Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 20:04
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Hallo,

Ik doe al 2 jaar aan fitness en deze zomer moet ik er maar eens topfijn uitzien Ben bezig met cutten (vet verliezen), maar daarbij wil ik ook geen spierkracht en omvang verliezen.

Ik wil het volgende schema gebruiken:

Schema

Zou dit een goed schema?

Daarnaast let ik natuurlijk ook op mijn voeding
Oud 22-03-2005, 20:11
Phlox
Phlox is offline
Denk dat je dit beter kan vragen in het grote voeding en gezondheidstopic.

Daar zitten mensen die er echt heeeel veel vanaf weten
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:13
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Citaat:
Phlox schreef op 22-03-2005 @ 21:11 :
Denk dat je dit beter kan vragen in het grote voeding en gezondheidstopic.

Daar zitten mensen die er echt heeeel veel vanaf weten
Dat gaat meer over voeding, zag ik. Dus vandaar dat ik het hier vraag
Oud 22-03-2005, 20:15
Phlox
Phlox is offline
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in
Sorry ik lette teveel op je laatste zin .

Verder heb ik helaas niet zoveel verstand van fitness...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:19
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Citaat:
Phlox schreef op 22-03-2005 @ 21:15 :
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in
Sorry ik lette teveel op je laatste zin .

Verder heb ik helaas niet zoveel verstand van fitness...
Oke
Oud 22-03-2005, 23:07
the_conquer
the_conquer is offline
mmzz opzich is hun schema toch wel wat voor te zeggen. Maar je doet al 2 jaar aan fitness, ik zou een wat zwaardere schema kiezen eventueel. De truck is te varieren dat stimuleert je lichaam voor extra groei.

Nou vet verliezen is voornamelijk cardio werk en eigenlijk zijn krachttrainers er meestal een beetje "allergisch" voor cardio training. Das logisch want veel cardio breekt inderdaad massa af.

Ik zou aanraden 2 a max 3 keer per week cardio, dat is genoeg immers want voor de zomer heb je nu al wel wat tijd, maar met dit weer weet je maar nooit. Veel op je voeding letten is juist verstandig, want daar kun je een slag slaan. Geen drank en frisdrank als je wat extra resultaat wilt. Het is een feit waar ik steeds meer overtuigd van raak is dat drank en fitness 2 tegenpolen zijn, als je het maximale eruit wilt halen.

let wel je eist van je lijf dat je er piekfijn uitziet, als je het extreme wilt, zul je ook bereid moeten zijn extreem te handelen.

vast zul je wel eens deze kreet zijn tegengekomen op menige bodybuild site:

Abs are made in the kitchen.

let op je voeding en train goed, wees sportief en laat een paar vrouwen over op het strand
Oud 23-03-2005, 01:10
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hehehe als je die vraag op een forum als dit stelt vraag ik me ernstig af of je echt wel zo goed weet wat je doet. Dat claimt iedere beginner namelijk te weten, maar degene die het weet, die vraagt het (zeker hier) niet.

Aangezien ik zelf ook te lui ben weer alles uit te leggen en iemand te begeleiden mag je kiezen.

1

Centjes overmaken, dan doe ik het toch.

2

http://www.dutchbodybuilding.com

http://forum.body-fitness.nl

Je op die fora eens goed inlezen.

Extra tip: Train ZWAAR en dan met de nadruk op zwaar qua gewicht. Hou het op basisoefeningen en hou het aantal setjes laag en het aantal reps rond de 4 a 6, maximaal 8. Dat leert het lichaam dat het belangrijk is de massa te behouden om de volgende keer niet te bezwijken onder het gewicht.

Cutten heeft verder niks te maken met high reps of isolatie oefeningen, dat dacht men vroeger maar dat is dus niet zo.

Tegelijk is het niet de bedoeling de spieren met eindeloze sets en oefeningen af te matten, groeien doe je in je cut toch (zelden tot) niet en met het matige aantal kcal dat je neemt maak je meer kapot dan je opbouwt.

Het is geen schande in je cut op een half uur uitgetraind te zijn.

Daarnaast, laag in carbs, hoog in proteine, matig tot laag in vet. Cycle carbs en caloriën, voeg eventueel deplete dagen toe, speel met je cardio en energieverbruik en doe elke week een refeed.

Overdrijf het niet, ga niet te diep, trek er de tijd voor uit. Gebruik eventueel creatine om meer kracht en massa te behouden.

Er is trouwens een heleboel aan te merken op dat schema het is niet compleet waardeloos, maar wel bijna.

- de rep range is te hoog
- de oefeningkeuze is bagger. Sinds wanneer zijn laterals basisoefeningen voor schouders? Daar zijn toch echt millitary/dumbel presses voor.

Sinds wanneer is opdrukken dé oefening voor borst? Daar hoort toch echt bank- en/of dumbeldrukken bij.

Leg curls en leg presses basis voor benen? Ik dacht eerder aan squats, hacksquats en deadlifts. Kuiten, horen die ook nog bij het lichaam of niet? En ga zo maar door...

