Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 15:48
lingua
lingua is offline
Op tv zie ik mensen die een plaatselijke verdoving krijgen dmv ene prik hele vaak schreeuwen van de pijn.
Maar is die prik voor een PLAATSELIJKE verdoving egt zo pijnlijk, (pijnlijker dan die menogokoken prik ofzo?)
Oud 29-08-2004, 15:54
Roos
Roos is offline
Nou, schreeuwen van de pijn is echt niet nodig.

De hoeveelheid pijn hangt heel veel af van waar de prik wordt gegeven. Zo is hij op je buik natuurlijk minder pijnlijk dan in je tandvlees.
Persoonlijk vond ik de meningokokkenprik helemaal niet pijnlijk. Dat is echt het kleinste prikje wat ik ooit heb gehad. Een verdovingsprik doet wel wat meer zeer (vind ik).

Als je het eng vindt, is het misschien handig om dat aan de dokter te vertellen, dan kan hij/zij er rekening mee houden.
Oud 29-08-2004, 15:57
Mara
Mara is offline
Ik heb een plaatselijke verdoving gehad in m'n rug, omdat daar een meodervlek zat die verwijderd moest worden. De dokter zei dat de prik waarschijnlijk 't ergst was van de hele ingreep.

Ik vond 't zelf eigenlijk helemaal geen pijn doet. 't Was een beetje een stekende prik, maar pijn deed 't niet. Nu ben ik ook niet bang voor naalden, dus dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:58
Balance
Balance is offline
Bedoel je zo'n ruggenprik?
Oud 29-08-2004, 16:33
Raven
Raven is offline
Citaat:
sgirl schreef op 29-08-2004 @ 16:48 :
Op tv zie ik mensen die een plaatselijke verdoving krijgen dmv ene prik hele vaak schreeuwen van de pijn.
Maar is die prik voor een PLAATSELIJKE verdoving egt zo pijnlijk, (pijnlijker dan die menogokoken prik ofzo?)
Whaha wat 'n kul ..
ik ben 'n keer ( lang geleden hoor) tegen iemand aan geknalt met basketballen .. juist klapwond en die moest gehecht worden .. nou die prik is dan alleen maar lekker
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:01
Verwijderd
Ik vind hem pijnlijker, niet de prik zelf, maar de vloeistof is juist wat het vervelend maakt. Maar ja zónder zou het nog kutter zijn. Even doorbijten dus.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:59
cyntha
cyntha is offline
Ik heb er een keer een verdovingsprik in mijn voet gehad, omdat daar een grote snee zat. Het deed pijn maar echt niet zo erg dat je gaat schreeuwen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:29
Verwijderd
Ik heb er een in mijn rug gehad, dat was echt een heel scherpe pijn. Niet om te schreeuwen, maar wel pijn die je onthoudt.. Toch denk ik dat je beter plaatselijk verdoofd kan zijn dan niet
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:15
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Even een andere vraag over o.a. verdovingsprikken:

Stel dat je daar nou een vreselijke angst voor hebt (Zoals ik ) en je wilt van die angst af. Kun je daarvoor 'geholpen' worden??? Dat zou ik namelijk wel heel graag willen want het is echt vervelend om daar bang voor te zijn.....
Oud 29-08-2004, 21:13
Verwijderd
Nou, misschien een beetje overdreven? Mijn zusje kan ook altijd vreselijk schreeuwen als ze ingeënt ofzo moet worden. Maar ik hben ook wel eens plaatselijk verdoofd, daar voelde ik ook vrijwel niets van. maar het ligt natuurlijk ook wel heel erg aan de persoon en zijn of haar pijngrens.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 22:21
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar dat is echt niet overdreven hoor. Je hebt dus geen idee hoe het is dus je hebt niet eens het recht om te zeggen dat het overdreven is!
Dus sorry als je het niet tegen mij hebt en ik reageer zo boos omdat het echt heel erg is!
Oud 30-08-2004, 10:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb verdovingsprikken gehad in mijn kin, buik en arm en op mijn hoofd. Ik vond die in mijn arm en buik het meeste pijn doen en gekgenoeg die op mijn hoofd het minste. Die prikken vielen me wel vies tegen, het deed veel meer pijn dan ik verwacht had.
Oud 30-08-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 29-08-2004 @ 23:21 :
Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar dat is echt niet overdreven hoor. Je hebt dus geen idee hoe het is dus je hebt niet eens het recht om te zeggen dat het overdreven is!
Dus sorry als je het niet tegen mij hebt en ik reageer zo boos omdat het echt heel erg is!
Er zijn volgens mij wel 'therapieën' voor 'prikangst'...toen ik eens op inet zocht vond ik wel wat nl...wat het inhoudt ed weet ik ook niet. 'k denk dat je sowieso het beste met je huisarts kunt overleggen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 12:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
WPWW schreef op 29-08-2004 @ 23:21 :
Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar dat is echt niet overdreven hoor.
Ze had het over de pijn van dat ding, niet over de angst die jij hebt.

En ja, je kan voor alle behandelt worden, lijkt me sterk dat dat niet kan voor prikangst
Oud 30-08-2004, 12:55
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik zal maar eens even gaan zoeken dan!
Oud 30-08-2004, 13:19
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
WPWW schreef op 29-08-2004 @ 21:15 :
Even een andere vraag over o.a. verdovingsprikken:

Stel dat je daar nou een vreselijke angst voor hebt (Zoals ik ) en je wilt van die angst af. Kun je daarvoor 'geholpen' worden??? Dat zou ik namelijk wel heel graag willen want het is echt vervelend om daar bang voor te zijn.....
hmm voor prikken in het algemeen dus. tja
probeer es te bedenken waarom je er bang voor bent.
en als je een prik krijgt zeg 't dan even. dan kan degene die je prikt daar een beetje rekening mee houden.

als het dan een paar keer goed gegaan is dan zijn de meeste mensen er niet meer zo bang voor
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 16:29
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik kreeg een ruggeprik toen ik aan mijn knie geopereerd werd, zodat alles onder mijn navel verdoofd was.
Prik zelf; niet erg....

Ik vraag mijzelf altijd af - wanneer iets pijn doet - ' is dit wel pijn? 'en dan is het vaak opeens veel minder.

De verdoving zelf ging te hoog zitten waardoor ik heel misselijk werd en het benauwd kreeg, dat was minder leuk. Maar snel te verhelpen omdat ik in goede, vertrouwde omgeving lag natuurlijk;-)

Grtjs.
Oud 30-08-2004, 17:32
Fainche
Fainche is offline
nou toen mn kies werd getrokken een paar jaar geleden deed die verdoving in mn tandvlees flink pijn hoor (maar nou niet om te gaan schreeuwen ) die vloeistof voelde ik erin gaan en mn hele bek ging tintelen nee dankje dat hoef ik niet nog een keer
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 22:57
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 30-08-2004 @ 14:19 :
hmm voor prikken in het algemeen dus. tja
probeer es te bedenken waarom je er bang voor bent.
en als je een prik krijgt zeg 't dan even. dan kan degene die je prikt daar een beetje rekening mee houden.

