Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
.... Eis jij veel van jezelf (op het moment)in het contact met anderen?/ ben je met bepaalde verwachtingen, of eisen (voor jezelf) je nieuwe studie ingestapt? Ik hoop dat je toch die positiviteit weer weet terug te vinden!.Tja en hoe???, daar kan ik je geen kant en klaar antwoord op geven(dat kost tijd en rust en ruimte), maar probeer die (negatieve)gedachten/gevoelens wat los te laten, hoe moeilijk het misschien ook is... Kan je met iemand (je vriend, moeder?) hier goed over praten? Hoe creeër je bij jezelf weer rust en positiviteit? Sterkte ermee!
Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 09:01. |
![]() |
||
Citaat:
En ik stel me vaak actief op, alleen het probleem is dat ik dan steeds opnieuw weer afgewezen word. Ik weet niet meer wat ik dan wel moet doen. Afwachten tot mensen naar mij toekomen? Of blijven proberen?
||
Citaat:
Op een of andere manier kan ik niet goed met leeftijdgenootjes omgaan. Zodra ik me tussen mensen vanaf 25 oid begeef gaat het ontzettend goed. Ik bloei op, ik kan mezelf zijn en ik hoef dan niet aan verwachtingen of eisen te voldoen. Afgelopen vakantie heb ik 2 weken 'geleefd' tussen mensen vanaf 28 tot 59. En ik heb nog nooit zoveel lol gehad. Ik kon met iedereen zo ontzettend goed praten. Oudere mensen accepteren mensen gewoon. Je hoeft niet aan verwachtingen te voldoen. Je hoeft niet de nieuwste mode te dragen, je hoeft niet bij een groep te horen, ze accepteren je gewoon om wie je bent en ik voelde me daar wel ontzettend op m'n gemak...
||
Citaat:
![]() Maar wat je verder ook doet, probeer iig je verwachtingen te beperken, want verwachtingen hebben vaak zulke nare gevolgen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het probleem is dat jij wel vanalles verwacht van de anderen. Je verwacht van Davita, Marieke en Martine, dat zij op 14/15 jarige leeftijd al in de A fantastisch moeten gaan spelen. Toen wij 14/15 waren, speelden wij nog in de B! Vaak heb ik ook het gevoel dat je dingen niet aanneemt. Als iemand zegt: "Ga er maar op!" in de wedstrijd, dan ben jij de enige die nog op 5 meter vanaf zijn tegenstander blijft staan, terwijl je er helemaal op kan. Waarom is dat? Is dat omdat je het niet hoort? Is dat omdat je er niet naar wilt luisteren of is dat omdat jij het 'beter' weet? Dat jij beter met volwassenen om kunt gaan, zal inderdaad kunnen komen omdat zij die karakter trekjes beter kunnen negeren, maar een meisje van 14 kan gigantisch onder jouw negativiteit door gaan. Misschien heb je dit zelf niet door, maar daarom zeg ik het juist, zodat je er wat aan kunt doen. Een volwassene zal denken: "Ach, ik negeer het maar, het zal wel aan de puberteit liggen." Maar een meisje van 14 kan er helemaal in gaan geloven en zichzelf helemaal te min gaan voelen. Davita is een prima speelster; als ze maar bevestiging krijgt dat ze t goed doet. Negatieve opmerkingen maakt Michiel wel als hij vindt dat het zo is, maar misschien is het voor jou wel een goede oefening om eens goed op jezelf te letten. "Wat doe ik en hoe komt het over?" Ik durf te wedden dat jij het ook geen pretje zult vinden als iemand je constant de grond in boort of wel?
||
Citaat:
Ik stel ook wel hoge eisen aan anderen, dat is waar. Ik heb een paar jaar terug al gigantische veranderingen gemaakt. Ik ben toen ontzettend veranderd, maar ik heb een paar dingen niet helemaal uit mij gekregen. Ik heb de neiging idd negatief te doen als iets me niet zint. Vroeger had ik commentaar op alles en iedereen, nu is dat ontzettend beperkt tot momenten dat ik moe ben of dat het met mij zelf niet goed gaat. Wat er donderdag niet goed ging, was dat ik moe was. Ik was kapot. Maar ik ging vol goede moed naar de training, omdat ik graag wil dat het team een eenheid wordt. Ik heb daarom 3 kwartier lang m'n best gedaan 3 mensen te motiveren die bij voorbaat geen zin hadden om te trainen. En in de het begin ging het ook prima. Ze snapte het redelijk en de oefeningen gingen best goed. Totdat we het door elkaar moesten toepassen. Toen werd 1 jongen gefrustreerd omdat hij het te ingewikkeld vond zo. Afzondelijk ging het wel, maar door elkaar niet. Daardoor ging de andere jongen op hem zeiken, raakte het andere meisje sjago en ik ook. En toen ontstond er een vervelende sfeer. Ik kán mensen niet stimuleren en motiveren en dan helemaal niet. Maar ik weet zeker dat ik 3 kwartier lang niemand heb afgezeken en alleen maar op een positieve manier ben bezig geweest. Het laatste kwartier gaat iedereen op elkaar zeiken omdat het niet lekker gaat en ik heb toen maar gewoon m'n mond gehouden en gewoon geprobeerd te spelen... en het kwam toen ontzettend hard aan bij mij dat een ander meisje vervolgens mij beschuldigde van het altijd afzeiken, want dat had ik deze training absoluut niet gedaan... Ik heb in de zomervakantie een terugslag gehad. Ik heb 2 weken lang alleen maar gehuild, de hele dag door. Ik kan me absoluut niet uiten en alles van afgelopen 6 jaar kwam er ongeveer uit. Er is zoveel gebeurd in die 6 jaar en de helft ervan heb ik half verwerkt. Daarnaast ging ik van school af, de plek waar ik het ontzettend naar mn zin had en me thuis voelde. Ik denk dat ik er nog helemaal niet aan toe ben om op kamers te gaan en ik was er ook niet aan toe een nieuwe studie te kiezen of zelfs maar te beginnen. Ik had tijd moeten nemen om uit te rusten, om alles rustig te laten bezinken en te verwerken en dan tot een keuze komen. In plaats daarvan heb ik gedaan wat iedereen 'normaal' vind. Ik ben gewoon maar begonnen met een studie, ik ben om kamers gegaan omdat ik toevallig een kamer aangeboden kreeg. Het liefste had ik zelf nog 5 jaar thuis gewoond. Ik ben hier allemaal nog niet aan toe. En dan komt daar bovenop alle stress van het op kamers gaan, nieuwe dingen, nieuwe mensen... En op dit moment kan ik het even allemaal niet meer aan. Ik ben oververmoeid en bij elk kleine dingetje kan ik spontaan gaan huilen... en ik weet dat ik op bepaalde dingen moet letten en daar ben ik ook dagelijks mee bezig. Daar ben ik 5 jaar mee bezig. Alles wat ik doe of denk is negatief en bij alles wat ik doe of zeg probeer ik het positieve ervan in te zien en het positieve te zeggen. En vergeleken met 5 jaar terug ben ik een stuk vrolijker en positiever geworden. Nu moet ik dat alleen nog zien vol te houden op dit soort momenten, want dan verval ik in oude gewoontes en afweermechanismen. Want vroeger kon ik hiermee alleen zijn en iedereen bij me wegjagen, maar nu is dat iets wat ik niet meer wil. Ik wil mensen niet meer wegjagen... en ik ben me er nu weer goed van bewust, dus wie weet gaat het beter zodra ik gesetteld ben en m'n rust weer heb gevonden. Dan zal het positieve langzaam vanzelf weer terugkomen hopelijk...
||
Citaat:
![]() En je jezelf niks meer aanvoelen. Mensen reageren graag onverwachts en je stelt je anders alleen maar op de verkeerde dingen in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook niet geobsedeerd raken om aan een groep te gaan hangen. Vroeger had ik dat ook enorm, maar nu ga ik eerder mijn eigen gang. Ik heb door dat ik mijn eigen keuzes ook wel zonder stem van een ander kan maken. Ik denk ook een beetje dat jij niet goed weet wie je bent zeg maar. Dat sommige dingen van jezelf enorm lastig zijn voor jezelf. Ik heb zo ook een hele tijd geleefd. Ik weet ook niet hoe ik er overheen gekomen ben. Het meeste is door mijn opnames gekomen. Vroeger was ik heel introvert, maar momenteel juist heel extravert. Maar door die leefgroepgezeur durf ik veel dingen niet meer en ben ik weer introvert aan het worden. Wat ik zelf altijd heel moeilijk vind is om dingen die ik graag wil en niet lukken te gaan accepteren. Het geeft me een enorm machteloos gevoel, dat alles eigenlijk alleen maar moeilijker maakt.
Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 10:18. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat we steeds hetzelfde doen in welgeteld 2 varianten herken ik idd ook van Davita en Thijs. En ik vind het zelf ook niet bepaald boeiend, al kan ik er enig nut in zien... Wat er nu anders is dan vorig jaar is het massale. We trainen met teveel mensen tegelijk. Maandag gaat dat beter en voelen de trainingen iets gezelliger aan het laatste half uur omdat we gewoon met ons team trainen. Ik heb het hier ook met Michiel over gehad en hij vindt zelf dat dit absoluut niet goed is zoals het nu is. Hij zegt zelf hard bezig te zijn iets te bedenken en te regelen... Marloes vertelde idd dat jij eruit moest, ik was echt verbaast toen ik dat hoorde... het is natuurlijk een 'belachelijke' reden, ik denk eigenlijk dat hij gewoon niet goed een reden wist, dat hij zag dat het niet echt goed liep en daarom maar gewoon iemand eruit haalde in de hoop dat het dan beter zou gaan, ik zou het anders ook niet weten... mbt het team zal ik idd maar alle hoop laten varen en gewoon maar meehuppelen en proberen het maar gewoon weer lekker gezellig te maken. Dat vind ik namelijk net iets belangrijker dan goed... Zou je vader ons niet kunnen trainen?
Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 19:51. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar wat betreft mijn vader. Ik maakte zo'n opmerking van; "Rustig aan, we hebben alle tijd!" naar het team tijdens de wedstrijd en toen kreeg ik giga om mijn lazer van Michiel. "Ja, dat moet je niet doen, want dan wek je achterdocht op bij de tegenpartij en bij de scheidsrechter wegens tijdrekken." Ik dacht echt van"; Wtf gaan we nou weer beleven?! Jappie en BJ zeiden het ook altijd. Dus ik had Michiel uitgelegd dat we dat regelmatig roepen om de rust in het veld te krijgen. Hij liep constant te zeggen dat ik geen opmerkingen mocht maken. Sjongejonge, hij is mijn vader niet! Dus ik vertelde dat allemaal aan mijn vader (die veeel en veeeeeeeeeeel hoger dan Michiel gespeeld heeft) en toen zei mijn vader heel droog: "Ach joh! Die weet er helemaal niets vanaf!" Nou, je weet hou mijn vader is. Heel serieus, kiest nooit echt partij en opeens komt die opmerking uit zijn mond rollen. Nou, dan weet ik dus al hoever het staat met het team ![]() Ik heb Michiel ook gezegd, dat ik het niet met hem eens ben en dat ik gewoon zeg wat ik wil zeggen. Wel op een normale manier hoor ![]() Niemand wordt beschuldigd in die opmerking toch?! Als je dat al niet mag zeggen, wat dan nog wel? Dus ik heb mijn vader wanhopig gevraagd om ons trainen te geven ![]() ![]() Ik heb Michiel net een mailtje gestuurd over vaktraining en een oplossing om misschien een half uurtje eerder te beginnen op donderdag. Het is toch een oplossing? Desnoods maar een kwartiertje eerder beginnen. Zullen we de rest maar over pm doen?
Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 10:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien komt Gothic al lange tijd op het forum, ze weet echt wel wat mag en wat niet mag. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maargoed, Gothic deed t goed zaterdag in t team. Mijn complimenten! ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Succes. @Gothic: Ik heb nu even niets. Het komt vast nog wel. Sterkte (f)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"De mens is egoïstisch" Egoconstructie | 52 | 17-04-2010 13:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende - Bos WärteR | 500 | 06-11-2006 15:38 | |
Algemene schoolzaken |
Introductie RU Nijmegen girl-in-trouble | 156 | 19-09-2006 22:36 | |
Psychologie |
Ik wordt nergens geaccepteerd LittleBlueBoy | 17 | 06-06-2003 11:50 | |
Muziek |
Jonathan davies is een hypocriet Lulletje 86dagreed | 113 | 17-03-2003 23:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |