Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 21:09
bloempjeistrug
bloempjeistrug is offline
ik heb nu al heel lang een vriend, en we zijn al verder gegaan dan zoenen, maar nu wil ik aan de pil, hij is het er mee eens... maar het probleem is: mijn ouders
ik heb et gevoel dat als ik erover begin ze het ongelooflijk fout gaan opvatten en me verbieden nog met em om te gaan ofzo, ze zijn best wel streng daarin en mijn vader denkt zelfs dat hij voor mij kan beslissen waar ik aan toe ben. ik weet echt niet of ik het nou moet vertellen of niet, ik kan het ook wel stiekem doen, maar als ze er dan achter komen is het helemaal kut.
iemand tips?
Oud 27-08-2004, 21:14
Shitonya
Shitonya is offline
Ja, niet neuken of het je ouders vertellen. Ze kunnen je het niet verbieden. Of je verteld het niet en neuk je gewoon verder als een suf konijn.
Succes
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:23
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-08-2004 @ 22:14 :
Ja, niet neuken of het je ouders vertellen. Ze kunnen je het niet verbieden. Of je verteld het niet en neuk je gewoon verder als een suf konijn.
Succes
Hoe bot kun je reageren?
Maargoed... met de eerst 2 zinnen geef ik je wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:24
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Of je gaat gwn lekker naar de dok om de pil zonder dat je ouders het weten.. SIMPLE!
Oud 27-08-2004, 21:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:35
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 27-08-2004 @ 22:23 :
Hoe bot kun je reageren?
Maargoed... met de eerst 2 zinnen geef ik je wel gelijk.
You know me...altijd subtiel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:54
bloempjeistrug
wat een superaardige reacties weer
maarja, ik weet het dus niet, ik wil eigenlijk het liefst niets zeggen, maar als ze er dan een keer achterkomen maak ik alles erger ...
Oud 27-08-2004, 22:00
Dzjes
Dzjes is offline
14 is wel nog vrij jong he.. en heb je al een tijdje met je vriend? Of is het nog maar pril?
En kennen ze hem?

Nuja, je kan het je ouders altijd zeggen, verder ..

Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-08-2004 @ 22:27 :
[afbeelding]
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:01
bloempjeistrug
Citaat:
Dzjes schreef op 27-08-2004 @ 23:00 :
14 is wel nog vrij jong he.. en heb je al een tijdje met je vriend? Of is het nog maar pril?
En kennen ze hem?

Nuja, je kan het je ouders altijd zeggen, verder ..

ik heb nu 9 maanden wat met em, dus dan niet echt kort ofzo, en ja, ze kennen hem
en jong, tja kan ik niet veel aan doen
Oud 27-08-2004, 22:04
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Seãnlover schreef op 27-08-2004 @ 23:01 :
ik heb nu 9 maanden wat met em, dus dan niet echt kort ofzo, en ja, ze kennen hem
en jong, tja kan ik niet veel aan doen
De hormonen gieren nu al door je puberlijfje, kun je inderdaad weinig aandoen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:05
bloempjeistrug
Citaat:
Shitonya schreef op 27-08-2004 @ 23:04 :
De hormonen gieren nu al door je puberlijfje, kun je inderdaad weinig aandoen
lol
Oud 27-08-2004, 22:05
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik er eens subtiel (!) over beginnen, het gewoon es laten vallen, en zien wat je ouders hun reactie erop is. Je kan er een mopje over maken, of een mopje over seks ofzo.. Als je vader helemaal gek wordt bij het horen van zijn dochter die eventueel seks zou hebben, zou ik er toch nog eventjes mee wachten?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:08
bloempjeistrug
Citaat:
Dzjes schreef op 27-08-2004 @ 23:05 :
Als ik jou was zou ik er eens subtiel (!) over beginnen, het gewoon es laten vallen, en zien wat je ouders hun reactie erop is. Je kan er een mopje over maken, of een mopje over seks ofzo.. Als je vader helemaal gek wordt bij het horen van zijn dochter die eventueel seks zou hebben, zou ik er toch nog eventjes mee wachten?
nou, dat heb ik al geprobeerd, meer gewoon aan mn ma vragen wat ze veiliger vond, condoom of pil, en na dat gesprek vroeg ze "jij bent daar toch nog niet aan toen hoop ik??" dus even wachten, ja kan ook, maar dan doe ik het liever zonder dat hun et weten, want ik vind het gewoon een veiliger gevoel, geen stress
Oud 27-08-2004, 22:16
Dzjes
Dzjes is offline
En je durft niet in het geniep de pil te gaan halen?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:20
bloempjeistrug
Citaat:
Dzjes schreef op 27-08-2004 @ 23:16 :
En je durft niet in het geniep de pil te gaan halen?
mja, durf ik wel, niet het probleem.. maar weet et niet, als ze er dan achter komen..
Oud 27-08-2004, 22:24
Dzjes
Dzjes is offline
Het is natuurlijk altijd beter als ze het weten he, probeer het toch nog eens voorzichtig te vragen en kijk dan verder.