als het dan een paar keer goed gegaan is dan zijn de meeste mensen er niet meer zo bang voor
Ik ben er bang voor sinds ik mijn pols had gebroken, die moest namelijk gezet worden en moest ik dus een verdovingsprik hebben en dat heeft me zo veel pijn gedaan dat ik er dus niet meer tegen kan....
Oud 31-08-2004, 09:05
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
WPWW schreef op 30-08-2004 @ 23:57 :
Ik ben er bang voor sinds ik mijn pols had gebroken, die moest namelijk gezet worden en moest ik dus een verdovingsprik hebben en dat heeft me zo veel pijn gedaan dat ik er dus niet meer tegen kan....
maar als je je pols gebroken hebt dan doet alles daar in de buurt gewoon ontzettend zeer. dan doet het zelfs pijn als je met een wattenstaafje word gekriebelt.
dat wil zeker niet zeggen dat elke prik zo'n pijn doet. misschien moet je dat es in gedachten houden dan
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:38
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Niet elke prik zal weer zo'n pijn doen maar als nu alleen die naald al zie is het niet best. Het klinkt misschien wel raar en ik zou ook heel graag willen dat het niet zo was maar ik kan er nix aan doen......
Oud 31-08-2004, 10:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 31-08-2004 @ 10:05 :
maar als je je pols gebroken hebt dan doet alles daar in de buurt gewoon ontzettend zeer. dan doet het zelfs pijn als je met een wattenstaafje word gekriebelt.
OF juist andersom. Dat het zo'n pijn doet, dat je verdoofd bent van de pijn dat had ik gelukkig...hoewel gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 12:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 31-08-2004 @ 10:05 :
dat wil zeker niet zeggen dat elke prik zo'n pijn doet. misschien moet je dat es in gedachten houden dan
Toen mijn vriend zijn pols had gebroken had ie helemaal geen pijn.
Oud 31-08-2004, 13:27
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
WPWW schreef op 31-08-2004 @ 11:38 :
Niet elke prik zal weer zo'n pijn doen maar als nu alleen die naald al zie is het niet best. Het klinkt misschien wel raar en ik zou ook heel graag willen dat het niet zo was maar ik kan er nix aan doen......
doe je toch lekker je ogen dicht ?
is niemand die daarom zal lachen hoor.
en meestal is het zo dat als het dan een paar keer goed gegaan is je een stuk minder bang bent.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 13:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-08-2004 @ 13:45 :
Toen mijn vriend zijn pols had gebroken had ie helemaal geen pijn.
Van de spuit of in het algemeen van zijn pols?! Helemaal niet, ook niet toen ie net brak?! Moest zijn pols rechtgezet worden of stond alles nog goed?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 14:23
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met verdovingsprikjes, of welk soort prikjes dan ook. Vind het wel grapsig. Alleen moest ik ooit voor een operatie worden verdoofd. De eerste prik ging naast de ader en dus moesten ze op mijn hand, dat vond ik wel een rotplek. Dat ging echter ook mis en toen moest het in mijn andere arm. Ook dat ging mis en toen moest het in mijn andere hand. Dat was dus de 4e prik. Toen had ik er wel genoeg van. De volgende dag had ik ook allemaal blauwe plekken en was ik net een crackhoer
Oud 31-08-2004, 14:53
Raven
Raven is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-08-2004 @ 14:54 :
Van de spuit of in het algemeen van zijn pols?! Helemaal niet, ook niet toen ie net brak?! Moest zijn pols rechtgezet worden of stond alles nog goed?
hmmja ..heb wel es gehoort dat de pijn meevalt als de vliezen om je bot nog heel zijn of zoiets

hmmja geen ervaring mee gelukkig
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:04
Ieke
Ieke is offline
De pijn die je hebt wisselt heel erg per plaats. Ik heb er eens een in mijn voet gehad en toen had ik echt het gevoel alsof er een mes in stak. Deed echt verrot zeer, terwijl prikken als de griepprik en menogokoken erg meevallen. Het is gewoon afhankelijk van waar, onder welke omstandigheden (als je daarvoor al veel pijn hebt is het minder erg) en wat de samenstelling van de prik is.
Oud 31-08-2004, 15:28
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb verdovingen in mijn tandvlees gehad, dat deed helemaal geen pijn. Het voelde hoogstens alsof iemand met zijn nagel in mijn tandvlees drukte, het viel echt reuze mee.

Ik heb er ook eens een in mijn hand gehad, maar toen had ik daarvoor een soort zalf opgesmeerd gekregen die mijn hand plaatselijk verdoofde ofzo? (ik was toen 10 ofzo)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:44
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-08-2004 @ 14:54 :
Laat ik maar even zelf antwoorden

Ik viel dus van mijn fiets, bovenop mijn pols. Toen ik viel deed het wel zeer, maar dat was gewoon de val. Toen ik opstond voelde ik dat er iets niet goed zat in mijn pols, maar het deed absoluut niet zeer. Toen met een hand naar huis gefietst, en daar ging het kloppen. Maar zeer deed het nog steeds niet. Ik voelde dus nog steeds dat er iets mis was, ik kon het niet bewegen. Bij de eerste hulp bleek dus dat het gebroken was. Toen gingen ze het rechtzetten, ik weet niet eens meer of ik een spuitje kreeg maar wel dat ik toen ze het deden het hele ziekenhuis bij elkaar heb gekrijst
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:52
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
En dat krijsen deed ik nou juist weer niet!
Oud 31-08-2004, 16:58
ythguaN
ythguaN is offline
Ik heb een x een flinke scheur in mn knie gehad en t vlees was toen zeg maar 'opgevouwen' en ik was toen maar wat blij dak die prik kreeg , t deed 5 seconden wel flink pijn, maarja ff op je tanden bijten
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten