Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 11:59
Verwijderd
Hallo,

ik ben op zoek naar een tekenprogramma, waarmee je (net zoals bij Flash) lijnen kunt vervormen. In normale tekenprogramma's kun je alleen standaard lijnen maken, ik wil deze lijnen ook kunnen verslepen en dus vervormen. Is er een programma dat dit kan en makkelijk (á la PSP) te gebruiken is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 13:08
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
waar jij naar opzoek ben is een vector based programma

adobe illustrator is net zoals flash vector based maar wel stuk ingewikkelder tekenen dan flash, ik zou verder geen programma weten waar je dat nog meer mee kan...

maar flash is vrij makkelijk tekenen hoor
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 13:16
ILUsion
ILUsion is offline
Dat is vrij simpel:
Photoshop kan zo'n dingen ook eigenlijk (paden (paths) zijn vectoren bv.) maar de mogelijkheden zijn niet heel uitgebreid en niet gebruiksvriendelijk.
Adobe Illustrator is het echte vector-programma van Adobe dus, waar je veel meer functies in zult vinden die op betere plaatsen staan.
Van Macromedia heb je ook een vector-programma: Freehand MX. Dat zou een gelijkaardige besturing moeten hebben als Flash MX, dus.
Zelf teken ik niet vaak in vectoren en Illustrator vind ik zeker niet makkelijk maar met Freehand moet het allemaal wel zeer goed meevallen.
Het enige nadeel: Adobe en Macromedia zijn niet bepaald goedkope producenten, maar ze zijn bekend, goed en je vindt ze overal (internet en grote/betere computerwinkels)...
Oud 04-09-2004, 13:55
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
corel draw
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:50
Verwijderd
Freehand MX en Coral Draw dus? Ik zal ze eens proberen
Iemand nog meer suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren