
|
![]() |
|
|