Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2004, 19:40
sopinha
sopinha is offline
mn ouders doen moeilijk daarover dus kwou ff weten van de 16 jarigen onder ons hoeveel kleed en zakgeld ze krijgen. nu krijg ik alleen 20 euro per maand zakgeld
Oud 20-08-2004, 19:47
Marie Elize
Marie Elize is offline
ik kon kiezen of ik kleedgeld wou of dat mn moeder gewoon bepaalde wanneer en wat ik mocht kopen en als ik kleedgeld zou kiezen zou ik 45 euro per maand krijgen en dan elke week 10 euro zakgeld.
Oud 20-08-2004, 20:06
sopinha
sopinha is offline
dus in totaal ong 85 per maand? en heb je dat nou gekozen?
Oud 20-08-2004, 20:45
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik krijg 75 euro kleedgeld per maand, plus 10 euro zakgeld per week. Ik verdien ong. 75 euro per maand bij de ah, dat maakt samen 190 euro per maand.
Ook krijg ik per jaar 75 euro voor een zomer- of winterjas, en 75 euro voor schoenen. En 1 bikini per jaar, voor zo'n 50 euro. Beha's hoef ik meestal ook niet zelf te betalen.
Oud 20-08-2004, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg 80 euro kleedgeld per maand en 20 euro zakgeld op mijn 17e maar daar moest ik niet alleen kleding van betalen maar ook toiletartikelen, de kapper, de fietsenmaker enz. Eigenlijk alles behalve eten en schoolspullen.
Oud 20-08-2004, 21:01
MC Bobie
MC Bobie is offline
k krijg 75 euro per maand maar daar moet k zelf vervoer naar school van betalen.. et wordt dus maar 55 per maand.. vink zelf errug weinig.. maar k verdien ook.. bij mn baantje bij een makelaar.. ong. 50 euro per maand en bij scapino 100 per maand als k 8 euro per week werk..

dus dat maakt bij elkaar 205 euro.. min vervoer maakt 185.. dat vink dan weer veel alleen 55 euro van mn ouders
Oud 20-08-2004, 21:17
Verwijderd
Ik verdien vanaf mijn 16e mijn kleren helemaal zelf.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:45
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Zakgeld krijg ik per half jaar, ong E120.
Kleedgeld heb ik niet, ik ga meestal gewoon winkelen met m'n pa en betaal ook wel eens kleding zelf van mn verdiende geld.
Oud 20-08-2004, 22:12
Gothic
Gothic is offline
ik krijg/kreeg 57 euro per maand kleedgeld... nu nog steeds en ik ben bijna 19...
Oud 20-08-2004, 23:17
stouver
stouver is offline
Ik krijg 65 euro kleedgeld per maand en 20 euro zakgeld per maand (wat ik meestal niet aan kleding uit geef..)

Ik hoef van mijn kleedgeld geen hockeykleding te kopen en ook krijg ik 2 paar schoenen per jaar (zomer/winter) en 1 jas per jaar..
Verder moet ik alles zelf betalen..
Oud 20-08-2004, 23:39
Balance
Balance is offline
Ik kreeg 20 euro zakgeld per maand en 55 euro kleedgeld.
Houd er rekening mee dat als je een winterjas wil kopen, dat dat best wel eens 2 maanden aan kleedgeld kan kosten. 2 maanden sparen dus. Maar aan de andere kant kan je je in de zomer blauw kopen aan shirtjes waar je er al 10 van hebt zonder gezeur van een ouder dat je 'die niet nodig hebt'.

Ik kreeg overigens vanaf m'n 13e kleedgeld en het bedrag is tot m'n 18e gelijk gebleven. Alleen werd het wel naar boven afgerond bij het overgaan op euro's.
Oud 21-08-2004, 11:02
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik moet het stellen met mijn stuffi en die is maar 55 euro per maand.

en toen ik 16 jaar was krijg ik nog minder dan dat.
Oud 21-08-2004, 12:02
Boozle
Boozle is offline
Ik krijg geen kleedgeld. Als ik wat nodig heb, krijg ik geld van mijn ouders mee.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 12:04
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-08-2004 @ 21:57 :
Ik kreeg 80 euro kleedgeld per maand en 20 euro zakgeld op mijn 17e maar daar moest ik niet alleen kleding van betalen maar ook toiletartikelen, de kapper, de fietsenmaker enz. Eigenlijk alles behalve eten en schoolspullen.
Ik had precies hetzelfde... nu ik op kamers ga, wordt het allemaal anders maar dat moet ik nog snel even regelen.
Oud 21-08-2004, 13:20
Mfh1988
Mfh1988 is offline
Ik ben 15 en Krijg 7,50 Zakgeld Per week en 50 euro kleedgeld = 72,50 € Ik vraag ook altijd me zakgeld bij me kleedgeld zodat je niet alles gelijk in een week uitgeeft, meestal gaf ik me zakgeld aan snoep uit, maar nu ben ik aant saren voor een citta en nu doe ik et gelukkig niet meer..
Oud 21-08-2004, 15:52
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik krijg 75 euro kleedgeld per maand en 15 euro zakgeld (16) maar daar moet ik niet alleen kleding van betalen maar ook toiletartikelen, de kapper, de fietsenmaker enz. Eigenlijk alles behalve eten en schoolspullen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 15:53
cyntha
cyntha is offline
Ik krijg/kreeg geen kleedgeld/zakgeld. Vanaf mijn 16de moest ik mijn kleren zelf gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 20:48
Mara
Mara is offline
Ik krijg mijn 'deel' van de kinderbijslag, de helft dus. Dat is 250 euro elke drie maanden, dus iets meer dan 80 euro per maand.
Verder geen zakgeld, en van mijn kleedgeld moet ik alles betalen behalve mijn eten. Van tampons, de kapper tot aan een nieuwe fiets moet ik zelf betalen, mijn moeder betaalt verder niks voor me.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:26
Verwijderd
Ik krijg zo'n 40 euro per maand (zakgeld) en nog is 15 euro op een spaarrekening. Kleedgeld is iets typisch voor Nederland, in België is dit minder bekend. Ik krijg gewoon kleren (of geld ervoor) als ik ze nodig heb Ik heb geregeld nieuwe dingen, maar ga niet elke week ofzo kleren kopen Van dat zakgeld betaal ik dus niet kleren, eten, dingen van of voor school, kapper... zelfs als ik uitga ofzo krijg ik nog eens appart wat geld, of als ik op cafe ga ofzo..

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 21-08-2004 @ 23:26 :
Ik krijg zo'n 40 euro per maand. Kleedgeld is iets typisch voor Nederland, in België is dit minder bekend. Ik krijg gewoon kleren (of geld ervoor) als ik ze nodig heb Ik heb geregeld nieuwe dingen, maar ga niet elke week ofzo kleren kopen Van dat zakgeld betaal ik dus niet kleren, eten, dingen van of voor school, kapper... zelfs als ik uitga ofzo krijg ik nog eens appart wat geld, of als ik op cafe ga ofzo..
In Nederland is het ook maar een deel dat dat krijgt hoor. Lang niet iedereen. Zakgeld is wel iets wat veel jongeren krijgen.
Maar zakgeld heeft niet dezelfde definitie als die jij geeft voor zakgeld, want wat blijft er in godsnaam over als je je kleren, eten, dingen voor school, kapper en uitgaan niet hoeft te betalen? Dat is juist waar bij ons het zakgeld voor is.. (iig het uitgaansgedeelte).
Oud 21-08-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-08-2004 @ 23:38 :
In Nederland is het ook maar een deel dat dat krijgt hoor. Lang niet iedereen. Zakgeld is wel iets wat veel jongeren krijgen.
Maar zakgeld heeft niet dezelfde definitie als die jij geeft voor zakgeld, want wat blijft er in godsnaam over als je je kleren, eten, dingen voor school, kapper en uitgaan niet hoeft te betalen? Dat is juist waar bij ons het zakgeld voor is.. (iig het uitgaansgedeelte).
Daar heb je zeker een punt. En idd betekend 'zakgeld' e.a. niet altijd hetzelfde bij iedereen.. maar 'uitgaan' betaal ik grotendeels zelf wel hoor!
Soms krijg ik wat geld omdat ik niet de tijd heb om af te halen ofzo.. of wordt mn cinematicket eens betaald om een voorbeeld te geven.

Ik betaal eigelijk zelf heel weinig..

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 21:36.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:20
Liss
Liss is offline
Ik krijg €50 kleedgeld per maand en €7 zakgeld per week en €30 per maand op mn rekening. Daarnaast werk ik nog en dat verschilt per maand.
Als ik dalijk geen kleedgeld meer krijg ontvang ik elke maand €93 van de overheid, iets meer dus
Oud 23-08-2004, 09:24
Breg
Breg is offline
ik krijg 7 euro per week zakgeld en 80 euro per maand kleedgeld.
Oud 23-08-2004, 09:45
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Toen ik 16 was kreeg ik 80 euro per maand. Dat was m'n kleed- en zakgeld en daarvoor moest ik alles kopen, behalve normale toiletartikelen zoals shampoo en tandpasta.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 08:12
Cait
Cait is offline
Mijn moeder deed er in het begin ook enigszins moeilijk over totdat ze zelf ook wel tot de conclusie kwam dat zowel samen winkelen als geld geven telkens wanneer ik wil winkelen niet erg prettig werkt.
Ik krijg sinds januari 2003 kleedgeld en dat bedrag is al die tijd hetzelfde gebleven, namelijk 50 euro in de maand. Daarvan moet ik al mijn kleren betalen, behalve sokken en ondergoed. BH's, schoenen en jassen moet ik dus wel zelf betalen.
Daarnaast krijg ik 10 euro voor de verzorging van mijn kikkers, 10 euro voor verjaardagen e.d. en 10 euro voor de rest. Schoolspullen die ik voor het nieuwe schooljaar koop worden vergoed, m.u.v. mijn agenda, als mijn fiets kapot gaat of mijn broek ingekort moet worden betaal ik dat zelf. De kapper betaalt moeder, maar ik ga toch maar 1 x in t halfjaar Toiletspullen e.d. koopt mijn moeder ook, dat rekent ze namelijk bij de boodschappen.
Ook werk ik en daar verdien ik natuurlijk ook nog wat mee.
Verder stort mijn moeder het bedrag gewoon in zijn geheel op dezelfde rekening eens in de maand. Die 80 euro is vastgesteld, en die verdeling hebben we gemaakt om tot de conclusie te komen wat nu een redelijk bedrag is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 08:28
Euryalo
Euryalo is offline
ik krijg geen kleedgeld en geen zakgeld

Oud 24-08-2004, 09:15
Verwijderd
ik krijg 42 kleedgeld, maar dan hoef ik zelf geen schoenen en jassen te betalen. verder krijg ik ook vaak wel wat van mn moeder. verder nog 25 zakgeld.
ik werk alleen de vakantie maar dat geld verspreid ik meestal over het jaar zodat ik altijd wat extra's kan kopen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik krijg ongeveer 90 in de maand kleedgeld/zakgeld (daarvan is ongeveer 60 euro kleedgeld) maar ik denk dat ik dat niet meer krijg vanaf oktober door studiefinanc. nouja ik wil het gewoon niet meer dan.

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:41
Dzjes
Dzjes is offline
Kleedgeld is bij ons niet gekend.. (België), zoals spookje al zei, maar in elk geval krijg ik gewoon zakgeld, en moet ik het daar mee doen. Mn kleren betaalt mijn moeder lang niet altijd, als we eens samen gaan winkelen wel, anders betaal ik alles zelf. Een jas ofzo zou ze wel terugbetalen,als ik het écht nodig heb.

Mijn zakgeld dient dan ook voor alles, uitgaan, bioscoop,.. die dingen. Ohja, toen ik 16 was kreeg ik €7.5 per week.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:55
Verwijderd
12 jaar,

55 euri kleedgeld
15 euri zakgeld
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:59
Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Ik vind het echt belachelijk dat sommige mensen 50 tot wel 80 euro per maand KLEEDgeld krijgen. Volstrekt idioot gewoon!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 10:59 :
Ik vind het echt belachelijk dat sommige mensen 50 tot wel 80 euro per maand KLEEDgeld krijgen. Volstrekt idioot gewoon!
uitleg zou wel prettig zijn..
Oud 24-08-2004, 10:38
Phlox
Phlox is offline
Ik krijg 70 euro per maand kleedgeld, en 7 euro zakgeld. Daar moet ik alles van kopen behalve volleybalkleding. Maar....Het is nu zomervakantie en dan krijg ik meestal wel een klein beetje verhoging
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2004 @ 11:32 :
uitleg zou wel prettig zijn..
Het is ontzettend veel...
Oud 24-08-2004, 11:01
Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Ja, kinderen worden zo gestimuleerd constant maar de hipste mode te kopen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:08
Machiavelli
Machiavelli is offline
50 Euro in de maand.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:49
Miracle
Miracle is offline
Ik krijg €85 per maand. Zak & kleedgeld.
Daar kan ik prima van rondkomen.
Oud 24-08-2004, 14:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 12:01 :
Ik kreeg altijd 55 euro kleedgeld per maand en liep nooit, maar dan ook nooit, in merkkleding of in de hipste mode.
Een simpel voorbeeld van hoe snel geld op kan zijn:

12 x 55 = 660 euro

1x zomerjas twv 50 euro = 50
1x winterjas twv 85 euro = 85
1x schoenen twv 50 euro = 50
3x broek twv 60 euro = 180
4x shirtje twv 20 euro = 80
3x trui twv 40 euro = 120
3x bh twv 20 euro = 60
5x ondergoed twv 5 euro = 25
5x sokken twv 2 euro = 10

------------------------------------------------
660 euro

Dan heb ik nog allemaal goedkope dingen gekocht en bovendien niet overdreven veel van al die dingen. Zoek jij maar eens schoenen die een jaar meegaan twv 50 euro of een winterjas van 85 euro. Het zal je vies tegenvallen.

Ik heb ook kleedgeld gehad ten tijden van de gulden en ja, toen was het allemaal goedkoper (je bent 20 als ik me niet vergis, dus je zal het vast met die tijd vergelijken), maar zo werkt het nu niet meer.
Oud 24-08-2004, 15:23
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik krijg 70 euro kleed- en zakgeld, 10 euro voor mobiele kosten en ik hoef geen jassen en schoenen te betalen.
Voor de rest werk ik gewoon, dus ik kom makkelijk rond.

Paul, als je geen baantje wil/kan vinden is 50-80 euro zo op.
Oud 25-08-2004, 21:20
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik krijg 5 euro per week zakgeld (=20 per maand) en 30 euro per week aan kleedgeld, waar ik alles van moet betalen (jas, schoenen, ondergoed enzo..)

Ik weet eigenlijk niet of ik goed rondkom, want ik houd het niet zo goed bij, al m'n geld komt op 1 hoop (ook m'n baantje waar ik denk ik per maand zo'n 50 euro verdien, maar dat verschilt, en geld dat nog op m'n rekening stond)

30 is best wel weinig als ik 't zo lees..
Oud 26-08-2004, 12:11
sas
sas is offline
ik kreeg altijd 90 euro per maand kleedgeld en 30 euro zakgeld per maand. Nu krijg ik nog zakgeld en mijn sufi en geen kleedgeld. Daarnaast werk ik nog.
Oud 26-08-2004, 12:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 25-08-2004 @ 22:20 :
Ik krijg 5 euro per week zakgeld (=20 per maand) en 30 euro per week aan kleedgeld, waar ik alles van moet betalen (jas, schoenen, ondergoed enzo..)

*knip*

30 is best wel weinig als ik 't zo lees..
30 per WEEK, dat is denk ik meer dan de meeste hier krijgen want de meeste krijgen een bedrag per maand. Ik kreeg bijvoorbeeld 80 euro per maand, dus dan is 30 per week meer.
Oud 26-08-2004, 12:32
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2004 @ 15:13 :
Dan heb ik nog allemaal goedkope dingen gekocht en bovendien niet overdreven veel van al die dingen.
Ik vind niet dat je echt goedkope dingen hebt gekocht hoor..
Als ik zulke dure dingen zou kopen zou ik niet uitkomen denk ik.
Ik heb nog nooit een winterjas van 85 euro gekocht, of een broek van 60 euro!

Ik ben 19, en krijg 65 euro per maand. Dat is mn zak- en kleedgeld ineen, en daar moet ik letterlijk alles van kopen. Van kleding tot schoolspullen inlcusief boeken, tot tandpasta en shampoo.

@Topicstarter: Ik heb dus geen idee wat redelijk is om te vragen, want ik heb altijd rond moeten komen van vrij weinig (leer je wel heel veel van hoor!)
Maar ik zou wel álles zelf betalen dan, dus ook jassen, schoenen, sokken en dergelijke. Dan leer je er pas echt van.
Oud 26-08-2004, 13:03
Breg
Breg is offline
Citaat:
ik spaar zelf een redelijk deel van m'n geld om bv op vakantie te gaan. Maar ookal zou ik constant de hipste mode kopen, wat is daar dan mis mee?
Oud 26-08-2004, 13:11
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik krijg geen specifiek kleedgeld. Als ik kleren nodig heb, dan krijg ik die.
Oud 26-08-2004, 14:19
Blubje
Blubje is offline
Ik krijg 50 euro per maand en dat is dan kleed- en zakgeld ineen. Daar moet ik alles mee doen, dus kleding, uitgaan, schoolspullen, schoenen, jassen, ondergoed enz.
Ik vind het opzich niet erg veel, maar goed, ik ben 19, dus als ik meer geld te besteden wil hebben, moet ik maar gaan werken. Mijn ouders hoeven er natuurlijk niet de rest van hun leven voor te zorgen dat ik kleding kan kopen en kan uitgaan.
Oud 26-08-2004, 20:04
Ndimension
Ndimension is offline
Ik krijg geen kleedgeld en ik krijg ook geen kleren wanneer ik het wil of nodig heb.
Oud 26-08-2004, 21:48
Vice
Vice is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-08-2004 @ 11:56 :
Het is ontzettend veel...
Als de ouders nou goed verdienen, waarom zouden ze dan hun kinderen niet wat meer kleedgeld mogen geven.

Citaat:
Ik krijg ook behoorlijk veel, maar dat stimuleerd me echt niet om constant de hipste mode te kopen. Integendeel, ik vind dat alleen maar zonde.
Oud 26-08-2004, 22:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-08-2004 @ 13:32 :
Ik vind niet dat je echt goedkope dingen hebt gekocht hoor..
Als ik zulke dure dingen zou kopen zou ik niet uitkomen denk ik.
Ik heb nog nooit een winterjas van 85 euro gekocht, of een broek van 60 euro!
Vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een winterjas en toen kwam ik alleen maar dergelijke bedragen tegen. (100+ leek niet eens bijzonder meer, terwijl ik daar met m'n mond open stond )
En ik winkel bij winkels als C&A en V&D en dergelijke, dus daar kan het niet aan liggen. Maar een winterjas is gewoon een grote investering (bij mij iig wel), omdat je hem elke dag draagt en hij dus wel van goede kwaliteit moet zijn.

En wat betreft de broeken: bijna alle goede broeken zijn tegenwoordig zo'n 59,95 wat ik gemakshalve maar even naar 60 euro heb afgerond. Of je moet een broek kopen die na een paar maandjes al weer versleten is, maar ja, dan moet ik in m'n begroting uitgaan van 6 broeken ipv 3. Kom ik alsnog op hetzelfde bedrag uit.
Oud 26-08-2004, 22:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 26-08-2004 @ 21:04 :
Ik krijg geen kleedgeld en ik krijg ook geen kleren wanneer ik het wil of nodig heb.
ook niet wanneer je het nodig hebt?
Reageren

Regels voor berichten