Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2002, 10:43
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Als je aan grote modesteden denkt kom je al gauw uit op Milaan, Parijs e.d. Denk jij dat NL ook een belangrijk aandeel heeft in de modewereld of dat we stiekem eigenlijk niks voorstellen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2002, 11:03
Ninnoc
Ninnoc is offline
we stellen werkelijk geen flikker voor
Oud 18-05-2002, 11:32
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
we stellen werkelijk geen flikker voor

Gaat daar nog verandering in komen denkje? Of zijn we simpelweg te klein?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:38
italianboy
italianboy is offline
Volgens onszelf stellen we veel voor. Dat nog steeds Sheila de Vries, Frans Molenaar en nog een paar 70 + worden ondervraagd over de Nederlandse mode zegt mij genoeg!

Er komt weinig nieuws door, of misschien toch wel, maar blijft het veel te veel in dat eigen cultuurtje hangen; zodat wij er weinig van merken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:38
Stoel
Stoel is offline
volgens mij zijn we helemaal niks, ik denk dat bijna alles uit milaan en parijs en weet ik veel komt, maar het lijkt me wel kool als er in de toekomst verandering in komt en er belangrijke shows e.d. in nederland komen, dat we echt een modeland worden. in italie zie je al heel erg de mode voor het komende jaar, terwijl je hier in nederland toch maar een slap aftreksel van hebt eigenlijk. maarja dat kan aan mij liggen
Oud 18-05-2002, 12:28
Chelsea
Chelsea is offline
echnie alle landen komen samen en bespreken ze het
maarja overal is mode natuurlijk anders
Oud 18-05-2002, 13:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Gaat daar nog verandering in komen denkje? Of zijn we simpelweg te klein?
denk het niet maar dat heeft nix met de grote van ons land te maken maar het waar ons land ligt en onze mentaliteit.
Wij wonen in het noorden en zijn gewoon simpelweg geen italianen. Ik kan het ook niet anders verwoorden. Het zit er gewoon niet in.
Oud 18-05-2002, 15:48
acid-star
acid-star is offline
Nee, helemaal niets. Behalve die twee ontwerpers die net een contract bij l'Oreal hebben gekregen,... ik vind ze erg goed.. ik ben alleen hun naam even vergeten *stom*
Oud 18-05-2002, 15:51
Verwijderd
ik vind dat we genoeg hebben tenminste ik vermaak me wel als ik in A'dam ben.....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 16:11
red violin
red violin is offline
nee we stellen werkelijk niks voor, maar misschien kunnen WIJ daar verandering in brengen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 16:16
marlies
marlies is offline
Maakt dat wat uit dan?
Oud 18-05-2002, 18:48
maar
maar is offline
we leveren modellen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 20:01
S
S is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Als je aan grote modesteden denkt kom je al gauw uit op Milaan, Parijs e.d. Denk jij dat NL ook een belangrijk aandeel heeft in de modewereld of dat we stiekem eigenlijk niks voorstellen ?
Wij hebben KOOS.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:
Nee, helemaal niets. Behalve die twee ontwerpers die net een contract bij l'Oreal hebben gekregen,... ik vind ze erg goed.. ik ben alleen hun naam even vergeten *stom*
victor en rolph...
Ja, die zijn inderdaad heel erg goed. Ik vind ze vernieuwend en kunstzinnig...
Veel ontwerpers in Nederland zijn een beetje te ouderwets.
Maar ik vind dat Nederland inderdaad niet echt iets voorstelt in de wereld van mode. Ik denk ook omdat veel Nederlanders zich niet interesseren in mode.
Maar ik vind de robijn fashion award erg goed. Jonge ontwerpers krijgen een kans om naam te maken en krijgen wat aandacht. Volgens mij probeert men wel talentvolle ontwerpers te helpen. En dat is een goede ontwikkeling...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 22:14
acid-star
acid-star is offline
Citaat:
bertbart schreef:

victor en rolph...
Inderdaad, die bedoel ik. Ik vind hun steil erg jong en mja "verfrissend" (rotwoord maargoed) Ik ben ook ergens best wel trots. Ik bedoel. l'Oreal woah

Nouja, Antwerpen is nu bijna "hotter" dan Parijs op modegebied, dus wie weet ooit nog eens in de verre verre toekomst.....
Oud 19-05-2002, 10:49
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
bertbart schreef:

victor en rolph...
k daar heb je gelijk, maar dat zijn ook de enige die iets voorstellen. Er zijn nog wel wat nederlandse ontwerpers maar kom zeg die stellen echt nix voor
Oud 19-05-2002, 13:30
RuffThugg
RuffThugg is offline
Qua haute couture stelt NL nix voor maar qua normale mode(trendsetting enzo) is Nederland cker niet de minste, maja das dan ook weer nie zo belangrijk want in vele landen is de mode weer anders.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:09
biertjehappen
biertjehappen is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Qua haute couture stelt NL nix voor maar qua normale mode(trendsetting enzo) is Nederland cker niet de minste, maja das dan ook weer nie zo belangrijk want in vele landen is de mode weer anders.
De nieuwe generatie haute couture is achtergebleven, de kennis is niet genoeg doorgegeven en er zijn een aantal uit de haute couture gestapt. Een goede vriend van mij heeft 8 jaar een leerstoel gehad. En is dan ook het 'nageslacht' maar hij is enorm ziek geworden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:39
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
er is ook nog zo een ontwerper Aziz benaoui(?)

zag hem wel eens op tv..mooie ontwerpen alleen zou het zelf niet dragen

Rat
Oud 19-05-2002, 20:54
AtHell
AtHell is offline
wij zijn the dope country waar hebben we mode nog voor nodig

mja ik denk toch dat we wat te klein zijn hoewel we af en toe toch prachtige modellen en goede ontwerpers afleveren aan "de mode wereld"

Oud 22-05-2002, 18:39
Verwijderd
Ik denk van wel, of het wordt in ieder geval steeds meer. Ik bedoel, ik weet niet meer waar ik er iets over gelezen heb, maar ergens stond iets over Nederlandse ontwerpers, die echt iets gaan betekenen in de mode-wereld, aanstormende talenten.. De bekendste daarvan zijn inderdaad Victor en Rolph (volgens mij schrijf je dat niet zo, maar hoe dan.. *?*) die zelfs in Japan voor een ander kledingmerk aan de slag zijn gegaan. We leveren modellen, er zijn op dit moment 2 veelgevraagde Nederlandse modellen geloof ik.. Volgens mij zitten we nu gewoon in zo'n overgang-periode, de oude modeontwerpers, zoals Frans Molenaar, en die ene vrouw.. Als je ook maar even naar dat ehmz.. programma van die Gert-Jan droge kijkt, zie je hoe slecht de Nederlandse mode de laatste jaren is geweest, maar daar gaat nu wel verandering inkomen.. We hebben goede kunstacademies, op 't gebied van fotografie, design, trends lopen we redelijk vooraan in Europa, dankzij de Design Academy bijvoorbeeld, met mode komen veel mensen van Montaigne (is van naam veranderd, in ieder geval in A'dam..) of de kunstacademie in Arnhem.. gaat wel goedkomen.

(Oeh, draaf ik door? )
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 17:25
capishe
capishe is offline
Nee, geen fucko
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten