Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2004, 20:42
Str0nk
Str0nk is offline
Voor degene die dit zijn gaan studeren of al studeren, heb ik wat vragen : Wat is het niveau van de taal en cultuur vakken ? Zoals Italiaans of Frans bijv. Leer je de taal schrijven en spreken, of leer je meer over de literatuur en de cultuur van het land ? Stel dat ik de taal al vloeiend spreek en lees, heb ik dan baat bij het vak, of krijg ik dan alleen maar dingen te horen die ik al weet ?
Oud 30-08-2004, 21:02
Aurora
Aurora is offline
Ik doe gewoon Spaanse t&C, maar ik weet wel dat je als je TCS doet 1 taal moet kiezen. Als je bijvoorbeeld Italiaans zou kiezen zou je gewoon bij niveau1 beginnen, bij ja nee hallo dus. Als je het al kan mag je sommige cursussen overslaan en bijvoorbeeld bij 3 beginnen. Taalverwervingscursussen zijn gericht op lezen schrijven luisteren en spreken.

Je kan sowieso ook literatuur- en cultuurvakken kiezen, maar ik weet verder niet in hoeverre dit verplicht is.
Oud 31-08-2004, 13:36
Str0nk
Str0nk is offline
Net even de studiegids gedownload, je krijgt ook gewoon cultuur en literatuur vakken, en misschien valt er wel een regeling te treffen als je de taal al perfect kent, zal de studieadviseur eens mailen. En Aurora bedankt voor je antwoord.
Reageren

Regels voor berichten