Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb trouwens een 12-20uren contract. Geen 2-12, maakt dat verschil?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar jij op doelt, is art. 7:628a BW, maar dat is een uitzondering op de hoofdregel. Dat artikel formuleert de regel dat een werknemer met een contract zonder vastgelegde arbeidstijden en met een arbeidsduur van minder dan vijftien uur per week (zogenaamde nul-uren- of oproepcontracten, maar ze komen in allerlei vorm en onder allerlei benamingen voor) die opgeroept wordt voor een 'shift' van minder dan drie uur, toch recht heeft op het loon over een periode van drie uur. De ratio van het artikel is duidelijk: de werknemer dient beschermd te worden tegen willekeur van de werkgever, die hem voor elk klusje van een kwartier laat opdraven en vervolgens maar een minimale hoeveelheid loon hoeft uit te betalen. Je hebt dus voor deze situatie wel gelijk, maar het is absoluut niet zo dat een werkgever die een arbeidsovereenkomst heeft met een werknemer waarin is afgesproken dat die, zeg, 25 uur per week moet werken, ook altijd verplicht zou zijn die uren uit te betalen. Dat geldt alleen voor de korte contracten en dan ook nog eens die zonder vastgelegde begin- en eindtijden. Verder heeft een jurist natuurlijk altijd zijn wetboek bij de hand ![]() |
![]() |
|
![]() |
Pauze, heb je er recht op?
Een pauze die langer duurt dan een kwartier wordt in de regel niet uitbetaald. De werkgever kan je dan ook niet verplichten om aanwezig te blijven op de werkvloer of in het gebouw tijdens de pauze. De pauze is nadrukkelijk geen arbeidstijd, maar vrije tijd. - Per dienst die langer duurt dan 5,5 uur heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. - Per dienst die langer duurt dan 8 uur heb je recht op minimaal 45 minuten pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. - Per dienst die langer duurt dan 10 uur heb je recht op minimaal 1 uur pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. http://213.218.70.68/bijbaan/index2.html De regels betreffende pauzes
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Voor zover ik je begrijp, heb je me redelijk begrepen ![]() Echter heb ik het gevoel dat je met het vermelden van de hoofdregel: "geen arbeid, geen loon" de plank wel klein btje misslaat in dit verband, aangezien er in dit geval dus geen schuld bij de werknemer ligt, maar zij gewoon niet meer werk aangeboden krijgt door werkgever. Waardoor deze verplicht is de uren uit te betalen of gewoon aan te bieden? En verder het verschil tussen 'ziekteverzuim' en 'vrije dagen' etc is btje troebel in je uitleg ![]() maargoed ![]() Je conclusie vind ik een goede ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
HBO opleiding én op kamers lijkt onmogelijk Skybird | 11 | 24-04-2014 12:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Busstaking tijdens examens T_ID | 500 | 10-06-2008 18:47 |