Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2005, 17:25
kaasklontje
kaasklontje is offline
nou ik kan dit heel kort vertellen, ik heb een vriendin we houden heel erg veel van elkaar zij is christelijk ik niet, omdat ik het niet zo kan gelove maar ik sta er wel voor open en steun haar ookal luister ik ook satanistische muziek maar daarmee ben ik het met de teksten oneens. Het is gewoon de muziek zelf die ik dan kick vind, maar ik zou slechte invloed op haar hebbe en ze zou het uit moete maken van god.
Zelf heb ik zoiets van als god bestaat dan zou hij tog niet tussen 2 verliefde mensen willen staan? maarja ik krijg dr niet overtuigt weten jullie misschien raad? alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2005, 17:33
Verwijderd
Ik denk dat het heel lastig/onmogelijk is om iemand van zo iets te overtuigen. (Ik vraag me alleen af of zij het zelf denkt of dat haar ouders dat doen...dat wordt in je topic ook niet echt duidelijk.)

Als je echt heel veel van haar houdt en het enkel om die muziek gaat (waar je wel erg veel de nadruk op legt in dit topic, dus vandaar dat dat zo lijkt), dan zou je er over kunnen denken om naar andere muziek te gaan luisteren.

Als het om meer gaat dan alleen de muziek, dan zou ik me afvragen of het wel mogelijk is om een relatie met haar te hebben. Dan zul je in de toekomst namelijk nog wel voor meer (en grotere) problemen komen te staan, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 17:35
Al Murphy
Al Murphy is offline
Daar heb je het toch verkeerd, hoor.
Als zij gelooft dat jullie relatie niet volmaakt is, en als ze gelooft dat god niet zou willen dat jullie samen zijn, en als dat geloof heel belangrijk voor haar is, dan is dat een perfecte reden om het uit te maken.

Het gaat er niet om hoe iets werkelijk is in een relatie, maar hoe daar door jullie beiden mee omgegaan wordt.

Het is trouwens niet aan jou, als het nieuwe vriendje om haar aan te praten dat het verkeerd is waarin zij gelooft. Ik vrees dat je iets meer respect voor haar overtuiging zal moeten gaan opbrengen, ofwel zal het niet lang meer duren. En dan misschien niet naakt om het feit dat jij naar satanische muziek luistert, maar omwille van koppigheid.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 17:42
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Geloof richt alleen maar schade aan, het beste zou zijn om je vriendin te sodomeren met een houten kruis, maar dan maakt ze het zeker uit... Als haar geloof belangrijker is voor d'r dan jij voor d'r bent kan je het beste op zoek gaan naar iemand anders
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:02
kaasklontje
kaasklontje is offline
dr ouders zijn actief in de kerk organiseren allerlei dingen enzo maar ze werken onze relatie totaal niet tegen dus zij hebben er volgens mij helemaal geen problemen mee. En het is niet alleen de muziek zegt ze maar voor mij is nog niet helemala duidelijk wat er dan nog meer mis is. Maar ze weet dat ik voor het christendom open sta ik ben zelfs al ene keer met dr naar de kerk geweest en nog ene keer naar jeugdgroep en ik heb zeker respect voor dr dat ze er zo in kan geloven, maar ik kan het niet. Maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn. Zij wil ook niet dat het uit gaat maar ze denkt dat het het beste is. Zij houd ook heel erg veel van mij. En ik zeg dus neit dat het fout is waarin ze geloofd juist niet maar ik denk dat het onze relatie niet in de weg hoeft te staan, maarja dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:16
Verwijderd
Moet ze het uitmaken van God?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:32
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hahahahahahahaha

de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Christelijk how? Het christen-dom kent verscheidene stromingen....

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:35
Verwijderd
Vraag haar dan wat er (volgens haar) nog meer mis is.

Maar als het voor haar een probleem is, dan is dat zo...dat het voor jou geen probleem is en dat je open staat voor het christendom (al is dat meer dan alleen mee gaan naar de kerk, vind ik) veranderd daar niets aan.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:45
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
kaasklontje schreef op 04-08-2005 @ 18:25 :
nou ik kan dit heel kort vertellen, ik heb een vriendin we houden heel erg veel van elkaar zij is christelijk ik niet, omdat ik het niet zo kan gelove maar ik sta er wel voor open en steun haar ookal luister ik ook satanistische muziek maar daarmee ben ik het met de teksten oneens. Het is gewoon de muziek zelf die ik dan kick vind, maar ik zou slechte invloed op haar hebbe en ze zou het uit moete maken van god.
Zelf heb ik zoiets van als god bestaat dan zou hij tog niet tussen 2 verliefde mensen willen staan? maarja ik krijg dr niet overtuigt weten jullie misschien raad? alvast bedankt
Raad: interpunctie, spelling, grammatica.

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:09
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
kaasklontje schreef op 04-08-2005 @ 18:25 :
(...)
Zelf heb ik zoiets van als god bestaat dan zou hij tog niet tussen 2 verliefde mensen willen staan? (...)
Hihi, wat lief.
Ik denk dat jullie prioriteiten nogal verschillend zijn. Het geloof betekent blijkbaar veel meer voor haar dan jij.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:23
kaasklontje
kaasklontje is offline
tja dus zelf wil ze het niet uitmaken maar god zegt dat het moet dus doet ze het.. ik dacht dat god iemand was die alle mensen lief had?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:41
boer
boer is offline
ik heb welleens precies hetzelfde probleem gehad. Toen baalde ik er behoorlijk van dat het daar haar geloof niet ging. Maar achteraf ben ik er echt blij om. En ik denk dat jij dat ook moet inzien.
Oud 04-08-2005, 22:43
kaasklontje
kaasklontje is offline
Citaat:
boer schreef op 04-08-2005 @ 23:41 :
ik heb welleens precies hetzelfde probleem gehad. Toen baalde ik er behoorlijk van dat het daar haar geloof niet ging. Maar achteraf ben ik er echt blij om. En ik denk dat jij dat ook moet inzien.
warom ben je nu blij dan?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:44
boer
boer is offline
Omdat ik nu ook inzien dat het echt niet had gewerkt. Het geloof is zo belangrijk voor haar, en ook die hele gemeenschap eromheen.

ik had trouwens ook nog niet echt ingezien hoe ze over bepaalde dingen dacht. Echt extreem soms.
Oud 04-08-2005, 22:47
Al Murphy
Al Murphy is offline
Maar wat maakt het nu voor verschil uit of ze het moet uitmaken van God, van haar moeder of omdat dat in het 7u-journaal is omgeroepen? Als de raad komt van iemand die ze vertrouwt, zal ze die raad zeker volgen, ook al vind jij het geen geldige reden.

Of god al dan niet alle mensen lief heeft, doet er niet toe.

Op zich is het vrij simpel. Als jij in je vrije tijd graag naar Anal Cunt of weetikveel wat wil blijven luisteren, mag je dat gerust doen, maar zal je moeten accepteren dat een relatie met dat mieke onmogelijk is.
Als je echt iets met haar wil hebben, zal je houding tov haar geloof toch wat moeten veranderen. En respect hebben is iets anders dan iets uit hun hoofd gaan praten als zij iets gelooft wat jij larie vindt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:52
kaasklontje
kaasklontje is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 04-08-2005 @ 23:47 :
Maar wat maakt het nu voor verschil uit of ze het moet uitmaken van God, van haar moeder of omdat dat in het 7u-journaal is omgeroepen? Als de raad komt van iemand die ze vertrouwt, zal ze die raad zeker volgen, ook al vind jij het geen geldige reden.

Of god al dan niet alle mensen lief heeft, doet er niet toe.

Op zich is het vrij simpel. Als jij in je vrije tijd graag naar Anal Cunt of weetikveel wat wil blijven luisteren, mag je dat gerust doen, maar zal je moeten accepteren dat een relatie met dat mieke onmogelijk is.
Als je echt iets met haar wil hebben, zal je houding tov haar geloof toch wat moeten veranderen. En respect hebben is iets anders dan iets uit hun hoofd gaan praten als zij iets gelooft wat jij larie vindt.
ik praat haar niks uit het hoofd tenminste niiet haar geloof, maar ik kan niet zo verandere als nodig ik kan geen christen worden dat vind ik te moeilijk ik heb het idee dat er iets is maar dat vind ik wel meer van er is een god, ik kan dat gewoon niet zo zeggen k weet niet, anal cunt ken ik trouwens niet maar slipknot en slayer enzo luister ik slipknot doet zich satanistisch voor is het niet drummer is gelovig en zanger van slayer is ook gelovig maarja ze schreeuwe natuurlijk wel allemaal satanistische teksten waar ik het neit mee eens ben(niet altijd trouwens)