Citaat:
elke maaltijd van de dag (gewoonlijk adviseert men 4 of 5 maaltijden per dag)
4 of 5? Eerder 6 tot 8, zéker wanneer je op dieet bent. Zulke algemene en veel te onvolledige adviezen leiden tot een hoop frustratie omdat er niet aan word gedacht dat elke individu ook een índividuele dieetbenadering vergt, uitgerekend op zn eigen behoeften.

Verder word er (vooralsnog) alleen over proteine gerept, de juiste vetten en koolhydraten zijn eveneens zeer belangrijk, evenals de timing en verdeling van de macronutriënten over alle maaltijden.

Als laatste, neem nóóit zomaar een trainings/voedings-schema over van een site of uit een tijdschrift. Ideëen en tips zijn welkom maar er staat nooit een 100% passend schema voor jou lichaam kant en klaar op het net.

Tot zover de beknopte uitleg, voor de (gedetailleerde) uitvoering, zie mogelijkheid 1 & 2

Lees je eens écht goed in in de materie anders kom je voor een grote teleurstelling te staan.

Remember, kennis is macht. Hoe meer je weet, hoe meer je beseft dat je eigenlijk nog niks weet. Succes!

Laatst gewijzigd op 23-03-2005 om 01:28.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 05:45
aap777
aap777 is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 23-03-2005 @ 00:07 :
Geen drank en frisdrank als je wat extra resultaat wilt.
Geen frisdrank? Valt cola-light daar ook onder?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 07:34
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
@MightyDuck. Bedankt voor de info. De oefeningen kies ik zelf wel uit, want dat weet ik wel. Ik zag ook dat er waardeloze oefeningen tussen stonden. Momenteel heb ik al een voedingsschema opgesteld met om de 2/3 uur eten etc.

@the_conquer. Ik zal eraan denken komende zomer op het strand . Ja mensen die aan krachttraining doen zijn ook eigenlijk 'bang' voor het cardiogedeelte
Oud 23-03-2005, 07:34
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Citaat:
webjunk schreef op 23-03-2005 @ 06:45 :
Geen frisdrank? Valt cola-light daar ook onder?
Cola light is frisdrank, dus ook niet goed. Water is de magic key
Oud 23-03-2005, 08:27
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
alle light frisdranken maken geen flikker uit hoor maar water is idd het best en verder zou ik (zoals hierboven al beschreven is) een zwaarder schema laten maken........het handige van schema's laten maken door je trainers is dat zij vaak meer verstand hebben van een gezond schema dan jijzelf.

Voorbeeldje:
Een vriendin van mij wilde afvallen, en aan de hand van een site kon ze haar eetschema bepalen, maar ze wilde gewoon teveel afvallen in een korte tijd en op den duur werkt dat niet goed...
Vraag advies van een trainer, dat werkt vaak het best
Oud 23-03-2005, 13:01
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 23-03-2005 @ 09:27 :
alle light frisdranken maken geen flikker uit hoor maar water is idd het best en verder zou ik (zoals hierboven al beschreven is) een zwaarder schema laten maken........het handige van schema's laten maken door je trainers is dat zij vaak meer verstand hebben van een gezond schema dan jijzelf.

Voorbeeldje:
Een vriendin van mij wilde afvallen, en aan de hand van een site kon ze haar eetschema bepalen, maar ze wilde gewoon teveel afvallen in een korte tijd en op den duur werkt dat niet goed...
light is een term die ee fabriekkant mag gebruiken als er 33% minder suiker in zit dus, lijkt me toch wel een homofiel uitmaken. Ohja meeste light is aspartaam de vervanger, dat wil je al helemaal niet.
Oud 23-03-2005, 13:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 23-03-2005 @ 09:27 :

Voorbeeldje:
Kom op zeg daar geloof ik dus echt niks van, een trainer weet 9 van de 10x niets van bodybuilding (daar vallen dit soort bezigheden nog altijd onder).

Op alle sportscholen waar ik getraind heb lul ik de "trainers" zo uit, qua trainen kunnen ze redelijk mee, maar qua voeding staan ze met hun bek vol tanden.

Afgezien van die trainers die een verleden in wedstrijd bb hebben.

Qua training vraag ik me ook vaak af of ze soms niet zomaar iets neutraals uit hun duim zuigen. Vanwaar al die machine en kabel schema's die veel beter in elkaar te zetten zijn dan wat de gemiddelde sportschoolbezoeker mee krijgt. Omdat de gemiddelde bezoeker toch niet beter weet soms?

Bovendien heb ik ook nog nooit een trainer horen zeggen "je moet harder trainen".

Het is redelijk opvallend dat op al die blije "health centre's" de mensen er over een jaar nog precies zo uit zien.

Jonge meisjes met een buikje die 1.5 uur cardio doen, steppen, roeien, fietsen, en dan tussendoor eens voorzichtig wat setjes op de ab-roller en wat sidelaterals met roze dumbels van 1kg. Oeh pas op dat je niet te gespierd word hoor!

En na de "training" drinken ze een colaatje aan de bar met een zakje chips er bij.

Ik denk dat ik ook maar zo'n health center begin, das makkelijk verdient.
Oud 23-03-2005, 13:32
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 23-03-2005 @ 14:01 :
light is een term die ee fabriekkant mag gebruiken als er 33% minder suiker in zit dus, lijkt me toch wel een homofiel uitmaken. Ohja meeste light is aspartaam de vervanger, dat wil je al helemaal niet.
Geweldig overtrokken weer "van aspartaam krijg je kanker!"

De dosering aspartaam die je mag hebben krijg je echt niet binnen uit een beetje cola light dan mag je wel een heel aantal flessen per dag naar binnen werken.
Oud 23-03-2005, 14:21
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 14:30 :
Kom op zeg daar geloof ik dus echt niks van, een trainer weet 9 van de 10x niets van bodybuilding (daar vallen dit soort bezigheden nog altijd onder).

Op alle sportscholen waar ik getraind heb lul ik de "trainers" zo uit, qua trainen kunnen ze redelijk mee, maar qua voeding staan ze met hun bek vol tanden.

Afgezien van die trainers die een verleden in wedstrijd bb hebben.

Qua training vraag ik me ook vaak af of ze soms niet zomaar iets neutraals uit hun duim zuigen. Vanwaar al die machine en kabel schema's die veel beter in elkaar te zetten zijn dan wat de gemiddelde sportschoolbezoeker mee krijgt. Omdat de gemiddelde bezoeker toch niet beter weet soms?

Bovendien heb ik ook nog nooit een trainer horen zeggen "je moet harder trainen".

Het is redelijk opvallend dat op al die blije "health centre's" de mensen er over een jaar nog precies zo uit zien.

Jonge meisjes met een buikje die 1.5 uur cardio doen, steppen, roeien, fietsen, en dan tussendoor eens voorzichtig wat setjes op de ab-roller en wat sidelaterals met roze dumbels van 1kg. Oeh pas op dat je niet te gespierd word hoor!

En na de "training" drinken ze een colaatje aan de bar met een zakje chips er bij.

Ik denk dat ik ook maar zo'n health center begin, das makkelijk verdient.
Ben het helemaal met je eens. Waar ik train heb ik ook niks aan die trainers.

Hehe cola en zakje chips. Ja zo gaat het wel vaak. Kijk dan schiet het ook lekker op he
Oud 23-03-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 14:32 :

De dosering aspartaam die je mag hebben krijg je echt niet binnen uit een beetje cola light dan mag je wel een heel aantal flessen per dag naar binnen werken.
Dat valt dan tegen, ik geloof nl dat je bij een fles cola light al aan het maximum zit (niet mbt kanker, maar wel mbt andere dingen).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 14:50
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-03-2005 @ 15:29 :
Dat valt dan tegen, ik geloof nl dat je bij een fles cola light al aan het maximum zit (niet mbt kanker, maar wel mbt andere dingen).
Hmm daar heb ik eerlijk gezegd niet op gezocht ik heb alleen de connectie aspartame - cancer bekeken.

En wat voor zaken praten we dan over, de invloed van zoetstof op de insulineproductie van de alvleesklier? Die was bekend en hoeft niet onder alle omstandigheden negatief te zijn.

Nog meer?
Oud 23-03-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-03-2005 @ 15:50 :
Hmm daar heb ik eerlijk gezegd niet op gezocht ik heb alleen de connectie aspartame - cancer bekeken.

En wat voor zaken praten we dan over, de invloed van zoetstof op de insulineproductie van de alvleesklier? Die was bekend en hoeft niet onder alle omstandigheden negatief te zijn.

Nog meer?
iig de laxerende werking. En volgens mij wel meer, maar dat weet ik zo uit m'n hoofd even niet...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 15:08
bench140
bench140 is offline
Dat schema dat aangegeven wordt is okee, hou er alleen wel rekening mee dat als je je cardio voor je krachttraining doet je niks zult opbouwen. Doe dit dus erna.
En het belangrijkste voeding: ga hiervoor naar een forum zoals mighty duck al aangaf waar ze verstand van hebben, niet hier dus.
Zo en nu is het weer tijd om te banken!!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 15:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
bench140 schreef op 23-03-2005 @ 16:08 :
Dat schema dat aangegeven wordt is okee, hou er alleen wel rekening mee dat als je je cardio voor je krachttraining doet je niks zult opbouwen. Doe dit dus erna.
En het belangrijkste voeding: ga hiervoor naar een forum zoals mighty duck al aangaf waar ze verstand van hebben, niet hier dus.
Zo en nu is het weer tijd om te banken!!
Het schema dat aangegeven word is bij lange na niet oke. Jij hebt zeker niet verder gekeken dan de 1e pagina met de verdeling van spiergroepen over de week
Oud 23-03-2005, 16:26
bench140
bench140 is offline
Ik zou niet weten wat er naast die cardio mis is met dit schema? De oefeningen staan er alleen niet bij vermeld, wat best jammer is. En voor rug zou er ook nog wel een oefening bij kunnen.
Staan er verder nog meer dingen op over training dan
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten