Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2004, 18:21
snuvvel
snuvvel is offline
Hej allemaal..

ik weet niet zo goed hoe ik dit moet beginnen, dus ik hoop dat het niet al te warrig overkomt.

Zo´n acht maanden geleden heb ik een jongen leren kennen waar ik in de loop van de tijd heel veel gevoel voor heb gekregen. Maar door verschillende redenen zou het niks kunnen worden (het leeftijdsverschil is erg groot).
Hier hebben we het samen over gehad en ik heb geprobeerd het te accepteren, maar ik vind het nog steeds moeilijk, hoewel het al een paar maanden duidelijk is. Ik heb voor mezelf heel erg het gevoel dat hij "het" voor me is, en dat het leeftijdsverschil niet onoverkomelijk is.
Ook heeft hij, in de tijd dat we wat hadden, een keer met een ander meisje gezoend, toen ik op vakantie was. Ik weet wel dat ik daarom boos op hem zou moeten zijn, maar dat kan ik niet.
Vandaag ben ik bij hem geweest en hebben we gepraat over of er nog een kansje voor ons inzit.
Wat denken jullie? Ik bedoel, ten eerste is hij niet echt trouw, en ik vind het moeilijk om hem te vertrouwen, en ten tweede is hij een stuk ouder dan dat ik ben, maar aan de andere kant voel ik nog heel veel voor hem..

Liefs Inge

ja het is warrig.. sorry!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2004, 18:26
Smiletje
Smiletje is offline
Ik denk dat leeftijdsverschil niets uitmaakt. Daar kan je veel met elkaar over praten en dat is te overzien.
Wat niet te veranderen is is dat hij niet trouw is. Ik denk dat je het met hem daar over moet hebben. Kan hij dit niet zijn, dan moet je het echt niet doen! Trouw zijn is het belangrijkste wat er is. Pas dan kan je iemand echt vertrouwen. denk er over na of je hem kan vertrouwen en praat hier met hem over. Anders is de relatie bij voorbaat al gedoemd te mislukken

Sterkte ermee!
Oud 30-08-2004, 18:27
Verwijderd
Als jij het verschil te groot vindt, dan is het te groot. Als hij het verschil te groot vindt, dan is het te groot. Vinden jullie dat niet, dan is er geen probleem. Ik denk niet dat je hier veel wijze raden zal krijgen, je moet dit met z'n tweetjes oplossen. Praten, praten, praten. En misschien gewoon maar zien hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 18:29
Luna
Luna is offline
Vreemgaan is heel iets wat ik afkeur maar een mens kan fouten maken en daarvan leren. Dus je zou hem nog een kans kunnen geven maar hem wel vertellen dat je zoiets niet nog een keer pikt.
edit: het leeftijdsverschil boeit toch niet, dat is naar mijn idee pas een probleem als je er last van hebt..
Oud 30-08-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-08-2004 @ 19:27 :
Als jij het verschil te groot vindt, dan is het te groot. Als hij het verschil te groot vindt, dan is het te groot. Vinden jullie dat niet, dan is er geen probleem.

Nu vraag ik me alleen af; vreemdgaan? Hebben jullie al een relatie dan? Want anders is het natuurlijk geen 'vreemdgaan' en dat zou dus anders kunnen zijn in een relatie.

Als ik verliefd ben, en dat duidelijk is tussen ons tweeën, maar er nog geen relatie is (omdat er ng over gepraat moet worden, de tijd daar niet is, of de zekerheid) ben ik ook niet compleet 'trouw'.
Juist omdat er nog geen zogenaamde zekerheid is, ik laat ze niet zomaar weglopen voor een potentiele partner.
Praat erover, praten is het eerste en het laatste waar je aan moet denken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 18:58
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 30-08-2004 @ 19:41 :

Nu vraag ik me alleen af; vreemdgaan? Hebben jullie al een relatie dan? Want anders is het natuurlijk geen 'vreemdgaan' en dat zou dus anders kunnen zijn in een relatie.

Als ik verliefd ben, en dat duidelijk is tussen ons tweeën, maar er nog geen relatie is (omdat er ng over gepraat moet worden, de tijd daar niet is, of de zekerheid) ben ik ook niet compleet 'trouw'.
Juist omdat er nog geen zogenaamde zekerheid is, ik laat ze niet zomaar weglopen voor een potentiele partner.
Praat erover, praten is het eerste en het laatste waar je aan moet denken.
precies zoals ik dacht toen ik het verhaal van de ts las
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:26
snuvvel
snuvvel is offline
ja over dat praten heb je gelijk..
en wat dat trouw blijven betreft, voor mijn vakantie hadden we duidelijk afgesproken om NIET met een ander te zoenen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Ingoes schreef op 30-08-2004 @ 22:26 :
ja over dat praten heb je gelijk..
en wat dat trouw blijven betreft, voor mijn vakantie hadden we duidelijk afgesproken om NIET met een ander te zoenen.
Hmm.. is dat dan niet gewoon een relatie?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:39
snuvvel
snuvvel is offline
haha ja in feite wel.. en het is nogal tegen mijn principes in om met hem door te gaan, ik bedoel ik vind het moeilijk om hem te vertrouwen, maar dat verliefde gevoel dat blijft
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:12
filia dei
filia dei is offline
Nou ten eerste zou ik het er met hem over hebben hoe het zat met die kus.
Als je hem daarna nogsteeds leuk vind moet je er voor gaan!
Wanneer het dan toch niets blijkt te worden kunnen jullie het altijd nog uitmaken. Maar als je het niet doet krijg je later misschien spijt dat je 't geen kans hebt gegeven.
Oud 01-09-2004, 10:18
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou hem vergeten en vergeven. Dus niet meer vriendje en vriendinnetje willen zijn.
het heeft niet iets met trouw te maken, maar voor mij krijg ik dan de indruk dat hij het wel fijn vind om single te zijn.
Oud 01-09-2004, 15:05
need4speed
need4speed is offline
Pff, is er dan niemand nieuwsgierig naar de leeftijden?
Leeftijdsverschil maakt in veel gevallen niets uit, maar mag ik weten wat de leeftijden zijn???
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:40
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
need4speed schreef op 01-09-2004 @ 16:05 :
Pff, is er dan niemand nieuwsgierig naar de leeftijden?
Ik wel
Oud 01-09-2004, 15:53
Verwijderd
je kunt em moeilijk vertrouwen, omdat ie ook heeft bewezen is dat ie niet te vertrouwen is, waarom wil je er dan mee doorgaan?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:14
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Luna schreef op 30-08-2004 @ 19:29 :
Vreemgaan is heel iets wat ik afkeur maar een mens kan fouten maken en daarvan leren. Dus je zou hem nog een kans kunnen geven maar hem wel vertellen dat je zoiets niet nog een keer pikt.
edit: het leeftijdsverschil boeit toch niet, dat is naar mijn idee pas een probleem als je er last van hebt..
Vind ik ook. Over het leeftijdsverschil : als je er zelf last van hebt, dat is het voornaamste. Wat je omgeving ervan vindt maakt niet zo uit, als jullie je er maar goed bij voelen en er over praten.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 20:59
snuvvel
snuvvel is offline
hij is 13 jaar ouder
we hebben het er eens goed over gehad en het is duidelijk dat hij aan wat anders toe is dan dat ik ben (trouwen, kinderen enz.) Maar het is moeilijk om hem te vergeten, vooral omdat ik nog nooit zoiets voor iemand gevoeld heb..
Thnx voor de reactie trouwens!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ingoes schreef op 07-09-2004 @ 21:59 :
hij is 13 jaar ouder
we hebben het er eens goed over gehad en het is duidelijk dat hij aan wat anders toe is dan dat ik ben (trouwen, kinderen enz.) Maar het is moeilijk om hem te vergeten, vooral omdat ik nog nooit zoiets voor iemand gevoeld heb..
Thnx voor de reactie trouwens!
Vijf jaar verschil is op zich niet veel, maar iemand van 13 zit nog niet erg lang in de pubertijd... dat maakt het wel een groot verschil, imo.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 21:11
snuvvel
snuvvel is offline
Vijf jaar verschil is op zich niet veel, maar iemand van 13 zit nog niet erg lang in de pubertijd... dat maakt het wel een groot verschil, imo

hij is 13 jaar OUDER.. of snap ik je niet? ik bedoelde dat hij toe is aan trouwen en kindjes, en ik nog niet.. sorry als het verkeerd omschreven was.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 22:08
little nemo
little nemo is offline
13 jaar is sowieso best veel maar als ie niet trouw is dumpen, ik geloof niet dat niet trouwe mensen ineens wel trouw gaan zijn... zeker die twee factoren samen maken dat je je er beter overheen kan zetten, hoe moeilijk dat ook is...
Oud 08-09-2004, 01:54
A*
A* is offline
Dat je hem niet kan vertouwen en je bedriegt is iets wat ik dus totaal niet vind kunnen. En ik zou bijvoorbeeld geen relatie met zo'n persoon willen.
Hij zal je alleen kwetsen en daar heb je ook niks aan.
Ik zou hem uit je hoofd zetten, en je meer richten op mensen die je wel kan vertrouwen en die meer van je eigen leeftijd zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:23
Verwijderd
Hoe denkt hij erover? Doet hij enige moeite om je vertrouwen te winnen? Voelt hij überhaupt hetzelfde?

Anders lijkt het me niet zo'n goed idee. Als ik het zo lees dan denk ik dat het sowieso niet zo'n goed idee is trouwens. Ik maak me er zo'n voorstelling van dat jij al maanden gek op hem bent en hij jou steeds kwetst en alles een beetje vaag houdt. Aan de andere kant is hij iig eerlijk geweest over dat hij met iemand anders heeft gezoend.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:00
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
je kunt het altijd proberen, het leeftijdsverschil maakt niet veel uit. alleen aan dat 'trouw zijn' zou hij denk ik wel wat meer moeten werken. je kunt het altijd proberen lijkt mij
Oud 08-09-2004, 17:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ingoes schreef op 30-08-2004 @ 19:21 :
Wat denken jullie? Ik bedoel, ten eerste is hij niet echt trouw, en ik vind het moeilijk om hem te vertrouwen
Op basis hiervan zou ik geen relatie met hem beginnen. Elkaar vertrouwen is immens belangrijk. Stel nou dat hij op stap is zonder jou en jij weet dat (of wat hij ook doet)... dan ga je alleen maar piekeren en dat is niet goed.

Citaat:
en ten tweede is hij een stuk ouder dan dat ik ben, maar aan de andere kant voel ik nog heel veel voor hem..
Leeftijdsverschil maakt in mijn ogen geen ruk uit.
Oud 08-09-2004, 17:29
Verwijderd
wanneer je twijfelt moet je het altijd uitmaken twijfel is een kut gevoel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten