Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of snap ik de uitleg niet ? |
![]() |
||
![]() |
die is toch gegeven?
![]() Citaat:
als dit niet gegeven is, kan je moeilijk beredeneren of l1 invloed heeft aangezien je dit al beslist hebt door l1 wel of niet mee te laten tellen in de berekening... als je gewoon wilt berekenen wat de resulerende magnetische inductie is moet je: - van zowel l1 als l2 apart hun invloed berekenenmet de formule ('k herinner die niet precies, was afhankelijk v de afstand en de stroomsterkte met een of andere constante in) de invloed van l2 is al bekend (30mT) aangezien die hetzelfde moet zijn als op punt a (zelfde afstand & stroomsterke) die van l1 dan moet 'k ff die formule gaan zoeken *edit* magnetische inductie (b) voor rechte geleider => B = 2,0*10^-7 I / d (I = stroomsterkte in Ampére, d = distance in meter) Laatst gewijzigd op 29-08-2004 om 21:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(de "methode" die ik gebruik: ge pakt u rechterhand vast en ge steekt ne fermen duim in de lucht... ge wijst me uwen duim in de richting van de stroomzin... dan in de richting da u vingers draaien zo lopen de "veldlijnen". & in punt B draaien de veldlijnen van l1 & l2 in een andere richting en zijn dus tegengestelt. Nu het is niet noodzakelijk dat l1 een min-teken krijgt, l2 kan dat ook krijgen zolang beide maar tegengestelt zijn aan elkaar) tot zover de hoog geavanceerde "methode" vo richting van de veldlijnen, de kurkentrekkerregel =p (probleem is dat ge niet altijd een kurkentrekker bij u hebt dus is uw rechterhand handiger... Nu was dat 't antwoord op u vraag? *unsure* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Elektriciteit: schakelaars stedated | 3 | 16-09-2009 17:26 | |
[sk] wet van nernst remy476 | 12 | 26-03-2006 17:36 | |
De Kantine |
het grote *geloof jij in De kantine* topic Verwijderd | 37 | 07-01-2005 22:07 | |
nog 3 natuurkundevraagjes -sorry- Karin123 | 3 | 30-08-2004 10:29 | |
Games |
the thing LamMuH_EiKoL | 3 | 07-01-2003 17:29 | |
Antizwaartekracht ontdekt Oen | 21 | 06-12-2002 15:18 |