Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 13:53
Dieudonnee
Dieudonnee is offline
Als voorzitter van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren(LAKS) ben ik benieuwd naar veranderingen in het gebruik van schoolspullen. Houd je je agenda bijvoorbeeld minder goed bij, dan toen je een brugpieper was? Zijn er veranderingen te onderscheiden in het aantal artikelen dat je koopt voor een bepaald schooljaar; koop je bijv. alles wat op je boekenlijst staat??Welke hot-items zijn er dit schooljaar, en met welke artikelen durf je je niet meer te vertonen op school?

Indien je hier een uitgesproken visie op hebt kun je overigens ook meteen mailen naar Voorzitter@laks.nl

bekijk ook onze site is, om een idee te krijgen waar we ons zoal mee bezig houden http://www.laks.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2005, 13:57
Verwijderd
Ik koop wel alles op wat op m'n boekenlijst staat, dat lijkt me ook wel logisch.

In de brugklas heb ik allerlei fancy afkortingen geleerd en die gebruik ik nog steeds.

Ik heb geen passer meer (ook wel logisch met wiskunde A1), of een enorm etui. En ik koop pennen in grote hoeveelheden in.

Voor de rest is niets veranderd, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik koop niet alles wat op mn boekenlijst staat meteen, maar uiteindelijk heb ik wel alles (nieuw, gebruikt of gekopieerd). schoolspullen... poe, die koop ik wanneer ik ze nodig heb.

(ow ja, kmoet nog een goeie schooltas hebben, de vorige is 3 jaar niet gebruikt en zal nu wel niet zo lekker meer ruiken ...)
Oud 21-08-2005, 14:00
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik houd m'n agenda nog net zo goed bij als in de brugklas, nu staat er alleen geen onzin meer in van vriendinnetjes enzo.
Verder kocht ik in de 1e al m'n boeken via Van Dijk, nu koop ik ook dingen tweedehands via internet.
Toen ik in de 1e zat had ik meer spullen dan nu, hippe schriften en leuk kaftpapier van een bepaald merk, nu haal ik die dingen allemaal gewoon bij de Hema (ofzo).
Oud 21-08-2005, 14:04
Dieudonnee
Dieudonnee is offline
Maar wat zijn komend schooljaar dingen die je echt moet hebben; er zijn elk jaar wel rages op het gebied van schoolartikelen, wat was bijvoorbeeld vorig jaar 'hot' ????
En wat juist niet???
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 14:05
Sasbeest
Sasbeest is offline
Sorry, ik houd me niet zo bezig met wat "hot??!!" is...
Oud 21-08-2005, 14:08
Miracle
Miracle is offline
Vroeger kocht ik altijd de meest dure en hippe artikelen, daar zie ik nu van af. Ik heb nu twee agenda's gekocht voor samen 4 euro. De ene gebruik ik nu en de ander ga ik gebruiken, als de ander kapot is.
Ik koop nu geen dure dingen meer, maar ik probeer niet al te saaie mappen ed. te kopen. Voor dit jaar heb ik alleen nog maar een geruit collegeblok gekocht. Ik heb nog genoeg gewone collegeblokken en pennen heb ik ook nog. Als ik nog wat nodig heb, dan kan ik dat altijd nog kopen.
Oud 21-08-2005, 14:58
Nyawa
Volgens mij moet je voor de rages eerder bij de jongere scholieren zijn. Meestal koop je in de brugklas spullen van hippe merken, kom je er vervolgens achter dat dat helemaal niet nodig is en stap je over op de Hema, tenminste, dat is mijn ervaring. Bijvoorbeeld, in de brugklas had ik nog duur kaftpapier; de volgende drie jaar heb ik alleen goedkoop kaftpapier gehaald en nu kaft ik mijn boeken gewoon helemaal niet meer. Het enige dat ik wel elk jaar koop is een merkagenda, maar voor de rest is het óf van de Action of gratis van bedrijven (pennen meenemen van open dagen e.d.).

Boeken gaat bij ons via een schoolboekenfonds waarbij je automatisch alle boeken krijgt die je nodig hebt. Hoe wilde je anders les volgen als je maar de helft van je boeken hebt?

En de trends... Van die Hema-agenda's met een fotohoesje eromheen misschien? Of ben ik nu heel ouderwets bezig? Ik hou me niet zo bezig met 'hot' en 'not' wat schoolspullen betreft...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Houd je je agenda bijvoorbeeld minder goed bij, dan toen je een brugpieper was?
Ja, eigenlijk wel. Bij brugpieper lag-ie elke les op mijn tafel om het huiswerk erin te noteren. Nu is dat veel minder, omdat de stof in de zelfstudie al bijvoorbeeld in syllabi staan aangegeven. Toch houd ik mijn agenda voldoende bij, ik heb hem toch best nodig. Niet alleen voor schoolzaken, maar ik heb er ook verjaardagen, e-mailadressen, info over mijn voetbalcluppie en data van belangrijke sportwedstrijden instaan.

Zijn er veranderingen te onderscheiden in het aantal artikelen dat je koopt voor een bepaald schooljaar?
Ja, op de middelbare school had je kaftpapier nodig, dat hoeft nu niet meer. Ook wel eens plaksel, plakband, schaar, passer etc. Nu heb ik aan pennen, papier, markers, rekenmachine, agenda en Pritt-Correct-It wel ongeveer genoeg.

Koop je bijv. alles wat op je boekenlijst staat?
Ja, tenzij dat ik bepaalde boeken van vorige jaren nog kan gebruiken (mits ze hetzelfde ISBN-nummer / dezelfde druk hebben) maar voor de rest schaf ik gewoon alles aan dat op de boekenlijst staat aangegeven.

Welke hot-items zijn er dit schooljaar, en met welke artikelen durf je je niet meer te vertonen op school?
Hot-items? Geen artikelen... natuurlijk, naarmate je ouder word koop je bijvoorbeeld een "zakelijkere" agenda, dat wel.
Oud 21-08-2005, 15:37
Dieudonnee
Dieudonnee is offline
Wat voor kaftpapier gebruiken jullie tegenwoordig, nog steeds papier, of hebben jullie intussen de plastic kaft ondekt?
Welke prints zijn nu in?????

Citaat:
Dieudonnee schreef op 21-08-2005 @ 14:53 :
Als voorzitter van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren(LAKS) ben ik benieuwd naar veranderingen in het gebruik van schoolspullen. Houd je je agenda bijvoorbeeld minder goed bij, dan toen je een brugpieper was? Zijn er veranderingen te onderscheiden in het aantal artikelen dat je koopt voor een bepaald schooljaar; koop je bijv. alles wat op je boekenlijst staat??Welke hot-items zijn er dit schooljaar, en met welke artikelen durf je je niet meer te vertonen op school?

Indien je hier een uitgesproken visie op hebt kun je overigens ook meteen mailen naar Voorzitter@laks.nl

bekijk ook onze site is, om een idee te krijgen waar we ons zoal mee bezig houden http://www.laks.nl
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:43
Morri
Morri is offline
Ik heb nog steeds gewoon papier, en dan in een kleurtje, dit jaar rood en blauw.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:44
Verwijderd
Ik heb nerdo groen kaftpapier met sommetjes, rood en zwart HEMA-kaftpapier.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 16:18
mcflem
mcflem is offline
Toen ik naar de eerste ging was het natuurlijk allemaal nieuw en spannend en toen kocht ik natuurlijk alle mooie spulletjes.
En voor elk vak een mooi schrift en dan nog een paar extra, en daar heb ik nog steeds meer dan de helft van.
Als ik nu schriften koop, dan koop ik gewoon zo'n pak met 5 of 10 schriften of ik schrijf gewoon in een cheap collegeblok.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:22
Nyawa
Citaat:
Dieudonnee schreef op 21-08-2005 @ 16:37 :
Wat voor kaftpapier gebruiken jullie tegenwoordig, nog steeds papier, of hebben jullie intussen de plastic kaft ondekt?
Kaftplastic is verplicht. Als je via het boekenfonds een boek van ouder dan een jaar krijgt (en dat is nu in de bovenbouw eigenlijk altijd zo omdat de Tweede Fase minder dan 8 jaar geleden is ingevoerd) zit dat er dus al standaard omheen. Daaromheen hoor je eigenlijk verplicht nog kaftpapier te doen, maar dat doet dus vrijwel niemand. Het kaftpapier dat ik gebruikte was gewoon effen. Felle kleuren zijn in tegenwoordig, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:22
Verwijderd
In de eerste wilde ik inderdaad alles mooi en hip hebben, nu gebruik ik gewoon college blokken ipv multomappen. Boeken schaf ik allemaal aan, maar kaft ze niet (ze zijn toch van mij )

Agenda gebruik ik meer dan ooit, maar vooral voor afspraken e.d. schoolwerk is over het algemeen ook in readers en dergelijke te vinden, dus alleen presentaties en tentamens staan in mn agenda.

Tsja en die agenda is inderdaad geen hip ding meer, maar gewoon een gratis agenda van m'n werk

Verder sleep ik nu pennen gewoon los mee in mn tas, schaf ik wat markeerstiften aan en dat is het wel
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:32
Verwijderd
Mijn agenda-gebruik nam naarmate ik ouder werd wel exponentieel af. Brugklas was alles netjes opschrijven, maar vanaf de 3e kwam daar echt de klad in. Enerzijds omdat alles al op studie-wijzers stond , die ik overigens ook minder was gaan gebruiken, of omdat ik het zelf wel onthield anderzijds omdat ik de laatste jaren vrij laks was ten opzichte van het maken van huiswerk.

En ik kocht naarmate ik ouder werd steeds goedkopere agenda's. Schriften ed schafte ik sowieso al zo goedkoop mogelijk aan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:22
Go
Go is offline
Citaat:
Dieudonnee schreef op 21-08-2005 @ 16:37 :
Als je een goede afspeigeling van de gemiddelde scholier wilt hebben, kun je beter hier niet zijn. De gemiddelde leeftijd ligt wat hoger dan op een middelbare school, wat natuurlijk ook invloed heeft op het wel of niet volgen van de mode-trends wat betreft agenda's en kaftpapier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten