Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2004, 23:42
AJMouse
AJMouse is offline
Ja ehm iets met wat denk je er van, ga je het kopen, ga je een abo nemen, nouja the usual zegmaar

webbie aldaar

filmpje [hoge kwaliteit] alhier.

Ik zit er serieus voor et eerst in jaren over te denken om een game te kopen (shame on me, i know, maar ik koop alleen maar console games, pc games heb ik jaren niet gekocht).

Het lijkt me fantastisch om mee te doen in zón grote wereld, alleen staat die monthly fee me een beetje tegen. Ik wil best maandelijks iets betalen, maar niet te veel eigenlijk.

Anyway:

"Ja ehm iets met wat denk je er van, ga je het kopen, ga je een abo nemen, nouja the usual zegmaar "
Oud 01-09-2004, 23:50
Verwijderd
Het is the matrix dus geen interesse aangezien ik alles wat met the matrix te maken heeft verschrikkelijk vind en zowiezo geen mmorpgs wil spelen die niet in een fantasy setting spelen. Ik moet gewoon met mn zwaard en mn knuppel op skeletten kunnen hakken, anders is het niet leuk voor mij.

En zie een mmorpg niet als een videospel maar net als een sportclub ofzo, daar moet je ook betalen om van de faciliteiten gebruik te maken aangezien het geld kost om te onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 08:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-09-2004 @ 00:50 :
En zie een mmorpg niet als een videospel maar net als een sportclub ofzo, daar moet je ook betalen om van de faciliteiten gebruik te maken aangezien het geld kost om te onderhouden.
Of nog beter: zie die MMORPG als je vriendin, dan is zo'n MMORPG helemaal niet duur!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:20
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-09-2004 @ 09:49 :
Of nog beter: zie die MMORPG als je vriendin, dan is zo'n MMORPG helemaal niet duur!

(ik wou dat mn vriendin zo nu en dan ook levelde... al duurde et een maand )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 02-09-2004 @ 11:20 :

Krijgt ze ook nieuwe skills, level 3 schoonmaken enzo.

oeh, laat mn vriendin dit maar niet lezen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:27
AJMouse
AJMouse is offline
everybody loves.. magical trevor

Oud 02-09-2004, 16:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 02-09-2004 @ 11:20 :

Nou, voor je 't weet leveled ze zo ver dat er een Marriage event optreedt, waarna ze dual-classed naar Wife. En DAT wil je niet!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 17:57
Verwijderd
Toen ik er voor het eerst van horde wou ik het zeker hebben, maar nu ik lees dat er een monthly fee voor staat: FU, no way!

Maar goed, dan ben je met een RPG als NWN online wel verwend, maar dan nog, stelletje f*ckers (poeh, dat lucht op na zo'n teleurstelling )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 02-09-2004 @ 18:57 :
Toen ik er voor het eerst van horde wou ik het zeker hebben, maar nu ik lees dat er een monthly fee voor staat: FU, no way!

Maar goed, dan ben je met een RPG als NWN online wel verwend, maar dan nog, stelletje f*ckers (poeh, dat lucht op na zo'n teleurstelling )
Best wel eigelijk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:36
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 02-09-2004 @ 18:57 :

Lees je nú dat er een monthly fee is? Het is eigenlijk maar een gok van mij dat die er is, ben er niet zeker van..

Maargoed tzal wel geld kosten om servers te runnen, dus vandaar mijn aanname.
Oud 02-09-2004, 19:44
Verwijderd
Stelletje sloebers die niet eens 10-15 euro per maand kunnen missen voor 24/7 vermaak. Drink 3 biertjes per week minder en je hebt het eruit.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:55
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
waneer komt die game uit dan.. of is ie al uit...?
Oud 02-09-2004, 20:11
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
zie ut al.. november...
Oud 02-09-2004, 20:28
Verwijderd
Op hun site staat dat de fee nog niet is vastgesteld, maar dat die wel komt.

En @Blackwater: ik ben bereid te betalen voor iets wat ik leuk vind, maar niet om eerst te moeten betalen om eerst maar eens uit te vinden OF ik het wel leuk vind. Als een free server in geldnood zit, ben ik best bereid wat te doneren, mits ik erg vaak op die server zit EN er geen credit-card/paypal voor nodig is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 23:20
Chimera
Chimera is offline
De eerste maand is altijd gratis prutser. Niks geen verschil dus met gewone games.

Of bedoel je dat je 'em eerst wil downloaden?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 03-09-2004 @ 00:20 :
De eerste maand is altijd gratis prutser. Niks geen verschil dus met gewone games.

Of bedoel je dat je 'em eerst wil downloaden?
Ik heb idd genoeg spelloen liggen die ik eerst gedownload heb, maar dan maar 1 keer gespeeld heb, en die ik nooit van m'n leven gekocht zou hebben. De spellen die ik het toen wel waaard vond heb ik ook daadwerkelijk gekocht. Ik wil graag van tevoren weten waar ik mijn geld aan uitgeef, en als na een maand blijkt dat het toch echt een kutspel is zou ik zo'n 50-60 euro uitgegeven hebben aan een spel wat offline waarschijnlijk niet eens (leuk) te spelen is. Nee dank je...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:06
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-09-2004 @ 20:44 :
Stelletje sloebers die niet eens 10-15 euro per maand kunnen missen voor 24/7 vermaak. Drink 3 biertjes per week minder en je hebt het eruit.
3 bier!

nee tuurlijk niet, maar ehm wat ik eerder zei (niet bedoelend dat ik denk dat je het tegen mij had btw):

Citaat:
AJMouse schreef op 02-09-2004 @ 00:42 :
Ik wil best maandelijks iets betalen, maar niet te veel eigenlijk.

10-15 euro per maand vind ik niet te veel, maar vind ik wel genoeg, if you catch my drift. En nu we het toch daarover hebben,

Wat denk jij een redelijke fee te vinden voor een spel van deze eh, "magnitude"? Of zou je het eerst een maand gratis willen spelen voordat je gaat betalen?
(vraag is dus gericht aan mensen die wél aan een game zouden betalen per maand als het et waard is, en niet aan mensen die absoluut nooit maandelijks iets zouden betalen aan een game)

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:33
Verwijderd
Maand gratis zit er zowiezo wel bij, naja, het zit in de prijs verwerkt eigenlijk. Maar ik ben tot 15 euro wel bereid te betalen ervoor.

En ben op zich ook voor een free trial van een week of 3 dagen ofzo , dat is lang genoeg om te beslissen of het wat voor me is.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 01:39
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 03-09-2004 @ 23:33 :
Maand gratis zit er zowiezo wel bij, naja, het zit in de prijs verwerkt eigenlijk. Maar ik ben tot 15 euro wel bereid te betalen ervoor.

En ben op zich ook voor een free trial van een week of 3 dagen ofzo , dat is lang genoeg om te beslissen of het wat voor me is.
maand gratis zit erbij, en je bent voor een free trial? of bedoel je daar de game zelf mee?
Oud 05-09-2004, 00:19
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 04-09-2004 @ 02:39 :
maand gratis zit erbij, en je bent voor een free trial? of bedoel je daar de game zelf mee?
Free trial is gewoon hele spel downloaden, je krijgt een account voor een x aantal dagen en daarna moet je het spel kopen en betalen om verder te spelen. Zoiets is perfect. Je kan het proberen en als het bevalt koop je een cdkey online zonder dat je naar de winkels moet. Je kan gelijk verder spelen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 05-09-2004 @ 01:19 :
Free trial is gewoon hele spel downloaden, je krijgt een account voor een x aantal dagen en daarna moet je het spel kopen en betalen om verder te spelen. Zoiets is perfect. Je kan het proberen en als het bevalt koop je een cdkey online zonder dat je naar de winkels moet. Je kan gelijk verder spelen.
Kijk, dat is nou idd ideaal. Alleen met zo'n mmorpg heb je iets meer trial-tijd nodig, omdat het eerst wat moet opstarten en in het begin weinig mensen online zullen zijn. Dan zou iedereen meteen afhaken, omdat er te weinig mensen zijn. Met 5 mensen in een wereld is ook k*t.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 16:33
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 05-09-2004 @ 01:19 :
denk je dat er kans is dat ze dat gaan doen...? Kbedoel, ze willen waarschijnlijk alleen mensen met genoeg bandwith hebben die et spel niet gaan laggen, dús mensen die zoveel honderd mb wel 'even' downloaden gok ik.

Of is er al boxart zegmaar...
Oud 07-09-2004, 17:45
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
als je het spel van te voren nu besteld..

krijg je dus ook acces tot de beta versie..
Oud 07-09-2004, 18:45
AJMouse
AJMouse is offline
klopt, maar dat kan toch alleen via hun website, ofwel amazon? Of kan het ook bij Nederlandse sites? Want als je moet wachten tot je het spel uit Amerika krijgt..
Oud 08-09-2004, 00:12
ZeroLogic
ZeroLogic is offline
Vergis je niet, veel mmorpgs geven geen trial uit of pas na een paar maanden als ze zeker zijn dat het een succes is.

En dat cd-key kopen is een heel nieuw systeem en de enige twee mmorpgs waarvan ik weet dat ze dat hebben zijn city of heroes en lineage 2, en dat is heel simpel gedaan je maakt op de plaync main site een account en als je dan inlogt heb je de optie ''purchase cd key'' waarna als je dit gedaan hebt hem meteen van die site kan downloaden via een razendsnelle server.

Maar je moet ze echt kopen in de winkel dat is veel veiliger, en trouwens die zogezegde fee die de mmorpgs vragen staat altijd ingesteld op 15 euro of minder want er is een tijdje geleden een wet ingesteld die zegt dat de developers je maximaal 15 euro mogen vragen per maand voor de server maintenance cost.

Maar vergeet niet dat er om de zoveel tijd nieuwe dingen aan het spel worden toegevoegd de graphics worden beter gemaakt de verhaal lijn word veranderd en zoals bij mXo (Matrix online) word er elke maand een nieuw filmpje word gereleased die laat zien hoe de storyline word vervolgd en dat heb ik tot nu toe nog bij geen enkel spel gezien.

En je moet dat maandelijkse bedrag meer aan zien alsof je elke maand een uitbreiding koopt voor het spel dat steeds gruwelijker word omdat er meer dingen in komen.

Maar BE WARNED ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat als een mmorpg uit de beta komt er nog geen zak aan is omdat er nog heel weinig inhoud inzit, vaak na twee maanden is ie goed speelbaar, maar no worries want ik denk dat als mXo uitkomt hij goed speelbaar zal zijn omdat de devs geleerd hebben van de fouten die andere mmorpgs hebben gemaakt met het te vroeg uitbrengen van een spel zoals SWG en lineage. (Ik snap nog steeds niet hoe mensen lineage 2 kunnen spelen met die inhoud....wacht er is geen inhoud )

Sorry voor deze grote pil aan leeswerk maar ik geef altijd een uitgebreid verhaal als ik iets post, grotendeels omdat ik elke mmo die er bestaat al gespeeld heb behalve mXo

Greetz from zero.
Oud 08-09-2004, 06:31
AJMouse
AJMouse is offline
Dat van die uitbreidingen wist ik, maar die limiet op 15 euro niet. Thanks for the story.
Oud 13-09-2004, 02:01
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
volgens mij is er ook geen limiet

Het is wel zo dat voorheen er in 1 land belasting werd geheft op die 10 euro. Meestal is dat in het land waar je speelt (hier dus in nederland). Omdat al die games in amerika gemaakt worden en gereleased willen hun ook extra belasting innen en kom je op het bedrag van 15 euro uit.

Had daar laatst een artikel over gelezen. Dus je betaald nu 2 keer belasting (in eigen land en amerika). Wel zuur maar er zijn genoeg mensen die het er voor over hebben

Zo las ik ook een keer dat iemand 300 dollar betaalde voor een magisch zwaard via Ebay. Natuurlijk werd zn account gehackt en toen spande ie een rechtzaak aan die die overigens wel won.
Oud 13-09-2004, 07:19
Verwijderd
Mja klopt, is zelfs iemand in Korea die een hacker aanklaagde omdat hij een of ander waardevol item had gestolen. Geen idee of hij het heeft gewonnen though.

http://21stcentury.chinadaily.com.cn....php?sid=14530
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 07:51
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Nee ik hou niet zo van mmorpg's...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten