Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2004, 15:03
PooW
PooW is offline
Vorige week is de moeder van mijn hartsvriendin overleden aan kanker.. ze wist sinds mei dat ze longkanker had en daarna is het zeer snel gegaan.. zaterdag, twee weken geleden is ze voor de tweede keer getrouwd met haar man en daarna is het nog sneller gegaan.. maandag of dinsdag moest ze naar het ziekenhuis, woensdagavond ofzo wou ze perse naar huis en donderdagnacht is ze met haar gezin en beste vriendin erbij gestorven..

Ze waren superclose en het lijkt me echt zo erg om je moeder te verliezen.. haar kinderen zijn 12 en 15 en zelf was ze 37..

Nu wil ik graag laten weten aan mijn hartsvriendin dat ik er voor haar ben en ik wil haar steunen.. ik wil ook graag een kaart sturen met een gedicht erop, maar ik ben niet echt goed in dichten..

Zou iemand voor mij een gedicht willen maken, dat gaat over dat ze afscheid moet nemen van haar moeder en gelukkig verder moet leven?

Het zou mooi zijn als deze regeltjes er in ieder geval in komen: Give her your biggest smile and wave her goodbye. Turn your back at her..

Zoiets, hoeft niet in engels maar dat is wel het mooist!

Het is ook goed als het een bestaand gedicht is, dat voor iemand geschreven is die iemand dierbaars verloren is..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2004, 15:39
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Hmm, dit zou ik dus nooit doen!. Het hoeft geen hoogstaand gedicht te worden voor je vriendin, het gaat om het lieve gebaar, maak het alsjeblieft zelf, dan komt het veel beter over.

Wij kunnen je uiteraard altijd helpen; plaats je gedicht en dan kunnen wij eventueel tips geven.Al ben ik nog van mening dat je daar niet aan moet schaven, het is iets persoonlijks en dat moet het ook worden(door jezelf gemaakt).
Oud 01-09-2004, 15:56
white witch
white witch is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 01-09-2004 @ 16:39 :
Hmm, dit zou ik dus nooit doen!. Het hoeft geen hoogstaand gedicht te worden voor je vriendin, het gaat om het lieve gebaar, maak het alsjeblieft zelf, dan komt het veel beter over.

Wij kunnen je uiteraard altijd helpen; plaats je gedicht en dan kunnen wij eventueel tips geven.Al ben ik nog van mening dat je daar niet aan moet schaven, het is iets persoonlijks en dat moet het ook worden(door jezelf gemaakt).
Oud 01-09-2004, 17:33
xineof
xineof is offline
Ik denk dat je ook moet proberen eerst zelf wat te schrijven; laat je hierdoor niet afschrikken door te denken 'oh laat dan maar', maar probeer iets en post het ook hier, want dán kunnen we tenminste echt helpen .

Ik zou zelf een gedicht in het nederlands schrijven, volgens mij wordt het dan veel duidelijker. Deze zin lijkt mij bijvoorbeeld niet zo geschikt: 'Turn your back at her..'. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het zit, maar zoals ik het lees kan dit wat vreemd zijn (in mijn beleving dan), en ik denk dat je dat soort dingen voorkomt in het nederlands; dan kun je wat geraffineerder schrijven.
Oud 01-09-2004, 17:36
MonaLoes
MonaLoes is offline
iid, ik zou het ook in het Nederlands doen, dat komt veel puurder en echter over. 'Turn your back at her' , vind ik idd ook maar raar klinken. het klinkt alsof je ruzie met iemand hebt en 'm je rug maar moet toekeren, en ik denk niet dat het je bedoeling is het zo over te laten komen.

Dus begin in het Nederlands, en zie maar wat ervan komt
Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 22:42
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik ga er nog even een tipje bijgooien ,
het hoeft vooral ook niet te rijmen,
als de zin daardoor niet klopt
kun je hem beter niet laten rijmen
dan de hele zin te verpesten..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 08:57
Verwijderd
Ik heb ooit een gedicht geschreven over mijn tante die is gestorven aan kanker, misschien heb je er iets aan (dus niet dat je het kunt gebruiken, maar dat je er ideeën uit opdoet). Alleen zit ik niet thuis en heb ik mijn schriften hier niet en van buiten ken ik het niet, want het is toch al een aantal jaar geleden ^^.

Dat zal wssl van t weekend worden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:02
Anneee
Anneee is offline
Misschien kun je eens een bundel van Toon Hermans uit de bieb halen, die heeft daar weleens heel raak over geschreven. Maar ik weet zo snel niet een voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:27
PooW
PooW is offline
Oké, ik zal het wel zelf proberen Dat is idd wel beter, maar ik wil ook wel dat hij mooi is

Het zou wel handig zijn als ik een voorbeeld heb, zodat ik daar een beetje inspiratie uit kan halen

Ik weet dat het niet perse hoeft te rijmen, dat ben ik ook niet van plan hoor
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:56
Verwijderd
Voor een dergelijke situatie is iets mooi als het 'uit je hart' komt, vind ik.

Ik zou het idd in het Nederlands doen en misschien niet er in op nemen dat ze 'gelukkig verder moet leven'...ik heb het vage vermoeden dat iemand waar de moeder net van overleden is, daar nog niet mee bezig is... Natuurlijk moet ze verder met haar leven, maar dat 'gelukkig doen', zal nog wel een hele tijd duren, denk ik.

Op internet zijn veel gedichten te vinden, zoek maar eens op Google.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 20:56
xineof
xineof is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2004 @ 20:56 :
Op internet zijn veel gedichten te vinden, zoek maar eens op Google.
Ja, en dan zou ik op 'overlijdensgedichten' zoeken; dan zal je veel sites vinden met gedichten die ook over afscheid/verwerking ed. gaan, ik denk dat je daar wel inspiratie uit zal kunnen halen.

Laat je het gedicht lezen als je het hebt geschreven ?
Reageren

Regels voor berichten