maar on topic ik kan wel stijl muziek verandere kleding stijl ook maar ik kan niet verandere wie ik ben ik kan geen christen worden
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 23:13
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
kaasklontje schreef op 04-08-2005 @ 23:52 :
ik praat haar niks uit het hoofd tenminste niiet haar geloof, maar ik kan niet zo verandere als nodig ik kan geen christen worden dat vind ik te moeilijk ik heb het idee dat er iets is maar dat vind ik wel meer van er is een god, ik kan dat gewoon niet zo zeggen k weet niet, anal cunt ken ik trouwens niet maar slipknot en slayer enzo luister ik slipknot doet zich satanistisch voor is het niet drummer is gelovig en zanger van slayer is ook gelovig maarja ze schreeuwe natuurlijk wel allemaal satanistische teksten waar ik het neit mee eens ben(niet altijd trouwens)

maar on topic ik kan wel stijl muziek verandere kleding stijl ook maar ik kan niet verandere wie ik ben ik kan geen christen worden

Kolere, slipknot... Ik denk als die mensen 1x de "tekst" hebben geluisterd van 1 van hun nummers, ze hun huis meteen door een of andere geestelijke laten inzegenen en alle demonen uit hun huis laten verdrijven :-)

Voor hun ben je waarschijnlijk de duivel zelf.. En als die vriendin van je zo sterk gelooft in god en alles wat "hij" wilt, moet ze dat natuurlijk zelf weten. Maar ik denk niet dat een relatie (nu) tussen jullie zal gaan werken..
Oud 04-08-2005, 23:21
kaasklontje
kaasklontje is offline
slipknot maakt meer dan satanistische muziek alleen he! owkej maar dr ouders weten dat maar mogen me wel gewoon en mun vriendin weet dat ik het eigelijk allemaal onzin vind, ik bedoel van slayer, die hebben een album die heet: god hates us all nou daar ben ik fel tegen maar ik luister het wel omdat ik de muziek kick vind, als god bestaat haat hij ons niet want hij heeft ons gemaakt

noujah en dat weet ze en volgens mij maakt het dan dus helemaal niks uit dat ik het luister zolang ik dat maar niet ga geloven ofzo en dit wist ze al voor ze relatie met me begon
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 23:31
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 04-08-2005 @ 19:45 :
Raad: interpunctie, spelling, grammatica.
God is een smoes, dit hierboven lijkt mij een zeer waarschijnlijke reden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 00:01
Verwijderd
Laat dan ook niet merken dat je naar dat soort teksten luistert.

Sukkel.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 07:28
WolterB
WolterB is offline
Het is van jezelf iig hypocriet om wel naar de muziek te luisteren terwijl je het niet eens bent met de teksten, maar er wel voor uitkomt dát je het luistert.

En misschien ergert je vriendin zich er wel aan dat jij die teksten hoort en dat die ontzettend botsen met haar geloof.
Oud 05-08-2005, 08:12
Anne
Anne is offline
Er staan teksten in de bijbel (ik weet niet precies waar) dat een christen geen relatie met een ongelovige moet beginnen. Misschien heeft ze daar problemen mee?
Oud 05-08-2005, 08:16
Verwijderd
Citaat:
kaasklontje schreef op 05-08-2005 @ 00:21 :
slipknot maakt meer dan satanistische muziek alleen he! owkej maar dr ouders weten dat maar mogen me wel gewoon en mun vriendin weet dat ik het eigelijk allemaal onzin vind, ik bedoel van slayer, die hebben een album die heet: god hates us all nou daar ben ik fel tegen maar ik luister het wel omdat ik de muziek kick vind, als god bestaat haat hij ons niet want hij heeft ons gemaakt

noujah en dat weet ze en volgens mij maakt het dan dus helemaal niks uit dat ik het luister zolang ik dat maar niet ga geloven ofzo en dit wist ze al voor ze relatie met me begon
Het gaat niet om wat jij en haar ouders vinden: het gaat om wat ZIJ vindt. En als zij er problemen mee heeft, dan maakt het niet uit wat jij vindt of wat haar ouders vinden: ZIJ heeft er problemen mee.

Praat met haar, ik denk dat dat het beste is.

Het lijkt me btw onzin dat god mensen niet zou kunnen haten omdat hij ze gemaakt zou hebben... Ben jij tevreden over alles wat je maakt?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 09:20
Verwijderd
Ik zou haar meteen dumpen als ik jou was, als ze nu al zo begint wordt het waarschijnlijk nooit iets, zeker niet omdat je hier nou bepaald niet overkomt als iemand die zich wil aanpassen voor haar.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 09:27
Iduna
Iduna is offline
Ik denk dat een 'relatie' tussen een gelovige en een niet-gelovige niet (zo) goed werkt, maar dat ligt er aan hoe streng gelovig de gelovige is. In jouw geval denkt zij meer van God te houden dan van jou. Je staat best open voor geloof, maar zij vindt dit niet goed genoeg. Dan werkt het ook niet.

Of je doet water bij de wijn en luister vanaf nu alleen nog maar stiekem naar die muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 09:41
kaasklontje
kaasklontje is offline
neej stiekem naar de muziek luistere is geen optie want dat vind ik oneerlijk tegenover haar, en aanpassen tja dat wil ik best doen maar ik kan me niet helemaal veranderen, ik kan geen christen worden als ik in de eerste plaats zelf het moeilijk kan geloven. En zolang god het tegen haar heeft gezegt zal ze toch niet veranderen, ookal wilt ze wel

en tevreden over alles wat ik maak? nee tuurlijk niet dat is niemand maar ik heb er nooit spijt van omdat ik toch m'n best heb gedaan, en dan kan je datgene nog proberen aan te passen.

tja en het is wel ene beetje vaag inderdaad dat ik naar sommige satanistische muziek luister en ik het ermee oneens ben, komt gewoon omdat ik de muziek dan gewoon kick vind en de tekst bij de satanistische nummers wordt vaak gegrunt dus dat is met heel veel kracht en dan versta je de tekst niet (noujah k moet zegge als ik wil kan ik het verstaan maarja) en als ik ene keer zo'n tekst hoor of lees zet het me juist positief aan het denken.

tja ik weet niet maar ik ben echt ten einde raad k hou echt veel van haar en zij ook van mij maar zolang ze niks meer van god hoor ofzo dan zal er toch een einde aan komen vrees ik, of jullie moeten nog wat weten
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 09:53
Joostje
Joostje is offline
Tja, ik zie nou niet een relatie werken met iemand met zulke oogkleppen en een gebrek aan zelfstandig beoordelingsvermogen
Oud 05-08-2005, 10:10
Maurice
Maurice is offline
koop een hond.
Oud 05-08-2005, 10:22
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
kaasklontje schreef op 04-08-2005 @ 23:23 :
tja dus zelf wil ze het niet uitmaken maar god zegt dat het moet dus doet ze het.. ik dacht dat god iemand was die alle mensen lief had?
OOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGG>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>ROFLLOLPIMP
Oud 05-08-2005, 12:36
JJ13
JJ13 is offline
als zij het gellof belangrijker vindt dan jou, is het toch wel duidelijk. wel cool van jou dat je met haar mee bent geweest naar de kerk. en nog iets: zo satanistisch is slipknot niet.
Oud 05-08-2005, 13:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook gelovig en mijn vriend niet en dat geeft geen hele grote problemen. Ik vind het belangrijk dat mijn vriend ervoor open staat en me er niet belachelijk mee maakt en inziet dat het belangrijk is voor mij en mijn leven. Daar heeft hij verder geen problemen mee en hij gaat er goed mee om en we gaan er samen goed mee om. We kunnen er soms ook heel heftig over discussieren en dan verwijt hij me soms best wel eens dingen ofzo die ik dan niet heel leuk vind maar het houd je wel kritisch. Ik denk dat het best moet kunnen als je elkaars meningen respecteert en ervoor open staat. Dan hoeft het geen al te grote problemen te geven.
Oud 05-08-2005, 14:06
Aapiee
Aapiee is offline
als ze echt van je houdt dan zal ze het heus niet uitmaken vanwege de muziek die jij luistert..,,
ik bedoel jij dwingt haar toch ook niet om afstand te doen van haar geloof?
en als ze het toch wil uitmaken weet je gelijk wat je aan dr hebt..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
kaasklontje schreef op 05-08-2005 @ 10:41 :
en tevreden over alles wat ik maak? nee tuurlijk niet dat is niemand maar ik heb er nooit spijt van omdat ik toch m'n best heb gedaan, en dan kan je datgene nog proberen aan te passen.
Wat ik er mee wilde zeggen is dat god misschien ook wel niet tevreden is van wat hij van de mens gemaakt heeft. En aanpassen gaat daarbij lastig, denk ik. iig niet als je niet gelooft. Zo zou je kunnen redeneren.

Geloof is geen vaststaand iets, geloof is iets dat zo is zoals je het ziet. Voor jou dus bijvoorbeeld 'god houdt van alle mensen', voor een ander 'god houdt alleen van mensen die in hem geloven en van hem houden' of nog weer wat anders. Je kunt geloof dus ook niet benaderen als iets feitelijks/vaststaands.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 15:33 :
Geloof is geen vaststaand iets, geloof is iets dat zo is zoals je het ziet. Voor jou dus bijvoorbeeld 'god houdt van alle mensen', voor een ander 'god houdt alleen van mensen die in hem geloven en van hem houden' of nog weer wat anders. Je kunt geloof dus ook niet benaderen als iets feitelijks/vaststaands.
Nu nog alle gelovigen daarvan overtuigen.
Oud 05-08-2005, 16:25
Maurice
Maurice is offline
dat ze op je uitgekeken is geloof ik graag, maar dat ze dan zo'n rot-smoes verzint.

ik denk dat je 'r maar gewoon moet laten gaan.
Oud 05-08-2005, 16:47
kaasklontje
kaasklontje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-08-2005 @ 14:57 :
Ik ben ook gelovig en mijn vriend niet en dat geeft geen hele grote problemen. Ik vind het belangrijk dat mijn vriend ervoor open staat en me er niet belachelijk mee maakt en inziet dat het belangrijk is voor mij en mijn leven. Daar heeft hij verder geen problemen mee en hij gaat er goed mee om en we gaan er samen goed mee om. We kunnen er soms ook heel heftig over discussieren en dan verwijt hij me soms best wel eens dingen ofzo die ik dan niet heel leuk vind maar het houd je wel kritisch. Ik denk dat het best moet kunnen als je elkaars meningen respecteert en ervoor open staat. Dan hoeft het geen al te grote problemen te geven.
ja dat heb ik dus ook alleen is er door god tegen haar gezegt dat ik het uit moet maken, en dat iedereen het geloof anders beleeft is idd zo, owja slipknot is idd niet zo erg satanistisch doet zich noujah ebter gezegt deed zich zo voor gewoon voor hun image
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 16:52
juno
juno is offline
Heeft ze Gods telefoonnummer dan? Of heeft hij msn in de hemel?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:10
Built to last
Built to last is offline
Ik zou anale seks ter sprake brengen en aan de hand van haar reactie daar op besluiten wat je moet doen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 05-08-2005 @ 16:44 :
Nu nog alle gelovigen daarvan overtuigen.
Kennelijk is het bij niet-gelovigen al moeilijk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 18:13
Verwijderd
Overtuig haar van het rationele standpunt dat geloven in een god onzin is. Als ze nog voor rede vatbaar is moet dat zeker lukken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:06
kaasklontje
kaasklontje is offline
neej gaat ook niet werke ze is opgegroeit met haar geloof en dat kan ik niet in 1 keer omgooien, dat is te sterk, ze heeft het inmiddels nu echt uitgemaakt een god had het niet tege dr gezegt maar had het aangegeven dat gevoel had ze. Nouja ze gelooft dus echt dat dit god was enja dan vraag ik me af of ik het nog wel zo weet te praten zodat we verkering hebben, want ik geloof op een hele andere manier (ja ik geloof ook een beetje maar dat is heel lang verhaal hoe ik geloof en het is zeker niet iets waarmee ik me elke dag bezig hou, en zij dus wel)

het gevoel dat god het aangaf was als een hele sterke gedachteflits zegmaar die maar bleef hange in dr hoofd en nu ze het heeft uitgemaakt weg is dus ze is daar opgelucht over de rest voelt ze zich ellendig dat ze het heeft uitgemaakt

tja ik weet niet maar ik heb nu zoiets van als ik haar terug wil moet ze of eerst iets van god hore dat het mag ofzo of ik meot dr hele geloof omgooie wat dus nooit ga lukken.

we waren trouwens van plan donderdag t/m zondag naar festival te gaan... ik weet niet of ik me dat wel aan kan doen 4 dagen met haar omgaan nu het net uit is.. vrienden blijven wil ik zeker wel en verder gaan met de band ook (ik heb een band met dr) maar 4 hele dagen achter elkaar weet ik nog niet of ik dat nu zo snel al kan
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kaasklontje schreef op 05-08-2005 @ 17:47 :
ja dat heb ik dus ook alleen is er door god tegen haar gezegt dat ik het uit moet maken, en dat iedereen het geloof anders beleeft is idd zo, owja slipknot is idd niet zo erg satanistisch doet zich noujah ebter gezegt deed zich zo voor gewoon voor hun image
Hmm, daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord. Ik ben zelf dus gelovig maar ik heb nou niet het gevoel dat ik door mijn geloof geen relatie met mijn vriend die niet gelovig is zou mogen hebben. Misschien is ze gewoon heel streng of kortzichtig maar echt 'normaal' vind ik het niet. Weet je zeker dat ze zich hier niet gewoon achter probeert te verschuilen?
Oud 05-08-2005, 21:09
Verwijderd
Offtopic: @kaasklontje: Misschien is het mogelijk dat je in je posts gebruik maakt van hoofdletters en leestekens, dat maakt het lezen een heel stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:10
kaasklontje
kaasklontje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-08-2005 @ 22:07 :
Hmm, daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord. Ik ben zelf dus gelovig maar ik heb nou niet het gevoel dat ik door mijn geloof geen relatie met mijn vriend die niet gelovig is zou mogen hebben. Misschien is ze gewoon heel streng of kortzichtig maar echt 'normaal' vind ik het niet. Weet je zeker dat ze zich hier niet gewoon achter probeert te verschuilen?
tja helemaal zeker kan je nooit zijn maar volgens mij probeert ze zich er niet achter te verschuilen ze voelt zich namelijk ook ellendig
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-08-2005 @ 22:07 :
HmWeet je zeker dat ze zich hier niet gewoon achter probeert te verschuilen?
Of ze ziet het anders dan jij? Ik weet niet of je daar heel streng gelovig voor hoeft te zijn. Ik denk dat er, behoorlijk veel, gelovige mensen zijn die er moeite mee hebben om een relatie te hebben met iemand die niet gelovig is.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 22:11 :
Of ze ziet het anders dan jij? Ik weet niet of je daar heel streng gelovig voor hoeft te zijn. Ik denk dat er, behoorlijk veel, gelovige mensen zijn die er moeite mee hebben om een relatie te hebben met iemand die niet gelovig is.
Dat kan ik wel begrijpen ja. Daar heb ik het soms zelf ook nog wel moeilijk mee maar mijn vriend is me teveel waard om daarvoor mijn relatie te verbreken. Dat is het me allemaal absoluut niet waard. Ik doelde alleen meer op het feit dat hij niet naar een bepaalde soort muziek mocht luisteren. Tuurlijk kan het zijn dat zij dat anders ziet dan ik. Er zijn zoveel soorten geloof en ik weet zeker niet van alles hoe mensen overal over denken dus het kan best zijn dat zij dat anders ziet maar ik heb er iig nog nooit van gehoord.
Oud 05-08-2005, 21:15
Verwijderd
Ze is dus niet voor rede vatbaar. Dan heb je pech. Overigens kan ik je 'vrienden blijven' sterk afraden, dat werkt alleen als er geen gevoelens meer bij spelen en dat lijkt me in jouw geval niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:31
kaasklontje
kaasklontje is offline
God blijft volgens mij bij haar altijd voorop staan, ze gelooft ook in de wonderen allemaal die in de bijbel staan, die ik dan weer symbolisch bekijk. Ze heeft daar opzich ook een reden voor maar die zet ik liever hier niet neer want als hier iemand komt die haar kent ofzo dan, tja kweet nie k wil liever ff anoniem hier blijven. Maar het is niet iets waarmee ik haar mening zo kan vormen dat haar geloof verander daarvoor gelooft ze er te erg in.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:37
Verwijderd
Zou jij, als ongelovig persoon, überhaupt een relatie willen hebben als god voor haar belangrijker is dan jij? Als ze god dus idd boven jou verkiest?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:39
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ik kan me best voorstellen eigenlijk, dat als zij Christen is, dat ze het niet leuk vindt dat jij naar zulke muziek luistert .
Jij hoeft je natuurlijk niet anders voor te doen dan dat je bent, en ik vind het al heel goed van je dat je voor haar geloof open staat .
Je moet ook geen dingen doen die jij niet wilt, als jij echt niet kan geloven in wat zij gelooft hoeft dat ook niet, maar je moet het denk ik een beetje zo zien, met die muziek kwets jij haar, zij houdt op een bepaalde manier van God en in die teksten wordt hij enorm naar beneden gehaald .
Niemand vindt het leuk als er belachelijk gedaan wordt over iemand die jou veel waard is toch ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten