Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar zakgeld heeft niet dezelfde definitie als die jij geeft voor zakgeld, want wat blijft er in godsnaam over als je je kleren, eten, dingen voor school, kapper en uitgaan niet hoeft te betalen? Dat is juist waar bij ons het zakgeld voor is.. (iig het uitgaansgedeelte).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Soms krijg ik wat geld omdat ik niet de tijd heb om af te halen ofzo.. of wordt mn cinematicket eens betaald om een voorbeeld te geven. Ik betaal eigelijk zelf heel weinig.. Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 21:36. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Een simpel voorbeeld van hoe snel geld op kan zijn: 12 x 55 = 660 euro 1x zomerjas twv 50 euro = 50 1x winterjas twv 85 euro = 85 1x schoenen twv 50 euro = 50 3x broek twv 60 euro = 180 4x shirtje twv 20 euro = 80 3x trui twv 40 euro = 120 3x bh twv 20 euro = 60 5x ondergoed twv 5 euro = 25 5x sokken twv 2 euro = 10 ------------------------------------------------ 660 euro Dan heb ik nog allemaal goedkope dingen gekocht en bovendien niet overdreven veel van al die dingen. Zoek jij maar eens schoenen die een jaar meegaan twv 50 euro of een winterjas van 85 euro. Het zal je vies tegenvallen. Ik heb ook kleedgeld gehad ten tijden van de gulden en ja, toen was het allemaal goedkoper (je bent 20 als ik me niet vergis, dus je zal het vast met die tijd vergelijken), maar zo werkt het nu niet meer.
||
Citaat:
||
Citaat:
Als ik zulke dure dingen zou kopen zou ik niet uitkomen denk ik. Ik heb nog nooit een winterjas van 85 euro gekocht, of een broek van 60 euro! Ik ben 19, en krijg 65 euro per maand. Dat is mn zak- en kleedgeld ineen, en daar moet ik letterlijk alles van kopen. Van kleding tot schoolspullen inlcusief boeken, tot tandpasta en shampoo. @Topicstarter: Ik heb dus geen idee wat redelijk is om te vragen, want ik heb altijd rond moeten komen van vrij weinig (leer je wel heel veel van hoor!) Maar ik zou wel álles zelf betalen dan, dus ook jassen, schoenen, sokken en dergelijke. Dan leer je er pas echt van.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En ik winkel bij winkels als C&A en V&D en dergelijke, dus daar kan het niet aan liggen. Maar een winterjas is gewoon een grote investering (bij mij iig wel), omdat je hem elke dag draagt en hij dus wel van goede kwaliteit moet zijn. En wat betreft de broeken: bijna alle goede broeken zijn tegenwoordig zo'n 59,95 wat ik gemakshalve maar even naar 60 euro heb afgerond. Of je moet een broek kopen die na een paar maandjes al weer versleten is, maar ja, dan moet ik in m'n begroting uitgaan van 6 broeken ipv 3. Kom ik alsnog op hetzelfde bedrag uit.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Kleedgeld & Zakgeld ttijn | 12 | 09-01-2017 07:24 | |