(een vriendin van me heeft drie jaar lang de pil genomen zonder dat haar ouders het wisten, maar dat is nu niet echt een goede raad natuurlijk )

Succes nog
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:27
bloempjeistrug
Citaat:
Dzjes schreef op 27-08-2004 @ 23:24 :
Het is natuurlijk altijd beter als ze het weten he, probeer het toch nog eens voorzichtig te vragen en kijk dan verder.

(een vriendin van me heeft drie jaar lang de pil genomen zonder dat haar ouders het wisten, maar dat is nu niet echt een goede raad natuurlijk )

Succes nog
ik denk toch dat ik het ze maar niet vertel... als ik dr goed over nadenk ben ik toch bang dat ze me serieus gaan verbieden om met hem om te gaan, mn pa zou een hart aanval krijgen als hij zou weten dat ik verder dan zoenen ben...

bedankt Dzjes vooral, en ook de anderen
Oud 27-08-2004, 23:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Seãnlover schreef op 27-08-2004 @ 22:09 :
ik heb nu al heel lang een vriend, en we zijn al verder gegaan dan zoenen, maar nu wil ik aan de pil, hij is het er mee eens... maar het probleem is: mijn ouders
ik heb et gevoel dat als ik erover begin ze het ongelooflijk fout gaan opvatten en me verbieden nog met em om te gaan ofzo
En terecht, je bent pas 14! Als ik je vader was en je zou zoiets vragen , zou ik je het huis uit schoppen!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-08-2004 @ 00:39 :
En terecht, je bent pas 14! Als ik je vader was en je zou zoiets vragen , zou ik je het huis uit schoppen!
Dan gaat ze neuken voor geld met de eerste de beste ouwe viezerik.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 00:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jadie schreef op 28-08-2004 @ 00:55 :
Dan gaat ze neuken voor geld met de eerste de beste ouwe viezerik.
Moet ze zelf weten, ze is dan toch m'n dochter niet meer! Dat ze er maar gelukkig mee wordt!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-08-2004 @ 01:02 :
Moet ze zelf weten, ze is dan toch m'n dochter niet meer! Dat ze er maar gelukkig mee wordt!
! I.p.v te zorgen voor goede voorlichting en streng toe te kijken terwijl ze de pil inneemt gooi je je eigen dochter op straat. Waardoor ze juist in de problemen komt. [Zet hier een flauwe opmerking over de mogelijkheid dat bovengenoemde inwoner is van Staphorst.]

Zou graag nog wat happen, maar mijn bed verkeerd in een hele verleidelijke positie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 00:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jadie schreef op 28-08-2004 @ 01:22 :
! I.p.v te zorgen voor goede voorlichting en streng toe te kijken terwijl ze de pil inneemt gooi je je eigen dochter op straat. Waardoor ze juist in de problemen komt. [Zet hier een flauwe opmerking over de mogelijkheid dat bovengenoemde inwoner is van Staphorst.]

Zou graag nog wat happen, maar mijn bed verkeerd in een hele verleidelijke positie.
Goede voorlichting en de pil komen vanzelf wel... als ze 16 is. Minstens!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 01:43
WinterQueen
WinterQueen is offline
Je kan natuurlijk ook zeggen dat je onregelmatig ongesteld bent en daarom aan de pil wil... of dat je er vaak buikpijn van krijgt, daar kan het nl. ook tegen helpen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 10:32
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-08-2004 @ 22:14 :
Succes
Oud 28-08-2004, 10:45
Verwijderd
prikpil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2004, 14:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als je ouders het niet met je eens zijn, geef hun dan gewoon wat folders of zo over de pil, daarin staat dat het het meest beschermende voorbehoedsmiddel is en dat totaal niets kan gebeuren.
Kun je ze niet overhalen, gewoon met een condoom blijven doen. Of stiekem doen uiteraard maja als ze er dan achter komen heb je de poppen aan het dansen...
MJA GEEN ECHTE POPPEN NATUURLIJK!
Oud 28-08-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
WinterQueen schreef op 28-08-2004 @ 02:43 :
Je kan natuurlijk ook zeggen dat je onregelmatig ongesteld bent en daarom aan de pil wil... of dat je er vaak buikpijn van krijgt, daar kan het nl. ook tegen helpen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 16:48
Charlottetje
Charlottetje is offline
Houd er wel rekening mee dat je huisarts je waarschijnlijk ook niet meteen aan de pil zal helpen vanwege je leeftijd!
maar waarom nu al? er is toch genoeg te beleven zonder dat je echt hoeft te neuken zeg maar?
Oud 28-08-2004, 17:11
Verwijderd
Ik denk dat je ouders blij zullen zijn dat je het veilig wilt doen, bovendien is het moeilijker om te zeggen dat je zwanger bent dan dat je aan de pil wilt...

Als jij vindt dat je er klaar voor bent moet je dat ding gewoon halen. Ik had trouwens op mijn 14de de pil ook al maar toen had ik nog lang geen sex. Je kunt de pil ook slikken als je last hebt van puistjes of van erge menstruatiepijn...

Je ouders moeten in ieder geval geen reden zijn om geen sex te hebben, kaart het anders eens aan en bij een flauwe reactie haal je dat ding gewoon zelf of je gebruikt condooms.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 19:09
bloempjeistrug
Citaat:
Charlottetje schreef op 28-08-2004 @ 17:48 :
Houd er wel rekening mee dat je huisarts je waarschijnlijk ook niet meteen aan de pil zal helpen vanwege je leeftijd!
maar waarom nu al? er is toch genoeg te beleven zonder dat je echt hoeft te neuken zeg maar?
daar moeten ze toch geen probleem van maken? als ik aan de pil wil, mag ik toch gewoon aan de pil?
maar ook zonder het "echt neuken" vind ik het fijn dat ik gewoon rustig kan doen en laten wat ik wil zonder me zorgen te maken, en het is ook voor een regelmatige menstruatie
Oud 28-08-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-08-2004 @ 01:26 :
Goede voorlichting en de pil komen vanzelf wel... als ze 16 is. Minstens!
Als je op haar 16e met goede voorlichting komt ben je minstens 6 jaar te laat. Dan heb jij net een uur zitten stamelen met een rood hoofd en dan zegt ze: "Paaap, ik weet al hoe het in elkaar zit." De emotionele en sociale kant van het verhaal neemt ze dan ook niet meer van je aan omdat ze dan al zestien is en alles allang weet. (Zoals elke puber )
Bovendien heeft ze het liefste vriendje ooit en hij zou haar nooit kwaad doen. Dit is overigens een worst case scenario.

Of je zorgt dat ze een rationeel nadenkend jong mens wordt en de juiste informatie verschaft voordat ze Dennis uit 6 vwo tegenkomt en de hypofyse overuren gaat maken. Bovendien heb ik liever een dochter die me vertrouwd, eerlijk tegen me is en goed geinformeerd is dan een die op scholieren.com vraagt of ze het stiekem moet doen. (Met alle gevolgen van dien.)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 19:44
filia dei
filia dei is offline
Volgens mij kan je er gewoon over beginnen tegen je ouders. Ik bedoel als jij wilt kunnen ze je niet tegen houden. Ze kunnen je alleen helpen het veilig te doen.

Maja... misschien heb ik daarin dan hele relaxte ouders...
Oud 28-08-2004, 20:14
bloempjeistrug
Citaat:
filia dei schreef op 28-08-2004 @ 20:44 :
Volgens mij kan je er gewoon over beginnen tegen je ouders. Ik bedoel als jij wilt kunnen ze je niet tegen houden. Ze kunnen je alleen helpen het veilig te doen.

Maja... misschien heb ik daarin dan hele relaxte ouders...

mja en ik dus totaal niet
Oud 28-08-2004, 20:20
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Lastig, ik vind je persoonlijk ook wel erg jong, maar als je zeker weet dat je er klaar voor bent is het wel zo verstandig het veilig te doen.
Aan deze opmerking heb je natuurlijk helemaal niets maar het moest er wel even uit.

Ik zou inderdaad het wel voorzichtig aan je ouders proberen te vertellen. Begin er anders over dat je aan de pil wil voor menstruatie klachten en als ze er naar vragen of je het ook wil voor anticonceptie, eerlijk antwoord geven.
Kan me heel goed voorstellen dat het lastig is om het hierover te hebben met je ouders. Maar ik zou me toch een stuk prettiger voelen als ik het niet stiekum hoefde te doen.
Oud 30-08-2004, 15:20
*$tylo*
*$tylo* is offline
Citaat:
bugge schreef op 28-08-2004 @ 18:11 :
Je ouders moeten in ieder geval geen reden zijn om geen sex te hebben, kaart het anders eens aan en bij een flauwe reactie haal je dat ding gewoon zelf of je gebruikt condooms.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 15:35
waves
waves is offline
Citaat:
WinterQueen schreef op 28-08-2004 @ 02:43 :
dan krijg je waarschijnlijk een andere pil, met een andere sterkte. Dat kan er een zijn die niet helpt als anticonceptie, maar alleen bedoelt is om je menstruatie te reguleren...

hoeft niet per sé, maar het kan
Oud 30-08-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
waves schreef op 30-08-2004 @ 16:35 :
dan krijg je waarschijnlijk een andere pil, met een andere sterkte. Dat kan er een zijn die niet helpt als anticonceptie, maar alleen bedoelt is om je menstruatie te reguleren...

hoeft niet per sé, maar het kan
alle pillen werken als anticonceptie, zover ik weet...

Ik kreeg eerst de dianepil tegen jeugdpuistjes maar die werkt ook als voorbehoedmiddel hoor! Volgens mij klopt het niet wat je schrijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten